El Suprem rebaixa la condemna a Juana Rivas de 5 a 2 anys i 6 mesos de presó

 

El Tribunal Suprem ha decidit rebaixar la condemna a Juana Rivas a la meitat, de cinc anys a dos anys i sis mesos de presó per un delicte de sostracció de menors, una pena que comporta el seu ingrés en un centre penitenciari.

Els fets es remunten a l’estiu de 2017, quan Rivas va passar un mes en parador desconegut amb els seus dos fills menors incomplint les resolucions judicials que l’obligaven a entregar-li’ls al pare.

La Sala penal ha conclòs que rebaixa la pena a la meitat en considerar que, encara que van ser dos els menors sostrets, Juana Rivas va cometre un únic delicte i no dos, com sí que sostenia, en canvi, l’Audiència de Granada.

La Sala basa la seua fallada que, quan en un mateix acte són diversos els menors traslladats o retinguts, no es produeix un concurs de delictes, sinó que es comet un sol delicte de l’article 225 bis del Codi Penal, en lesionar-se el dret de custòdia del progenitor amb qui el menor.

El progenitor, que tenia la guarda i custòdia provisional dels dos menors, va denunciar els fets i un jutjat de Primera Instància de Granada va acordar la immediata restitució dels menors a Itàlia com a Estat de residència habitual dels dos xiquets. Després de diversos requeriments perquè retornara als seus fills, el 26 de juliol de 2017 Rivas es va ocultar amb ells, i la seua exparella va denunciar la desaparició.

L’acusada va entregar als dos xiquets un mes després, el 28 d’agost de 2017, en la Comandància de la Guàrdia Civil de Granada.

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.