Pugen a nivell roig el codi de color de l’aviació a Canàries

 

L’Institut Geogràfic Nacional (IGN) ha elevat a nivell roig el codi de color de l’aviació a Canàries per l’evolució de gasos i cendres provocada pel volcà de la Palma. La mesura de l’illa de Canàries no afecta l’espai aeri de la resta de l’arxipèlag.

Nivell roig per a l’aviació a Canàries

 

L’IGN assenyala en les xarxes socials que el color roig «estableix un protocol adequat perquè la navegació aèria siga de total seguretat«.

Segons experts en aviació, la mesura «no suposa cap variació respecte a la situació actual», que és «d’absoluta normalitat» en l’espai aeri a Canàries.

El missatge de l’ING des del seu perfil oficial de Twitter és este: «Es puja a nivell roig el codi de color de l’aviació a Canàries per l’evolució de la columna eruptiva de gasos i cendres del volcà Cimera Vella. El roig estableix un protocol adequat perquè la navegació aèria siga de total seguretat.»
 

El mateix dia que va erupcionar el volcà de la Palma, l’Enaire (Entitat Pública Empresarial gestora de la navegació aèria a Espanya) va activar el procediment d’actuació per a cendres volcàniques, en coordinació amb Eurocontrol. Este procediment implica des de llavors que s’ha de prestar especial atenció a l’altitud del fum i l’evolució de les cendres procedents del volcà.

A més, cada avió que es dirigisca a la Palma deurà xequear abans de l’enlairament el seu pla de vol i confirmar amb Enaire que continua vigent i aprovat.

Restricció del trànsit aeri

 

Enaire ha acordat restringir el trànsit aeri en les proximitats del nou volcà de la Palma per a facilitar l’operativitat dels serveis d’emergència, sense que la mesura afecte els vols comercials, que no sobrevolen eixe àmbit.

Esta mesura, sol·licitada per la Delegació del Govern a Canàries, estableix dos zones restringides, una que va des del volcà i cobreix el recorregut de la lava fins a la costa, i una altra que coincideix que l’àmbit restringit per a la navegació decretada dilluns passat per la Capitania Marítima de Santa Cruz de Tenerife.

En estes dos zones només podran operar, a més dels serveis d’emergència, els cossos i forces de seguretat, aeronaus de l’Estat, entre les quals s’inclouen les d’organismes científics, i les «degudament autoritzades».

Enaire ha puntualitzat que en «cap cas» es restringeixen estes dos zones per la direcció del núvol de gasos, sinó que es tracta d’una mesura per a evitar que sobrevolen per la mateixa drons particulars o de mitjans de comunicació.

 

Últimes notícies

Pérez Llorca expressa preocupació pels registres de l’UCO a Ferraz pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca assegura seguir amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

El PSPV-PSOE demana la dimissió immediata de Marciano Gómez per derivar 25 milions a un grup sanitari vinculat a la seua família

El PSPV-PSOE reclama el cessament immediat del conseller de Sanitat, Marciano Gómez, després de conéixer-se que el seu departament va derivar més de 25 milions d'euros públics a un grup hospitalari gestionat pel seu germà entre 2024 i 2025.

Benidorm reserva 60 milions del seu pressupost de 2026 per a pagar la sentència de Serra Gelada

Benidorm destinarà 60 milions del seu pressupost municipal de 2026 al pagament de la sentència pels sòls del APR-7 de Serra Gelada, sense pujar impostos ni retallar servicis, i amb un fort impuls inversor i social.

El PPCV alerta de l’agonia del sanchismo i dubte del futur del PSPV

Fernando Pastor, síndic del PPCV en Les Corts, sosté que el sanchismo travessa una fase d'agonia política i es pregunta si arrossegarà al PSPV, al qual veu debilitat per la seua vinculació amb Pedro Sánchez i José Luis Rodríguez Zapatero.

El PPCV dona per agonitzant al sanchismo i dubte del futur del PSPV

El síndic del PP en Les Corts, Fernando Pastor, dona per esgotat el sanchismo, reclama eleccions generals urgents i qüestiona l'impacte en el PSPV i en els seus socis.

El Marq obri al juny la gran mostra d’or prehispànic de Colòmbia a Espanya

El Museu Arqueològic d'Alacant inaugurarà el 29 de juny l'exposició itinerant amb el major préstec d'or de Colòmbia a Espanya, amb més de 290 peces prehispàniques.

Queralt Casas s’acomiada del València Basket després de set temporades històriques

Queralt Casas no renovarà amb el València Basket i tancarà el 30 de juny una etapa de set temporades com a capitana i referent en l'etapa més exitosa del club.

Les regions líders en automoció d’Europa exigixen més pes en la política industrial de la UE

Les 41 regions de l'Aliança de les Regions amb Indústria d'Automoció aproven en Bizkaia la Declaració de Bilbao, en la qual reclamen un paper central en la transició industrial i en el futur del sector a la UE.