S’activa l’alerta groga per fortes pluges i tempestes a València

Com ja s'anava anunciant la pluja ha arribat de nou a València i al litoral nord de la Comunitat, ja que hem començat el dia passat per aigua acomplint així les previsions. Després d'intenses pluges registrades ahir en la Vall d'Albaida i la Ribera Alta, una forta tempesta ha arribat aquest matí a València capital al voltant de les 10 hores. Segons l'Agència Estatal de Meteorologia, l'alerta groga ja estava activada des d'aquest matí, ja que s'esperaven pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en tot el litoral de la província de València, encara que en alguns punts ha superat eixa xifra. L'alerta es mantindrà segons s'ha confirmat fins a les sis de la vesprada.

Aquest matí la pluja s'ha centrat en l'Horta i la capital. Al voltant de les 11.30 hores continuaven les tempestes en el litoral nord de València on els ruixats han sigut d'intensitat moderada però localment s'han tornat forts o molt forts durant uns minuts. Malgrat això també han caigut en algunes localitats de la Ribera Alta com Real de Montroi, on en qüestió d'una hora s'han registrat 38 litres per metre quadrat en una hora; segons l'Aemet. A Catarroja i Xest s'han registrat 22 litres i a Silla en poc temps s'ha arribat als 44 litres per metre quadrat.

 

La previsió que s'espera per a hui són núvols d'evolució diürna en l'interior i possibles ruixats i tempestes que podran ser localment fortes, com ja s'ha comprovat aquest matí a la capital. S'espera algun ruixat també a la vesprada i en àrees de l'interior. Les temperatures, a pesar que haja refrescat puntualment després de la pluja, no s'espera que tinga grans canvis; s'esperen 30ºC de màxima a València i 23ºC de mínima; 29ºC a Gandia i 22ºC de mínima, i 31ºC a Ontinyent amb 20ºC de mínima.

Segons imatges que ha publicat l'Aemet, en les tres últimes hores el radar ha registrat les zones més afectades per la pluja: el litoral i prelitoral de zones del nord la província de València que ara queden restringides a la franja litoral entre la ciutat de València i El Perelló.

Les tempestes elèctriques han descarregat així mateix nombrosos rajos com podem vore en aquestes imatges publicades per l'Aemet:

 

Anuncios

Últimes notícies

La Policia incauta dos armes blanques en la perruqueria on va morir acoltellat un jove a València

La Policia Nacional investiga l'homicidi d'un jove de 25 anys acoltellat en una perruqueria de Russafa, on s'han confiscat dos armes blanques i seguix detingut un company com a principal sospitós.

La Comunitat Valenciana revalida el seu lideratge en banderes blaves amb 151 distintius

La Comunitat Valenciana torna a encapçalar el rànquing espanyol de banderes blaves amb 151 distintius, en un any en què Espanya reforça el seu primer lloc mundial en platges guardonades.

Detingut a València després d’atracar una farmàcia amb un ganivet i fugir a peu

La Policia Nacional deté a València a un home de 62 anys després d'atracar una farmàcia armat amb un ganivet i fugir a peu sense aconseguir emportar-se la recaptació.

Avís groc per tempestes amb graníssol i fort vent en el nord de Castelló

Aemet activa per a la vesprada del dimarts l'avís groc a l'interior i litoral nord de Castelló per tempestes amb graníssol de fins a dos centímetres i ratxes de vent molt forts.

L’atur baixa a l’abril en la Comunitat Valenciana i se situa en 285.750 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana va baixar a l'abril en 2.412 persones, un 0,84% menys que al març, i deixa el nombre total de persones desocupades en 285.750.

Detingut a Bétera per intentar matar a un home amb una destral i ocultar-se en un local abandonat

La Guàrdia Civil ha detingut a Bétera a un home de 42 anys acusat de temptativa d'homicidi després d'agredir amb una destral a un altre home i amagar-se en un edifici abandonat pròxim.

Tempestes en el nord de Castelló i lleuger repunt de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà una jornada d'intervals nuvolosos, ruixats amb tempesta a Castelló i lleugeres variacions de temperatura, amb vent fluix i una cosa més intensa a la vesprada.

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià