Pugen a nivell roig el codi de color de l’aviació a Canàries

 

L’Institut Geogràfic Nacional (IGN) ha elevat a nivell roig el codi de color de l’aviació a Canàries per l’evolució de gasos i cendres provocada pel volcà de la Palma. La mesura de l’illa de Canàries no afecta l’espai aeri de la resta de l’arxipèlag.

Nivell roig per a l’aviació a Canàries

 

L’IGN assenyala en les xarxes socials que el color roig «estableix un protocol adequat perquè la navegació aèria siga de total seguretat«.

Segons experts en aviació, la mesura «no suposa cap variació respecte a la situació actual», que és «d’absoluta normalitat» en l’espai aeri a Canàries.

El missatge de l’ING des del seu perfil oficial de Twitter és este: «Es puja a nivell roig el codi de color de l’aviació a Canàries per l’evolució de la columna eruptiva de gasos i cendres del volcà Cimera Vella. El roig estableix un protocol adequat perquè la navegació aèria siga de total seguretat.»
 

El mateix dia que va erupcionar el volcà de la Palma, l’Enaire (Entitat Pública Empresarial gestora de la navegació aèria a Espanya) va activar el procediment d’actuació per a cendres volcàniques, en coordinació amb Eurocontrol. Este procediment implica des de llavors que s’ha de prestar especial atenció a l’altitud del fum i l’evolució de les cendres procedents del volcà.

A més, cada avió que es dirigisca a la Palma deurà xequear abans de l’enlairament el seu pla de vol i confirmar amb Enaire que continua vigent i aprovat.

Restricció del trànsit aeri

 

Enaire ha acordat restringir el trànsit aeri en les proximitats del nou volcà de la Palma per a facilitar l’operativitat dels serveis d’emergència, sense que la mesura afecte els vols comercials, que no sobrevolen eixe àmbit.

Esta mesura, sol·licitada per la Delegació del Govern a Canàries, estableix dos zones restringides, una que va des del volcà i cobreix el recorregut de la lava fins a la costa, i una altra que coincideix que l’àmbit restringit per a la navegació decretada dilluns passat per la Capitania Marítima de Santa Cruz de Tenerife.

En estes dos zones només podran operar, a més dels serveis d’emergència, els cossos i forces de seguretat, aeronaus de l’Estat, entre les quals s’inclouen les d’organismes científics, i les «degudament autoritzades».

Enaire ha puntualitzat que en «cap cas» es restringeixen estes dos zones per la direcció del núvol de gasos, sinó que es tracta d’una mesura per a evitar que sobrevolen per la mateixa drons particulars o de mitjans de comunicació.

 

Últimes notícies

Mig milió d’euros i equip de rescat valencià per a ajudar Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha destinat 500.000 euros a ajuda humanitària urgent per a Veneçuela i ha activat un equip especialitzat de bombers i gossos de rescat per a sumar-se al dispositiu de resposta després dels terratrémols de Caracas i La Guaira.

Benidorm obrirà SkyFest, un nou recinte d’estiu amb més de 20 concerts

Benidorm inaugurarà este diumenge SkyFest, un nou espai d’espectacles als antics camps Hermanos Martínez Munuera, amb més de vint concerts i capacitat màxima per a 25.000 assistents fins a setembre.

Dos rescatistes de la Marina Baixa viatgen a Veneçuela amb gossos per buscar supervivents

Dos membres del grup GEIR-K9 de la Marina Baixa viatgen este divendres a Caracas amb dos gossos especialitzats per buscar supervivents del doble terratrémol de Veneçuela.

Detingut a Alacant per estavellar el cotxe després d’una discussió amb la seua parella

Un home de 30 anys ha sigut detingut a Alacant acusat de violència masclista i de causar danys després d’estavellar suposadament de manera intencionada el seu vehicle contra un contenidor de vidre i dos cotxes estacionats al barri de Babel, després d’una discussió amb la seua parella.

Barrachina acusa Espanya i Morant de justificar delictes en lloc de defensar una millor financiació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha acusat els ministres socialistes Arcadi España i Diana Morant de centrar-se en justificar decisions judicialment qüestionades del Govern de Pedro Sánchez en lloc d’impulsar una nova financiació autonòmica pactada amb totes les comunitats.

Transport públic més barat fins a finals de 2026: el Consell allarga els descomptes

El Consell ha acordat prorrogar fins al 31 de desembre de 2026 les reduccions temporals de tarifes en el transport públic autonòmic, amb gratuïtat per als menors de 15 anys i descomptes importants per a jóvens i abonats.

La detecció d’amiant encarisix la demolició del CEIP Orba d’Alfafar en quasi 82.000 euros

La demolició del CEIP Orba d’Alfafar, afectat per la DANA, ha incrementat el seu cost en 81.770 euros per l’aparició de grans quantitats de fibrocement amb amiant durant les obres.

Rebaixa de l’IRPF i ajudes a empreses familiars en la nova llei d’Acompanyament 2026

El Consell ha aprovat la llei d’Acompanyament als pressupostos de 2026, que inclou una rebaixa de l’IRPF autonòmic i canvis fiscals per a facilitar el relleu generacional en les empreses familiars.