Quatre persones reben assistència sanitària en la de Nit de l’Albà d’Elx

Ejemplo de shortcode con estilo
  Un total de quatre persones han rebut assistència sanitària en la Nit de l’Albà d’Elx, al Baix Vinalopó, encara que cap ha requerit d’ingrés hospitalari, segons el primer balanç donat a conèixer pel regidor de Seguretat i Festes de l’Ajuntament il·licità, José Pérez.   Els quatre ferits, de caràcter lleu, ho han estat per manipulació de productes […]

 

Un total de quatre persones han rebut assistència sanitària en la Nit de l’Albà d’Elx, al Baix Vinalopó, encara que cap ha requerit d’ingrés hospitalari, segons el primer balanç donat a conèixer pel regidor de Seguretat i Festes de l’Ajuntament il·licità, José Pérez.

 

Els quatre ferits, de caràcter lleu, ho han estat per manipulació de productes pirotècnics i entre ells hi ha un menor de huit anys que s’ha cremat en manejar una bengala, però cap ha sofert danys per caiguda de canyes. Totes les lesions s’han produït abans de l’inici de la NIt de l’Albà —a les 23:15 de la nit del dilluns— i no consta cap ferit durant l’espectacle pirotècnic o després de la seua finalització, després de la mitjanit.

64.000 coets i 450 palmeres

  

«Possiblement tenim les millors dades de la sèrie històrica de la Nit de l’Albà», ha declarat José Pérez, qui ha assegurat que les mesures de seguretat estan funcionant i que «ací estan les dades», «ha estat una Nit de l’Albà espectacular», ha afirmat.

    

L’espectacle pirotècnic de la Nit de l’Albà, ompli de so, llum i color el cel d’Elx en la nit del 13 d’agost amb més de 64.000 coets i 450 palmeres que es disparen des de diferents punts de la ciutat. El colofó de la festa és el llançament de la majestuosa Palmera de la Verge des de la torre del campanar de la Basílica de Santa María, en honor a la Patrona de la ciutat, la Verge de l’Assumpció.

Una festa de l’Edat Mitjana

  

Esta tradicional festa il·licitana té el seu origen en l’Edat Mitjana, quan les famílies d’Elx celebraven la festivitat de la patrona de la ciutat, la Verge de l’Assumpció, amb el llançament d’un coet en honor a cadascun dels seus fills. Segles després, esta Festa d’Interès Turístic de la Comunitat Valenciana s’ha convertit en un multitudinari espectacle pirotècnic únic al món, en el qual es produix el llançament coordinat de milers de palmeres i coets des de diversos punts de la ciutat.

    

A més, els il·licitans s’unixen a esta gran ofrena de llum, color i so a la seua patrona amb elements pirotècnics que es venen dies abans en locals i casetes habilitades.

Cal un curs de formació per a llançar els coets

  

Segons el regidor, cap dels atesos fins a la 02:15 hores de la matinada de hui procedia de la ‘Carretillà’, una celebració que es duu a terme cada any després de la finalització de la Nit de l’Albà i en la qual els participants es llancen ‘petards voladors’ a l’interior d’una zona tancada, equipats amb roba gruixuda i elements de protecció per evitar cremades per l’explosió dels materials pirotècnics empleats en els carretons.

    

L’Ajuntament d’Elx ha habilitat un any més una zona tancada per a esta festa, un aparcament al costat de l’Hort del Monjo i proper al centre, que està envoltat per tanques de seguretat per impedir l’eixida dels carretons i amb doble perímetre.

  

Per accedir al recinte és necessari realitzar un curs de formació amb el qual s’ha d’obtindre el carnet de Consumidor Reconegut com a Expert (CRE). Està prohibit el llançament de carretons en un altre punt d’Elx, i per a això s’establixen sancions que arriben fins als 3.000 euros.

  

El dispositiu de seguretat i emergències ho formen prop de 350 persones entre Policia Local i Nacional, Bombers, Dya, Protecció Civil i personal sanitari.

 

Últimes notícies

Elche afronta quatre partits clau en novembre, amb dos derbis valencians

L’Elche jugarà quatre partits en novembre, tres al Martínez Valero, contra Valencia, Betis, Levante i Atlético de Madrid. El mes pot confirmar la recuperació classificatòria de l’equip.

El partit contra el Tarancón, el sisé ajornat del Levante en els dos últims anys

El Levante jugarà el dijous 5 de novembre el partit de Copa del Rei contra el CD Tarancón, ajornat el dimecres anterior per l’accident ferroviari a Urda (Toledo). El club ha patit fins a sis ajornaments en els dos últims anys.

Cada empresa que exposa en Feria Valencia aporta més de 234.000 euros a l’economia local

Cada empresa expositora de Feria Valencia genera més de 234.000 euros per a l’economia local. El recinte també ha impulsat 722,4 milions d’euros de PIB i 12.727 llocs de treball en 2024.

La vaga de maquinistes suprimix tres trens de la C-1 a València

La vaga de Semaf ha deixat tres trens de la línia C-1 sense servici fins a les 9 hores. Renfe ha recomanat buscar alternatives davant l’afectació prevista.

La Copa del Rei guardarà un minut de silenci per les víctimes de l’accident d’Urda

Els 23 partits de la Copa del Rei d’este dijous començaran amb un minut de silenci per les víctimes de l’accident ferroviari d’Urda. El sinistre ha deixat almenys 68 morts.

Toñi García reclama justícia per les víctimes de la dana de 2024

Toñi García, que va perdre el marit i la filla en la dana de 2024, manté la seua lluita per les víctimes i critica la gestió d’aquella emergència.

La vaga de maquinistes de Renfe reduïx els servicis d’este dijous amb mínims del 50 % al 75 % en Rodalia

L’aturada de 24 hores reclama millores de seguretat i acords pendents, mentre la companyia advertix de possibles alteracions inclús en trens inclosos en els mínims

Esqueixos de la figuera de Miguel Hernández perquè la seua poesia continue viva

La UMH ha distribuït esqueixos de la figuera centenària de Miguel Hernández, que ja creixen en institucions i cases particulars de diversos punts.