Salva a un bebé de 5 mesos i als seus germans d’un incendi a Dénia

Dénia té a la seua heroïna. Es diu Yolanda Pérez i treballa com a vigilant jurat. Es va jugar la vida per a salvar a tres xicotets d’una casa okupada que va començar a cremar en la falda del Montgó. «Vaig anar corrent. Sabia que dins d’uns dels habitatges hi havia menors», relata l’home al ‘Levante-EMV’, recordant la gesta. Si ningú feia res immediatament, els xicotets no podrien salvar-se i aqueix impuls va estar per damunt del seu instint de supervivència.

Pot explicar-ho. Yolanda i la seua companya Inmaculada Millet van escoltar xicotetes explosions. Van eixir de la garita que la seua empresa, Pycseca (s’encarrega de la seguretat), té en una altra part de la urbanització.

«No m’ho vaig pensar. Vaig arrancar a córrer i vaig veure a la mare que es trobava fora de la casa. Em va dir que estava intentant apagar amb garrafes d’aigua el foc. Li vaig preguntar que on estaven els seus fills«, relata Yolanda. Va ser la mare la que li va dir que els menors estaven dins de la casa. El fum i el foc guanyaven terreny per segons. En entrar a la casa el panorama era esperançador. Va trobar a la xiqueta plorant. El seu germà, d’uns 5 anys, estava en el sofà dormint. El bebé no estava en el bressol sinó en el llit.

Aquesta família és una de les tres que continuen vivint d'»okupes» en aquesta urbanització de Dénia.

No va ser l’únic incendi en el qual van intervindre els bombers perquè va haver-hi un altre en un pis de l’Esplanada Cervantes. Agents de la Policia Local i de la Nacional i els bombers van traure als veïns i van desallotjar també a dos veïnes del pis confrontant. Els sanitaris van atendre una dona que va inhalar fum.

Últimes notícies

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.

Un bebé de 24 setmanes supera amb èxit una greu retinopatia en Elx

L’Hospital General Universitari d’Elx ha tractat amb èxit la retinopatia de la prematuritat en un nounat de 24 setmanes, una de les complicacions més greus associades a la prematuritat extrema. L’equip d’Oftalmologia i la UCI Neonatal ha aplicat un fàrmac biològic mínimament invasiu per a preservar la visió i reduir el risc de ceguesa.

El calor deixa 64 morts en quinze dies d’agost a la Comunitat Valenciana

La calor extrema ha causat 64 morts a la Comunitat Valenciana en la primera mitat d’agost, amb especial incidència en la segona setmana del mes.

Manipulen durant mesos una dona de 91 anys a Alacant per quedar-se amb el seu patrimoni

La Guàrdia Civil ha detingut tres persones acusades de sotmetre durant mesos una dona de 91 anys a un control total per apoderar-se del seu patrimoni, amb un presumpte expoli de 20.000 euros i canvis en el seu testament.

Carlos Romero confia a gaudir al màxim amb el seu perfil ofensiu al Villarreal

El lateral del Villarreal Carlos Romero ha celebrat el seu debut oficial després de dos anys cedit a l’Espanyol i ha assegurat que el seu perfil ofensiu encaixa amb l’estil de l’equip. El jugador ha valorat també la reacció del conjunt groguet en el camp del Racing de Santander, on ha remuntat un 2-0 en contra fins a empatar.