S’activa l’alerta groga per fortes pluges i tempestes a València

Com ja s'anava anunciant la pluja ha arribat de nou a València i al litoral nord de la Comunitat, ja que hem començat el dia passat per aigua acomplint així les previsions. Després d'intenses pluges registrades ahir en la Vall d'Albaida i la Ribera Alta, una forta tempesta ha arribat aquest matí a València capital al voltant de les 10 hores. Segons l'Agència Estatal de Meteorologia, l'alerta groga ja estava activada des d'aquest matí, ja que s'esperaven pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en tot el litoral de la província de València, encara que en alguns punts ha superat eixa xifra. L'alerta es mantindrà segons s'ha confirmat fins a les sis de la vesprada.

Aquest matí la pluja s'ha centrat en l'Horta i la capital. Al voltant de les 11.30 hores continuaven les tempestes en el litoral nord de València on els ruixats han sigut d'intensitat moderada però localment s'han tornat forts o molt forts durant uns minuts. Malgrat això també han caigut en algunes localitats de la Ribera Alta com Real de Montroi, on en qüestió d'una hora s'han registrat 38 litres per metre quadrat en una hora; segons l'Aemet. A Catarroja i Xest s'han registrat 22 litres i a Silla en poc temps s'ha arribat als 44 litres per metre quadrat.

 

La previsió que s'espera per a hui són núvols d'evolució diürna en l'interior i possibles ruixats i tempestes que podran ser localment fortes, com ja s'ha comprovat aquest matí a la capital. S'espera algun ruixat també a la vesprada i en àrees de l'interior. Les temperatures, a pesar que haja refrescat puntualment després de la pluja, no s'espera que tinga grans canvis; s'esperen 30ºC de màxima a València i 23ºC de mínima; 29ºC a Gandia i 22ºC de mínima, i 31ºC a Ontinyent amb 20ºC de mínima.

Segons imatges que ha publicat l'Aemet, en les tres últimes hores el radar ha registrat les zones més afectades per la pluja: el litoral i prelitoral de zones del nord la província de València que ara queden restringides a la franja litoral entre la ciutat de València i El Perelló.

Les tempestes elèctriques han descarregat així mateix nombrosos rajos com podem vore en aquestes imatges publicades per l'Aemet:

 

Últimes notícies

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.