Pugen a nivell roig el codi de color de l’aviació a Canàries

 

L’Institut Geogràfic Nacional (IGN) ha elevat a nivell roig el codi de color de l’aviació a Canàries per l’evolució de gasos i cendres provocada pel volcà de la Palma. La mesura de l’illa de Canàries no afecta l’espai aeri de la resta de l’arxipèlag.

Nivell roig per a l’aviació a Canàries

 

L’IGN assenyala en les xarxes socials que el color roig «estableix un protocol adequat perquè la navegació aèria siga de total seguretat«.

Segons experts en aviació, la mesura «no suposa cap variació respecte a la situació actual», que és «d’absoluta normalitat» en l’espai aeri a Canàries.

El missatge de l’ING des del seu perfil oficial de Twitter és este: «Es puja a nivell roig el codi de color de l’aviació a Canàries per l’evolució de la columna eruptiva de gasos i cendres del volcà Cimera Vella. El roig estableix un protocol adequat perquè la navegació aèria siga de total seguretat.»
 

El mateix dia que va erupcionar el volcà de la Palma, l’Enaire (Entitat Pública Empresarial gestora de la navegació aèria a Espanya) va activar el procediment d’actuació per a cendres volcàniques, en coordinació amb Eurocontrol. Este procediment implica des de llavors que s’ha de prestar especial atenció a l’altitud del fum i l’evolució de les cendres procedents del volcà.

A més, cada avió que es dirigisca a la Palma deurà xequear abans de l’enlairament el seu pla de vol i confirmar amb Enaire que continua vigent i aprovat.

Restricció del trànsit aeri

 

Enaire ha acordat restringir el trànsit aeri en les proximitats del nou volcà de la Palma per a facilitar l’operativitat dels serveis d’emergència, sense que la mesura afecte els vols comercials, que no sobrevolen eixe àmbit.

Esta mesura, sol·licitada per la Delegació del Govern a Canàries, estableix dos zones restringides, una que va des del volcà i cobreix el recorregut de la lava fins a la costa, i una altra que coincideix que l’àmbit restringit per a la navegació decretada dilluns passat per la Capitania Marítima de Santa Cruz de Tenerife.

En estes dos zones només podran operar, a més dels serveis d’emergència, els cossos i forces de seguretat, aeronaus de l’Estat, entre les quals s’inclouen les d’organismes científics, i les «degudament autoritzades».

Enaire ha puntualitzat que en «cap cas» es restringeixen estes dos zones per la direcció del núvol de gasos, sinó que es tracta d’una mesura per a evitar que sobrevolen per la mateixa drons particulars o de mitjans de comunicació.

 

Últimes notícies

El Vila-real visita Dortmund en Champions amb Foyth descartat i Romero en dubte

El Vila-real arriba al debut en la Lliga de Campions contra el Borussia Dortmund sense haver guanyat encara en lliga i amb la baixa segura de Juan Foyth i el dubte de Carlos Romero.

El nou Valencia Basket de Xavi Albert debuta en pretemporada contra el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket d’Xavi Albert disputa dilluns a Benicarló el seu primer amistós oficial de pretemporada contra el Casademont Zaragoza, amb fins a nou fitxatges i algunes baixes destacades.

Cap de setmana amb cels rasos i calor al sud de Castelló i prelitoral de València

El primer cap de setmana de setembre es tanca amb estabilitat, cels poc nuvolosos i temperatures altes a l’interior i prelitoral de València i al sud de Castelló, segons l’Aemet. Les màximes baixen a Castelló però tornen a pujar a València i al sud d’Alacant a l’inici de setmana.

Les obres d’emergència en els col·legis afectats per la dana ja estan acabades

La Generalitat ha conclòs les obres d’emergència en més de 60 centres educatius de la província de València afectats per la dana d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 21,5 milions d’euros.

Detingut a Alcoi per empadronar estrangers irregulars per 250 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi un home de 59 anys acusat d’empadronar estrangers en situació irregular al seu domicili per 250 euros. L’investigat hauria col·laborat en la permanència il·legal mitjançant empadronaments ficticis per a facilitar tràmits de documentació.

Un avi s’enfronta a 30 anys de presó per abusos sexuals als seus cinc néts a l’Horta Nord

Un home octogenari serà jutjat a València acusat d’abusar sexualment dels seus cinc néts menors durant més d’una dècada. La mateixa setmana, l’Audiència Provincial també jutjarà casos d’agressió sexual, homicidi en grau de temptativa i frau a la Seguretat Social.

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.