17.8 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Quatre persones reben assistència sanitària en la de Nit de l’Albà d’Elx

 

Un total de quatre persones han rebut assistència sanitària en la Nit de l’Albà d’Elx, al Baix Vinalopó, encara que cap ha requerit d’ingrés hospitalari, segons el primer balanç donat a conèixer pel regidor de Seguretat i Festes de l’Ajuntament il·licità, José Pérez.

 

Els quatre ferits, de caràcter lleu, ho han estat per manipulació de productes pirotècnics i entre ells hi ha un menor de huit anys que s’ha cremat en manejar una bengala, però cap ha sofert danys per caiguda de canyes. Totes les lesions s’han produït abans de l’inici de la NIt de l’Albà —a les 23:15 de la nit del dilluns— i no consta cap ferit durant l’espectacle pirotècnic o després de la seua finalització, després de la mitjanit.

64.000 coets i 450 palmeres

  

«Possiblement tenim les millors dades de la sèrie històrica de la Nit de l’Albà», ha declarat José Pérez, qui ha assegurat que les mesures de seguretat estan funcionant i que «ací estan les dades», «ha estat una Nit de l’Albà espectacular», ha afirmat.

    

L’espectacle pirotècnic de la Nit de l’Albà, ompli de so, llum i color el cel d’Elx en la nit del 13 d’agost amb més de 64.000 coets i 450 palmeres que es disparen des de diferents punts de la ciutat. El colofó de la festa és el llançament de la majestuosa Palmera de la Verge des de la torre del campanar de la Basílica de Santa María, en honor a la Patrona de la ciutat, la Verge de l’Assumpció.

Una festa de l’Edat Mitjana

  

Esta tradicional festa il·licitana té el seu origen en l’Edat Mitjana, quan les famílies d’Elx celebraven la festivitat de la patrona de la ciutat, la Verge de l’Assumpció, amb el llançament d’un coet en honor a cadascun dels seus fills. Segles després, esta Festa d’Interès Turístic de la Comunitat Valenciana s’ha convertit en un multitudinari espectacle pirotècnic únic al món, en el qual es produix el llançament coordinat de milers de palmeres i coets des de diversos punts de la ciutat.

    

A més, els il·licitans s’unixen a esta gran ofrena de llum, color i so a la seua patrona amb elements pirotècnics que es venen dies abans en locals i casetes habilitades.

Cal un curs de formació per a llançar els coets

  

Segons el regidor, cap dels atesos fins a la 02:15 hores de la matinada de hui procedia de la ‘Carretillà’, una celebració que es duu a terme cada any després de la finalització de la Nit de l’Albà i en la qual els participants es llancen ‘petards voladors’ a l’interior d’una zona tancada, equipats amb roba gruixuda i elements de protecció per evitar cremades per l’explosió dels materials pirotècnics empleats en els carretons.

    

L’Ajuntament d’Elx ha habilitat un any més una zona tancada per a esta festa, un aparcament al costat de l’Hort del Monjo i proper al centre, que està envoltat per tanques de seguretat per impedir l’eixida dels carretons i amb doble perímetre.

  

Per accedir al recinte és necessari realitzar un curs de formació amb el qual s’ha d’obtindre el carnet de Consumidor Reconegut com a Expert (CRE). Està prohibit el llançament de carretons en un altre punt d’Elx, i per a això s’establixen sancions que arriben fins als 3.000 euros.

  

El dispositiu de seguretat i emergències ho formen prop de 350 persones entre Policia Local i Nacional, Bombers, Dya, Protecció Civil i personal sanitari.

 

Últimes notícies

Cox afirma que ja fabrica dessaladores per a agricultura amb baix consum energètic

Enrique Riquelme ha assegurat que Cox ja construïx dessaladores eficients que subministren aigua a la carta per al camp amb el menor gasto energètic. L'empresa ha presentat amb la Universitat d'Alacant una càtedra per a investigar en aigua i energia i abaratir costos.

Pérez Llorca defén prolongar la central de Cofrentes i la sobirania energètica

Pérez Llorca ha defés prolongar la vida útil de Cofrentes més enllà de 2030 i ha vinculat la decisió a la sobirania energètica. També ha anunciat el desbloqueig de 8.000 expedients elèctrics dins de la simplificació administrativa.

La jutgessa de la DANA rebutja investigar el mòbil de Feijóo i citar a Rufián

La magistrada que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha denegat la pericial del mòbil d'Alberto Núñez Feijóo i la citació com a testimoni de Gabriel Rufián. Delimita la investigació a diligències pertinents i descarta proves sense relació directa amb els fets.

Condemnada la exalcaldesa d’Orihuela i huit persones més pel contracte de les escombraries

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a nou dels 33 acusats en la causa matriu del cas Brugal per irregularitats en el contracte de neteja i residus d'Orihuela. Les penes inclouen presó, inhabilitació i indemnització solidària pròxima a 600.000 euros, i la sentència pot recórrer-se.

Catalá anuncia límits i control per als apartaments turístics a València

L'alcaldessa ha assegurat que estos allotjaments 'passaran a ser molt limitats, molt controlats i sempre legals' i ha oferit revertir-los a ús residencial. Hi ha unes mil sancions tramitades i tancaments a reincidents.

Morant insta a Pérez Llorca a no doblegar-se davant Gènova i a donar suport al nou model de finançament autonòmic

Diana Morant ha demanat a Juanfran Pérez Llorca que no se sotmeta a Gènova i recolze el nou model de finançament autonòmic, que xifra en 3.700 milions per a la Comunitat. Ha urgit a més al fet que els diputats valencians del PP el voten a favor per a assegurar la seua aprovació.

Pérez Llorca acusa el Govern de dividir amb la reforma del finançament autonòmic

El president ha denunciat que l'Executiu usa la reforma per a polaritzar en vespres de comicis i ha exigit negociar amb el PP. També ha demanat un fons transitori d'anivellament per a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca creu que el confinament del 29-O no hauria evitat morts

Pérez Llorca ha sostingut que confinar a la població durant la DANA del 29 d'octubre de 2024 no hauria evitat víctimes. També ha reclamat més seguretat en el jutjat pels incidents registrats.