Servicis Socials comença la vacunació de les persones sense llar de València

 


L’Ajuntament de València començarà demà la vacunació de les persones sense llar de València, un col·lectiu, que tal com ha indicat la regidora de Servicis Socials, Isabel Lozano, “té moltes dificultats, per a ser identificat i convidat al procés de vacunació enfront de la Covid-19″.

La regidora ha assenyalat que “seran vacunades les persones que estan en situació de carrer, però també aquelles que estan en algun recurs d’allotjament -municipal i també d’entitats socials- i també totes les persones que viuen en algun assentament dels exteriors de la ciutat de València”.

Concretament les vacunacions seran demà dia 15 i el dia 22 a la vesprada, jornades en les quals es procedirà a la vacunació al Centre d’Atenció als Immigrants (CAI) de l’Ajuntament de València a totes les persones sense llar, derivades dels pisos municipals amb persones del col·lectiu de l’alberg municipal “El Carme”, dels assentaments, dels recursos d’allotjament depenents del CAI, de la Creu Roja i Médicos del Mundo, així com de Casa Caridad i Sant Joan de Déu.

Una de les vacunes disponibles en este moment és la de Janssen, que està indicada segons l’estratègia de vacunació del Sistema Nacional de Salut en este col·lectiu. Esta vacuna només requereix una dosi, per la qual que la seua utilització té importants avantatges des del punt de vista de viabilitat i eficiència dels recursos sanitaris per a certs col·lectius difícils de captar i vacunar.

Isabel Lozano ha dit que “a València no ens oblidem de ningú i per això hem coordinat este dispositiu amb la Conselleria de Sanitat Universal i amb la regidoria de Migració de l’Ajuntament de València, per donar cobertura a tot el col·lectiu de persones sense sostre pel que fa a la vacuna i la seua immunització contra el virus”.

Per la seua part la responsable de Cooperació al Desenvolupament, Maite Ibáñez, de la qual depén el Centre d’Atenció a les persones immigrants on s’ha dut a terme esta actuació, ha felicitat els i les professionals que ha organitzat la vacunació i ha posat l’accent en la necessitat d’acostar a les persones sense llar al sistema de salut».

Així ha assenyalat que la col·laboració entre administracions i àrees municipals és «fonamental perquè es puguen habilitar espais i opcions perquè les persones es puguen vacunar«.

Últimes notícies

EUPV posarà en marxa en octubre les primàries per a les autonòmiques de 2027

Esquerra Unida del País Valencià convocarà en octubre les primàries per triar la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat i a Les Corts de 2027, amb resultats previstos per al 3 de novembre, i acusa els acords PP-Vox de deteriorar drets i servicis públics.

Sol·liciten 9 anys de presó per apunyalar un desconegut al carrer a Almoradí

La Fiscalia demana 9 anys de presó per a un home acusat d’intentar assassinar amb un ganivet un desconegut al carrer a Almoradí, després d’agredir dos companys de pis. El judici se celebrarà a l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu a Elx.

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.

Setmana amb oratge estable i pujada de temperatures màximes a la Comunitat

L’inici de setmana arriba a la Comunitat Valenciana amb cels rasos o poc nuvolosos, temperatures màximes a l’alça i vent fluix variable que girarà a l’est i sud a partir del migdia.

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.