Servicis Socials comença la vacunació de les persones sense llar de València

 


L’Ajuntament de València començarà demà la vacunació de les persones sense llar de València, un col·lectiu, que tal com ha indicat la regidora de Servicis Socials, Isabel Lozano, “té moltes dificultats, per a ser identificat i convidat al procés de vacunació enfront de la Covid-19″.

La regidora ha assenyalat que “seran vacunades les persones que estan en situació de carrer, però també aquelles que estan en algun recurs d’allotjament -municipal i també d’entitats socials- i també totes les persones que viuen en algun assentament dels exteriors de la ciutat de València”.

Concretament les vacunacions seran demà dia 15 i el dia 22 a la vesprada, jornades en les quals es procedirà a la vacunació al Centre d’Atenció als Immigrants (CAI) de l’Ajuntament de València a totes les persones sense llar, derivades dels pisos municipals amb persones del col·lectiu de l’alberg municipal “El Carme”, dels assentaments, dels recursos d’allotjament depenents del CAI, de la Creu Roja i Médicos del Mundo, així com de Casa Caridad i Sant Joan de Déu.

Una de les vacunes disponibles en este moment és la de Janssen, que està indicada segons l’estratègia de vacunació del Sistema Nacional de Salut en este col·lectiu. Esta vacuna només requereix una dosi, per la qual que la seua utilització té importants avantatges des del punt de vista de viabilitat i eficiència dels recursos sanitaris per a certs col·lectius difícils de captar i vacunar.

Isabel Lozano ha dit que “a València no ens oblidem de ningú i per això hem coordinat este dispositiu amb la Conselleria de Sanitat Universal i amb la regidoria de Migració de l’Ajuntament de València, per donar cobertura a tot el col·lectiu de persones sense sostre pel que fa a la vacuna i la seua immunització contra el virus”.

Per la seua part la responsable de Cooperació al Desenvolupament, Maite Ibáñez, de la qual depén el Centre d’Atenció a les persones immigrants on s’ha dut a terme esta actuació, ha felicitat els i les professionals que ha organitzat la vacunació i ha posat l’accent en la necessitat d’acostar a les persones sense llar al sistema de salut».

Així ha assenyalat que la col·laboració entre administracions i àrees municipals és «fonamental perquè es puguen habilitar espais i opcions perquè les persones es puguen vacunar«.

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.