15 anys de presó per matar a la seua amiga en el bany de casa després de discutir per l’ús del lleixiu

 

La Sala penal del Tribunal Suprem ha confirmat la condemna a quinze anys de presó per un delicte d’assassinat a una sexagenària que va matar a la seua amiga després d’una discussió en el bany de la vivenda de la víctima.

 

Els fets es van produir en el municipi d’Alfafar, en la comarca de l’Horta Sud, el 29 de maig de 2017. Després de rebre una espenta i gotes de lleixiu d’una botella, la condemnada va espentar a la víctima, que va caure a terra, i amb el recipient de porcellana de l’escombreta  li va pegar un colp en la cara, causant-li ferides en el nas i en el llavi.

 

Encara que la víctima va intentar defensar-se, la condemnada, a fi de produir-li la mort, li va pegar colps repetidament contra un escaló que hi havia en la vora de la banyera, produint-li moltes ferides, entre elles un traumatisme cranioencefàlic, que la va deixar immòbil i semi inconscient.

 

Per a conseguir la seua finalitat, segons els fets provats, va escampar lleixiu en les ferides de la víctima i, davant la forta olor que desprenia este producte, va tancar la porta del bany.

 

La víctima va morir per un edema pulmonar per falta d’oxigenació i per un edema cerebral mentres que era traslladada a un centre hospitalari després de què la seua agressora haguera telefonat al seu fill per a explicar-li l’ocorregut i als servicis d’emergències.

 

  

La Sala ha desestimat el recurs de cassació interposat per la recurrent contra la sentència del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, que va confirmar la pena imposada per un tribunal del Jurat de l’Audiència Provincial de València. A més, l’acusada haurà d’indemnitzar a cadascun dels hereus de la morta amb 60.000 euros

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Evacuada la segona planta de l’Hospital de Torrevieja per un incendi sense ferits

Un incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja ha obligat a desallotjar la zona. El foc continua actiu i no s'han registrat ferits.

Morant recolza a Zapatero i acusa a Aznar de tindre a la mitat del seu Govern a la presó

Diana Morant defén el llegat de José Luis Rodríguez Zapatero, expressa la seua confiança en ell i contraposa la seua gestió a la de José María Aznar, a qui enlletgix que diversos dels seus ministres acabaren a la presó sense que ell fora investigat.

La comissió de les VPP citarà a Barcala i a 81 testimonis però deixa fora a Camarero i Pérez Llorca

La comissió d'investigació de Les Corts sobre les vivendes de protecció pública a Alacant cita a l'alcalde Luis Barcala i a 81 compareixents, però exclou a Susana Camarero i a Juanfran Pérez Llorca, la qual cosa enfronta als grups.

El professorat culmina la segona setmana de vaga amb protestes en el centre de València

El professorat de l'ensenyança pública no universitària de la Comunitat Valenciana tanca la seua segona setmana de vaga indefinida amb una gran manifestació a València i concentracions a Alacant i Castelló.

Catalá veu preocupant la imputació de Zapatero per delictes tan greus

María José Catalá considera preocupant que José Luis Rodríguez Zapatero siga el primer expresident imputat per delictes que qualifica de molt greus i reclama reflexió interna en el PSOE.

Sarabia apel·la a controlar tots els detalls davant el Girona per a amarrar la permanència

Eder Sarabia reclama màxima concentració davant el Girona en un dol directe per la permanència i assegura que l'Elx arriba amb confiança després del seu triomf davant el Getafe.

Marcelino s’acomiada del Vila-real després d’una etapa en la qual diu haver sigut molt feliç

Marcelino García Toral dirigirà davant l'Atlètic de Madrid el seu últim partit com a entrenador del Vila-real i afirma que marxa satisfet, agraït i sense haver tancat encara el seu pròxim destí.

Compromís reclama prudència davant la citació de Zapatero i descarta trencar el Govern de coalició

Joan Baldoví demana escoltar primer la declaració de José Luis Rodríguez Zapatero en l'Audiència Nacional i sosté que no hi ha motius per a posar en risc el Govern de coalició PSOE-Sumar.