Sostrauen 125.000 kg de cítrics i 163.000 kg de caquis a la Ribera Alta i Baixa

 

Dins dels serveis establits de manera permanent per la Guàrdia Civil de València per a evitar el robatori i comerç il·legal de productes del camp en explotacions agrícoles i en establiments de compra d’esta mercaderia.

 La Guàrdia Civil de València, amb motiu de la temporada de la recol·lecta de la taronja de la present temporada 2020-2021, han realitzat nombroses actuacions, encaminades dins de l’Operació “PATERNON21”, La companyia de Sueca.

Entre les investigacions dutes a terme per este Equip Roca entre els mesos d’Octubre de 2020 i Juny de 2021, s’han realitzat un total de 250 inspeccions en magatzems de compravenda de cítrics així com fruiteries, on s’embene el producte agrícola el destí del qual és per a la Indústria del Suc.

 

MODUS OPERANDI

 

Fruit de les inspeccions realitzades i posterior anàlisi dels documents DATA entregats per part de les cooperatives de compravenda de productes agrícoles es van poder esclarir un total de 44 fets delictius, entre ells, el d’una quadrilla de recol·lectors de taronja que utilitzava els Documents “DATA” d’un propietari per a recol·lectar taronja d’altres explotacions agrícoles sense tindre autorització.

El propietari era coneixedor dels fets que estaven produint, arribant fins i tot a indicar a la quadrilla de recol·lectors quins camps limítrofs al seu havien de sostraure el producte.

Una altra de les perquisicions, va donar lloc a l’esclariment d’una estafa continuada d’un altre producte de temporada com és el caqui, dins dels termes de Benifaió i Alginet, l’autor es guanyava la confiança dels agricultors pagant a principi de temporada a alguns agricultors xicotetes quantitats de diners per la venda del producte, una vegada guanyada la seua confiança els deixava de pagar, dilatant els pagaments en el temps.

El total de perjudicats, del frau ascendeix a dotze, sent la quantitat de kg de caquis impagats voltant 163.000 kg, valorats en 65.000 €.

En la fase d’explotació d’esta Operació PARTENON21, s’ha procedit a la investigació de 29 persones, així com a l’anàlisi de 5.000 Documents de Traçabilitat i multitud de facturació per delictes de Furt, Apropiació indeguda, Falsedat Documental de 91 Documents, Denúncia Falsa i Estafa.

El total del producte relacionat en estes actuacions s’eleva fins als 125.000 kg de cítrics amb un valor de mercat 25.000 € i de 163.000 kg de caquis amb un valor de mercat de 65.000 €.

Per tot això, es va procedir a la investigació de 29 persones, homes i dones d’edats compreses entre els 20 i 50 anys de nacionalitats romaneses, espanyoles, paraguaianes, algerianes i búlgares. Pels suposats delictes de furt, apropiació indeguda, falsedat documental, usurpació de l’estat civil i estafa.

Estes actuacions se sumen a les ja realitzades de manera contínua pels diferents agents de la Guàrdia Civil de València que gràcies a la seua preparació, especialització i esforç diari, juntament amb la col·laboració constant dels agricultors eviten i persegueixen incessantment la comissió de qualsevol fet delictiu relacionat amb el món agrícola.

Les diligències instruïdes han sigut entregades als Jutjats de Primera Instància i Instrucció d’Alzira, Carlet i Sueca.
 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022

Puente destaca la inversió en els ports espanyols per a reforçar la seua competitivitat

Óscar Puente ha posat en valor el pla Horitzó 2030 de Ports de l'Estat, amb 7.000 milions fins a 2029. Dos terços aniran a modernitzar infraestructures i a millorar accessos, sostenibilitat i digitalització.

Enagás garantix el subministrament de gas a Espanya malgrat la tensió en el Golf

El conseller delegat de Enagás ha assegurat que Espanya no tindrà problemes de subministrament gràcies a la baixa dependència de Catar i a reserves al 58%. Advertix de tensions de preus després de quasi duplicar-se en una setmana, encara que inferiors a 2022.

Carrera, Buenavida, Araújo i Fam entren en la llista d’Espanya per al Premundial de Puerto Rico

Raquel Carrera torna i encapçala una convocatòria continuista per al Premundial de Puerto Rico, amb cinc interiors i forta presència del València Basket. Espanya afronta un calendari exigent amb dos places en joc a més dels Estats Units.

Abascal compara el cas de la regidora del PP de Palència amb el d’Alacant i el titlla de ‘horrible’

Abascal ha equiparat la compra d'una VPO per una regidora del PP a Palència amb les adjudicacions d'Alacant i l'ha titllat de 'horrible'. Ha carregat contra el 'bipartidisme' i les ajudes en campanya que interpreta com 'comprar vots'.

El Llevant atribuïx a l’ajust de 16,2 milions la caiguda del seu límit de gasto a 17,4 milions

LaLiga ha retallat el topall de gasto del Llevant de 35,5 a 17,4 milions després d'aflorar 16,2 milions en pèrdues no registrades. El club queda amb el menor marge de Primera.

Més de 650 assistents analitzen a València els reptes del sector portuari

Més de 650 assistents han participat en la inauguració del primer Congrés Nacional Portuari a València, que durant tres dies aborda els reptes del sector. El pla preveu 7.000 milions fins a 2029 amb focus en descarbonització, connectivitat ferroviària i modernització.

Alacant acollirà a l’octubre tres conferències iberoamericanes de ciència i innovació

El 21 i 22 d'octubre se celebraran a Alacant tres conferències iberoamericanes sobre ciència, tecnologia, innovació i educació superior en el marc de la XXX Cimera.