13.6 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

El Suprem rebaixa la condemna a Juana Rivas de 5 a 2 anys i 6 mesos de presó

 

El Tribunal Suprem ha decidit rebaixar la condemna a Juana Rivas a la meitat, de cinc anys a dos anys i sis mesos de presó per un delicte de sostracció de menors, una pena que comporta el seu ingrés en un centre penitenciari.

Els fets es remunten a l’estiu de 2017, quan Rivas va passar un mes en parador desconegut amb els seus dos fills menors incomplint les resolucions judicials que l’obligaven a entregar-li’ls al pare.

La Sala penal ha conclòs que rebaixa la pena a la meitat en considerar que, encara que van ser dos els menors sostrets, Juana Rivas va cometre un únic delicte i no dos, com sí que sostenia, en canvi, l’Audiència de Granada.

La Sala basa la seua fallada que, quan en un mateix acte són diversos els menors traslladats o retinguts, no es produeix un concurs de delictes, sinó que es comet un sol delicte de l’article 225 bis del Codi Penal, en lesionar-se el dret de custòdia del progenitor amb qui el menor.

El progenitor, que tenia la guarda i custòdia provisional dels dos menors, va denunciar els fets i un jutjat de Primera Instància de Granada va acordar la immediata restitució dels menors a Itàlia com a Estat de residència habitual dels dos xiquets. Després de diversos requeriments perquè retornara als seus fills, el 26 de juliol de 2017 Rivas es va ocultar amb ells, i la seua exparella va denunciar la desaparició.

L’acusada va entregar als dos xiquets un mes després, el 28 d’agost de 2017, en la Comandància de la Guàrdia Civil de Granada.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.