Comptes amb esta oferta perquè és una estafa


Estimat comprador de Mercadona: has sigut seleccionat per a aconseguir una oferta exclusiva“. Si has rebut un missatge d’estes característiques en el teu correu electrònic durant estes últimes hores, ni cas. Tan sols és un nou cas de phishing, com altres punts als quals hem hagut d’enfrontar-nos durant estos últims mesos, per a fer-se amb les nostres dades tant personals com bancaris sense alçar cap mena de sospita.

Si et demanen que emplenes una enquesta, ni cas: així actuen els cibercriminals

 

En esta ocasió, els responsables de l’atac es fan passar per Mercadona per a advertir-te que has sigut seleccionat per a participar en una enquesta que a penes requerirà 30 segons de la teua vida. Una enquesta que, en recompensa al temps invertit per a ajudar a millorar el supermercat, ve acompanyada d’una suculenta oferta per a tu. Un ganxo, disfressat de targeta regale, mitjançant el qual els responsables de l’atac pretenen que caigues en el parany.

Si decideixes seguir les indicacions del correu electrònic, i prems sobre l’enllaç que et permetrà respondre a l’enquesta, seràs redirigit a una pàgina web que emula a la de Mercadona. Una vegada allí, ens trobarem amb una pregunta que servirà de ganxo per a atraure a les víctimes:

“T’agradaria gaudir d’una targeta regal de 90 euros totalment gratis?”. Al costat d’ell, un botó mitjançant el qual podrem formar part en el sorteig. Després de prémer sobre el mateix, la plataforma ens demanarà que responguem a una enquesta molt senzilla.

 

No, Mercadona no està regalant vals

 

Quan hàgem acabat de completar-la, els responsables de l’estafa ens demanaran les nostres dades personals i posteriorment els bancaris. No per a ficar-nos en la seua base de dades, sinó per a utilitzar-ho amb diferents fins. No obstant això, i com sol passar en estos casos, no és més que una estafa. En la seua pàgina web, Mercadona recorda que no regala vals de compra ni fa promocions.

“No organitzem cap mena de promoció o sorteig, ni regalem vals de compra, ni cobrem per realitzar una entrevista de treball. S’està usant la nostra marca i imatge sense la nostra autorització. Et recomanem que no facilites les teues dades personals i de targeta bancària, ni cap altra dada personal, ni realitzes cap pagament”. Per tant, i si has rebut este correu electrònic, ni cas. Tan sols és una estafa més per a robar-te amb diferents fins.

 

 

 

 

 

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.