Sostrauen 125.000 kg de cítrics i 163.000 kg de caquis a la Ribera Alta i Baixa

 

Dins dels serveis establits de manera permanent per la Guàrdia Civil de València per a evitar el robatori i comerç il·legal de productes del camp en explotacions agrícoles i en establiments de compra d’esta mercaderia.

 La Guàrdia Civil de València, amb motiu de la temporada de la recol·lecta de la taronja de la present temporada 2020-2021, han realitzat nombroses actuacions, encaminades dins de l’Operació “PATERNON21”, La companyia de Sueca.

Entre les investigacions dutes a terme per este Equip Roca entre els mesos d’Octubre de 2020 i Juny de 2021, s’han realitzat un total de 250 inspeccions en magatzems de compravenda de cítrics així com fruiteries, on s’embene el producte agrícola el destí del qual és per a la Indústria del Suc.

 

MODUS OPERANDI

 

Fruit de les inspeccions realitzades i posterior anàlisi dels documents DATA entregats per part de les cooperatives de compravenda de productes agrícoles es van poder esclarir un total de 44 fets delictius, entre ells, el d’una quadrilla de recol·lectors de taronja que utilitzava els Documents “DATA” d’un propietari per a recol·lectar taronja d’altres explotacions agrícoles sense tindre autorització.

El propietari era coneixedor dels fets que estaven produint, arribant fins i tot a indicar a la quadrilla de recol·lectors quins camps limítrofs al seu havien de sostraure el producte.

Una altra de les perquisicions, va donar lloc a l’esclariment d’una estafa continuada d’un altre producte de temporada com és el caqui, dins dels termes de Benifaió i Alginet, l’autor es guanyava la confiança dels agricultors pagant a principi de temporada a alguns agricultors xicotetes quantitats de diners per la venda del producte, una vegada guanyada la seua confiança els deixava de pagar, dilatant els pagaments en el temps.

El total de perjudicats, del frau ascendeix a dotze, sent la quantitat de kg de caquis impagats voltant 163.000 kg, valorats en 65.000 €.

En la fase d’explotació d’esta Operació PARTENON21, s’ha procedit a la investigació de 29 persones, així com a l’anàlisi de 5.000 Documents de Traçabilitat i multitud de facturació per delictes de Furt, Apropiació indeguda, Falsedat Documental de 91 Documents, Denúncia Falsa i Estafa.

El total del producte relacionat en estes actuacions s’eleva fins als 125.000 kg de cítrics amb un valor de mercat 25.000 € i de 163.000 kg de caquis amb un valor de mercat de 65.000 €.

Per tot això, es va procedir a la investigació de 29 persones, homes i dones d’edats compreses entre els 20 i 50 anys de nacionalitats romaneses, espanyoles, paraguaianes, algerianes i búlgares. Pels suposats delictes de furt, apropiació indeguda, falsedat documental, usurpació de l’estat civil i estafa.

Estes actuacions se sumen a les ja realitzades de manera contínua pels diferents agents de la Guàrdia Civil de València que gràcies a la seua preparació, especialització i esforç diari, juntament amb la col·laboració constant dels agricultors eviten i persegueixen incessantment la comissió de qualsevol fet delictiu relacionat amb el món agrícola.

Les diligències instruïdes han sigut entregades als Jutjats de Primera Instància i Instrucció d’Alzira, Carlet i Sueca.
 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.