15 anys de presó per matar a la seua amiga en el bany de casa després de discutir per l’ús del lleixiu

 

La Sala penal del Tribunal Suprem ha confirmat la condemna a quinze anys de presó per un delicte d’assassinat a una sexagenària que va matar a la seua amiga després d’una discussió en el bany de la vivenda de la víctima.

 

Els fets es van produir en el municipi d’Alfafar, en la comarca de l’Horta Sud, el 29 de maig de 2017. Després de rebre una espenta i gotes de lleixiu d’una botella, la condemnada va espentar a la víctima, que va caure a terra, i amb el recipient de porcellana de l’escombreta  li va pegar un colp en la cara, causant-li ferides en el nas i en el llavi.

 

Encara que la víctima va intentar defensar-se, la condemnada, a fi de produir-li la mort, li va pegar colps repetidament contra un escaló que hi havia en la vora de la banyera, produint-li moltes ferides, entre elles un traumatisme cranioencefàlic, que la va deixar immòbil i semi inconscient.

 

Per a conseguir la seua finalitat, segons els fets provats, va escampar lleixiu en les ferides de la víctima i, davant la forta olor que desprenia este producte, va tancar la porta del bany.

 

La víctima va morir per un edema pulmonar per falta d’oxigenació i per un edema cerebral mentres que era traslladada a un centre hospitalari després de què la seua agressora haguera telefonat al seu fill per a explicar-li l’ocorregut i als servicis d’emergències.

 

  

La Sala ha desestimat el recurs de cassació interposat per la recurrent contra la sentència del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, que va confirmar la pena imposada per un tribunal del Jurat de l’Audiència Provincial de València. A més, l’acusada haurà d’indemnitzar a cadascun dels hereus de la morta amb 60.000 euros

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.