La prometedora propietat de la vacuna de Pfizer

Les companyies productores de la primera vacuna contra el coronavirus aprovada per les agències reguladores estatunidenca i europea, Pfizer i BioNTech, han fet públics els resultats del seu últim assaig clínic amb una troballa prometedora que amplia els coneixements sobre la durada de la immunitat després de la vacunació.

Segons les companyies, la immunitat després de la segona dosi dura, almenys sis mesos.
«Per a saber si el temps de durada de la immunitat és major, fa falta esperar que passe el temps suficient», assenyalen des de les farmacèutiques.

Efectivitat total del 91%

La vacuna posseeix una efectivitat del 91% contra el desenvolupament de qualsevol símptoma de la malaltia. A més, segons les dades publicades, és 100% eficaç contra malalties greus, segons els Centres per al Control i la Prevenció de Malalties dels Estats Units. No obstant això, l’Administració de Medicaments i Aliments del gegant nord-americà estima esta eficàcia en un 95,3%.

Els estudis, que han tingut lloc amb més de 46.000 voluntaris, han conclòs amb 927 positius simptomàtics, dels quals 850 havien rebut un placebo i 77 la vacuna BNT182b2. D’ells, a més, 32 van ser casos greus i tots ells pertanyien al grup placebo.

Protecció contra la variant sud-africana

La vacuna també ha mostrat ser eficaç contra una de les variants que més preocupen els especialistes, la B.1.351, més coneguda com a variant sud-africana.

«A Sud-àfrica es van inscriure 800 participants i, d’ells, van donar positiu 9, tots ells del grup placebo, per la qual cosa la vacuna ha mostrat una eficàcia del 100%», expliquen les companyies.

 

100% eficaç en persones d’entre 12 i 15 anys

Els assajos amb la vacuna van incloure estudis amb 2.260 persones d’entre 12 i 15 anys procedents dels Estats Units. Segons les dades publicades, l’eficàcia del fàrmac en este grup d’edat va ser del 100%. Tant és així que alguns països, com Israel, ja contemplen començar la immunització d’estes persones el mes de maig.

La unió de totes estes dades «confirmen l’eficàcia favorable i el perfil de seguretat» de la vacuna de Pfizer/BioNTech, tal com assegura el president i director executiu de Pfizer, Albert Bourla.

Per això, «estem valorant presentar una Sol·licitud de Llicència de Biològics a la FDA dels Estats Units, la qual cosa comportaria una aprovació definitiva del fàrmac», ha finalitzat Bourla.

Últimes notícies

Turistes desallotjats per l’incendi d’El Saler: ‘No volem tornar a casa sense les nostres coses’

Uns 130 desallotjats per l’incendi d’El Saler, molts d’ells turistes allotjats en càmpings, han passat la nit al pavelló de la Fonteta i reclamen tornar per a recuperar les seues pertinences.

Confirmen dos anys de presó per l’agressió sexual a una menor de 16 anys a València

El TSJCV ha confirmat la condemna de dos anys de presó a un home per agredir sexualment una menor de 16 anys, filla de la seua parella, amb la qual convivía a València. El tribunal rebutja el recurs de l’acusat i dona plena credibilitat al relat de la víctima.

Les proves amb 5G reforcen les comunicacions d’emergències a la Comunitat Valenciana

La Generalitat, a través d’ISTEC, ha impulsat proves pilot i projectes europeus amb 5G i satèl·lits per a reforçar la connectivitat dels servicis públics i d’emergència i garantir respostes més segures i resilients.

Detenen a Elx un presumpte sicari reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua

Un home de 26 anys, reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua per un presumpte crim per encàrrec el 2024, ha sigut detingut a Elx gràcies a un dispositiu de la Policia Nacional coordinat a través d'Interpol.

A presó dos detinguts per robar 32.000 euros a un saló de jocs d’Alzira

Tres hòmens de 26, 32 i 36 anys han sigut detinguts per assaltar a punta de pistola un recaptador d’un saló de jocs d’Alzira i furtar-li 32.000 euros. Dos d’ells han ingressat en presó provisional, i el tercer està relacionat amb altres robatoris violents en la província de València.

Localitzen un cadàver al pantà de Bellús on buscaven un home desaparegut

Han trobat este divendres de matí un cadàver al pantà de Bellús, on des de dijous es buscava un home desaparegut. La Guàrdia Civil treballa ara en la identificació del cos.

La investigació confirma indicis que l’incendi d’El Saler ha sigut provocat

Les primeres perquisicions sobre l’incendi al parc natural de la Devesa de El Saler descarten causes naturals i apunten a un origen intencionat, segons ha explicat la delegada del Govern, Pilar Bernabé.

Els desallotjaments a El Saler continuen mentre l’incendi seguix actiu

Els desallotjaments per l’incendi forestal d’El Saler, que ja ha cremat 37 hectàrees, continuaran fins que el foc es puga estabilitzar. En l’extinció treballen deu mitjans aeris, 40 terrestres i més de 270 professionals, segons el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama.