Sis anys i tres mesos de presó per obligar a exercir la prostitució

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial d’Alacant ha condemnat a sis anys i tres mesos de presó, per un delicte de tràfic d’éssers humans en concurs amb un delicte d’explotació sexual i per un delicte contra els drets dels ciutadans estrangers, a una dona per portar a Espanya a tres persones des de països sud-americans i obligar-los a exercir la prostitució en pisos d’Elx, Dénia i Benidorm perquè saldaren un suposat deute que havien contret amb ella i la seua “organització”.

La sentència l’ha absolta en canvi per falta de proves d’altres dos delictes de tràfic d’éssers humans en concurs amb explotació sexual i dels delictes de pertinença a grup criminal i contra la salut pública, dels quals també estava acusada.

D’altra banda, la Sala ha imposat quatre mesos de presó per un delicte contra els drets dels ciutadans estrangers a una altra dona, amiga d’una de les víctimes, que va posar a aquesta en contacte amb la principal processada i va ajudar a traslladar-la des de l’aeroport de Madrid fins a Benidorm.

Els fets van succeir l’octubre de 2018, quan les perjudicades, un home i una dona procedents de Colòmbia i una altra dona de nacionalitat veneçolana, van entrar en contacte amb la condemnada, qui els va indicar com arribar a Espanya, els va enviar el bitllet d’avió i els va facilitar una quantitat econòmica perquè pogueren justificar que viatjaven com a turistes.

Una vegada a Benidorm, la proxeneta els anunciava que havien contret un deute amb la seua organització, d’entre 7.000 i 7.500 euros, que els havien de retornar mitjançant l’exercici de la prostitució en el pis en el qual els havia acollit, i en altres residències d’Elx i de Dénia. A almenys una de les víctimes li va llevar el passaport, no la va deixar abandonar l’habitatge i li va amenaçar de fer-li mal, a ella o a la seua família, si no complia amb aquestes exigències.

El 29 d’octubre de la Policia Nacional va realitzar una entrada i registre en el pis de Benidorm on les víctimes els van relatar aquesta situació. Els agents es van confiscar a més de set grams i mig de cocaïna a la sala d’estar de l’habitatge, dels quals no s’ha pogut acreditar el seu origen.

Últimes notícies

L’Horta Sud impulsa una ruta en homenatge a les víctimes de la DANA i al voluntariat

La Mancomunitat de l'Horta Sud aprova un pla estratègic de turisme per als pròxims quatre anys que inclou una ruta en record de les víctimes de la DANA i del voluntariat i noves propostes de cicloturisme, cultura i gastronomia.

Intens incendi en una empresa de tractament d’ametles a Vall d’Alba

Un incendi industrial molt desenrotllat afecta a una empresa de tractament d'ametles en un polígon de La Vall d'Alba i genera una gran columna de fum, mobilitzant un ampli desplegament de bombers i mitjans d'emergències.

Desallotgen diverses empreses per un incendi en una nau industrial de Vall d’Alba sense ferits

Un incendi totalment desenrotllat en una nau de tractament d'ametles en un polígon de Vall d'Alba ha obligat a desallotjar de manera preventiva les empreses confrontants, sense causar ferits.

Pedro Martínez veu la sèrie al 50% i resta pes al factor pista davant el Panathinaikos

Pedro Martínez considera que el quint partit d'Eurolliga entre València Basket i Panathinaikos està totalment obert, reclama gestionar la pressió i demana ser fidel a l'estil de l'equip.

Els museus valencians celebren el seu dia amb horaris ampliats i activitats gratuïtes

Els principals museus valencians se sumen al Dia Internacional dels Museus amb horaris ampliats, entrada gratuïta i una programació especial que s'estendrà diversos dies.

El València Basket busca tancar en el Roig Arena una remuntada històrica cap a la seua primera Final a Quatre

El València Basket es juga en el Roig Arena el quint i decisiu partit d'habitacions d'Eurolliga davant el Panathinaikos, després d'igualar un 0-2 amb dos triomfs a Atenes. El bitllet suposaria la primera Final a Quatre de la seua història.

La jutgessa exigix a l’Ajuntament d’Alacant l’expedient complet per les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

La magistrada que investiga les presumptes irregularitats en el repartiment de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan exigix a l'Ajuntament d'Alacant l'expedient complet de la parcel·la i més documentació a la cooperativa promotora.

El Consell veu en el fort creixement de passatgers la prova que urgix ampliar els aeroports valencians

La Generalitat subratlla que el fort augment de passatgers en els aeroports de València i Alacant-Elx Miguel Hernández confirma la urgència d'escometre les ampliacions previstes per a evitar colls de botella i mantindre la competitivitat turística.