Recomanacions en cas de presència de meduses i caravel·les portugueses a les platges

La caravel·la o fragata portuguesa (physalia physalis) és una espècie de medusa que té una perillositat molt alta i el contacte amb els seus tentacles pot tindre conseqüències molt greus per l'aparició de símptomes sistèmics: gastrointestinals, neurològics, musculars i cardiorrespiratoris, amb el consegüent perill d'ofegament. En qualsevol cas, poden produir coïssor, dolor intens i laceraciones en la pell, i és habitual que els tentacles queden adherits a esta.

 

Esta espècie es mou a la mercè dels corrents superficials i del vent. El seu cos, on es localitzen els tentacles, flota i té forma de vela (flotador). És típica de les aigües temperades de l'Atlàntic, però també és ocasionalment observada en les aigües del Mediterrani. La Federació Valenciana de Municipis i Províncies oferix les següents recomanacions:

 

Evitar la picada

1) Si hi ha meduses a la platja, no et banyes i allunya't de la vora on pot haver-hi fragments de l'animal.

 

2) Si estàs en l'aigua i es veuen meduses o el flotador de la caravel·la, ix de l'aigua tan prompte com pugues. En el cas de la caravel·la, encara que es veja el flotador lluny, els tentacles estesos són molt llargs (en alguns casos de fins a 30 metres) i et poden arribar a tocar.

 

3) Si la medusa o la caravel·la està fora de l'aigua (en l'arena, sobre les roques, etc.) no la toques, encara que penses que està morta, ja que pot continuar alliberant verí.

Últimes notícies

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.

Aemet alerta d’un possible gir brusc del vent a l’incendi de Tírig

Aemet advertix que en les pròximes hores podria produir-se un gir brusc i breu del vent en la zona de l’incendi forestal de Tírig, originat ahir previsiblement per un llamp.

La UCI de l’Hospital Sant Joan d’Alacant estrena monitorització avançada per al pacient crític

La UCI de l’Hospital Universitari Sant Joan d’Alacant ha incorporat un sistema de monitorització avançada amb 16 punts i alarmes personalitzades que permet detectar abans complicacions en pacients crítics i millorar-ne la seguretat.

Risc extrem d’incendis diumenge a la Comunitat Valenciana i tempestes seques a Alacant

El nivell roig de risc d’incendis forestals s’ha activat per a diumenge a tota la Comunitat Valenciana i es preveuen possibles tempestes seques a la província d’Alacant.

Sánchez demana màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló

Pedro Sánchez ha fet una crida a la màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló i ha traslladat el seu suport als veïns desallotjats, remarcant que la seua seguretat és la prioritat.

Alcen el confinament a Serra d’en Galceran després de millorar l’incendi

El Centre d'Emergències de la Generalitat ha alçat el confinament a Serra d'en Galceran després de la millora de l'incendi forestal, mentre els esforços se centren ara en el foc de Tírig, declarat en situació operativa nivell 2.

L’eclipsi solar arribarà amb molta calor i núvols al nord i a l’est

L’eclipsi total del 12 d’agost es veurà amb molta calor a tot l’Estat i amb risc de núvols al nord, a l’est i en alguns litorals, cosa que pot dificultar l’observació en punts com València.
FILMOTECA D'ESTIU