Detenen 5 jóvens per furtar pisos en València

Lladres usant el mètode de l'esvaró (relliscada)

Material que usaven les detingudes per a entrar en les cases | Policia Nacional

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a València a dos dones, de 18 i 21 anys i d’origen croat, com a presumptes autores d’un delicte de robatori amb força. La detenció s’ha produït després que un Policia Nacional i un Guàrdia Civil, cunyats i fora de servici, sorprengueren les sospitoses intentant accedir a una vivenda d’un veí. Els agents van eixir i van vore a les dos dones: una manipulant la porta i l’altra en actitud vigilant.

 

Després d’identificar-se com a agents de l’autoritat, van presenciar com a una de les ara detingudes li va caure un plàstic, comunament usat per a obrir les portes de les cases amb el mètode de l»esvaró’. Quan van arribar més agents de la Policia Nacional, van requisar a les dos xiques una clau anglesa i un tornavís doblat, joies i diners. Entre les joies, algunes presentaven inicials que no corresponen a les detingudes.

 

La propietària estava en casa quan intentaven entrar

En una altra actuació, agents de la Policia Nacional han detingut també en un edifici de València a tres hòmens de 25, 31 i 36 anys, d’origen georgià, com a presumptes autors d’un delicte de robatori amb força en domicili, en grau de temptativa, després d’intentar entrar en una casa sense conseguir-ho, ja que la seua propietària estava dins i va tocar al 091.

 

Els agents es van dirigir a un edifici en què, segons pareix, un home havia intentat accedir a una casa. Allí van localitzar tres hòmens en l’última planta i que no donaven cap explicació clara de què feien ahí. Els agents van saber que poc abans una dona estava dormint en sa casa i va escoltar com tocaven al timbre insistentment. Quan es va alçar, va vore per l’espillera com un home estava manipulant el pany i, per això, avisà a la policia.

 

Els agents van detindre als tres hòmens com a presumptes autors d’un delicte de robatori amb força en grau de temptativa. Els detinguts, dos d’ells amb antecedents policials, han passat a disposició judicial.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.

Els assistents al Reggaeton Beach Festival es queden sense gira del 2026 i sense festival

Reggaeton Beach Festival ha anunciat la cancel·lació de tota la gira prevista per a l’estiu del 2026 i el cessament de la seua activitat. Facua recorda als afectats que poden reclamar l’import de les entrades i els possibles danys i perjuís.

Nou sistema acústic a la Nucia per avisar dels riscos d’inundació pel pantà de Guadalest

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha instal·lat a la Nucia un sistema acústic d’avís per inundacions a la partida de Pesauro, zona inundable en cas d’accident o trencament de la presa de Guadalest.

València encapçala l’alça del lloguer entre les grans ciutats d’Espanya

Els nous contractes de lloguer a València han pujat un 4,5 % anual des de 2019, el ritme més alt entre les sis grans ciutats espanyoles, segons l’Informe Anual 2025 del Banco de España. Fins a quatre de cada deu famílies llogateres destinen més del 30 % de la seua renda al pagament del lloguer.

Més trens de Rodalia a Alacant per a les Fogueres amb 23.300 places extra

Renfe ha reforçat la Rodalia dAlacant amb 23.300 places addicionals i 40 trens especials, diürns i nocturns, entre el 20 i la matinada del 25 de juny per a facilitar els desplaçaments durant les Fogueres.