Salva a un bebé de 5 mesos i als seus germans d’un incendi a Dénia

Dénia té a la seua heroïna. Es diu Yolanda Pérez i treballa com a vigilant jurat. Es va jugar la vida per a salvar a tres xicotets d’una casa okupada que va començar a cremar en la falda del Montgó. «Vaig anar corrent. Sabia que dins d’uns dels habitatges hi havia menors», relata l’home al ‘Levante-EMV’, recordant la gesta. Si ningú feia res immediatament, els xicotets no podrien salvar-se i aqueix impuls va estar per damunt del seu instint de supervivència.

Pot explicar-ho. Yolanda i la seua companya Inmaculada Millet van escoltar xicotetes explosions. Van eixir de la garita que la seua empresa, Pycseca (s’encarrega de la seguretat), té en una altra part de la urbanització.

«No m’ho vaig pensar. Vaig arrancar a córrer i vaig veure a la mare que es trobava fora de la casa. Em va dir que estava intentant apagar amb garrafes d’aigua el foc. Li vaig preguntar que on estaven els seus fills«, relata Yolanda. Va ser la mare la que li va dir que els menors estaven dins de la casa. El fum i el foc guanyaven terreny per segons. En entrar a la casa el panorama era esperançador. Va trobar a la xiqueta plorant. El seu germà, d’uns 5 anys, estava en el sofà dormint. El bebé no estava en el bressol sinó en el llit.

Aquesta família és una de les tres que continuen vivint d'»okupes» en aquesta urbanització de Dénia.

No va ser l’únic incendi en el qual van intervindre els bombers perquè va haver-hi un altre en un pis de l’Esplanada Cervantes. Agents de la Policia Local i de la Nacional i els bombers van traure als veïns i van desallotjar també a dos veïnes del pis confrontant. Els sanitaris van atendre una dona que va inhalar fum.

Últimes notícies

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.