Els telèfons de Pedro Sánchez i Margarita Robles infectats amb Pegasus

Els telèfons mòbils del president del Govern, Pedro Sánchez, i de la ministra de Defensa, Margarita Robles, van ser sotmesos a escoltes pel programa Pegasus, segons dos informes tècnics del Centre Criptológico Nacional.

Així ho ha revelat el ministre de Presidència en una roda de premsa convocada per Moncloa d’urgència aquest dilluns. “Estem davant infeccions il·lícites i externes”, ha afirmat Félix Bolaños. Els dos informes del centre criptològic nacional s’han posat en coneixement de la justícia perquè inicie una investigació perquè, segons el Govern, l’espionatge és “il·lícit”, ja que evidentment no hi havia cap autorització judicial. La denúncia s’ha interposat aquest mateix matí davant l’Audiència Nacional.

Tenim l’absoluta seguretat que és un atac extern. Totes les intervencions es produeixen per organismes estatals i amb autorització judicial. No tenim cap dubte que és una intervenció externa”, ha respost Bolaños, que ha explicat que les revelacions s’han produït “en el curs d’aqueixes verificacions” que està duent a terme aqueix centre.

Segons ha detallat el Govern, la troballa s’ha produït en el curs de les investigacions que està realitzant el CNI en relació amb el presumpte espionatge als líders independentistes catalans.

Les dos incursions en el terminal de Sánchez s’haurien produït el maig de 2021, mentre que el mòbil de Robles hauria sigut intervingut en una ocasió el juny de 2021. Bolaños ha detallat que no s’han trobat evidències d’intrusions posteriors i que es verificaran els terminals de tots els ministres per a comprovar si hi ha hagut més infeccions d’aquest sistema.

Bolaños ha anunciat que es reforçaran els protocols de seguretat i que el Govern està actuant «amb totes les capacitats que disposa per a esclarir els fets«. Sobre la classe de dades que s’haurien recaptat amb el sistema, des de Moncloa han assegurat que desconeixen quina classe d’informació s’ha obtingut, encara que els informes xifren el volum. Una dada que l’Executiu no ha aportat en la roda de premsa.

Últimes notícies

Eder Sarabia anuncia entre llàgrimes que deixa la banqueta de l’Elx

Eder Sarabia comunica entre llàgrimes que no continuarà com a entrenador de l'Elx la pròxima temporada malgrat tindre contracte en vigor, després d'aconseguir un ascens i la permanència en Primera.

Una nova estratègia d’IA aconseguix acurtar fins a un 90% les ressonàncies cerebrals avançades

Dos investigadors de l'Institut de Neurociències han dissenyat una estratègia basada en intel·ligència artificial que acurta fins a un 90% el temps d'unes certes ressonàncies magnètiques cerebrals avançades, mantenint un alt nivell de precisió en les imatges.

Espanya s’enfronta a un episodi de calor extrema pròpia de la canícula estiuenca

Espanya encadena dies de calor excepcional per a maig, amb màximes per damunt de 34 graus, nits tropicals i rècords històrics de temperatura sense una clara data de finalització.

Nova marxa de docents recorre el centre de València i pressiona a Educació en plena vaga indefinida

Milers de docents tornen a manifestar-se pel centre de València fins a la Conselleria d'Educació en el tretzé dia de la vaga indefinida en l'ensenyança pública no universitària.

Es tanca el termini d’al·legacions a l’informe sobre el llop amb fort xoc entre ecologistes i autonomies

Finalitza el termini per a al·legar a l'informe sexennal sobre el llop ibèric amb un pols entre ecologistes, que demanen reforçar la seua protecció, i comunitats llobateres, que qüestionen la seua mal estat de conservació.

Rafa Mir afronta este dijous un juí per agressió sexual amb petició de més de deu anys de presó

El futbolista Rafa Mir serà jutjat este dijous en l'Audiència de València per presumptes delictes d'agressió sexual i lesions, pels quals la Fiscalia sol·licita 10 anys i mig de presó, mentres el seu defensa insistix que les relacions van ser consentides i demana la seua absolució.

Nou detinguts i set investigats durant les festes de Santa Quiteria a Almassora

La Guàrdia Civil deté a nou persones i investiga a altres set en el dispositiu especial de seguretat de les festes de Santa Quiteria a Almassora, amb més d'un centenar de sancions tramitades.

Nou ajornament en la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident de Les Corts Juliol d'Espanya per presumpta agressió sexual i tracte degradant a dos pacients es posposa de nou, ara a l'1 de juny.