Puigdemont exigeix disculpes del govern espanyol i que obri una investigació, després de ser amenaçat des d’un tanc

 

El vídeo que es va publicar i fer viral sobre un individu passejant amb un tanc de l'exèrcit espanyol i amenaçant a Carles Puigdemont ha fet reaccionar l'expresident. Mitjançant el seu compte de Twitter, ha denunciat l'esdeveniment i ha reclamat a les autoritats pertinents que inicien una investigació per saber com els civils van poder accedir a l'armament militar.

«Un soldat espanyol sobre un tanc ens ha amenaçat a mi i a Pablo Iglesias», criticava Puigdemont, fent referència al fet que el jove que apareix en les imatges, després d'amenaçar al candidat, també adverteix que «Coletas, tu ets el següent, cabró». Per este motiu, Puigdemont reclama que este fet és «inacceptable a la Unió Europea».

 

Finalment, el missatge de l'expresident inclou el reclam al govern espanyol, del qui considera que «ha de reclamar disculpes», de la mateixa manera que veu necessari que obri «una investigació» per poder resoldre la identitat de les dos persones que apareixen en les imatges i com van tenir accés al tanc en el qual van muntats.

Defensa obre una investigació

La publicació de Puigdemont va ser emesa ahir, 12 de desembre, a les 20.57 hores. En estos moments, es confirma que el Ministeri de Defensa es troba analitzant el vídeo difós per Twitter, per tal d'identificar als responsables del mateix i poder continuar amb les sancions pertinents.

 

Segons les fonts de l'Exèrcit de Terra, les quals s'han encarregat de confirmar la investigació, el vídeo es va gravar el passat 8 de desembre, en una base militar. Descartant que es tracte de membres de l'exèrcit, estan tractant de saber com és possible que dos civils pujaren a un tanc de l'hangar, el qual es dirigia a una exposició, amb motiu del dia de la Immaculada.

 

 

El reclam de Pablo Iglesias

El secretari general de Podemos, Pablo Iglesias, també ha reclamat el missatge que es difon amb el vídeo, considerant que és «vergonyós» que les Forces Armades permeten este tipus de situacions. De la mateixa manera, carrega contra el protagonista, considerant-lo un «pobre infeliç» i «patètic», després que l'amenaçara diguent-li: «Coletas, tu ets el següent, cabró».

 

D'altra banda, el líder polític també ha reclamat al Govern que actuï immediatament, considerant que, en cas contrari, es tornarà a demostrar «la doble vara de mesurar a Espanya», on els «titiriters i tuitaires» van a presó, mentre que els «feixistes» són impunes de les seues actuacions.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.

Presó provisional per a un dels dos germans detinguts per una violació a València

El Jutjat de Violència sobre la Dona número 1 de València reobri la causa per una presumpta agressió sexual en un cotxe i ordena presó provisional per a un dels dos germans investigats després de la denúncia de la víctima.

El funcionari que va adjudicar una vivenda pública a la seua parella admet l’error davant la justícia

El funcionari responsable de tramitar les VPP de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer haver adjudicat una vivenda pública a la seua parella i va assumir tota la responsabilitat, mentres la justícia investiga un possible colador en la normativa.