Pugen a nivell roig el codi de color de l’aviació a Canàries

 

L’Institut Geogràfic Nacional (IGN) ha elevat a nivell roig el codi de color de l’aviació a Canàries per l’evolució de gasos i cendres provocada pel volcà de la Palma. La mesura de l’illa de Canàries no afecta l’espai aeri de la resta de l’arxipèlag.

Nivell roig per a l’aviació a Canàries

 

L’IGN assenyala en les xarxes socials que el color roig “estableix un protocol adequat perquè la navegació aèria siga de total seguretat“.

Segons experts en aviació, la mesura “no suposa cap variació respecte a la situació actual”, que és “d’absoluta normalitat” en l’espai aeri a Canàries.

El missatge de l’ING des del seu perfil oficial de Twitter és este: “Es puja a nivell roig el codi de color de l’aviació a Canàries per l’evolució de la columna eruptiva de gasos i cendres del volcà Cimera Vella. El roig estableix un protocol adequat perquè la navegació aèria siga de total seguretat.”
 

El mateix dia que va erupcionar el volcà de la Palma, l’Enaire (Entitat Pública Empresarial gestora de la navegació aèria a Espanya) va activar el procediment d’actuació per a cendres volcàniques, en coordinació amb Eurocontrol. Este procediment implica des de llavors que s’ha de prestar especial atenció a l’altitud del fum i l’evolució de les cendres procedents del volcà.

A més, cada avió que es dirigisca a la Palma deurà xequear abans de l’enlairament el seu pla de vol i confirmar amb Enaire que continua vigent i aprovat.

Restricció del trànsit aeri

 

Enaire ha acordat restringir el trànsit aeri en les proximitats del nou volcà de la Palma per a facilitar l’operativitat dels serveis d’emergència, sense que la mesura afecte els vols comercials, que no sobrevolen eixe àmbit.

Esta mesura, sol·licitada per la Delegació del Govern a Canàries, estableix dos zones restringides, una que va des del volcà i cobreix el recorregut de la lava fins a la costa, i una altra que coincideix que l’àmbit restringit per a la navegació decretada dilluns passat per la Capitania Marítima de Santa Cruz de Tenerife.

En estes dos zones només podran operar, a més dels serveis d’emergència, els cossos i forces de seguretat, aeronaus de l’Estat, entre les quals s’inclouen les d’organismes científics, i les “degudament autoritzades”.

Enaire ha puntualitzat que en “cap cas” es restringeixen estes dos zones per la direcció del núvol de gasos, sinó que es tracta d’una mesura per a evitar que sobrevolen per la mateixa drons particulars o de mitjans de comunicació.

 

Últimes notícies

Les màximes se suavitzen en el litoral de València mentres pugen les mínimes

Cels poc nuvolosos i lleuger descens de les màximes en el litoral i prelitoral de València, amb mínimes a l'alça i vents fluixos variables en la Comunitat Valenciana.

Un accident en l’A-7 a la Cañada causa cues de fins a 8 quilòmetres a Paterna

Un accident entre almenys dos vehicles en l'A-7 a l'altura de La Cañada, a Paterna, manté des de primera hora del matí retencions de fins a 8 quilòmetres en sentit Alacant i cues en sentit Barcelona per l'efecte tafaner.

Un robatori de cable entre Pobla Llarga i Alzira provoca importants retards en la C2 de Rodalia

Un nou robatori de cable entre Pobla Llarga i Alzira ha provocat retards de fins més de mitja hora en la línia C2 de Rodalia València des de primera hora del matí.

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.