Rescaten a un ancià desaparegut al Parc Natural de l’Albufera

El passat dia 8 d’agost, cap a les 19.30 hores, l’Equip Roca de la Guàrdia Civil de Paiporta, es trobava prestant un servei de prevenció de seguretat ciutadana pròxim al pàrquing del Llac Artificial del Saler (València). Els agents van poder observar a un home, molt nerviós, parlant per telèfon amb els serveis d’emergència i informant sobre la desaparició del seu sogre.

 

Els investigadors van decidir entrevistar-se amb l’home, el qual, els fa saber que el pare de la seua dona, de 81 anys i nacionalitat espanyola, ha desaparegut mentre passejaven en família pel Parc Natural de l’Albufera
 
Una vegada coneguts els fets per la Guàrdia Civil, es va posar immediatament en marxa el dispositiu de cerca i localització d’aquesta persona. Els efectius de l’Equip Roca es van dividir, juntament amb més components de la Guàrdia Civil del Perellonet.

L’home presentava múltiples ferides

Quan els agents es trobaven en un punt intermedi entre El Llac Artificial del Saler i la carretera CV-500, entretant vociferaven el 
nom del desaparegut, van sentir una resposta. Obrint-se camí entre arbust, matoll i esbarzers van aconseguir arribar fins ell. 
L’home presentava múltiples ferides, sobretot, al cap i els braços. A més, es trobava molt nerviós, deshidratat i desorientat.

 

A mig camí de l’extracció de l’auxiliat, van arribar al lloc els bombers del Parc Sud de València que van col·laborar amb la Guàrdia Civil en el rescat. Una vegada en una zona segura, Protecció Civil de València va atendre l’auxiliat, i li va proporcionar, abans de res, diverses botelles d’aigua, ja que a causa de les altes temperatures, la deshidratació estava actuant sobre el seu cos.

 

Gràcies a la ràpida intervenció dels agents i el coneixement de la zona es va poder localitzar i rescatar a aquest home i evitar un mal major. També ha intervingut en aquest dispositiu de cerca 2 equips de la Policia Local de València, 3 de Protecció Civil de València i 3 unitats del Parc Sud de València.

Últimes notícies

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.

Anselmi vol revifar la tradició dels tècnics argentins en l’Elx

Martín Anselmi, nou tècnic argentí de l’Elx, arriba sense experiència en Europa amb l’objectiu de recuperar el protagonisme dels entrenadors del seu país al club il·licità després d’uns anys discrets.

El PSPV acusa Feijóo de no avalar Juanfran Pérez Llorca en la seua visita a Sueca

El síndic socialista José Muñoz assegura que la visita d’Alberto Núñez Feijóo a la Comunitat Valenciana ha evidenciat la falta de suport explícit a Juanfran Pérez Llorca i denuncia també el silenci entorn de l’expresident Carlos Mazón.

Feijóo promet acabar amb la discriminació financera de la Comunitat Valenciana

Alberto Núñez Feijóo ha promés en un acte a Sueca impulsar un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana i acabar amb la seua discriminació, mentres Juanfran Pérez Llorca ha garantit el suport del PPCV perquè arribe a la Moncloa.

Mes de maig rècord al TRAM d’Alacant amb més d’1,6 milions de viatgers

La xarxa del TRAM d’Alacant ha transportat 1.654.238 persones en maig, una xifra molt similar a la de 2025, amb la Línia 2 com la més utilitzada i un creixement destacat a la Línia 9.