Salva a un bebé de 5 mesos i als seus germans d’un incendi a Dénia

Dénia té a la seua heroïna. Es diu Yolanda Pérez i treballa com a vigilant jurat. Es va jugar la vida per a salvar a tres xicotets d’una casa okupada que va començar a cremar en la falda del Montgó. «Vaig anar corrent. Sabia que dins d’uns dels habitatges hi havia menors», relata l’home al ‘Levante-EMV’, recordant la gesta. Si ningú feia res immediatament, els xicotets no podrien salvar-se i aqueix impuls va estar per damunt del seu instint de supervivència.

Pot explicar-ho. Yolanda i la seua companya Inmaculada Millet van escoltar xicotetes explosions. Van eixir de la garita que la seua empresa, Pycseca (s’encarrega de la seguretat), té en una altra part de la urbanització.

«No m’ho vaig pensar. Vaig arrancar a córrer i vaig veure a la mare que es trobava fora de la casa. Em va dir que estava intentant apagar amb garrafes d’aigua el foc. Li vaig preguntar que on estaven els seus fills«, relata Yolanda. Va ser la mare la que li va dir que els menors estaven dins de la casa. El fum i el foc guanyaven terreny per segons. En entrar a la casa el panorama era esperançador. Va trobar a la xiqueta plorant. El seu germà, d’uns 5 anys, estava en el sofà dormint. El bebé no estava en el bressol sinó en el llit.

Aquesta família és una de les tres que continuen vivint d'»okupes» en aquesta urbanització de Dénia.

No va ser l’únic incendi en el qual van intervindre els bombers perquè va haver-hi un altre en un pis de l’Esplanada Cervantes. Agents de la Policia Local i de la Nacional i els bombers van traure als veïns i van desallotjar també a dos veïnes del pis confrontant. Els sanitaris van atendre una dona que va inhalar fum.

Últimes notícies

Corberán assume la responsabilitat i busca una reacció del València a Vitòria

Carlos Corberán admet que és el màxim responsable dels mals resultats del València, cuer amb un punt, i apel·la a reaccionar dimarts a Vitòria després de la derrota contra el Sevilla.

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.