Quatre persones reben assistència sanitària en la de Nit de l’Albà d’Elx

 

Un total de quatre persones han rebut assistència sanitària en la Nit de l’Albà d’Elx, al Baix Vinalopó, encara que cap ha requerit d’ingrés hospitalari, segons el primer balanç donat a conèixer pel regidor de Seguretat i Festes de l’Ajuntament il·licità, José Pérez.

 

Els quatre ferits, de caràcter lleu, ho han estat per manipulació de productes pirotècnics i entre ells hi ha un menor de huit anys que s’ha cremat en manejar una bengala, però cap ha sofert danys per caiguda de canyes. Totes les lesions s’han produït abans de l’inici de la NIt de l’Albà —a les 23:15 de la nit del dilluns— i no consta cap ferit durant l’espectacle pirotècnic o després de la seua finalització, després de la mitjanit.

64.000 coets i 450 palmeres

  

«Possiblement tenim les millors dades de la sèrie històrica de la Nit de l’Albà», ha declarat José Pérez, qui ha assegurat que les mesures de seguretat estan funcionant i que «ací estan les dades», «ha estat una Nit de l’Albà espectacular», ha afirmat.

    

L’espectacle pirotècnic de la Nit de l’Albà, ompli de so, llum i color el cel d’Elx en la nit del 13 d’agost amb més de 64.000 coets i 450 palmeres que es disparen des de diferents punts de la ciutat. El colofó de la festa és el llançament de la majestuosa Palmera de la Verge des de la torre del campanar de la Basílica de Santa María, en honor a la Patrona de la ciutat, la Verge de l’Assumpció.

Una festa de l’Edat Mitjana

  

Esta tradicional festa il·licitana té el seu origen en l’Edat Mitjana, quan les famílies d’Elx celebraven la festivitat de la patrona de la ciutat, la Verge de l’Assumpció, amb el llançament d’un coet en honor a cadascun dels seus fills. Segles després, esta Festa d’Interès Turístic de la Comunitat Valenciana s’ha convertit en un multitudinari espectacle pirotècnic únic al món, en el qual es produix el llançament coordinat de milers de palmeres i coets des de diversos punts de la ciutat.

    

A més, els il·licitans s’unixen a esta gran ofrena de llum, color i so a la seua patrona amb elements pirotècnics que es venen dies abans en locals i casetes habilitades.

Cal un curs de formació per a llançar els coets

  

Segons el regidor, cap dels atesos fins a la 02:15 hores de la matinada de hui procedia de la ‘Carretillà’, una celebració que es duu a terme cada any després de la finalització de la Nit de l’Albà i en la qual els participants es llancen ‘petards voladors’ a l’interior d’una zona tancada, equipats amb roba gruixuda i elements de protecció per evitar cremades per l’explosió dels materials pirotècnics empleats en els carretons.

    

L’Ajuntament d’Elx ha habilitat un any més una zona tancada per a esta festa, un aparcament al costat de l’Hort del Monjo i proper al centre, que està envoltat per tanques de seguretat per impedir l’eixida dels carretons i amb doble perímetre.

  

Per accedir al recinte és necessari realitzar un curs de formació amb el qual s’ha d’obtindre el carnet de Consumidor Reconegut com a Expert (CRE). Està prohibit el llançament de carretons en un altre punt d’Elx, i per a això s’establixen sancions que arriben fins als 3.000 euros.

  

El dispositiu de seguretat i emergències ho formen prop de 350 persones entre Policia Local i Nacional, Bombers, Dya, Protecció Civil i personal sanitari.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Arcadi España reafirma com a prioritat la reforma del finançament autonòmic i la quitació de deute

Arcadi España situa entre les seues prioritats la reforma del model de finançament autonòmic dissenyat per María Jesús Montero i la quitació de deute a les comunitats, ja en tramitació en el Congrés.

Vox manté la prioritat nacional i el PP desplaça el debat a l’arrelament en les ajudes socials

Vox defén que els nacionals tinguen prioritat en l'accés a ajudes socials mentres el PP centra la discussió a exigir arrelament. PSPV i Compromís alerten que el concepte de prioritat nacional és inconstitucional i racista.

El Govern reforça les ajudes fiscals als afectats per la dana de València i els incendis forestals

El Govern aprova un reial decret llei amb millores financeres i exempcions fiscals per als afectats per la dana a València i pels incendis forestals del passat estiu, amb més de 9.200 milions mobilitzats entre 2024 i 2025.

Rubén Burgos apel·la al compromís total del València Basket abans de l’inici del playoff

Rubén Burgos destaca la il·lusió i el compromís del València Basket abans dels quarts de final de la Lliga Femenina davant Ensino Lugo i confia a barallar per revalidar el títol.

Matías Dituro es consolida com el porter de confiança de Sarabia a l’Elx

Matías Dituro acumula 17 partits de Lliga amb l'Elx i supera a Iñaki Peña en minuts disputats, consolidant-se com el portera de confiança de Sarabia en plena reacció de l'equip il·licità.

Dimitrievski confia en el cansament de l’Atlètic i demana estrényer a Mestalla

Stole Dimitrievski considera que l'Atlètic de Madrid arribarà més cansat a Mestalla per la Champions i demana al València un partit intens per a aprofitar l'ocasió.

Detingut en l’aeroport d’Alacant-Elx amb 3,5 quilos de cocaïna ocults en una maleta

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 27 anys en l'aeroport d'Alacant-Elx després de trobar 3,5 quilos de cocaïna ocults en un doble fons de la seua maleta, classificada com a equipatge rush.

La comissió de vivenda d’Alacant seguix malgrat l’informe que limita les compareixences

La comissió municipal sobre les irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan manté les seues sessions de l'11 i 22 de maig malgrat un informe del secretari que desaconsella citacions i restringix les compareixences.