Sis anys i tres mesos de presó per obligar a exercir la prostitució

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial d’Alacant ha condemnat a sis anys i tres mesos de presó, per un delicte de tràfic d’éssers humans en concurs amb un delicte d’explotació sexual i per un delicte contra els drets dels ciutadans estrangers, a una dona per portar a Espanya a tres persones des de països sud-americans i obligar-los a exercir la prostitució en pisos d’Elx, Dénia i Benidorm perquè saldaren un suposat deute que havien contret amb ella i la seua “organització”.

La sentència l’ha absolta en canvi per falta de proves d’altres dos delictes de tràfic d’éssers humans en concurs amb explotació sexual i dels delictes de pertinença a grup criminal i contra la salut pública, dels quals també estava acusada.

D’altra banda, la Sala ha imposat quatre mesos de presó per un delicte contra els drets dels ciutadans estrangers a una altra dona, amiga d’una de les víctimes, que va posar a aquesta en contacte amb la principal processada i va ajudar a traslladar-la des de l’aeroport de Madrid fins a Benidorm.

Els fets van succeir l’octubre de 2018, quan les perjudicades, un home i una dona procedents de Colòmbia i una altra dona de nacionalitat veneçolana, van entrar en contacte amb la condemnada, qui els va indicar com arribar a Espanya, els va enviar el bitllet d’avió i els va facilitar una quantitat econòmica perquè pogueren justificar que viatjaven com a turistes.

Una vegada a Benidorm, la proxeneta els anunciava que havien contret un deute amb la seua organització, d’entre 7.000 i 7.500 euros, que els havien de retornar mitjançant l’exercici de la prostitució en el pis en el qual els havia acollit, i en altres residències d’Elx i de Dénia. A almenys una de les víctimes li va llevar el passaport, no la va deixar abandonar l’habitatge i li va amenaçar de fer-li mal, a ella o a la seua família, si no complia amb aquestes exigències.

El 29 d’octubre de la Policia Nacional va realitzar una entrada i registre en el pis de Benidorm on les víctimes els van relatar aquesta situació. Els agents es van confiscar a més de set grams i mig de cocaïna a la sala d’estar de l’habitatge, dels quals no s’ha pogut acreditar el seu origen.

Últimes notícies

La Fe es consolida com a centre capdavanter en tractaments respiratoris mínimament invasius

El Ministeri de Sanitat ha acreditat la Unitat de Neumologia Intervencionista i Endoscòpia d'Adults de La Fe com a CSUR, fet que la convertix en un dels huit centres de referència a Espanya en patologies respiratòries complexes. El reconeixement es basa en l'alta activitat assistencial, la qualitat dels procediments i la seua intensa tasca investigadora i docent.

La moda ompli de llum el passeig de les Estreles de l’Alfàs este dissabte

El passeig de les Estreles de l’Alfàs del Pi acollirà este dissabte el desfilada gratuït 'Sorolla, mar y luz', de la firma valenciana Cache Croche, inspirat en l’obra del pintor Joaquín Sorolla.

Quasi 400 alumnes estrenen el campus xinés de la UPV a Hangzhou

El campus internacional de la Universitat Politècnica de València a Hangzhou ha encetat el seu primer curs amb 383 estudiants i viurà la inauguració institucional el 19 de setembre.

El passeig de les Estreles de l’Alfàs es convertix en passarel·la amb el desfile ‘Sorolla, mar y luz’

El passeig de les Estreles de l’Alfàs del Pi acollirà este dissabte el desfile ‘Sorolla, mar y luz’ de la firma valenciana Cache Croche, dins del 38 Festival de Cine de l’Alfàs. La col·lecció de la dissenyadora Alba García ret homenatge a l’univers mediterrani de Joaquín Sorolla amb peces sostenibles pintades a mà.

València provarà en 2027 noves eines europees contra ciberatacs a servicis essencials

València acollirà en 2027 una prova pilot del projecte europeu GANNDALF que simularà un ciberatac al Centre Integral de Seguretat i Emergències per a testar noves eines de resposta. El programa, finançat al 100 % per la Unió Europea, inclou també accions de formació ciutadana en ciberseguretat.

Cau a València un grup que enviava 172 quilos de droga a mig món per missatgeria

La Guàrdia Civil ha detingut cinc persones a València acusades d’enviar, per paqueteria postal, més de 172 quilos de drogues a tot Espanya i a 45 països. Quatre han ingressat en presó provisional i s’ha desmantellat un laboratori a la Costera i la Canal de Navarrés.

Quatre detinguts en desmantellar una gran plantació de marihuana en una nau d’Elx

La Policia Nacional ha desmantellat a Elx una plantació interior de marihuana amb 255 plantes i ha detingut quatre persones relacionades també amb el tràfic de cocaïna i el frau elèctric.

La jutgessa de la DANA estudia huit possibles víctimes mortals més fins a arribar a 240

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha représ les declaracions de testimonis i valora sumar huit possibles víctimes mortals més, que elevarien el balanç a 240 morts segons els informes forenses.