La prometedora propietat de la vacuna de Pfizer

Les companyies productores de la primera vacuna contra el coronavirus aprovada per les agències reguladores estatunidenca i europea, Pfizer i BioNTech, han fet públics els resultats del seu últim assaig clínic amb una troballa prometedora que amplia els coneixements sobre la durada de la immunitat després de la vacunació.

Segons les companyies, la immunitat després de la segona dosi dura, almenys sis mesos.
«Per a saber si el temps de durada de la immunitat és major, fa falta esperar que passe el temps suficient», assenyalen des de les farmacèutiques.

Efectivitat total del 91%

La vacuna posseeix una efectivitat del 91% contra el desenvolupament de qualsevol símptoma de la malaltia. A més, segons les dades publicades, és 100% eficaç contra malalties greus, segons els Centres per al Control i la Prevenció de Malalties dels Estats Units. No obstant això, l’Administració de Medicaments i Aliments del gegant nord-americà estima esta eficàcia en un 95,3%.

Els estudis, que han tingut lloc amb més de 46.000 voluntaris, han conclòs amb 927 positius simptomàtics, dels quals 850 havien rebut un placebo i 77 la vacuna BNT182b2. D’ells, a més, 32 van ser casos greus i tots ells pertanyien al grup placebo.

Protecció contra la variant sud-africana

La vacuna també ha mostrat ser eficaç contra una de les variants que més preocupen els especialistes, la B.1.351, més coneguda com a variant sud-africana.

«A Sud-àfrica es van inscriure 800 participants i, d’ells, van donar positiu 9, tots ells del grup placebo, per la qual cosa la vacuna ha mostrat una eficàcia del 100%», expliquen les companyies.

 

100% eficaç en persones d’entre 12 i 15 anys

Els assajos amb la vacuna van incloure estudis amb 2.260 persones d’entre 12 i 15 anys procedents dels Estats Units. Segons les dades publicades, l’eficàcia del fàrmac en este grup d’edat va ser del 100%. Tant és així que alguns països, com Israel, ja contemplen començar la immunització d’estes persones el mes de maig.

La unió de totes estes dades «confirmen l’eficàcia favorable i el perfil de seguretat» de la vacuna de Pfizer/BioNTech, tal com assegura el president i director executiu de Pfizer, Albert Bourla.

Per això, «estem valorant presentar una Sol·licitud de Llicència de Biològics a la FDA dels Estats Units, la qual cosa comportaria una aprovació definitiva del fàrmac», ha finalitzat Bourla.

Últimes notícies

Dimarts assolellat i més calor a la Comunitat Valenciana

Dimarts estarà marcat per un cel poc nuvolós o ras i un augment de les temperatures, sobretot a València i al nord d’Alacant. Dimecres arribaran núvols i possibles ruixats amb tempesta a l’interior nord, especialment a Castelló.

Retards de fins a 50 minuts en Rodalia a València per una avaria ja reparada

Els trens de Rodalia que passen per l’Estació del Nord han patit este dimarts retards de fins a 50 minuts per una incidència tècnica registrada dilluns i reparada cap a les set del matí.

El Betis s’imposa a Vila-real i reforça la seua candidatura europea

El Betis ha guanyat 1-2 al Vila-real a La Ceràmica amb un gran segon temps, que Manuel Pellegrini ha qualificat de partit de ‘sis punts’, mentre que Iñigo Pérez ha admés que la imatge grogueta després del descans és ‘danyina’ per a l’autoestima de l’equip.

Gerard Moreno admet l’ansietat del Vila-real en les remuntades

Gerard Moreno ha reconegut després de la derrota davant el Betis que al Vila-real li ha pogut l’ansietat quan s’ha vist per darrere en el marcador i que a l’equip li falta contundència per a tancar els partits quan s’avança.

Dani Ceballos torna a jugar amb el Betis nou anys després

Dani Ceballos ha tornat a vestir la samarreta del Betis en partit oficial nou anys després, en la victòria verd-i-blanca al camp del Villarreal. El migcampista d'Utrera ha entrat en la segona part i ha contribuït al triomf que impulsa l'equip a la zona alta.

El Betis remunta a La Ceràmica i afon a un Villarreal sense victòries

El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno, però el Betis ha remuntat abans del descans i ha infligit una nova derrota als groguets, que continuen sense conéixer la victòria en LALIGA EA SPORTS.

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.