20.5 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Confirmada la sentència per l’assassinat de dos xiquets a mans dels seus pares a Godella

La Sala Civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana ha confirmat la sentència per l’assassinat de dos xiqets comés pels seus pares a la localitat de Godella el 13 de març de 2019.

L’Audiència Provincial de València va condemnar el juny d’aquest any el progenitor a una pena de 50 anys de presó -amb un màxim de compliment de 40- i va absoldre la mare, coautora dels dos crims, en apreciar l’eximent completa d’anomalia psíquica per una malaltia mental, per això li va imposar una mesura d’internament psiquiàtric.

De conformitat amb el veredicte del jurat popular, el magistrat que va presidir el judici va declarar provat que els dos acusats van assassinar a cops els seus fills, un nen de tres anys i una nena de sis mesos, impulsats per les seues “creences místicoreligioses”.

Ambdós progenitors estaven convençuts de l’existència d’una secta que els perseguia, assetjava i abusava sexualment del xiquet, i van decidir que l’única manera de protegir els menors era sotmetre’ls a un bany purificador i acabar amb les seues vides perquè després pogueren reviure.

La Sala Civil i Penal del TSJCV ha desestimat els recursos d’apel·lació interposats per les defenses dels dos pares contra la resolució de l’Audiència, després de concloure que no s’ha produït cap vulneració del dret a la presumpció d’innocència i a la tutela judicial efectiva.

“Tant el veredicte de culpabilitat aconseguit pel jurat respecte dels dos acusats com la sentència han pres com a base tota una sèrie plural d’indicis plenament acreditats i relacionats entre si que convergeixen en la conclusió incriminatòria aconseguida i permet predicar-ne l’autoria als termes exposats”, assenyalen els magistrats.

La sentència d’apel·lació del Tribunal Superior de Justícia pot ser recorreguda en cassació davant del Tribunal Suprem.

 

Últimes notícies

Que no qualle el feudal vassallatge

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana adverteix que acceptar el menyspreu, l’autoritarisme i la desigualtat és obrir la porta a una societat de vassalls, i defensa que cal reaccionar abans que aquest model es normalitze

La passió, ingredient essencial del periodisme esportiu

Lucía González, Rafael Escrig, Mónica Benavent i José Luis Gual protagonitzen a la UJI una taula redona moderada per la presidenta de l’Associació de la Premsa Esportiva de Castelló, Yolanda Peris

El ponent ha elevat a 25 graus les màximes a Xàbia i Miramar i Aemet ha activat l’avís taronja a València

El vent de ponent ha deixat 25,5 graus a Xàbia i 25,4 a Miramar, només per darrere de registres a Canàries. Aemet ha activat avís taronja per ratxes de fins a 90 km/h i València ha suspés els mercats extraordinaris del dimecres

La Diputació diu que garantirà la continuïtat del Museu Nino Bravo a Aielo de Malferit

La Diputació de València ha anunciat que mediarà per a evitar el tancament del Museu Nino Bravo i garantir la seua continuïtat a Aielo de Malferit. Proposa una gestió professional dins de la Xarxa de Museus Etnològics després del conflicte entre la família i l'Ajuntament.

La jutgessa de la DANA demana a l’escorta de Mazón la factura del mòbil per a acreditar l’hora en què va cessar el seu...

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha reclamat a l'escorta de Carlos Mazón la factura del seu telèfon per a fixar quan va prescindir del seu servici. També ha ordenat acarar missatges i trucades d'alts càrrecs d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024.

L’Audiència de València rebutja aprofundir en l’actuació dels agents de la CHJ el 29-O

L'Audiència Provincial ha desestimat el recurs que demanava més detall sobre el treball dels agents de la CHJ durant les riuades del 29-O i ha avalat el criteri de la jutgessa instructora.

Pérez Llorca defén la col·laboració públic-privada i anuncia canvis fiscals i menys traves

El president ha reivindicat la col·laboració públic-privada davant AVE, ha criticat la proposta de finançament autonòmic i ha avançat una reforma de l'Impost de Successions i Donacions al costat de mesures de simplificació administrativa.

Els hotels de la Comunitat Valenciana superen per primera vegada els 10 milions de clients

La planta hotelera de la Comunitat bat el seu rècord amb més de 10 milions de clients i 31,6 milions de pernoctacions en 2025. Benidorm concentra el 36,4% del total.