10.9 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

Confirmada la sentència per l’assassinat de dos xiquets a mans dels seus pares a Godella

La Sala Civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana ha confirmat la sentència per l’assassinat de dos xiqets comés pels seus pares a la localitat de Godella el 13 de març de 2019.

L’Audiència Provincial de València va condemnar el juny d’aquest any el progenitor a una pena de 50 anys de presó -amb un màxim de compliment de 40- i va absoldre la mare, coautora dels dos crims, en apreciar l’eximent completa d’anomalia psíquica per una malaltia mental, per això li va imposar una mesura d’internament psiquiàtric.

De conformitat amb el veredicte del jurat popular, el magistrat que va presidir el judici va declarar provat que els dos acusats van assassinar a cops els seus fills, un nen de tres anys i una nena de sis mesos, impulsats per les seues “creences místicoreligioses”.

Ambdós progenitors estaven convençuts de l’existència d’una secta que els perseguia, assetjava i abusava sexualment del xiquet, i van decidir que l’única manera de protegir els menors era sotmetre’ls a un bany purificador i acabar amb les seues vides perquè després pogueren reviure.

La Sala Civil i Penal del TSJCV ha desestimat els recursos d’apel·lació interposats per les defenses dels dos pares contra la resolució de l’Audiència, després de concloure que no s’ha produït cap vulneració del dret a la presumpció d’innocència i a la tutela judicial efectiva.

“Tant el veredicte de culpabilitat aconseguit pel jurat respecte dels dos acusats com la sentència han pres com a base tota una sèrie plural d’indicis plenament acreditats i relacionats entre si que convergeixen en la conclusió incriminatòria aconseguida i permet predicar-ne l’autoria als termes exposats”, assenyalen els magistrats.

La sentència d’apel·lació del Tribunal Superior de Justícia pot ser recorreguda en cassació davant del Tribunal Suprem.

 

Últimes notícies

1-1 a Mestalla: Leo Román i la saga sostenen al Mallorca davant un València bolcat

Un València dominador va igualar amb Hugo Duro el punt inicial de Samu Costa, però es va topar amb el pal i amb un excel·lent Leo Román. El Mallorca va resistir i es va emportar un punt valuós.

València demanarà a la Generalitat que el 16 de març siga festiu escolar per Falles

El Consell Escolar Municipal ha acordat sol·licitar que el 16 de març de 2026 siga no lectiu a València. La mesura permetria completar la setmana de Falles i es compensaria ampliant el curs fins al 22 de juny.

Marcelino recalca que el Vila-real pot ser a prop, però veu difícil disputar-li la Lliga a Madrid i Barça

El tècnic, abans de mesurar-se al Barcelona, va defendre la bona ratxa en Lliga i va admetre que les eliminacions van fer mal, amb baixes i dubtes que condicionen.

El València Basket presentarà una queixa davant l’Eurolliga per insults racistes d’aficionats del Maccabi

València Basket presentarà este divendres una queixa davant l'Eurolliga per insults racistes i violència verbal patits davant Maccabi. Aportarà proves gràfiques.

Sarabia considera injust el format de la Copa del Rei

Eder Sarabia va carregar contra el sistema de la Copa del Rei pel distint nombre de partits i l'absència de sorteig pur. Va reafirmar que l'Elx anirà pel torneig.

La Generalitat demana activar com més prompte millor la comissió mixta després de la DANA

La Generalitat ha demanat al Govern activar com més prompte millor la comissió mixta per a la recuperació després de la DANA. Martínez Mus va enviar una carta al ministre per a fixar composició i funcionament i emplaça a reunir-se abans de gener.

La jutgessa de la dana rebutja citar a Rufián a petició d’una acusació

La instructora de la causa per la gestió de la dana ha denegat citar a Gabriel Rufián i als pares de la menor morta. Considera que la corda exhibida no és prova i que repetir declaracions seria injustificat i perjudicial.

El PP aprova en solitari el pressupost de la Diputació d’Alacant per a 2026: 360,8 milions

El ple ha aprovat uns comptes de 360,8 milions, quasi un 8% més que l'any anterior, amb el vot exclusiu del PP i el rebuig de PSOE, Compromís i Vox.