S’activa l’alerta groga per fortes pluges i tempestes a València

Com ja s'anava anunciant la pluja ha arribat de nou a València i al litoral nord de la Comunitat, ja que hem començat el dia passat per aigua acomplint així les previsions. Després d'intenses pluges registrades ahir en la Vall d'Albaida i la Ribera Alta, una forta tempesta ha arribat aquest matí a València capital al voltant de les 10 hores. Segons l'Agència Estatal de Meteorologia, l'alerta groga ja estava activada des d'aquest matí, ja que s'esperaven pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en tot el litoral de la província de València, encara que en alguns punts ha superat eixa xifra. L'alerta es mantindrà segons s'ha confirmat fins a les sis de la vesprada.

Aquest matí la pluja s'ha centrat en l'Horta i la capital. Al voltant de les 11.30 hores continuaven les tempestes en el litoral nord de València on els ruixats han sigut d'intensitat moderada però localment s'han tornat forts o molt forts durant uns minuts. Malgrat això també han caigut en algunes localitats de la Ribera Alta com Real de Montroi, on en qüestió d'una hora s'han registrat 38 litres per metre quadrat en una hora; segons l'Aemet. A Catarroja i Xest s'han registrat 22 litres i a Silla en poc temps s'ha arribat als 44 litres per metre quadrat.

 

La previsió que s'espera per a hui són núvols d'evolució diürna en l'interior i possibles ruixats i tempestes que podran ser localment fortes, com ja s'ha comprovat aquest matí a la capital. S'espera algun ruixat també a la vesprada i en àrees de l'interior. Les temperatures, a pesar que haja refrescat puntualment després de la pluja, no s'espera que tinga grans canvis; s'esperen 30ºC de màxima a València i 23ºC de mínima; 29ºC a Gandia i 22ºC de mínima, i 31ºC a Ontinyent amb 20ºC de mínima.

Segons imatges que ha publicat l'Aemet, en les tres últimes hores el radar ha registrat les zones més afectades per la pluja: el litoral i prelitoral de zones del nord la província de València que ara queden restringides a la franja litoral entre la ciutat de València i El Perelló.

Les tempestes elèctriques han descarregat així mateix nombrosos rajos com podem vore en aquestes imatges publicades per l'Aemet:

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Casa 47 encarrega el projecte de 30 vivendes de lloguer assequible a Utiel

Casa 47 ha adjudicat la redacció del projecte per a construir 30 vivendes de lloguer assequible a Utiel, en la zona residencial de La Celadilla, que s'incorporaran al parc estatal de vivenda assequible.

El PPCV acusa Hisenda de falta de voluntat pel retard en les noves deduccions en la renda

El PPCV denuncia que Hisenda ha tardat huit dies a habilitar les caselles per a aplicar les noves deduccions autonòmiques en la renda en la Comunitat Valenciana i assegura que este retard perjudica contribuents amb rendes baixes i mitjanes.

Mercadona obri el seu supermercat número 72 a Portugal amb una nova botiga en Covilhã

Mercadona reforça la seua expansió a Portugal amb l'obertura del seu supermercat número 72 en Covilhã, primera botiga en el districte de Castelo Branco i generadora de 65 ocupacions indefinides.

El Consell negocia amb els sindicats un nou model de teletreball en l’Administració valenciana

La Generalitat ha presentat als sindicats una proposta per a renovar la regulació del teletreball en l'Administració valenciana, amb l'objectiu de fer-la més àgil, flexible i menys burocràtica.

La romeria de la Santa Faç serà Bé d’Interés Cultural immaterial després de la decisió del Consell

El Consell aprovarà este divendres la declaració de la romeria de la Santa Faç com a Bé d'Interés Cultural immaterial, la qual cosa reforçarà la seua protecció, reconeixement institucional i accés a ajudes públiques, en un context de tensions polítiques a Alacant per la gestió de vivendes públiques.

Catalá reclama que la policia autonòmica assumisca els mesuraments de soroll en els festivals de València

L'alcaldessa de València insistix que la sentència sobre contaminació acústica a la Ciutat de les Arts i les Ciències ha de complir-se i proposa que els mesuraments les realitze la policia autonòmica, mentres es desplacen esdeveniments a nous recintes.

Metges valencians convoquen una asseguda i manifestació a València el 29 d’abril

Els metges de la Comunitat Valenciana convoquen una setmana de vaga del 27 al 30 d'abril que inclou una asseguda i manifestació a València el dia 29 per a reclamar millores laborals i assistencials.

Pedro Martínez prioritza quedar el més amunt possible i evita fer travesses en l’Eurolliga

Pedro Martínez insistix que el València Basket ha de barallar per acabar el més amunt possible en la fase regular de l'Eurolliga i rebutja triar rival per als quarts de final.