Sis anys i tres mesos de presó per obligar a exercir la prostitució

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial d’Alacant ha condemnat a sis anys i tres mesos de presó, per un delicte de tràfic d’éssers humans en concurs amb un delicte d’explotació sexual i per un delicte contra els drets dels ciutadans estrangers, a una dona per portar a Espanya a tres persones des de països sud-americans i obligar-los a exercir la prostitució en pisos d’Elx, Dénia i Benidorm perquè saldaren un suposat deute que havien contret amb ella i la seua “organització”.

La sentència l’ha absolta en canvi per falta de proves d’altres dos delictes de tràfic d’éssers humans en concurs amb explotació sexual i dels delictes de pertinença a grup criminal i contra la salut pública, dels quals també estava acusada.

D’altra banda, la Sala ha imposat quatre mesos de presó per un delicte contra els drets dels ciutadans estrangers a una altra dona, amiga d’una de les víctimes, que va posar a aquesta en contacte amb la principal processada i va ajudar a traslladar-la des de l’aeroport de Madrid fins a Benidorm.

Els fets van succeir l’octubre de 2018, quan les perjudicades, un home i una dona procedents de Colòmbia i una altra dona de nacionalitat veneçolana, van entrar en contacte amb la condemnada, qui els va indicar com arribar a Espanya, els va enviar el bitllet d’avió i els va facilitar una quantitat econòmica perquè pogueren justificar que viatjaven com a turistes.

Una vegada a Benidorm, la proxeneta els anunciava que havien contret un deute amb la seua organització, d’entre 7.000 i 7.500 euros, que els havien de retornar mitjançant l’exercici de la prostitució en el pis en el qual els havia acollit, i en altres residències d’Elx i de Dénia. A almenys una de les víctimes li va llevar el passaport, no la va deixar abandonar l’habitatge i li va amenaçar de fer-li mal, a ella o a la seua família, si no complia amb aquestes exigències.

El 29 d’octubre de la Policia Nacional va realitzar una entrada i registre en el pis de Benidorm on les víctimes els van relatar aquesta situació. Els agents es van confiscar a més de set grams i mig de cocaïna a la sala d’estar de l’habitatge, dels quals no s’ha pogut acreditar el seu origen.

Últimes notícies

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.

El PSPV porta a Fiscalia Massó per dir que Sánchez és ‘capo de la màfia corrupta’

El PSPV-PSOE ha presentat una denúncia davant la Fiscalia Provincial de València contra la presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), per un presumpte delicte d’injúries amb publicitat després d’haver qualificat Pedro Sánchez de ‘capo de la màfia corrupta’ en la xarxa social X.

Més de 2.700 jóvens ja tenen aval de la Generalitat per a comprar la seua primera vivenda

La Generalitat ha avalat 2.718 jóvens de la Comunitat Valenciana en set mesos de 2026 per a comprar 1.812 vivendes, amb més de 39 milions en garanties i finançament de fins al 100 % del preu.