Pugen a nivell roig el codi de color de l’aviació a Canàries

 

L’Institut Geogràfic Nacional (IGN) ha elevat a nivell roig el codi de color de l’aviació a Canàries per l’evolució de gasos i cendres provocada pel volcà de la Palma. La mesura de l’illa de Canàries no afecta l’espai aeri de la resta de l’arxipèlag.

Nivell roig per a l’aviació a Canàries

 

L’IGN assenyala en les xarxes socials que el color roig «estableix un protocol adequat perquè la navegació aèria siga de total seguretat«.

Segons experts en aviació, la mesura «no suposa cap variació respecte a la situació actual», que és «d’absoluta normalitat» en l’espai aeri a Canàries.

El missatge de l’ING des del seu perfil oficial de Twitter és este: «Es puja a nivell roig el codi de color de l’aviació a Canàries per l’evolució de la columna eruptiva de gasos i cendres del volcà Cimera Vella. El roig estableix un protocol adequat perquè la navegació aèria siga de total seguretat.»
 

El mateix dia que va erupcionar el volcà de la Palma, l’Enaire (Entitat Pública Empresarial gestora de la navegació aèria a Espanya) va activar el procediment d’actuació per a cendres volcàniques, en coordinació amb Eurocontrol. Este procediment implica des de llavors que s’ha de prestar especial atenció a l’altitud del fum i l’evolució de les cendres procedents del volcà.

A més, cada avió que es dirigisca a la Palma deurà xequear abans de l’enlairament el seu pla de vol i confirmar amb Enaire que continua vigent i aprovat.

Restricció del trànsit aeri

 

Enaire ha acordat restringir el trànsit aeri en les proximitats del nou volcà de la Palma per a facilitar l’operativitat dels serveis d’emergència, sense que la mesura afecte els vols comercials, que no sobrevolen eixe àmbit.

Esta mesura, sol·licitada per la Delegació del Govern a Canàries, estableix dos zones restringides, una que va des del volcà i cobreix el recorregut de la lava fins a la costa, i una altra que coincideix que l’àmbit restringit per a la navegació decretada dilluns passat per la Capitania Marítima de Santa Cruz de Tenerife.

En estes dos zones només podran operar, a més dels serveis d’emergència, els cossos i forces de seguretat, aeronaus de l’Estat, entre les quals s’inclouen les d’organismes científics, i les «degudament autoritzades».

Enaire ha puntualitzat que en «cap cas» es restringeixen estes dos zones per la direcció del núvol de gasos, sinó que es tracta d’una mesura per a evitar que sobrevolen per la mateixa drons particulars o de mitjans de comunicació.

 

Últimes notícies

Oratge calorós i risc de tempestes amb granís i ratxes fortes a l’interior de València

La Comunitat Valenciana viu este diumenge una jornada de molta calor, amb risc de tempestes fortes amb granís i ratxes de vent molt intenses a l’interior de València, i pols en suspensió a tot el territori.

135.000 persones omplin Benicàssim en el 30é aniversari del FIB amb The Prodigy com a colofó

El FIB ha tancat la seua 30a edició a Benicàssim amb 135.000 assistents i un potent concert final de The Prodigy, en un festival cada volta més orientat al públic estatal.

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana, amb mínimes de fins a 28 graus i humitats extremes

La Comunitat Valenciana ha viscut una altra nit tòrrida, amb mínimes de fins a 28 graus i humitat que ha arribat al 100 % en diversos municipis.

Una persona mor i tres resulten ferides en eixir de la via un cotxe a Montesa

Una persona ha mort i tres han resultat ferides de diversa consideració en eixir de la carretera un cotxe a l’A-35, en el terme de Montesa, este dissabte de vesprada.

Les màximes baixen lleugerament a la Comunitat Valenciana però encara freguen els 40 graus a l’interior

Les temperatures màximes han descendit lleugerament a la Comunitat Valenciana este dissabte, però han continuat molt altes a l’interior, amb 39,2 graus a Ayora i ratxes de vent de fins a 100 km/h a Benissa.

Fugida d’un bou i diverses vaquetes durant els festejos taurins de Gátova

L’Ajuntament de Gátova ha informat que un bou s’ha escapat durant les festes taurines del municipi i continua en llibertat en la zona d’El Rodeno, mentres les vaquetes ja estan controlades a l’Alameda.

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.