Servicis Socials comença la vacunació de les persones sense llar de València

 


L’Ajuntament de València començarà demà la vacunació de les persones sense llar de València, un col·lectiu, que tal com ha indicat la regidora de Servicis Socials, Isabel Lozano, “té moltes dificultats, per a ser identificat i convidat al procés de vacunació enfront de la Covid-19″.

La regidora ha assenyalat que “seran vacunades les persones que estan en situació de carrer, però també aquelles que estan en algun recurs d’allotjament -municipal i també d’entitats socials- i també totes les persones que viuen en algun assentament dels exteriors de la ciutat de València”.

Concretament les vacunacions seran demà dia 15 i el dia 22 a la vesprada, jornades en les quals es procedirà a la vacunació al Centre d’Atenció als Immigrants (CAI) de l’Ajuntament de València a totes les persones sense llar, derivades dels pisos municipals amb persones del col·lectiu de l’alberg municipal “El Carme”, dels assentaments, dels recursos d’allotjament depenents del CAI, de la Creu Roja i Médicos del Mundo, així com de Casa Caridad i Sant Joan de Déu.

Una de les vacunes disponibles en este moment és la de Janssen, que està indicada segons l’estratègia de vacunació del Sistema Nacional de Salut en este col·lectiu. Esta vacuna només requereix una dosi, per la qual que la seua utilització té importants avantatges des del punt de vista de viabilitat i eficiència dels recursos sanitaris per a certs col·lectius difícils de captar i vacunar.

Isabel Lozano ha dit que “a València no ens oblidem de ningú i per això hem coordinat este dispositiu amb la Conselleria de Sanitat Universal i amb la regidoria de Migració de l’Ajuntament de València, per donar cobertura a tot el col·lectiu de persones sense sostre pel que fa a la vacuna i la seua immunització contra el virus”.

Per la seua part la responsable de Cooperació al Desenvolupament, Maite Ibáñez, de la qual depén el Centre d’Atenció a les persones immigrants on s’ha dut a terme esta actuació, ha felicitat els i les professionals que ha organitzat la vacunació i ha posat l’accent en la necessitat d’acostar a les persones sense llar al sistema de salut».

Així ha assenyalat que la col·laboració entre administracions i àrees municipals és «fonamental perquè es puguen habilitar espais i opcions perquè les persones es puguen vacunar«.

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.