11.7 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

S’activa l’alerta groga per fortes pluges i tempestes a València

Com ja s'anava anunciant la pluja ha arribat de nou a València i al litoral nord de la Comunitat, ja que hem començat el dia passat per aigua acomplint així les previsions. Després d'intenses pluges registrades ahir en la Vall d'Albaida i la Ribera Alta, una forta tempesta ha arribat aquest matí a València capital al voltant de les 10 hores. Segons l'Agència Estatal de Meteorologia, l'alerta groga ja estava activada des d'aquest matí, ja que s'esperaven pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en tot el litoral de la província de València, encara que en alguns punts ha superat eixa xifra. L'alerta es mantindrà segons s'ha confirmat fins a les sis de la vesprada.

Aquest matí la pluja s'ha centrat en l'Horta i la capital. Al voltant de les 11.30 hores continuaven les tempestes en el litoral nord de València on els ruixats han sigut d'intensitat moderada però localment s'han tornat forts o molt forts durant uns minuts. Malgrat això també han caigut en algunes localitats de la Ribera Alta com Real de Montroi, on en qüestió d'una hora s'han registrat 38 litres per metre quadrat en una hora; segons l'Aemet. A Catarroja i Xest s'han registrat 22 litres i a Silla en poc temps s'ha arribat als 44 litres per metre quadrat.

 

La previsió que s'espera per a hui són núvols d'evolució diürna en l'interior i possibles ruixats i tempestes que podran ser localment fortes, com ja s'ha comprovat aquest matí a la capital. S'espera algun ruixat també a la vesprada i en àrees de l'interior. Les temperatures, a pesar que haja refrescat puntualment després de la pluja, no s'espera que tinga grans canvis; s'esperen 30ºC de màxima a València i 23ºC de mínima; 29ºC a Gandia i 22ºC de mínima, i 31ºC a Ontinyent amb 20ºC de mínima.

Segons imatges que ha publicat l'Aemet, en les tres últimes hores el radar ha registrat les zones més afectades per la pluja: el litoral i prelitoral de zones del nord la província de València que ara queden restringides a la franja litoral entre la ciutat de València i El Perelló.

Les tempestes elèctriques han descarregat així mateix nombrosos rajos com podem vore en aquestes imatges publicades per l'Aemet:

 

Últimes notícies

3-0: El Vila-real es deixa portar en Leverkusen

L'equip va tancar la liguilla amb una nova derrota davant un Bayer Leverkusen molt superior que va certificar la seua passada. Tillman va firmar un doblet i Grimaldo va sentenciar.

Leverkusen passa per damunt d’un Vila-real sense pols: 3-0 i adeu en Champions

El Vila-real va tancar la seua participació en la Lliga de Campions amb un 3-0 en Leverkusen. L'equip alemany, molt superior, va certificar la seua passada amb un doblet de Tillman i un gol de Grimaldo.

El Leverkusen devora al Vila-real al descans: 2-0 i doblet de Tillman

El Bayer Leverkusen, obligat a guanyar per a passar de ronda, es va anar al descans 2-0 després d'una primera part de domini absolut. Tillman ha firmat els dos gols.

Cepeda es presenta amb l’Elx: vol ajudar als objectius del club i fer-se un nom

L'extrem xilé es va presentar amb contracte fins a 2030 i es va fixar com a metes ajudar als objectius del club i fer-se un nom, confiat en una ràpida adaptació.

La neu dona pas a vents de fins a 150 km/h amb desenes d’incidències i una treballadora ferida

Les nevades han remés al migdia i el vent s'ha intensificat, amb ratxes de fins a 150 km/h que han provocat caigudes d'arbres, tancaments i una ferida a Altea. Alacant ha concentrat la majoria d'incidències i part del transport s'ha vist afectat.

Diatta entra en l’onze del Vila-real i Equi Fernández és titular en el Leverkusen

El Vila-real incorpora a Alassane Diatta com a gran novetat davant el Leverkusen, mentres l'argentí Equi Fernández estarà d'inici. Els dos tècnics carreguen la medul·lar per a guanyar ritme i control.

ERC defén una confluència nacionalista enfront de les polítiques reaccionàries

Rufián ha defés teixir un espai comú entre forces nacionalistes per a respondre a un escenari que qualifica de reaccionari. Junqueras ha apel·lat a aportar esperança i ha reivindicat el nou model de finançament autonòmic.

Ferida una operària municipal a Altea per la caiguda d’un arbre al pati d’un col·legi

Una treballadora de l'empresa pública d'Altea ha resultat ferida al cap després de la caiguda d'un arbre en un col·legi. La província roman en alerta taronja per vent, amb ratxes molt fortes, desenes d'incidències i més de 180 intervencions en la capital.