S’activa l’alerta groga per fortes pluges i tempestes a València

Com ja s'anava anunciant la pluja ha arribat de nou a València i al litoral nord de la Comunitat, ja que hem començat el dia passat per aigua acomplint així les previsions. Després d'intenses pluges registrades ahir en la Vall d'Albaida i la Ribera Alta, una forta tempesta ha arribat aquest matí a València capital al voltant de les 10 hores. Segons l'Agència Estatal de Meteorologia, l'alerta groga ja estava activada des d'aquest matí, ja que s'esperaven pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en tot el litoral de la província de València, encara que en alguns punts ha superat eixa xifra. L'alerta es mantindrà segons s'ha confirmat fins a les sis de la vesprada.

Aquest matí la pluja s'ha centrat en l'Horta i la capital. Al voltant de les 11.30 hores continuaven les tempestes en el litoral nord de València on els ruixats han sigut d'intensitat moderada però localment s'han tornat forts o molt forts durant uns minuts. Malgrat això també han caigut en algunes localitats de la Ribera Alta com Real de Montroi, on en qüestió d'una hora s'han registrat 38 litres per metre quadrat en una hora; segons l'Aemet. A Catarroja i Xest s'han registrat 22 litres i a Silla en poc temps s'ha arribat als 44 litres per metre quadrat.

 

La previsió que s'espera per a hui són núvols d'evolució diürna en l'interior i possibles ruixats i tempestes que podran ser localment fortes, com ja s'ha comprovat aquest matí a la capital. S'espera algun ruixat també a la vesprada i en àrees de l'interior. Les temperatures, a pesar que haja refrescat puntualment després de la pluja, no s'espera que tinga grans canvis; s'esperen 30ºC de màxima a València i 23ºC de mínima; 29ºC a Gandia i 22ºC de mínima, i 31ºC a Ontinyent amb 20ºC de mínima.

Segons imatges que ha publicat l'Aemet, en les tres últimes hores el radar ha registrat les zones més afectades per la pluja: el litoral i prelitoral de zones del nord la província de València que ara queden restringides a la franja litoral entre la ciutat de València i El Perelló.

Les tempestes elèctriques han descarregat així mateix nombrosos rajos com podem vore en aquestes imatges publicades per l'Aemet:

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.