Recomanacions en cas de presència de meduses i caravel·les portugueses a les platges

La caravel·la o fragata portuguesa (physalia physalis) és una espècie de medusa que té una perillositat molt alta i el contacte amb els seus tentacles pot tindre conseqüències molt greus per l'aparició de símptomes sistèmics: gastrointestinals, neurològics, musculars i cardiorrespiratoris, amb el consegüent perill d'ofegament. En qualsevol cas, poden produir coïssor, dolor intens i laceraciones en la pell, i és habitual que els tentacles queden adherits a esta.

 

Esta espècie es mou a la mercè dels corrents superficials i del vent. El seu cos, on es localitzen els tentacles, flota i té forma de vela (flotador). És típica de les aigües temperades de l'Atlàntic, però també és ocasionalment observada en les aigües del Mediterrani. La Federació Valenciana de Municipis i Províncies oferix les següents recomanacions:

 

Evitar la picada

1) Si hi ha meduses a la platja, no et banyes i allunya't de la vora on pot haver-hi fragments de l'animal.

 

2) Si estàs en l'aigua i es veuen meduses o el flotador de la caravel·la, ix de l'aigua tan prompte com pugues. En el cas de la caravel·la, encara que es veja el flotador lluny, els tentacles estesos són molt llargs (en alguns casos de fins a 30 metres) i et poden arribar a tocar.

 

3) Si la medusa o la caravel·la està fora de l'aigua (en l'arena, sobre les roques, etc.) no la toques, encara que penses que està morta, ja que pot continuar alliberant verí.

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.