Comptes amb esta oferta perquè és una estafa


«Estimat comprador de Mercadona: has sigut seleccionat per a aconseguir una oferta exclusiva«. Si has rebut un missatge d’estes característiques en el teu correu electrònic durant estes últimes hores, ni cas. Tan sols és un nou cas de phishing, com altres punts als quals hem hagut d’enfrontar-nos durant estos últims mesos, per a fer-se amb les nostres dades tant personals com bancaris sense alçar cap mena de sospita.

Si et demanen que emplenes una enquesta, ni cas: així actuen els cibercriminals

 

En esta ocasió, els responsables de l’atac es fan passar per Mercadona per a advertir-te que has sigut seleccionat per a participar en una enquesta que a penes requerirà 30 segons de la teua vida. Una enquesta que, en recompensa al temps invertit per a ajudar a millorar el supermercat, ve acompanyada d’una suculenta oferta per a tu. Un ganxo, disfressat de targeta regale, mitjançant el qual els responsables de l’atac pretenen que caigues en el parany.

Si decideixes seguir les indicacions del correu electrònic, i prems sobre l’enllaç que et permetrà respondre a l’enquesta, seràs redirigit a una pàgina web que emula a la de Mercadona. Una vegada allí, ens trobarem amb una pregunta que servirà de ganxo per a atraure a les víctimes:

«T’agradaria gaudir d’una targeta regal de 90 euros totalment gratis?». Al costat d’ell, un botó mitjançant el qual podrem formar part en el sorteig. Després de prémer sobre el mateix, la plataforma ens demanarà que responguem a una enquesta molt senzilla.

 

No, Mercadona no està regalant vals

 

Quan hàgem acabat de completar-la, els responsables de l’estafa ens demanaran les nostres dades personals i posteriorment els bancaris. No per a ficar-nos en la seua base de dades, sinó per a utilitzar-ho amb diferents fins. No obstant això, i com sol passar en estos casos, no és més que una estafa. En la seua pàgina web, Mercadona recorda que no regala vals de compra ni fa promocions.

«No organitzem cap mena de promoció o sorteig, ni regalem vals de compra, ni cobrem per realitzar una entrevista de treball. S’està usant la nostra marca i imatge sense la nostra autorització. Et recomanem que no facilites les teues dades personals i de targeta bancària, ni cap altra dada personal, ni realitzes cap pagament». Per tant, i si has rebut este correu electrònic, ni cas. Tan sols és una estafa més per a robar-te amb diferents fins.

 

 

 

 

 

Últimes notícies

Cap de setmana tràgic a les carreteres amb huit motoristes morts

Quinze persones han mort en quinze accidents mortals a les carreteres espanyoles este cap de setmana, huit d'elles motoristes, amb un sinistre registrat a Montserrat (València). La major part dels accidents s'han produït en vies convencionals i en eixides de la via.

Pérez Llorca acusa Compromís de prioritzar el català davant del valencià a la UE

Juanfran Pérez Llorca acusa PSPV-PSOE i Compromís de defensar només el català a Europa i retreu a Compromís el seu posicionament sobre la llengua valenciana a les Falles.

Pérez Llorca demana aclarir una subvenció de 80.000 € del Botànic a UGT en 2021

Juanfran Pérez Llorca mostra la seua preocupació per la investigació d’Antifrau sobre una subvenció directa de 80.000 euros del Botànic a UGT per al congrés confederal celebrat en 2021 a València.

Baldoví assegura que Marlaska ja hauria deixat el càrrec si ell presidira el Govern

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que si presidira el Govern d'Espanya, Fernando Grande-Marlaska ja no seria ministre de l'Interior per la gestió de la crisi migratòria a Ceuta.

EUPV posarà en marxa en octubre les primàries per a les autonòmiques de 2027

Esquerra Unida del País Valencià convocarà en octubre les primàries per triar la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat i a Les Corts de 2027, amb resultats previstos per al 3 de novembre, i acusa els acords PP-Vox de deteriorar drets i servicis públics.

Sol·liciten 9 anys de presó per apunyalar un desconegut al carrer a Almoradí

La Fiscalia demana 9 anys de presó per a un home acusat d’intentar assassinar amb un ganivet un desconegut al carrer a Almoradí, després d’agredir dos companys de pis. El judici se celebrarà a l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu a Elx.

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.