Recomanacions en cas de presència de meduses i caravel·les portugueses a les platges

La caravel·la o fragata portuguesa (physalia physalis) és una espècie de medusa que té una perillositat molt alta i el contacte amb els seus tentacles pot tindre conseqüències molt greus per l'aparició de símptomes sistèmics: gastrointestinals, neurològics, musculars i cardiorrespiratoris, amb el consegüent perill d'ofegament. En qualsevol cas, poden produir coïssor, dolor intens i laceraciones en la pell, i és habitual que els tentacles queden adherits a esta.

 

Esta espècie es mou a la mercè dels corrents superficials i del vent. El seu cos, on es localitzen els tentacles, flota i té forma de vela (flotador). És típica de les aigües temperades de l'Atlàntic, però també és ocasionalment observada en les aigües del Mediterrani. La Federació Valenciana de Municipis i Províncies oferix les següents recomanacions:

 

Evitar la picada

1) Si hi ha meduses a la platja, no et banyes i allunya't de la vora on pot haver-hi fragments de l'animal.

 

2) Si estàs en l'aigua i es veuen meduses o el flotador de la caravel·la, ix de l'aigua tan prompte com pugues. En el cas de la caravel·la, encara que es veja el flotador lluny, els tentacles estesos són molt llargs (en alguns casos de fins a 30 metres) i et poden arribar a tocar.

 

3) Si la medusa o la caravel·la està fora de l'aigua (en l'arena, sobre les roques, etc.) no la toques, encara que penses que està morta, ja que pot continuar alliberant verí.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espí va tombar a Sivera amb un doblet i va mantindre visca l’esperança del Llevant

Un doblet de Carlos Espí en els minuts 88 i 97 va decidir el Llevant-Alabés després d'un pols de porters entre Ryan i Sivera. El Llevant va quedar amb 21 punts, a 4 de la salvació.

Espí derroca la muralla de Sivera amb un doblet i manté visca l’esperança del Llevant

Carlos Espí va firmar dos gols en el 88 i el 96 per a tombar a l'Alabés, amb deu des del 60. Sivera va sostindre als visitants i el Llevant va tallar la seua ratxa de cinc sense guanyar.

Castro i Coudet mantenen la base en el Llevant-Alabés

Els dos entrenadors a penes toquen els seus onces per al dol del divendres en el Ciutat de València: tornen Raghouber i Moreno; entren Pacheco i Aleñá.

Fàtima Diame conquesta el seu octau títol de longitud amb un últim salt de 6,62

La valenciana es va imposar a Irati Mitxelena amb un últim intent de 6,62 m en els Nacionals sota sostre de València. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Fàtima Diame es corona amb el seu octau títol de longitud després d’un últim salt de 6,62 m

Fàtima Diame es va proclamar campiona d'Espanya indoor per octava vegada amb un últim salt de 6,62 m que va desbancar a Irati Mitxelena. Es va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.

L’alcalde de Manises rep l’alta una setmana després de l’infart

Javier Mansilla ha rebut l'alta després d'una evolució mèdica favorable i continuarà la recuperació a casa. El primer tinent d'alcalde assumix les funcions.