Recuperen una gosseta de raça perillosa furtada en Banyeres

 

Agents de la Guàrdia Civil han localitzat a una gossa d’una ventrada robada de cinc cadells de gossos American Staffordshire Terrier gràcies a l’acarament de mostres d’ADN i la col·laboració d’una clínica veterinària. Les proves mai s’havien practicat en la província per a un cas d’esta classe i han permés localitzar al presumpte lladre. Els gossos només tenien 20 dies quan els van furtar d’una finca de Banyeres de Mariola, en la comarca de l’Alcoià (Alacant).

 

Tot va començar el 30 de desembre de l’any passat, quan la Guàrdia Civil va rebre una denúncia sobre un robatori en la localitat de Banyeres. Segons pareix, algú havia saltat la tanca que rodeja la finca, de més de dos metres d’altura, i havia robat una ventrada de cinc gossets, ha explicat la Benemèrita en un comunicat.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Es tractava de cinc cadells de la raça American Staffordshire Terrier, considerada com potencialment perillosa i amb un valor de mercat d’entre els 400 i els 600 euros per gosset. Els animals, de només 20 dies de vida, encara no havien sigut deslletats ni separats de la mare, cosa que podia suposar un risc  greu per a les seues vides.

 

Els agents de l’Equip ROCA d’Ibi es van fer càrrec de la investigació. Una de les línies apuntava a què els gossos pogueren ser oferits en el mercat negre, com a regal de Nadal. Per això, van alertar al Col·legi de Veterinaris d’Alacant per a que, en cas que algú portara un animal de característiques similars als robats a alguna de les clíniques de la zona, informara la Guàrdia Civil.

 

A finals de gener del 2020, un centre veterinari d’Alcoi va avisar que un client s’havia presentat amb una gosseta que, segons l’edat, raça i morfologia, podria ser una de les cries robades. Gràcies a eixa informació, els agents van descobrir que la persona que havia acudit a la clínica havia comprat la gosseta a un jove que li havia assegurat que l’animal era d’ell. Havia pagat per la compra 200 euros.

 

Els guàrdies civils van ensenyar la gossa a l’amo de la ventrada i ell va manifestar als agents que podria tractar-se d’un dels seus animals, encara que no podia assegurar-ho, ja que la gossa havia crescut i presentava característiques que no tenia amb 20 dies de vida.

 

Quan pareixia que la investigació entrava en un punt mort, els agents es van plantejar prendre mostres de saliva, tant de la gosseta com dels suposats pares, i les van enviar al Servici de Criminalística de la Guàrdia Civil. Allí, els especialistes van comparar les mostres d’ADN i obtingueren un perfil genètic per a aclarir el possible parentiu entre els pares i la cria.

 

Finalment, en juny, els agents han rebut el resultat de l’informe genètic, que ha determinat la compatibilitat genealògica entre les diferents mostres analitzades. D’esta manera, es confirmava que la gosseta localitzada en Alcoi era un dels cinc cadells furtats en Banyeres.

 

Per tot això, la Guàrdia Civil ha procedit a la detenció del venedor de la cria, per ser el presumpte autor d’un delicte de robatori amb força i un delicte d’estafa, en haver venut la gossa com si fora seua. El detingut, de 27 anys i veí de Cocentaina, ja ha sigut posat a la disposició de l’autoritat judicial. S’ha decretat la seua llibertat amb càrrecs, a l’espera de juí. La investigació continua oberta per a aclarir el parador dels altres quatre gossets.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El subdirector d’Emergències atribuïx a dubtes legals de Pradas el canvi del missatge És-Alert en la DANA

El subdirector general d'Emergències afirma davant la jutgessa que Salomé Pradas va ordenar suavitzar el primer esborrany del Es-Alert per falta de cobertura legal per a demanar que la població romanguera en els seus domicilis.

L’Audiència de València suspén el juí al exalcalde de Quartell per nous informes pericials

L'Audiència Provincial de València suspén el juí d'una branca del cas Avialsa contra el exalcalde de Quartell, un exconcejal i un empresari després de la incorporació de nous informes pericials de la defensa.

Educació xifra en més de 2.400 milions anuals les demandes del professorat davant la vaga indefinida

La Conselleria d'Educació calcula en més de 2.400 milions d'euros a l'any el cost de les 40 reivindicacions docents lligades a la vaga indefinida convocada des de l'11 de maig i advertix que eixa xifra supera la capacitat de la Comunitat Valenciana.

Una jutgessa fixa 13,3 milions d’indemnització per una negligència en un part a Sagunt

Una jutgessa de Madrid ha fixat una indemnització total de 13,3 milions d'euros per a una mare el fill de la qual va patir greus lesions neurològiques per una deficient assistència en el part a l'hospital de Sagunt.

Meteosat i L’Habitació Roja encapçalen el 30 aniversari de Contempopránea en Alburquerque

Contempopránea celebra el seu 30 aniversari amb un format íntim en Alburquerque els dies 21 i 22 d'agost, recuperant la seua essència original i combinant bandes històriques i nous talents.

Ábalos denuncia un juí mediàtic i nega les acusacions sobre Aldama i la seua exparella

Ábalos acusa productores d'alimentar un cas mediàtic, rebutja les acusacions de corrupció per contractes de màscares i desmentix haver enviat a Aldama a negociar amb Guaidó.

El Llevant es juga la permanència: obligat a guanyar tres dels últims quatre partits

El Llevant encara les quatre últimes jornades com a penúltim classificat, a tres punts de la salvació, i està obligat a sumar almenys tres victòries per a arribar als 42 punts.

Ábalos tatxa de farsa que li vinculen amb una carta de Aldama a Guaidó

José Luis Ábalos nega en el Tribunal Suprem haver encarregat a Víctor de Aldama mediar amb Juan Guaidó i qualifica de farsa i impostura la carta atribuïda al Govern.