Quatre persones reben assistència sanitària en la de Nit de l’Albà d’Elx

 

Un total de quatre persones han rebut assistència sanitària en la Nit de l’Albà d’Elx, al Baix Vinalopó, encara que cap ha requerit d’ingrés hospitalari, segons el primer balanç donat a conèixer pel regidor de Seguretat i Festes de l’Ajuntament il·licità, José Pérez.

 

Els quatre ferits, de caràcter lleu, ho han estat per manipulació de productes pirotècnics i entre ells hi ha un menor de huit anys que s’ha cremat en manejar una bengala, però cap ha sofert danys per caiguda de canyes. Totes les lesions s’han produït abans de l’inici de la NIt de l’Albà —a les 23:15 de la nit del dilluns— i no consta cap ferit durant l’espectacle pirotècnic o després de la seua finalització, després de la mitjanit.

64.000 coets i 450 palmeres

  

«Possiblement tenim les millors dades de la sèrie històrica de la Nit de l’Albà», ha declarat José Pérez, qui ha assegurat que les mesures de seguretat estan funcionant i que «ací estan les dades», «ha estat una Nit de l’Albà espectacular», ha afirmat.

    

L’espectacle pirotècnic de la Nit de l’Albà, ompli de so, llum i color el cel d’Elx en la nit del 13 d’agost amb més de 64.000 coets i 450 palmeres que es disparen des de diferents punts de la ciutat. El colofó de la festa és el llançament de la majestuosa Palmera de la Verge des de la torre del campanar de la Basílica de Santa María, en honor a la Patrona de la ciutat, la Verge de l’Assumpció.

Una festa de l’Edat Mitjana

  

Esta tradicional festa il·licitana té el seu origen en l’Edat Mitjana, quan les famílies d’Elx celebraven la festivitat de la patrona de la ciutat, la Verge de l’Assumpció, amb el llançament d’un coet en honor a cadascun dels seus fills. Segles després, esta Festa d’Interès Turístic de la Comunitat Valenciana s’ha convertit en un multitudinari espectacle pirotècnic únic al món, en el qual es produix el llançament coordinat de milers de palmeres i coets des de diversos punts de la ciutat.

    

A més, els il·licitans s’unixen a esta gran ofrena de llum, color i so a la seua patrona amb elements pirotècnics que es venen dies abans en locals i casetes habilitades.

Cal un curs de formació per a llançar els coets

  

Segons el regidor, cap dels atesos fins a la 02:15 hores de la matinada de hui procedia de la ‘Carretillà’, una celebració que es duu a terme cada any després de la finalització de la Nit de l’Albà i en la qual els participants es llancen ‘petards voladors’ a l’interior d’una zona tancada, equipats amb roba gruixuda i elements de protecció per evitar cremades per l’explosió dels materials pirotècnics empleats en els carretons.

    

L’Ajuntament d’Elx ha habilitat un any més una zona tancada per a esta festa, un aparcament al costat de l’Hort del Monjo i proper al centre, que està envoltat per tanques de seguretat per impedir l’eixida dels carretons i amb doble perímetre.

  

Per accedir al recinte és necessari realitzar un curs de formació amb el qual s’ha d’obtindre el carnet de Consumidor Reconegut com a Expert (CRE). Està prohibit el llançament de carretons en un altre punt d’Elx, i per a això s’establixen sancions que arriben fins als 3.000 euros.

  

El dispositiu de seguretat i emergències ho formen prop de 350 persones entre Policia Local i Nacional, Bombers, Dya, Protecció Civil i personal sanitari.

 

Últimes notícies

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.

Educació proposa pujar 120 euros el salari als docents valencians en 2027

La Conselleria d'Educació planteja als sindicats una pujada salarial de 120 euros en el complement específic autonòmic per a 2027 i manté una proposta de ràtios similar a l'anterior, amb ajustos en infantil i en les substitucions en Primària.

Baleària culmina la presa de control dels actius d’Armes Trasmediterránea a Canàries

Baleària assumix el control de les rutes d'Armes Trasmediterránea a Canàries i connexions amb la Península, amb més de 50 vaixells, 4.500 empleats i un pla inversor de 45 milions.