Anuncios

El Suprem rebaixa la condemna a Juana Rivas de 5 a 2 anys i 6 mesos de presó

 

El Tribunal Suprem ha decidit rebaixar la condemna a Juana Rivas a la meitat, de cinc anys a dos anys i sis mesos de presó per un delicte de sostracció de menors, una pena que comporta el seu ingrés en un centre penitenciari.

Els fets es remunten a l’estiu de 2017, quan Rivas va passar un mes en parador desconegut amb els seus dos fills menors incomplint les resolucions judicials que l’obligaven a entregar-li’ls al pare.

Anuncios

La Sala penal ha conclòs que rebaixa la pena a la meitat en considerar que, encara que van ser dos els menors sostrets, Juana Rivas va cometre un únic delicte i no dos, com sí que sostenia, en canvi, l’Audiència de Granada.

La Sala basa la seua fallada que, quan en un mateix acte són diversos els menors traslladats o retinguts, no es produeix un concurs de delictes, sinó que es comet un sol delicte de l’article 225 bis del Codi Penal, en lesionar-se el dret de custòdia del progenitor amb qui el menor.

El progenitor, que tenia la guarda i custòdia provisional dels dos menors, va denunciar els fets i un jutjat de Primera Instància de Granada va acordar la immediata restitució dels menors a Itàlia com a Estat de residència habitual dels dos xiquets. Després de diversos requeriments perquè retornara als seus fills, el 26 de juliol de 2017 Rivas es va ocultar amb ells, i la seua exparella va denunciar la desaparició.

L’acusada va entregar als dos xiquets un mes després, el 28 d’agost de 2017, en la Comandància de la Guàrdia Civil de Granada.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Alerta groga per pluges i tempestes en el nord de Castelló des de les 14 hores

Set comunitats del nord-est peninsular, inclosa la Comunitat Valenciana, activen avisos per pluges i tempestes, amb focus en el nord de Castelló des de les 14 hores.

Lleuger descens de les màximes i ruixats esta vesprada en el nord de Castelló

La Comunitat Valenciana viurà una jornada de cels buidats al matí i ruixats amb tempesta i possible graníssol a la vesprada en el nord de Castelló, amb canvis lleugers en les temperatures màximes i vent variable.

El Govern assigna 1.300 milions a la Comunitat Valenciana per la dana de 2024 i reforça el finançament autonòmic

L'Executiu aprova 1.300 milions per a la Comunitat Valenciana i 394 milions per a Extremadura per emergències meteorològiques, dins d'un paquet de 12.307 milions per a 2026.

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.

Pérez Llorca respecta la vaga docent però s’alinea amb l’alumnat que es juga la EBAU

Pérez Llorca diu respectar la vaga indefinida del professorat, però subratlla que la seua prioritat són els quasi 32.000 alumnes de 2n de Batxillerat que es juguen la EBAU en poques setmanes.
Anuncios