15.8 C
València
Dimecres, 3 desembre, 2025

Rescaten un bebé segrestat per un home a Alberic

Un xiquet ha sigut rescatat després d'haver sigut segrestat el passat diumenge a Alberic, a la Ribera Alta. El bebé, de tan sols un any de vida va ser raptat per un individu que va agredir la cangur que cuidava del bebé per a llevar-li'l i li va furtar les claus de casa. La cuidadora va cridar a la policia i una patrulla de la policia local va aconseguir rescatar al menor a penes vint minuts després. Van identificar el segrestador i el van arrestar en un cèntric bar de la localitat, on també havia agredit la cambrera. Els agents van dubtar de la salut mental del detingut, ja que acabava d'abandonar l'hospital després d'un intent de suïcidi. La justícia l'ha posat en llibertat després de prendre-li declaració i dictar una ordre d'allunyament que li impedix entrar en el municipi.

Els fets van ocórrer quan el xiquet es trobava en el domicili familiar situat en el carrer Mateu Alabau, acompanyat per la seua cangur. Els pares se n'havien anat de compres a València. Poc després de les 13 hores del diumenge van cridar al timbre de la casa. La dona va pensar que serien els pares i va obrir la porta. A continuació va vore un home d'uns 40 anys al qual no coneixia i que va començar a cridar-la. La dona no entenia res perquè va començar a cridar sobre persones que ella no coneixia i deia frases inconnexes i sense sentit. 

De sobte, l'home li va anunciar que s'anava a emportar al xiquet, i a continuació li va revelar el seu nom, li va deixar una fotocòpia de la seua documentació d'identitat per a que li l'entregara als pares del bebé. La cangur es va resistir però l'home la va agredir i tot seguit va eixir de la casa amb el bebé i les claus de la casa. La cuidadora va avisar els pares i la Policia del que acabava de passar. Els agents van arribar de seguida i van comprovar la fotografia del document d'identitat que havia acabat de deixar l'home, de nacionalitat romanesa. Van muntar ràpidament un ampli dispositiu amb la Guàrdia Civil i Emergències. Diverses unitats policials van començar una batuda en el centre urbà a fi de localitzar el sospitós.

El segrestador no es torbava lluny; havia ant a un cèntric bar del municipi relacionat amb la família del xiquet. Allí també va tindre una actitud que induïa a pensar que tenia certs problemes mentals. Va tornar a cridar frases incomprensibles, va agredir la cambrera del local, i a més li va propinar un colp en la galta que la va fer sagnar. L'agressor va ser segrestat sense oposar resistència. Poc després va arribar al local la cangur que va identificar l'home com al presumpte autor del rapte. El xiquet va ser entregat a la iaia fins que van tornar els seus pares.

La Guàrdia Civil s'ha fet càrrec del detingut que ha declarat que coneixia al pare del xiquet i que ho feia amb intenció d'ajudar-lo. Al no sol·licitar cap rescat l'incident s'ha qualificat com a rapte i no segrest. La Justícia ara l'ha deixat en llibertat amb càrrecs i sobre ell pesa una ordre d'allunyament que li impossibilita entrar en el municipi.

Últimes notícies

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.