80 persones, en 6 pasteres, arriben a les costes d’Alacant en les últimes hores

 

Sis pasteres han arribat este dissabte als municipis de Calp Teulada–Moraira (en la comarca de la Marina Alta) Benidorm i la Vila Joiosa (en la comarca de la Marina Baixa) i Santa Pola (en el Baix Vinalopó), cosa que suposa l’arribada de vora 80 immigrants en total arribats esta matinada a la província d’Alacant.

 

Segons ha informat la Creu Roja, la primera de les embarcacions ha arribat a les costes de Santa Pola cap a les 00.30 hores, amb 16 immigrants a bord, dos d’ells menors d’edat (15 i 16 anys, respectivament). Segons les mateixes fonts, tots es trobaven en bon estat de salut i a la seua arribada se’ls han realitzat proves  de PCR.

 

Unes hores més tard, una segona embarcació ha arribat a Benidorm, amb 17 persones més, tres d’elles menors d’edat. Tots ells també es trobaven en bon estat de salut i se’ls ha fet la prova del coronavirus. Ja de cara al matí, cap a les 08.30 hores, ha arribat la tercera pastera, esta volta a la Vila Joiosa. La intervenció seguix en curs, però segons han indicat des de Creu Roja, podrien haver en l’embarcació 13 persones.

 

A demés, ara per ara hi ha altres tres rescats en curs, sempre segons Creu Roja: una pastera que també ha arribat a Benidorm amb 11 persones, que està sent traslladada al port d’Alacant i a on es preveu que atracarà cap a les 13.30. Una altra en Calp, que contenia 8 immigrants, i una altra a Teulada–Moraira, 11 persones. La Guàrdia Civil ha estat col·laborant en els rescats.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Quart dia de busca de l’home desaparegut en Casas del Riu, a Requena

El dispositiu de busca de l'home de 77 anys desaparegut en Casas del Riu, pedania de Requena, es manté per quart dia amb amplis mitjans terrestres, aeris i aquàtics al llarg del riu Cabriol i els seus voltants.

Pérez Llorca nega tracte de favor en la contractació de la seua parella i denúncia una campanya masclista

Juanfran Pérez Llorca defén que la contractació de la seua parella en la Diputació de València va seguir els llits legals i acusa l'oposició d'usar un discurs masclista per a atacar la seua imatge.

Detingut a Alacant un ucraïnés buscat per Alemanya per presumpte espionatge per a Rússia

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un ciutadà ucraïnés reclamat per Alemanya per presumpte espionatge relacionat amb el subministrament de drons a Ucraïna. L'operació, coordinada amb les autoritats alemanyes, inclou també la detenció d'una col·laboradora romanesa.

Deu comunitats en avís per vent, onatge, pluja i neu, amb Catalunya i Castelló en risc important

Deu comunitats mantenen avisos per vent, onatge, pluja i neu, amb Catalunya i Castelló en nivell taronja per ratxes molt fortes i ones que poden aconseguir els 10 metres.

Les dones continuen entropessant amb vetos en la Setmana Santa malgrat dècades d’avanços

La participació de les dones en la Setmana Santa ha avançat amb confraries mixtes i quadrilles femenines, però persistixen vetos i plets que aconseguixen fins i tot a Estrasburg.

Quart dia de busca de l’home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu a Requena

El dispositiu de rescat manté per quart dia consecutiu la busca d'un home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, amb mitjans terrestres i drons.

Carlos Mazón evita valorar la seua citació judicial per respecte al procés de la DANA

Carlos Mazón refusa comentar la seua citació com a testimoni per la gestió de la DANA de València de 2024, en la qual van morir 230 persones, al·legant respecte al procés judicial.

El València Basket defén el seu paper de favorit davant el Ensino Lugo en la Copa de la Reina

El València Basket arriba als quarts de final de la Copa de la Reina davant el Ensino Lugo amb l'etiqueta de favorit i l'oportunitat de rescabalar-se després de l'eliminació del passat any. El conjunt taronja busca trobar en el torneig estabilitat i un impuls anímic en una temporada marcada pels alts i baixos.