11.1 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Puigdemont exigeix disculpes del govern espanyol i que obri una investigació, després de ser amenaçat des d’un tanc

 

El vídeo que es va publicar i fer viral sobre un individu passejant amb un tanc de l'exèrcit espanyol i amenaçant a Carles Puigdemont ha fet reaccionar l'expresident. Mitjançant el seu compte de Twitter, ha denunciat l'esdeveniment i ha reclamat a les autoritats pertinents que inicien una investigació per saber com els civils van poder accedir a l'armament militar.

«Un soldat espanyol sobre un tanc ens ha amenaçat a mi i a Pablo Iglesias», criticava Puigdemont, fent referència al fet que el jove que apareix en les imatges, després d'amenaçar al candidat, també adverteix que «Coletas, tu ets el següent, cabró». Per este motiu, Puigdemont reclama que este fet és «inacceptable a la Unió Europea».

 

Finalment, el missatge de l'expresident inclou el reclam al govern espanyol, del qui considera que «ha de reclamar disculpes», de la mateixa manera que veu necessari que obri «una investigació» per poder resoldre la identitat de les dos persones que apareixen en les imatges i com van tenir accés al tanc en el qual van muntats.

Defensa obre una investigació

La publicació de Puigdemont va ser emesa ahir, 12 de desembre, a les 20.57 hores. En estos moments, es confirma que el Ministeri de Defensa es troba analitzant el vídeo difós per Twitter, per tal d'identificar als responsables del mateix i poder continuar amb les sancions pertinents.

 

Segons les fonts de l'Exèrcit de Terra, les quals s'han encarregat de confirmar la investigació, el vídeo es va gravar el passat 8 de desembre, en una base militar. Descartant que es tracte de membres de l'exèrcit, estan tractant de saber com és possible que dos civils pujaren a un tanc de l'hangar, el qual es dirigia a una exposició, amb motiu del dia de la Immaculada.

 

 

El reclam de Pablo Iglesias

El secretari general de Podemos, Pablo Iglesias, també ha reclamat el missatge que es difon amb el vídeo, considerant que és «vergonyós» que les Forces Armades permeten este tipus de situacions. De la mateixa manera, carrega contra el protagonista, considerant-lo un «pobre infeliç» i «patètic», després que l'amenaçara diguent-li: «Coletas, tu ets el següent, cabró».

 

D'altra banda, el líder polític també ha reclamat al Govern que actuï immediatament, considerant que, en cas contrari, es tornarà a demostrar «la doble vara de mesurar a Espanya», on els «titiriters i tuitaires» van a presó, mentre que els «feixistes» són impunes de les seues actuacions.

 

Últimes notícies

Dos accidents en la V-21 i el bypass causen 11 km de retencions a València

Dos sinistres en la V-21 i el bypass estan complicant el trànsit este dilluns en l'àrea de València, amb uns 11 quilòmetres de cues. La DGT assenyala 4 km en la V-21 i quasi 7 en el bypass, a més de 6 km en l'A-7 a l'altura de Paterna.

Emergències manté el nivell groc per vent i la preemergència alta per incendis en la Comunitat Valenciana

Emergències manté este dilluns el nivell groc per vent en diverses zones de la Comunitat Valenciana i la preemergència alta per incendis. L'avís delimita les àrees afectades i reforça la vigilància preventiva.

Dilluns amb nuvolositat en augment, pluges febles i ratxes molt fortes en la Comunitat Valenciana

El cel passarà de poc a molt nuvolós a la vesprada, amb ruixats febles a l'interior i nord de Castelló. El vent de l'oest bufarà amb ratxes molt fortes.

L’Audiència jutja al ‘ionqui dels diners’ per tripijocs de contractes a València

L'Audiència de València jutja a Marcos Benavent i a un exgerente de fundació i tres empresaris per presumptes tripijocs en Cultura. La Fiscalia demana presó, multes, decomís i responsabilitat civil.

El Tenerife tanca el cartell de la Copa i UCAM o Baskonia barallaran per ser cap de sèrie

La Llacuna Tenerife segellarà l'octau bitllet després de guanyar 82-89 a Barcelona. El sorteig de quarts serà el dilluns a les 12 h i queda un cap de sèrie per definir entre UCAM i Baskonia.

Guido Rodríguez arriba al València per a sumar després de la pressió de totes les parts

El migcampista argentí va aterrar a Manises per a tancar la seua incorporació fins a final de temporada i va remarcar que ve a sumar des del seu lloc.

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.