13.6 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

80 persones, en 6 pasteres, arriben a les costes d’Alacant en les últimes hores

 

Sis pasteres han arribat este dissabte als municipis de Calp Teulada–Moraira (en la comarca de la Marina Alta) Benidorm i la Vila Joiosa (en la comarca de la Marina Baixa) i Santa Pola (en el Baix Vinalopó), cosa que suposa l’arribada de vora 80 immigrants en total arribats esta matinada a la província d’Alacant.

 

Segons ha informat la Creu Roja, la primera de les embarcacions ha arribat a les costes de Santa Pola cap a les 00.30 hores, amb 16 immigrants a bord, dos d’ells menors d’edat (15 i 16 anys, respectivament). Segons les mateixes fonts, tots es trobaven en bon estat de salut i a la seua arribada se’ls han realitzat proves  de PCR.

 

Unes hores més tard, una segona embarcació ha arribat a Benidorm, amb 17 persones més, tres d’elles menors d’edat. Tots ells també es trobaven en bon estat de salut i se’ls ha fet la prova del coronavirus. Ja de cara al matí, cap a les 08.30 hores, ha arribat la tercera pastera, esta volta a la Vila Joiosa. La intervenció seguix en curs, però segons han indicat des de Creu Roja, podrien haver en l’embarcació 13 persones.

 

A demés, ara per ara hi ha altres tres rescats en curs, sempre segons Creu Roja: una pastera que també ha arribat a Benidorm amb 11 persones, que està sent traslladada al port d’Alacant i a on es preveu que atracarà cap a les 13.30. Una altra en Calp, que contenia 8 immigrants, i una altra a Teulada–Moraira, 11 persones. La Guàrdia Civil ha estat col·laborant en els rescats.

 

Últimes notícies

Detingut a Alacant després d’oblidar en un cotxe robat l’acte judicial que acabava de rebre

Un home de 41 anys ha sigut arrestat a Alacant després de deixar en un vehicle forçat l'acte de llibertat que li havien notificat hores abans. El document i una bossa policial amb les seues pertinences li van vincular a diversos robatoris en cotxes.

L’ocupació turística va marcar rècord en 2025 i la Comunitat Valenciana va liderar el creixement

L'ocupació turística va aconseguir 2,75 milions d'afiliats en 2025, un 2,4% més i el 12,7% del total. La Comunitat Valenciana va encapçalar l'avanç en percentatge.

Segona detenció d’una falsa doctora per teràpies inventades i receptes sense llicència

La Guàrdia Civil ha detingut de nou a Burgos a una dona que es feia passar per metgessa, al costat del seu fill i la seua exparella, per receptar sense llicència i vendre teràpies falses. Almenys deu víctimes a Astúries, Burgos, Guipúscoa i València han denunciat, i la investigació continua oberta.

Cap de setmana amb pluges, neu en el nord de Castelló i màximes en descens

El cap de setmana deixarà precipitacions en tota la Comunitat, amb episodis intensos en el nord de Castelló i cota de neu de 1.000-1.200 m. Les màximes baixaran i el vent anirà rolando, afavorint més nuvolositat.

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.