12.4 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

Sostrauen 125.000 kg de cítrics i 163.000 kg de caquis a la Ribera Alta i Baixa

 

Dins dels serveis establits de manera permanent per la Guàrdia Civil de València per a evitar el robatori i comerç il·legal de productes del camp en explotacions agrícoles i en establiments de compra d’esta mercaderia.

 La Guàrdia Civil de València, amb motiu de la temporada de la recol·lecta de la taronja de la present temporada 2020-2021, han realitzat nombroses actuacions, encaminades dins de l’Operació “PATERNON21”, La companyia de Sueca.

Entre les investigacions dutes a terme per este Equip Roca entre els mesos d’Octubre de 2020 i Juny de 2021, s’han realitzat un total de 250 inspeccions en magatzems de compravenda de cítrics així com fruiteries, on s’embene el producte agrícola el destí del qual és per a la Indústria del Suc.

 

MODUS OPERANDI

 

Fruit de les inspeccions realitzades i posterior anàlisi dels documents DATA entregats per part de les cooperatives de compravenda de productes agrícoles es van poder esclarir un total de 44 fets delictius, entre ells, el d’una quadrilla de recol·lectors de taronja que utilitzava els Documents “DATA” d’un propietari per a recol·lectar taronja d’altres explotacions agrícoles sense tindre autorització.

El propietari era coneixedor dels fets que estaven produint, arribant fins i tot a indicar a la quadrilla de recol·lectors quins camps limítrofs al seu havien de sostraure el producte.

Una altra de les perquisicions, va donar lloc a l’esclariment d’una estafa continuada d’un altre producte de temporada com és el caqui, dins dels termes de Benifaió i Alginet, l’autor es guanyava la confiança dels agricultors pagant a principi de temporada a alguns agricultors xicotetes quantitats de diners per la venda del producte, una vegada guanyada la seua confiança els deixava de pagar, dilatant els pagaments en el temps.

El total de perjudicats, del frau ascendeix a dotze, sent la quantitat de kg de caquis impagats voltant 163.000 kg, valorats en 65.000 €.

En la fase d’explotació d’esta Operació PARTENON21, s’ha procedit a la investigació de 29 persones, així com a l’anàlisi de 5.000 Documents de Traçabilitat i multitud de facturació per delictes de Furt, Apropiació indeguda, Falsedat Documental de 91 Documents, Denúncia Falsa i Estafa.

El total del producte relacionat en estes actuacions s’eleva fins als 125.000 kg de cítrics amb un valor de mercat 25.000 € i de 163.000 kg de caquis amb un valor de mercat de 65.000 €.

Per tot això, es va procedir a la investigació de 29 persones, homes i dones d’edats compreses entre els 20 i 50 anys de nacionalitats romaneses, espanyoles, paraguaianes, algerianes i búlgares. Pels suposats delictes de furt, apropiació indeguda, falsedat documental, usurpació de l’estat civil i estafa.

Estes actuacions se sumen a les ja realitzades de manera contínua pels diferents agents de la Guàrdia Civil de València que gràcies a la seua preparació, especialització i esforç diari, juntament amb la col·laboració constant dels agricultors eviten i persegueixen incessantment la comissió de qualsevol fet delictiu relacionat amb el món agrícola.

Les diligències instruïdes han sigut entregades als Jutjats de Primera Instància i Instrucció d’Alzira, Carlet i Sueca.
 

Últimes notícies

El Decret de Convivència valencià ha entrat en vigor amb més protecció a l’alumnat

La nova norma ha entrat en vigor per a reforçar la protecció de l'alumnat, previndre la violència i el ciberassetjament i consolidar entorns segurs i inclusius. Inclou una coordinació de benestar, límits al mòbil i procediments disciplinaris més àgils.

Generalitat i Ajuntament de València busquen seu temporal per al museu de Sorolla

Generalitat i Ajuntament van acordar buscar una seu provisional, probablement el Museu de la Ciutat, per a exhibir les obres de Sorolla de la Hispanic Society fins al seu trasllat al Palau de les Comunicacions.

Pérez Llorca insistix: el congrés del PPCV serà després de la reconstrucció per la DANA

Pérez Llorca ha reafirmat que el congrés del PPCV es convocarà quan acabe la reconstrucció després de la DANA i sosté que hi ha temps suficient.

L’advocat de Ábalos renúncia al seu defensa a les portes del juí i amb l’exministre a la presó

Carlos Bautista ha presentat la renúncia a la defensa de José Luis Ábalos i ha demanat suspendre terminis per a evitar indefensió. És el segon relleu d'advocats en la causa, amb l'exministre a la presó preventiva i una vista del Suprem fixada per al 15 de gener.

Les últimes pluges eleven les reserves del Xúquer en 21 hm³ i les del Segura en 16 hm³

Les precipitacions han impulsat al Xúquer fins al 51,5% i al Segura al 26,1%, amb pujades de 21 i 16 hm³. El conjunt del país aconseguix el 56,6%.

Pérez Llorca ha assegurat que continuarà buscant pactes amb l’oposició

El president ha reiterat la mà tendida a l'oposició després de reunir-se amb l'alcaldessa de València. Ha apel·lat a baixar la crispació i ha citat la dana com a motiu per a acordar.

Indonèsia manté fins al divendres la busca del xiquet valencià desaparegut en el naufragi de Komodo

Les autoritats indonèsies prolonguen l'operatiu per a localitzar a Quique, de 10 anys, desaparegut des del naufragi del 26 de desembre al Parc Nacional de Komodo. Després de trobar el dimarts el cos de Mateo i el casc del vaixell, el pla se centra en superfície i costes.

Llorca defén la col·laboració del PP en la investigació de la dana

Llorca ha sostingut que els dirigents del PP han col·laborat amb la investigació judicial sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 i ha contrastat eixa actitud amb la del Govern d'Espanya.