Sostrauen 125.000 kg de cítrics i 163.000 kg de caquis a la Ribera Alta i Baixa

 

Dins dels serveis establits de manera permanent per la Guàrdia Civil de València per a evitar el robatori i comerç il·legal de productes del camp en explotacions agrícoles i en establiments de compra d’esta mercaderia.

 La Guàrdia Civil de València, amb motiu de la temporada de la recol·lecta de la taronja de la present temporada 2020-2021, han realitzat nombroses actuacions, encaminades dins de l’Operació “PATERNON21”, La companyia de Sueca.

Entre les investigacions dutes a terme per este Equip Roca entre els mesos d’Octubre de 2020 i Juny de 2021, s’han realitzat un total de 250 inspeccions en magatzems de compravenda de cítrics així com fruiteries, on s’embene el producte agrícola el destí del qual és per a la Indústria del Suc.

 

MODUS OPERANDI

 

Fruit de les inspeccions realitzades i posterior anàlisi dels documents DATA entregats per part de les cooperatives de compravenda de productes agrícoles es van poder esclarir un total de 44 fets delictius, entre ells, el d’una quadrilla de recol·lectors de taronja que utilitzava els Documents “DATA” d’un propietari per a recol·lectar taronja d’altres explotacions agrícoles sense tindre autorització.

El propietari era coneixedor dels fets que estaven produint, arribant fins i tot a indicar a la quadrilla de recol·lectors quins camps limítrofs al seu havien de sostraure el producte.

Una altra de les perquisicions, va donar lloc a l’esclariment d’una estafa continuada d’un altre producte de temporada com és el caqui, dins dels termes de Benifaió i Alginet, l’autor es guanyava la confiança dels agricultors pagant a principi de temporada a alguns agricultors xicotetes quantitats de diners per la venda del producte, una vegada guanyada la seua confiança els deixava de pagar, dilatant els pagaments en el temps.

El total de perjudicats, del frau ascendeix a dotze, sent la quantitat de kg de caquis impagats voltant 163.000 kg, valorats en 65.000 €.

En la fase d’explotació d’esta Operació PARTENON21, s’ha procedit a la investigació de 29 persones, així com a l’anàlisi de 5.000 Documents de Traçabilitat i multitud de facturació per delictes de Furt, Apropiació indeguda, Falsedat Documental de 91 Documents, Denúncia Falsa i Estafa.

El total del producte relacionat en estes actuacions s’eleva fins als 125.000 kg de cítrics amb un valor de mercat 25.000 € i de 163.000 kg de caquis amb un valor de mercat de 65.000 €.

Per tot això, es va procedir a la investigació de 29 persones, homes i dones d’edats compreses entre els 20 i 50 anys de nacionalitats romaneses, espanyoles, paraguaianes, algerianes i búlgares. Pels suposats delictes de furt, apropiació indeguda, falsedat documental, usurpació de l’estat civil i estafa.

Estes actuacions se sumen a les ja realitzades de manera contínua pels diferents agents de la Guàrdia Civil de València que gràcies a la seua preparació, especialització i esforç diari, juntament amb la col·laboració constant dels agricultors eviten i persegueixen incessantment la comissió de qualsevol fet delictiu relacionat amb el món agrícola.

Les diligències instruïdes han sigut entregades als Jutjats de Primera Instància i Instrucció d’Alzira, Carlet i Sueca.
 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Emergències activa el nivell groc per pluges intenses a l’interior sud de València

El Centre de Coordinació d'Emergències manté el nivell groc per pluges fortes a l'interior sud de València i en el sud d'Alacant, a més de ratxes de vent de fins a 80 km/h a Castelló.

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.

El juí a Ábalos entra en la fase dels contractes de màscares amb una setmana clau de testimonis

La segona setmana del juí a José Luis Ábalos se centra en el presumpte tripijoc de contractes de màscares i en una ronda de testimonis clau, entre ells alts càrrecs de Transports i l'exparella de la seua exasesor Koldo García.

Brusc enfonsament tèrmic este diumenge abans d’una ràpida volta a l’ambient càlid

El pas d'aire polar provoca este diumenge un enfonsament de fins a 14 graus, amb pluja, neu i temporal marítim, abans d'una setmana de temps més estable i temperat.

Jean Montero guia al València Basket a un triomf de pes en el Martín Carpena

El València Basket s'imposa a l'Unicaja per 89-96 en el Martín Carpena, liderat per un brillant Jean Montero, i consolida la segona plaça de la Lliga Endesa.

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.

Llevant s’agarra a la permanència davant un Getafe llançat cap a Europa

Llevant i Getafe tanquen la jornada 31 en el Ciutat de València en un dol que enfronta la necessitat extrema dels granotas amb l'ambició europea de l'equip de Bordalás.