Comptes amb esta oferta perquè és una estafa


«Estimat comprador de Mercadona: has sigut seleccionat per a aconseguir una oferta exclusiva«. Si has rebut un missatge d’estes característiques en el teu correu electrònic durant estes últimes hores, ni cas. Tan sols és un nou cas de phishing, com altres punts als quals hem hagut d’enfrontar-nos durant estos últims mesos, per a fer-se amb les nostres dades tant personals com bancaris sense alçar cap mena de sospita.

Si et demanen que emplenes una enquesta, ni cas: així actuen els cibercriminals

 

En esta ocasió, els responsables de l’atac es fan passar per Mercadona per a advertir-te que has sigut seleccionat per a participar en una enquesta que a penes requerirà 30 segons de la teua vida. Una enquesta que, en recompensa al temps invertit per a ajudar a millorar el supermercat, ve acompanyada d’una suculenta oferta per a tu. Un ganxo, disfressat de targeta regale, mitjançant el qual els responsables de l’atac pretenen que caigues en el parany.

Si decideixes seguir les indicacions del correu electrònic, i prems sobre l’enllaç que et permetrà respondre a l’enquesta, seràs redirigit a una pàgina web que emula a la de Mercadona. Una vegada allí, ens trobarem amb una pregunta que servirà de ganxo per a atraure a les víctimes:

«T’agradaria gaudir d’una targeta regal de 90 euros totalment gratis?». Al costat d’ell, un botó mitjançant el qual podrem formar part en el sorteig. Després de prémer sobre el mateix, la plataforma ens demanarà que responguem a una enquesta molt senzilla.

 

No, Mercadona no està regalant vals

 

Quan hàgem acabat de completar-la, els responsables de l’estafa ens demanaran les nostres dades personals i posteriorment els bancaris. No per a ficar-nos en la seua base de dades, sinó per a utilitzar-ho amb diferents fins. No obstant això, i com sol passar en estos casos, no és més que una estafa. En la seua pàgina web, Mercadona recorda que no regala vals de compra ni fa promocions.

«No organitzem cap mena de promoció o sorteig, ni regalem vals de compra, ni cobrem per realitzar una entrevista de treball. S’està usant la nostra marca i imatge sense la nostra autorització. Et recomanem que no facilites les teues dades personals i de targeta bancària, ni cap altra dada personal, ni realitzes cap pagament». Per tant, i si has rebut este correu electrònic, ni cas. Tan sols és una estafa més per a robar-te amb diferents fins.

 

 

 

 

 

Últimes notícies

Greus cogides als banderillers Fernando Sánchez i Andrés Revuelta a la Fira de Fogueres d’Alacant

Els banderillers de la quadrilla de Tomás Rufo, Fernando Sánchez i Andrés Revuelta, han sigut cogits pel sisé bou de la quarta de abonament de la Fira de Fogueres d’Alacant, durant el terç de banderilles.

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.