14.6 C
València
Dissabte, 13 desembre, 2025

80 persones, en 6 pasteres, arriben a les costes d’Alacant en les últimes hores

 

Sis pasteres han arribat este dissabte als municipis de Calp Teulada–Moraira (en la comarca de la Marina Alta) Benidorm i la Vila Joiosa (en la comarca de la Marina Baixa) i Santa Pola (en el Baix Vinalopó), cosa que suposa l’arribada de vora 80 immigrants en total arribats esta matinada a la província d’Alacant.

 

Segons ha informat la Creu Roja, la primera de les embarcacions ha arribat a les costes de Santa Pola cap a les 00.30 hores, amb 16 immigrants a bord, dos d’ells menors d’edat (15 i 16 anys, respectivament). Segons les mateixes fonts, tots es trobaven en bon estat de salut i a la seua arribada se’ls han realitzat proves  de PCR.

 

Unes hores més tard, una segona embarcació ha arribat a Benidorm, amb 17 persones més, tres d’elles menors d’edat. Tots ells també es trobaven en bon estat de salut i se’ls ha fet la prova del coronavirus. Ja de cara al matí, cap a les 08.30 hores, ha arribat la tercera pastera, esta volta a la Vila Joiosa. La intervenció seguix en curs, però segons han indicat des de Creu Roja, podrien haver en l’embarcació 13 persones.

 

A demés, ara per ara hi ha altres tres rescats en curs, sempre segons Creu Roja: una pastera que també ha arribat a Benidorm amb 11 persones, que està sent traslladada al port d’Alacant i a on es preveu que atracarà cap a les 13.30. Una altra en Calp, que contenia 8 immigrants, i una altra a Teulada–Moraira, 11 persones. La Guàrdia Civil ha estat col·laborant en els rescats.

 

Últimes notícies

Desmantellen una plantació de marihuana en una nau industrial de Massanassa (València)

La Policia Nacional ha desmantellat una plantació de marihuana en una nau de Massanassa (València) i ha detingut a tres hòmens d'entre 20 i 62 anys. Es van intervindre 1.550 plantes i un sistema complet de cultiu interior amb enganxament il·legal a la xarxa elèctrica.

Detinguda a Elx per vendre temporades completes pirates de telenovel·les en Milanuncios

Una dona de 52 anys ha sigut detinguda a Elx per vendre còpies pirates de telenovel·les a través de Milanuncios. S'han intervingut 1.300 Dvds, set discos durs i un ordinador.

Casa 47 tira a caminar: així operarà la nova empresa pública de vivenda i sòl

Casa 47 ha arrancat després de la transformació de Sepes i preveu invertir 13.000 milions en deu anys. Hi haurà un pilot de 171 vivendes i un portal de sol·licituds l'any vinent.

Naturgy posa en marxa a Sagunt un centre de control remot per als seus 17 cicles combinats

Naturgy ha posat en marxa a Sagunt un centre de control remot que opera en temps real els seus 17 cicles combinats després d'invertir uns 8 milions. La instal·lació centralitza maniobres crítiques, reforça la seguretat del subministrament i gestiona una potència de 7,4 GW.

Precipitacions febles i persistents en el sud de València i nord d’Alacant

Cels molt nuvolosos i precipitacions febles a moderades, més contínues en el sud de València i nord d'Alacant. Mínimes en ascens i vent de nord-est en la costa

Morant demana a Pérez Llorca acceptar la condonació del deute en la seua cita amb Sánchez

Morant ha instat a Pérez Llorca a acceptar la condonació de 11.000 milions en la seua reunió amb Sánchez. També ha reclamat suport al pla de vivenda i al pacte climàtic.

Feijóo, després de ser citat per la dana, ha defés que el seu paper va ser exigir l’emergència nacional

El líder del PP ha afirmat que el 29 d'octubre de 2024 va exigir al Govern l'emergència nacional i ha assegurat que mantindrà eixa posició després de la seua citació com a testimoni.

Cuenca assegura que denunciarà insults i amenaces després de declarar per la DANA

L'excap de gabinet de Carlos Mazón ha afirmat després de declarar com a testimoni per la gestió de la DANA que ha patit insults i amenaces i que presentarà denúncies. També ha demanat respecte i protecció per a la seua família després d'una 'setmana difícil'.