Recomanacions en cas de presència de meduses i caravel·les portugueses a les platges

La caravel·la o fragata portuguesa (physalia physalis) és una espècie de medusa que té una perillositat molt alta i el contacte amb els seus tentacles pot tindre conseqüències molt greus per l'aparició de símptomes sistèmics: gastrointestinals, neurològics, musculars i cardiorrespiratoris, amb el consegüent perill d'ofegament. En qualsevol cas, poden produir coïssor, dolor intens i laceraciones en la pell, i és habitual que els tentacles queden adherits a esta.

 

Esta espècie es mou a la mercè dels corrents superficials i del vent. El seu cos, on es localitzen els tentacles, flota i té forma de vela (flotador). És típica de les aigües temperades de l'Atlàntic, però també és ocasionalment observada en les aigües del Mediterrani. La Federació Valenciana de Municipis i Províncies oferix les següents recomanacions:

 

Evitar la picada

1) Si hi ha meduses a la platja, no et banyes i allunya't de la vora on pot haver-hi fragments de l'animal.

 

2) Si estàs en l'aigua i es veuen meduses o el flotador de la caravel·la, ix de l'aigua tan prompte com pugues. En el cas de la caravel·la, encara que es veja el flotador lluny, els tentacles estesos són molt llargs (en alguns casos de fins a 30 metres) i et poden arribar a tocar.

 

3) Si la medusa o la caravel·la està fora de l'aigua (en l'arena, sobre les roques, etc.) no la toques, encara que penses que està morta, ja que pot continuar alliberant verí.

Últimes notícies

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.

Vivenda exigix a la Comunitat Valenciana actuar contra 15.000 pisos turístics il·legals

El Ministeri de Vivenda reclama a la Comunitat Valenciana i a la resta d'autonomies que perseguisquen el frau de les vivendes turístiques il·legals després de l'anul·lació del registre estatal, i advertix que vigilarà de prop la seua actuació.

Arcadi España acusa a Pérez Llorca de desentendre’s de la vaga educativa indefinida

Arcadi España retrau a Juanfran Pérez Llorca que no lidere la negociació de la vaga indefinida del professorat no universitari en la Comunitat Valenciana i li insta a asseure's amb els sindicats.

Els Pressupostos de la Generalitat de 2026 aconseguixen 33.305 milions amb un augment del 3,1%

Els comptes de la Generalitat per a 2026 sumen 33.305 milions, un 3,1% més, prioritzen sanitat, educació i gasto social, i incrementen l'amortització de deute.