16 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

Detenen 5 jóvens per furtar pisos en València

Lladres usant el mètode de l'esvaró (relliscada)

Material que usaven les detingudes per a entrar en les cases | Policia Nacional

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a València a dos dones, de 18 i 21 anys i d’origen croat, com a presumptes autores d’un delicte de robatori amb força. La detenció s’ha produït després que un Policia Nacional i un Guàrdia Civil, cunyats i fora de servici, sorprengueren les sospitoses intentant accedir a una vivenda d’un veí. Els agents van eixir i van vore a les dos dones: una manipulant la porta i l’altra en actitud vigilant.

 

Després d’identificar-se com a agents de l’autoritat, van presenciar com a una de les ara detingudes li va caure un plàstic, comunament usat per a obrir les portes de les cases amb el mètode de l”esvaró’. Quan van arribar més agents de la Policia Nacional, van requisar a les dos xiques una clau anglesa i un tornavís doblat, joies i diners. Entre les joies, algunes presentaven inicials que no corresponen a les detingudes.

 

La propietària estava en casa quan intentaven entrar

En una altra actuació, agents de la Policia Nacional han detingut també en un edifici de València a tres hòmens de 25, 31 i 36 anys, d’origen georgià, com a presumptes autors d’un delicte de robatori amb força en domicili, en grau de temptativa, després d’intentar entrar en una casa sense conseguir-ho, ja que la seua propietària estava dins i va tocar al 091.

 

Els agents es van dirigir a un edifici en què, segons pareix, un home havia intentat accedir a una casa. Allí van localitzar tres hòmens en l’última planta i que no donaven cap explicació clara de què feien ahí. Els agents van saber que poc abans una dona estava dormint en sa casa i va escoltar com tocaven al timbre insistentment. Quan es va alçar, va vore per l’espillera com un home estava manipulant el pany i, per això, avisà a la policia.

 

Els agents van detindre als tres hòmens com a presumptes autors d’un delicte de robatori amb força en grau de temptativa. Els detinguts, dos d’ells amb antecedents policials, han passat a disposició judicial.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

L’Audiència de València rebutja imputar al president de la CHJ en la causa de la DANA

L'Audiència de València ha confirmat la negativa de la jutgessa a investigar al president de la CHJ en la causa per la DANA. El tribunal centra la responsabilitat en els qui van dirigir l'emergència i en l'ús d'alertes i informació disponible.

El Govern destina 42,6 milions a regenerar platges valencianes

El Miteco finançarà obres per 42.659.244,47 euros per a revertir la regressió costanera en diversos trams del litoral valencià. El contracte ja s'ha firmat.

Dos morts i un ferit greu després d’una pallissa en la pedania de la Marina, a Elx

Dos hòmens han mort i un tercer està greu després de ser apallissats en la pedania il·licitana de la Marina. Els sospitosos seguixen tancats en una vivenda voltada per la Guàrdia Civil.

Víctimes de la dana i entitats entreguen carbó en Les Corts i criden a la protesta contra Mazón i el seu Govern

Col·lectius de víctimes i entitats socials han entregat carbó en Les Corts per a Mazón, Pérez Llorca i el seu Govern i han anomenat a una nova manifestació a València.

Dos morts i un ferit greu després d’una pallissa en la pedania de La Marina (Elx)

Dos hòmens han mort i un tercer està greu després de ser apallissats en La Marina, pedania d'Elx. La Guàrdia Civil a prop una vivenda amb dos sospitosos dins.

Pérez Llorca demana canvis normatius per a accelerar la recuperació i avisa que la comissió mixta no bastarà sense compromís del Govern

Pérez Llorca ha reclamat canvis normatius per a agilitzar la reconstrucció després de la DANA i ha advertit que la comissió mixta serà inútil sense compromís del Govern. Ha posat com a exemple els ponts locals, que la Generalitat ha tramitat per emergència, mentres uns altres avancen a diferents velocitats.

Castelló activa un dispositiu per la previsió de baixes temperatures i nevades

La Diputació ha preparat un pla preventiu davant el descens tèrmic, amb 20 llevaneu, 300 tones de sal i 190 efectius per a mantindre la mobilitat.

Finalitza la primera fase i reobri per Nadal un tram de l’avinguda Giorgeta a València

València ha conclòs la primera fase de la reurbanització en l'avinguda Giorgeta i reobri un tram de 300 metres per Nadal; es tancarà de nou després de Reis.