Recuperen una gosseta de raça perillosa furtada en Banyeres

 

Agents de la Guàrdia Civil han localitzat a una gossa d’una ventrada robada de cinc cadells de gossos American Staffordshire Terrier gràcies a l’acarament de mostres d’ADN i la col·laboració d’una clínica veterinària. Les proves mai s’havien practicat en la província per a un cas d’esta classe i han permés localitzar al presumpte lladre. Els gossos només tenien 20 dies quan els van furtar d’una finca de Banyeres de Mariola, en la comarca de l’Alcoià (Alacant).

 

Tot va començar el 30 de desembre de l’any passat, quan la Guàrdia Civil va rebre una denúncia sobre un robatori en la localitat de Banyeres. Segons pareix, algú havia saltat la tanca que rodeja la finca, de més de dos metres d’altura, i havia robat una ventrada de cinc gossets, ha explicat la Benemèrita en un comunicat.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Es tractava de cinc cadells de la raça American Staffordshire Terrier, considerada com potencialment perillosa i amb un valor de mercat d’entre els 400 i els 600 euros per gosset. Els animals, de només 20 dies de vida, encara no havien sigut deslletats ni separats de la mare, cosa que podia suposar un risc  greu per a les seues vides.

 

Els agents de l’Equip ROCA d’Ibi es van fer càrrec de la investigació. Una de les línies apuntava a què els gossos pogueren ser oferits en el mercat negre, com a regal de Nadal. Per això, van alertar al Col·legi de Veterinaris d’Alacant per a que, en cas que algú portara un animal de característiques similars als robats a alguna de les clíniques de la zona, informara la Guàrdia Civil.

 

A finals de gener del 2020, un centre veterinari d’Alcoi va avisar que un client s’havia presentat amb una gosseta que, segons l’edat, raça i morfologia, podria ser una de les cries robades. Gràcies a eixa informació, els agents van descobrir que la persona que havia acudit a la clínica havia comprat la gosseta a un jove que li havia assegurat que l’animal era d’ell. Havia pagat per la compra 200 euros.

 

Els guàrdies civils van ensenyar la gossa a l’amo de la ventrada i ell va manifestar als agents que podria tractar-se d’un dels seus animals, encara que no podia assegurar-ho, ja que la gossa havia crescut i presentava característiques que no tenia amb 20 dies de vida.

 

Quan pareixia que la investigació entrava en un punt mort, els agents es van plantejar prendre mostres de saliva, tant de la gosseta com dels suposats pares, i les van enviar al Servici de Criminalística de la Guàrdia Civil. Allí, els especialistes van comparar les mostres d’ADN i obtingueren un perfil genètic per a aclarir el possible parentiu entre els pares i la cria.

 

Finalment, en juny, els agents han rebut el resultat de l’informe genètic, que ha determinat la compatibilitat genealògica entre les diferents mostres analitzades. D’esta manera, es confirmava que la gosseta localitzada en Alcoi era un dels cinc cadells furtats en Banyeres.

 

Per tot això, la Guàrdia Civil ha procedit a la detenció del venedor de la cria, per ser el presumpte autor d’un delicte de robatori amb força i un delicte d’estafa, en haver venut la gossa com si fora seua. El detingut, de 27 anys i veí de Cocentaina, ja ha sigut posat a la disposició de l’autoritat judicial. S’ha decretat la seua llibertat amb càrrecs, a l’espera de juí. La investigació continua oberta per a aclarir el parador dels altres quatre gossets.

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU