Recomanacions en cas de presència de meduses i caravel·les portugueses a les platges

La caravel·la o fragata portuguesa (physalia physalis) és una espècie de medusa que té una perillositat molt alta i el contacte amb els seus tentacles pot tindre conseqüències molt greus per l'aparició de símptomes sistèmics: gastrointestinals, neurològics, musculars i cardiorrespiratoris, amb el consegüent perill d'ofegament. En qualsevol cas, poden produir coïssor, dolor intens i laceraciones en la pell, i és habitual que els tentacles queden adherits a esta.

 

Esta espècie es mou a la mercè dels corrents superficials i del vent. El seu cos, on es localitzen els tentacles, flota i té forma de vela (flotador). És típica de les aigües temperades de l'Atlàntic, però també és ocasionalment observada en les aigües del Mediterrani. La Federació Valenciana de Municipis i Províncies oferix les següents recomanacions:

 

Evitar la picada

1) Si hi ha meduses a la platja, no et banyes i allunya't de la vora on pot haver-hi fragments de l'animal.

 

2) Si estàs en l'aigua i es veuen meduses o el flotador de la caravel·la, ix de l'aigua tan prompte com pugues. En el cas de la caravel·la, encara que es veja el flotador lluny, els tentacles estesos són molt llargs (en alguns casos de fins a 30 metres) i et poden arribar a tocar.

 

3) Si la medusa o la caravel·la està fora de l'aigua (en l'arena, sobre les roques, etc.) no la toques, encara que penses que està morta, ja que pot continuar alliberant verí.

Últimes notícies

La festa del títol del València Basket pot acabar amb comiat de Montero, De Larrea i Key

El València Basket ha tancat una temporada històrica amb la Lliga Endesa, però la celebració pot suposar l’adéu de Jean Montero, Sergio De Larrea o Braxton Key, pretendits pels grans clubs europeus i per la NBA.

L’afició taronja viu ‘el naixement d’una estrella’ amb Jean Montero campió de Lliga

El Valencia Basket ha aconseguit la seua segona Lliga ACB i el base dominicà Jean Montero ha sigut elegit millor jugador de la final, en una temporada que Pedro Martínez descriu com ‘el naixement d’una estrella’. L’entrenador també ha ressaltat el treball col·lectiu i la constància del grup durant dos temporades.

L’explosió de Sergio De Larrea: triat al draft NBA i campió de l’ACB en només 20 hores

El base vallisoletà Sergio De Larrea, de 20 anys, ha sigut triat en la primera ronda del draft de l’NBA i ha celebrat el seu primer títol de la Lliga ACB amb el València Basket amb només 20 hores de diferència.

La nit més llarga de Sergio de Larrea: campió de Lliga Endesa després del seu somni NBA

Sergio de Larrea ha conquistat la Lliga Endesa amb el Valencia Basket hores després de ser elegit en el lloc 25 del draft de la NBA, i ha admés que ha arribat al quart partit contra el Barça pràcticament sense dormir.

Pascual assumix la superioritat del València Basket en la final de la Lliga Endesa

Xavi Pascual admet que el València Basket ha sigut superior en la final de la Lliga Endesa després del clar triomf taronja al Palau Blaugrana (84-108) i reivindica la competitivitat del seu equip malgrat les limitacions.

Explosió d’alegria taronja al Palau Blaugrana per la segona Lliga del València Basket

El València Basket ha conquistat la seua segona Lliga Endesa després de guanyar el Barça (84-108) al quart partit de la final, en una nit històrica al Palau Blaugrana marcada per la festa de l’afició taronja.

Porta gran per a El Cid i Manuel Escribano en una completa correguda de Victorino Martín a Alacant

El Cid i Manuel Escribano han eixit per la porta gran de la Plaça d'Alacant amb una exigent i completa correguda de Victorino Martín, en una vesprada en què José María Manzanares ha signat una actuació sòlida davant els seus paisans.

Exhibició històrica del Valencia Basket: passa per damunt del Barça i conquista la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha derrotat amb autoritat el Barça al quart partit de la final (84-108) i s’ha proclamat campió de la Lliga Endesa per segona vegada, culminant la millor temporada de la seua història.