Detenen 5 jóvens per furtar pisos en València

Lladres usant el mètode de l'esvaró (relliscada)

Material que usaven les detingudes per a entrar en les cases | Policia Nacional

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a València a dos dones, de 18 i 21 anys i d’origen croat, com a presumptes autores d’un delicte de robatori amb força. La detenció s’ha produït després que un Policia Nacional i un Guàrdia Civil, cunyats i fora de servici, sorprengueren les sospitoses intentant accedir a una vivenda d’un veí. Els agents van eixir i van vore a les dos dones: una manipulant la porta i l’altra en actitud vigilant.

 

Després d’identificar-se com a agents de l’autoritat, van presenciar com a una de les ara detingudes li va caure un plàstic, comunament usat per a obrir les portes de les cases amb el mètode de l»esvaró’. Quan van arribar més agents de la Policia Nacional, van requisar a les dos xiques una clau anglesa i un tornavís doblat, joies i diners. Entre les joies, algunes presentaven inicials que no corresponen a les detingudes.

 

La propietària estava en casa quan intentaven entrar

En una altra actuació, agents de la Policia Nacional han detingut també en un edifici de València a tres hòmens de 25, 31 i 36 anys, d’origen georgià, com a presumptes autors d’un delicte de robatori amb força en domicili, en grau de temptativa, després d’intentar entrar en una casa sense conseguir-ho, ja que la seua propietària estava dins i va tocar al 091.

 

Els agents es van dirigir a un edifici en què, segons pareix, un home havia intentat accedir a una casa. Allí van localitzar tres hòmens en l’última planta i que no donaven cap explicació clara de què feien ahí. Els agents van saber que poc abans una dona estava dormint en sa casa i va escoltar com tocaven al timbre insistentment. Quan es va alçar, va vore per l’espillera com un home estava manipulant el pany i, per això, avisà a la policia.

 

Els agents van detindre als tres hòmens com a presumptes autors d’un delicte de robatori amb força en grau de temptativa. Els detinguts, dos d’ells amb antecedents policials, han passat a disposició judicial.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

El repte de Venezuela segons González Urrutia: recuperar institucions i, sobretot, la confiança

Edmundo González Urrutia i María Corina Machado reben el XXXIV Premi de Convivència Manuel Broseta i advertixen que la reconstrucció de Venezuela exigix restablir institucions, confiança i llibertat. El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ressalta la defensa compartida de la democràcia i la convivència.

INECA alerta que els pressupostos de 2026 consoliden els comptes però no transformen la Comunitat

Un informe d’INECA conclou que els comptes de la Generalitat per a 2026 consoliden la situació fiscal però continuen lligats al deute, amb poc marge polític i greus problemes d’execució i transparència territorial.

González Urrutia reclama recuperar institucions i confiança per a reconstruir Veneçuela

Edmundo González Urrutia i María Corina Machado reben el XXXIV Premi de Convivència i alerten que la reconstrucció de Veneçuela passa per recuperar les institucions, la confiança i la llibertat, mentre agraïxen la solidaritat internacional després dels últims terratrémols.

INECA alerta que el pressupost de la Generalitat per a 2026 consolida els comptes però no transforma

INECA considera que el pressupost de la Generalitat per a 2026 consolida les finances gràcies a una recaptació rècord, però critica la falta de capacitat transformadora per l’escassa execució i l’opacitat territorial, especialment en perjudici d’Alacant.

La jutgessa exigix a Emergències totes les comunicacions per ràdio amb ajuntaments del 29 d’octubre

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a la Conselleria d’Emergències entregar en tres dies el registre de totes les crides per ràdio amb ajuntaments del 29 d’octubre de 2024, i ha rebutjat una nova declaració de l’alcaldessa de València, María José Catalá.

La jutgessa reclama a Emergències totes les comunicacions per ràdio amb ajuntaments el 29 d’octubre

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a la Conselleria d’Emergències entregar en tres dies el llistat complet de comunicacions per ràdio amb els ajuntaments del 29 d’octubre de 2024 i ha rebutjat una nova declaració de l’alcaldessa de València, María José Catalá.

Protecció Civil activa un pla especial pel triple eclipsi que afectarà Espanya fins a 2028

El pla específic 'Trío de Eclipses. Eclipse total 2026' coordinarà administracions davant els riscos associats als tres grans eclipsis previstos entre 2026 i 2028, amb especial impacte turístic i mediambiental a Espanya.

78 milions més per a potenciar la investigació d’excel·lència i donar-li projecció internacional

El Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats ha concedit 78 milions addicionals, un 83 % més que en 2018, per a finançar plans estratègics de 10 centres i 6 unitats d’excel·lència i formació de 142 nous investigadors.