Salva a un bebé de 5 mesos i als seus germans d’un incendi a Dénia

Dénia té a la seua heroïna. Es diu Yolanda Pérez i treballa com a vigilant jurat. Es va jugar la vida per a salvar a tres xicotets d’una casa okupada que va començar a cremar en la falda del Montgó. «Vaig anar corrent. Sabia que dins d’uns dels habitatges hi havia menors», relata l’home al ‘Levante-EMV’, recordant la gesta. Si ningú feia res immediatament, els xicotets no podrien salvar-se i aqueix impuls va estar per damunt del seu instint de supervivència.

Pot explicar-ho. Yolanda i la seua companya Inmaculada Millet van escoltar xicotetes explosions. Van eixir de la garita que la seua empresa, Pycseca (s’encarrega de la seguretat), té en una altra part de la urbanització.

«No m’ho vaig pensar. Vaig arrancar a córrer i vaig veure a la mare que es trobava fora de la casa. Em va dir que estava intentant apagar amb garrafes d’aigua el foc. Li vaig preguntar que on estaven els seus fills«, relata Yolanda. Va ser la mare la que li va dir que els menors estaven dins de la casa. El fum i el foc guanyaven terreny per segons. En entrar a la casa el panorama era esperançador. Va trobar a la xiqueta plorant. El seu germà, d’uns 5 anys, estava en el sofà dormint. El bebé no estava en el bressol sinó en el llit.

Aquesta família és una de les tres que continuen vivint d'»okupes» en aquesta urbanització de Dénia.

No va ser l’únic incendi en el qual van intervindre els bombers perquè va haver-hi un altre en un pis de l’Esplanada Cervantes. Agents de la Policia Local i de la Nacional i els bombers van traure als veïns i van desallotjar també a dos veïnes del pis confrontant. Els sanitaris van atendre una dona que va inhalar fum.

Últimes notícies

Quasi 3.000 consultes en els Punts Violeta dels festivals este estiu

Els Punts Violeta impulsats per la Generalitat en festivals de música de les tres províncies han atés 2.746 consultes, sobretot d’informació i assessorament per a prevenir agressions sexuals. La secretaria autonòmica d’Igualtat destaca el paper dissuasiu i de coordinació d’estos espais segurs en grans esdeveniments.

Setze atesos per inhalació de fum en un incendi en una vivenda de Silla

Setze persones, entre elles dos menors i una major de 70 anys, han sigut ateses per inhalació de fum i ansietat després d’un incendi esta matinada en una vivenda de Silla. Dos hòmens han sigut traslladats a l’Hospital La Fe de València.

València renova 24.000 m² de voreres i elimina barreres per als vianants

València ha destinat més de 5 milions d’euros entre 2023 i 2026 a millorar l’accessibilitat per als vianants, renovant 24.000 m² de voreres i executant 247 guals adaptats.

Detingudes quatre persones d’un clan familiar per un tiroteig a Paterna

La Policia Nacional ha detingut a Paterna quatre membres d’un mateix clan familiar, tres hòmens i una dona, per un tiroteig al barri de la Coma el passat mes de març.

La Fe lidera un gran projecte europeu per a aplicar la intel·ligència artificial al càncer

L’IIS La Fe de València coordinarà científicament SCOPE-AI, un dels principals projectes europeus per a validar i aplicar la intel·ligència artificial en oncologia. El programa testarà 15 solucions d’IA en huit hospitals del continent amb un pressupost de 20,6 milions d’euros.

València blinda el Museu de la Ciutat per a rebre més de 200 obres de Sorolla

L’Ajuntament de València ha destinat quasi 292.000 euros a reforçar vigilància, càmeres i detecció d’incendis al Palau del Marqués de Campo, seu del Museu de la Ciutat, davant l’arribada de més de 200 obres de Joaquín Sorolla procedents de la Hispanic Society of America.

Alacant es prepara per a construir fins a 44.900 vivendes en 25 anys

El nou Pla General Estructural d’Alacant calcula que la ciutat podrà arribar als 470.000 habitants en 25 anys i reserva sòl per a alçar fins a 44.900 vivendes noves. El document aposta també per nous barris, equipaments sanitaris i universitaris, zones verdes i connexions de transport amb Elx.

Cauen a Alacant per una trama de gossos amb orelles i rabo amputats il·legalment

La Guàrdia Civil ha detingut 14 persones i n'investiga 6 més per una xarxa que venia gossos amb orelles i rabo amputats il·legalment i documentació falsa des d'un criador d'Alacant amb activitat internacional.