10.8 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Salva a un bebé de 5 mesos i als seus germans d’un incendi a Dénia

Dénia té a la seua heroïna. Es diu Yolanda Pérez i treballa com a vigilant jurat. Es va jugar la vida per a salvar a tres xicotets d’una casa okupada que va començar a cremar en la falda del Montgó. “Vaig anar corrent. Sabia que dins d’uns dels habitatges hi havia menors”, relata l’home al ‘Levante-EMV’, recordant la gesta. Si ningú feia res immediatament, els xicotets no podrien salvar-se i aqueix impuls va estar per damunt del seu instint de supervivència.

Pot explicar-ho. Yolanda i la seua companya Inmaculada Millet van escoltar xicotetes explosions. Van eixir de la garita que la seua empresa, Pycseca (s’encarrega de la seguretat), té en una altra part de la urbanització.

No m’ho vaig pensar. Vaig arrancar a córrer i vaig veure a la mare que es trobava fora de la casa. Em va dir que estava intentant apagar amb garrafes d’aigua el foc. Li vaig preguntar que on estaven els seus fills“, relata Yolanda. Va ser la mare la que li va dir que els menors estaven dins de la casa. El fum i el foc guanyaven terreny per segons. En entrar a la casa el panorama era esperançador. Va trobar a la xiqueta plorant. El seu germà, d’uns 5 anys, estava en el sofà dormint. El bebé no estava en el bressol sinó en el llit.

Aquesta família és una de les tres que continuen vivint d'”okupes” en aquesta urbanització de Dénia.

No va ser l’únic incendi en el qual van intervindre els bombers perquè va haver-hi un altre en un pis de l’Esplanada Cervantes. Agents de la Policia Local i de la Nacional i els bombers van traure als veïns i van desallotjar també a dos veïnes del pis confrontant. Els sanitaris van atendre una dona que va inhalar fum.

Últimes notícies

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.