El Suprem rebaixa la condemna a Juana Rivas de 5 a 2 anys i 6 mesos de presó

 

El Tribunal Suprem ha decidit rebaixar la condemna a Juana Rivas a la meitat, de cinc anys a dos anys i sis mesos de presó per un delicte de sostracció de menors, una pena que comporta el seu ingrés en un centre penitenciari.

Els fets es remunten a l’estiu de 2017, quan Rivas va passar un mes en parador desconegut amb els seus dos fills menors incomplint les resolucions judicials que l’obligaven a entregar-li’ls al pare.

La Sala penal ha conclòs que rebaixa la pena a la meitat en considerar que, encara que van ser dos els menors sostrets, Juana Rivas va cometre un únic delicte i no dos, com sí que sostenia, en canvi, l’Audiència de Granada.

La Sala basa la seua fallada que, quan en un mateix acte són diversos els menors traslladats o retinguts, no es produeix un concurs de delictes, sinó que es comet un sol delicte de l’article 225 bis del Codi Penal, en lesionar-se el dret de custòdia del progenitor amb qui el menor.

El progenitor, que tenia la guarda i custòdia provisional dels dos menors, va denunciar els fets i un jutjat de Primera Instància de Granada va acordar la immediata restitució dels menors a Itàlia com a Estat de residència habitual dels dos xiquets. Després de diversos requeriments perquè retornara als seus fills, el 26 de juliol de 2017 Rivas es va ocultar amb ells, i la seua exparella va denunciar la desaparició.

L’acusada va entregar als dos xiquets un mes després, el 28 d’agost de 2017, en la Comandància de la Guàrdia Civil de Granada.

Anuncios

Últimes notícies

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.