La prometedora propietat de la vacuna de Pfizer

Les companyies productores de la primera vacuna contra el coronavirus aprovada per les agències reguladores estatunidenca i europea, Pfizer i BioNTech, han fet públics els resultats del seu últim assaig clínic amb una troballa prometedora que amplia els coneixements sobre la durada de la immunitat després de la vacunació.

Segons les companyies, la immunitat després de la segona dosi dura, almenys sis mesos.
“Per a saber si el temps de durada de la immunitat és major, fa falta esperar que passe el temps suficient”, assenyalen des de les farmacèutiques.

Efectivitat total del 91%

La vacuna posseeix una efectivitat del 91% contra el desenvolupament de qualsevol símptoma de la malaltia. A més, segons les dades publicades, és 100% eficaç contra malalties greus, segons els Centres per al Control i la Prevenció de Malalties dels Estats Units. No obstant això, l’Administració de Medicaments i Aliments del gegant nord-americà estima esta eficàcia en un 95,3%.

Els estudis, que han tingut lloc amb més de 46.000 voluntaris, han conclòs amb 927 positius simptomàtics, dels quals 850 havien rebut un placebo i 77 la vacuna BNT182b2. D’ells, a més, 32 van ser casos greus i tots ells pertanyien al grup placebo.

Protecció contra la variant sud-africana

La vacuna també ha mostrat ser eficaç contra una de les variants que més preocupen els especialistes, la B.1.351, més coneguda com a variant sud-africana.

“A Sud-àfrica es van inscriure 800 participants i, d’ells, van donar positiu 9, tots ells del grup placebo, per la qual cosa la vacuna ha mostrat una eficàcia del 100%”, expliquen les companyies.

 

100% eficaç en persones d’entre 12 i 15 anys

Els assajos amb la vacuna van incloure estudis amb 2.260 persones d’entre 12 i 15 anys procedents dels Estats Units. Segons les dades publicades, l’eficàcia del fàrmac en este grup d’edat va ser del 100%. Tant és així que alguns països, com Israel, ja contemplen començar la immunització d’estes persones el mes de maig.

La unió de totes estes dades “confirmen l’eficàcia favorable i el perfil de seguretat” de la vacuna de Pfizer/BioNTech, tal com assegura el president i director executiu de Pfizer, Albert Bourla.

Per això, “estem valorant presentar una Sol·licitud de Llicència de Biològics a la FDA dels Estats Units, la qual cosa comportaria una aprovació definitiva del fàrmac”, ha finalitzat Bourla.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Ivace+i impulsa un projecte per a transformar residus agrícoles en compostos bioactivos

La Conselleria d'Innovació finança a través de Ivace+i el projecte VALHORTA, que convertix residus hortofructícoles en compostos bioactivos i cel·lulosa per a envasos sostenibles.

La Reial Societat s’enganxa a la baralla per la Champions amb un sòlid triomf davant el Llevant

La Reial Societat va véncer 2-0 al Llevant a Anoeta amb gols de Jon Martín i Brais Méndez, en un partit dominat de principi a fi que reforça les seues aspiracions de Champions.

El nou Pla General d’Alacant preveu ampliar la planta de residus i crear tres ecoparcs

L'esborrany del Pla General Estructural d'Alacant inclou l'ampliació de la planta municipal de tractament de residus i la creació de tres nous ecoparcs per a garantir una gestió sostenible durant els pròxims 25 anys.

València i Celta es juguen Europa en un dol decisiu a Mestalla

València i Celta s'enfronten a Mestalla en un xoc directe pels llocs europeus, amb els locals a l'alça i els gallecs obligats a reaccionar després de tres jornades sense guanyar.

Corberán avisa d’un dol exigent davant un Celta en gran moment

Carlos Corberán destaca el gran nivell del Cèltic, en quarts de l'Europa League i en zona europea, i anticipa un partit molt exigent a Mestalla, on el València busca sumar tres punts clau.

El València Basket busca afermar la segona plaça davant un Riu Breogán a l’alça

El València Basket rep al Riu Breogán en el Roig Arena amb la segona plaça de la Lliga Endesa en joc i un calendari exigent que a penes li deixa descans.

Rescatat un home de 74 anys després de clavar-se una falç en una caiguda a Sot de Chera

Un home de 74 anys va resultar ferit en caure's i clavar-se una falç en l'abdomen en una zona rural de difícil accés a Sot de Chera, la qual cosa va obligar a un complex rescat per part dels bombers. L'operatiu va haver de superar un riu per a evacuar al ferit fins al punt on esperava l'ambulància.

Rescatat un home de 74 anys després de clavar-se una falç en caure en una zona aïllada de Sot de Chera

Un home de 74 anys va resultar ferit en caure i clavar-se una falç en l'abdomen en una zona aïllada de Sot de Chera, la qual cosa va obligar a un complex rescat per part dels bombers.