12.2 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

El sospitós de la desaparició de Marta Calvo, acusat d’adulterar les begudes a les seues víctimes

 

Un informe de la Guàrdia Civil ha donat a conèixer el mètode usat per Jorge Ignacio P.J., el presumpte assassí en sèrie sospitós de la desaparició de Marta Calvó, per a doblegar a les seues víctimes durant les seues cites sexuals.

 

Segons ha avançat el diari ‘Las Provincias’, el propòsit final que li atribuïxen: la introducció de boles de cocaïna en les zones íntimes de les seues víctimes a pesar del perill mortal que això comportava.

 

Tal com ha esclarit la investigació de la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil, els testimonis de les dones recollits ha permès concloure que Jorge Ignacio P.J., duia a terme esta pràctica sense el consentiment de les xiques. Per esta raó, els agents no descarten el subministrament a algunes xiques de substàncies o medicaments en les seues begudes.

 

Delicte contra la integritat sexual

Esta pràctica és el que es coneix com la submissió química, pròpia d’agressions sexuals amb substàncies com la burundanga, terme popular de l’escopolamina. En este cas, les autoritats no apunten a un tòxic concret, però l’informe sí que es referix a una «substància desconeguda» que va provocar en algunes víctimes «una situació de somnolència, debilitat i fins i tot inconsciència» que va arribar a posar en risc la seua vida. 

 

Per este motiu, els agents consideren que el presumpte assassí de Marta Calvo ha atemptat contra la seua integritat sexual, i li atribuïxen un delicte sexual a demés de l’homicidi.

 

Els agents compten amb fins a quatre testimonis de víctimes supervivents que han confessat la sensació de malestar o inconsciència que patiren abans de la suposada introducció de boles de cocaïna per part del sospitós i després de consumir begudes que este els oferia: vi, xampany o cervesa.

 

L’objectiu de Jorge Ignacio P.J.,

Per als agents de l’UCO la conclusió de l’informe és evident: a pesar de comptar amb la voluntat de les seues víctimes per a mantindre relacions sexuals a canvi de diners, «en absolut haurien atorgat permís a Jorge per a introduir-los cocaïna en les seues zones íntimes». Això s’agreuja, ja que la voluntat «de totes elles va quedar pràcticament anul·lada pels efectes de la cocaïna i altres fàrmacs subministrats».

 

La Guàrdia Civil té clar que la finalitat de Jorge Ignacio P. J., era «satisfer el seu desig sexual» sense importar-li el risc, «un afany egoista per assaciar les seues inclinacions».

 

Per als agents, el presumpte autor dels fets coneixia el perill que exposava a les seues víctimes i el sustenten en un fet: quan va ser preguntat per la mort de Marta Calvo li van preguntar si recordava algun incident en el que, després de consumir alcohol i cocaïna, la xica patirà problemes de salut o morirà. I Jorge va respondre que sí, que tals fets es van produir en València encara que no els recordava amb exactitud.

 

Cal recordar que va ser en la capital del Túria a on dos dones van morir després de mantindre relacions sexuals amb el sospitós. El presumpte agressor sexual està acusat d’un delicte d’homicidi per una d’estes morts.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Metges marxen a València per a exigir un marc que dignifique la professió

Metges de la Comunitat Valenciana recorren el centre de València per a reclamar un marc normatiu que regule de manera justa les jornades i limite la sobrecàrrega. La protesta s'emmarca en una vaga que va arrancar el dilluns i es repetirà una setmana al mes fins a juny.

La Copa del Rei estrena les grans nits del Roig Arena: graderies quasi plenes i un ‘búnquer’ VIP

La 90a Copa del Rei ACB va estrenar el Roig Arena amb ambient de gran cita, llotges VIP a ple rendiment i xou previ abans del València Basket-Asisa Joventut. El recinte, amb aforament de 15.600 i 1.700 m² de pantalles, aspira a batre el seu propi rècord de públic durant el torneig.

Simón defén que el sistema sanitari espanyol és sostenible però ha de repensar-se

Fernando Simón va sostindre en el Congrés de Virologia que el sistema sanitari espanyol és sostenible, però necessita replantejar-se per a reforçar pediatria i geriatria. També va destacar avanços i riscos en salut pública i la preparació enfront de futures amenaces.

La cibercriminalidad creix un 18,01% en la Comunitat Valenciana i la delinqüència convencional a penes varia

Interior xifra una alça del 18,01% en els delictes informàtics, fins a 55.181, mentres la criminalitat convencional suma un 0,4% i baixen els homicidis consumats.

La Copa del Rei va estrenar les grans cites del Roig Arena: graderies plenes i búnquer VIP

La 90a Copa del Rei va inaugurar el Roig Arena com a gran seu amb una estampa de quasi ple, llotges a ple rendiment i un xou previ de dansa urbana i música. El recinte va activar la seua exclusiva zona búnquer i va posar el focus en el seu espectacular desplegament audiovisual.

Centenars d’aficionats estrenen la Copa en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

Centenars de seguidors van donar el tret d'eixida a la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena, amb música, concursos i colors de totes les aficions.

La Guàrdia Civil registra a València la vivenda del detingut pel doble crim de Xilxes

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre de la vivenda a València del detingut pel doble crim de Xilxes, amb el sospitós present. La causa està sota secret i l'home passarà el divendres a disposició judicial.

Centenars d’aficionats obrin la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

La fan zone al costat del Roig Arena es va convertir en l'epicentre de l'arrancada de la Copa, amb concerts, concursos i les primeres marees de colors. Les aficions de Joventut i València Basket van marcar el ritme en un ambient ja compartit per seguidors d'Unicaja, Reial Madrid i altres clubs