Quatre persones reben assistència sanitària en la de Nit de l’Albà d’Elx

 

Un total de quatre persones han rebut assistència sanitària en la Nit de l’Albà d’Elx, al Baix Vinalopó, encara que cap ha requerit d’ingrés hospitalari, segons el primer balanç donat a conèixer pel regidor de Seguretat i Festes de l’Ajuntament il·licità, José Pérez.

 

Els quatre ferits, de caràcter lleu, ho han estat per manipulació de productes pirotècnics i entre ells hi ha un menor de huit anys que s’ha cremat en manejar una bengala, però cap ha sofert danys per caiguda de canyes. Totes les lesions s’han produït abans de l’inici de la NIt de l’Albà —a les 23:15 de la nit del dilluns— i no consta cap ferit durant l’espectacle pirotècnic o després de la seua finalització, després de la mitjanit.

64.000 coets i 450 palmeres

  

«Possiblement tenim les millors dades de la sèrie històrica de la Nit de l’Albà», ha declarat José Pérez, qui ha assegurat que les mesures de seguretat estan funcionant i que «ací estan les dades», «ha estat una Nit de l’Albà espectacular», ha afirmat.

    

L’espectacle pirotècnic de la Nit de l’Albà, ompli de so, llum i color el cel d’Elx en la nit del 13 d’agost amb més de 64.000 coets i 450 palmeres que es disparen des de diferents punts de la ciutat. El colofó de la festa és el llançament de la majestuosa Palmera de la Verge des de la torre del campanar de la Basílica de Santa María, en honor a la Patrona de la ciutat, la Verge de l’Assumpció.

Una festa de l’Edat Mitjana

  

Esta tradicional festa il·licitana té el seu origen en l’Edat Mitjana, quan les famílies d’Elx celebraven la festivitat de la patrona de la ciutat, la Verge de l’Assumpció, amb el llançament d’un coet en honor a cadascun dels seus fills. Segles després, esta Festa d’Interès Turístic de la Comunitat Valenciana s’ha convertit en un multitudinari espectacle pirotècnic únic al món, en el qual es produix el llançament coordinat de milers de palmeres i coets des de diversos punts de la ciutat.

    

A més, els il·licitans s’unixen a esta gran ofrena de llum, color i so a la seua patrona amb elements pirotècnics que es venen dies abans en locals i casetes habilitades.

Cal un curs de formació per a llançar els coets

  

Segons el regidor, cap dels atesos fins a la 02:15 hores de la matinada de hui procedia de la ‘Carretillà’, una celebració que es duu a terme cada any després de la finalització de la Nit de l’Albà i en la qual els participants es llancen ‘petards voladors’ a l’interior d’una zona tancada, equipats amb roba gruixuda i elements de protecció per evitar cremades per l’explosió dels materials pirotècnics empleats en els carretons.

    

L’Ajuntament d’Elx ha habilitat un any més una zona tancada per a esta festa, un aparcament al costat de l’Hort del Monjo i proper al centre, que està envoltat per tanques de seguretat per impedir l’eixida dels carretons i amb doble perímetre.

  

Per accedir al recinte és necessari realitzar un curs de formació amb el qual s’ha d’obtindre el carnet de Consumidor Reconegut com a Expert (CRE). Està prohibit el llançament de carretons en un altre punt d’Elx, i per a això s’establixen sancions que arriben fins als 3.000 euros.

  

El dispositiu de seguretat i emergències ho formen prop de 350 persones entre Policia Local i Nacional, Bombers, Dya, Protecció Civil i personal sanitari.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El subdirector d’Emergències atribuïx a dubtes legals de Pradas el canvi del missatge És-Alert en la DANA

El subdirector general d'Emergències afirma davant la jutgessa que Salomé Pradas va ordenar suavitzar el primer esborrany del Es-Alert per falta de cobertura legal per a demanar que la població romanguera en els seus domicilis.

L’Audiència de València suspén el juí al exalcalde de Quartell per nous informes pericials

L'Audiència Provincial de València suspén el juí d'una branca del cas Avialsa contra el exalcalde de Quartell, un exconcejal i un empresari després de la incorporació de nous informes pericials de la defensa.

Educació xifra en més de 2.400 milions anuals les demandes del professorat davant la vaga indefinida

La Conselleria d'Educació calcula en més de 2.400 milions d'euros a l'any el cost de les 40 reivindicacions docents lligades a la vaga indefinida convocada des de l'11 de maig i advertix que eixa xifra supera la capacitat de la Comunitat Valenciana.

Una jutgessa fixa 13,3 milions d’indemnització per una negligència en un part a Sagunt

Una jutgessa de Madrid ha fixat una indemnització total de 13,3 milions d'euros per a una mare el fill de la qual va patir greus lesions neurològiques per una deficient assistència en el part a l'hospital de Sagunt.

Meteosat i L’Habitació Roja encapçalen el 30 aniversari de Contempopránea en Alburquerque

Contempopránea celebra el seu 30 aniversari amb un format íntim en Alburquerque els dies 21 i 22 d'agost, recuperant la seua essència original i combinant bandes històriques i nous talents.

Ábalos denuncia un juí mediàtic i nega les acusacions sobre Aldama i la seua exparella

Ábalos acusa productores d'alimentar un cas mediàtic, rebutja les acusacions de corrupció per contractes de màscares i desmentix haver enviat a Aldama a negociar amb Guaidó.

El Llevant es juga la permanència: obligat a guanyar tres dels últims quatre partits

El Llevant encara les quatre últimes jornades com a penúltim classificat, a tres punts de la salvació, i està obligat a sumar almenys tres victòries per a arribar als 42 punts.

Ábalos tatxa de farsa que li vinculen amb una carta de Aldama a Guaidó

José Luis Ábalos nega en el Tribunal Suprem haver encarregat a Víctor de Aldama mediar amb Juan Guaidó i qualifica de farsa i impostura la carta atribuïda al Govern.