Seguix oberta una línia d’investigació sobre la desaparició de Wafa

La Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil manté oberta una línia d'investigació «clara» però «no determinant» en relació amb la desaparició de la jove Wafa, de 19 anys, que va desaparéixer fa un mes en Carcaixent, en la comarca de la Ribera Alta (València).

 

Segons ha assegurat este dijous el delegat del Govern en la Comunitat Valenciana, Juan Carlos Fulgencio, esta línia d'investigació no tindria relació amb la desaparició de Marta Calvo i el detingut per la seua mort, Jorge Ignacio P.J., que es va entregar a la Guàrdia Civil el 4 de desembre.

 

La localitat de Carcaixent es troba pròxima a Manuel, lloc de desaparició de Marta. En unes primeres declaracions als mitjans, Fulgencio va assenyalar que era probable que la desaparició de Wafa fora voluntària, encara que més tard esta hipòtesi va canviar, segons el mateix delegat. La valoració inicial obeïa al fet de què, dies després de la seua desaparició, es van esborrar les xarxes socials de Wafa «i pareixia raonable entendre que haguera sigut ella mateixa».

 

Ara, segons ha explicat este dijous, «continua treballant l'UCO en la investigació. Tenim una línia d'investigació que és clara però no és determinant i no tindria relació» amb el cas de Marta Calvo. Fulgencio ha confirmat que la família ha sigut «informada recentment» tant per part del subdelegat del Govern com per responsables d'investigació de l'UCO.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Tribunal Suprem fixa que un canvi de sexe no anul·la una condemna per violència masclista

El Tribunal Suprem ha establit que un canvi de sexe registral no pot anul·lar una condemna prèvia per violència masclista comesa quan l’autor era legalment un home. La resolució confirma una pena de presó imposada a Castelló per agressions a l’exparella i a la filla menor.

Extingit l’incendi en una empresa de palets d’Algar de Palància

El Consorci Provincial de Bombers de València ha donat per extingit este dimarts, a les 11.14 hores, l’incendi declarat dilluns en una empresa de palets d’Algar de Palància, que també va afectar una zona forestal. En l’extinció han treballat durant tota la nit bombers de València i Castelló, així com efectius de la Generalitat.

Alicant trau a concurs la rehabilitació de 192 vivendes a Verge del Remei per 5 milions

L’Ajuntament d’Alacant ha tret a licitació la rehabilitació de 192 vivendes al barri de Verge del Remei, amb una inversió de 5 milions cofinançada amb fons europeus. El projecte inclou millores energètiques, d’accessibilitat i seguretat, així com la reurbanització de l’entorn amb 3,6 milions addicionals.

Vals de 100 a 220 euros a Alacant per a comprar menjar i productes bàsics

L Ajuntament d Alacant ha habilitat més de 140.000 euros en vals de compra per a aliments i productes de primera necessitat, gestionats per Creu Roja, dirigits a persones i famílies vulnerables en situació d emergència.

Més de 12 milions en ajudes valencianes a crisis humanitàries en 2026

La Conselleria de Serveis Socials, Família i Infància ha destinat 12,38 milions d’euros a acció humanitària en 2026, amb especial implicació en Veneçuela i altres països en conflicte o davant desastres naturals.

Els jubilats podran tornar a viatjar amb l’Imserso per 50 euros i amb mascota en 2026-27

L’Imserso obrirà el 14 de setembre les reserves per a la temporada 2026-2027, amb quasi 900.000 places, 7.447 a 50 euros per a pensionistes amb menys recursos i opcions per a viatjar amb animals de companyia.

Més de 300 bombers es mobilitzen a València pel risc extrem d’incendis

El Consorci Provincial de Bombers de València reforçarà fins al divendres 21 el dispositiu forestal amb uns 340 efectius davant l'avís roig per temperatures extremes i risc màxim d'incendis.

Mig punt de valor per a l’Elx en el debut a Riazor 50 anys després

L’Elx ha estrenat LaLiga 2026-27 amb un empat a Riazor davant el Deportivo de La Coruña, un resultat que trenca 50 anys sense puntuar fora en la primera jornada de Primera Divisió.