Els telèfons de Pedro Sánchez i Margarita Robles infectats amb Pegasus

Els telèfons mòbils del president del Govern, Pedro Sánchez, i de la ministra de Defensa, Margarita Robles, van ser sotmesos a escoltes pel programa Pegasus, segons dos informes tècnics del Centre Criptológico Nacional.

Així ho ha revelat el ministre de Presidència en una roda de premsa convocada per Moncloa d’urgència aquest dilluns. “Estem davant infeccions il·lícites i externes”, ha afirmat Félix Bolaños. Els dos informes del centre criptològic nacional s’han posat en coneixement de la justícia perquè inicie una investigació perquè, segons el Govern, l’espionatge és “il·lícit”, ja que evidentment no hi havia cap autorització judicial. La denúncia s’ha interposat aquest mateix matí davant l’Audiència Nacional.

Tenim l’absoluta seguretat que és un atac extern. Totes les intervencions es produeixen per organismes estatals i amb autorització judicial. No tenim cap dubte que és una intervenció externa”, ha respost Bolaños, que ha explicat que les revelacions s’han produït “en el curs d’aqueixes verificacions” que està duent a terme aqueix centre.

Segons ha detallat el Govern, la troballa s’ha produït en el curs de les investigacions que està realitzant el CNI en relació amb el presumpte espionatge als líders independentistes catalans.

Les dos incursions en el terminal de Sánchez s’haurien produït el maig de 2021, mentre que el mòbil de Robles hauria sigut intervingut en una ocasió el juny de 2021. Bolaños ha detallat que no s’han trobat evidències d’intrusions posteriors i que es verificaran els terminals de tots els ministres per a comprovar si hi ha hagut més infeccions d’aquest sistema.

Bolaños ha anunciat que es reforçaran els protocols de seguretat i que el Govern està actuant «amb totes les capacitats que disposa per a esclarir els fets«. Sobre la classe de dades que s’haurien recaptat amb el sistema, des de Moncloa han assegurat que desconeixen quina classe d’informació s’ha obtingut, encara que els informes xifren el volum. Una dada que l’Executiu no ha aportat en la roda de premsa.

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.