9.5 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Els telèfons de Pedro Sánchez i Margarita Robles infectats amb Pegasus

Els telèfons mòbils del president del Govern, Pedro Sánchez, i de la ministra de Defensa, Margarita Robles, van ser sotmesos a escoltes pel programa Pegasus, segons dos informes tècnics del Centre Criptológico Nacional.

Així ho ha revelat el ministre de Presidència en una roda de premsa convocada per Moncloa d’urgència aquest dilluns. “Estem davant infeccions il·lícites i externes”, ha afirmat Félix Bolaños. Els dos informes del centre criptològic nacional s’han posat en coneixement de la justícia perquè inicie una investigació perquè, segons el Govern, l’espionatge és “il·lícit”, ja que evidentment no hi havia cap autorització judicial. La denúncia s’ha interposat aquest mateix matí davant l’Audiència Nacional.

Tenim l’absoluta seguretat que és un atac extern. Totes les intervencions es produeixen per organismes estatals i amb autorització judicial. No tenim cap dubte que és una intervenció externa”, ha respost Bolaños, que ha explicat que les revelacions s’han produït “en el curs d’aqueixes verificacions” que està duent a terme aqueix centre.

Segons ha detallat el Govern, la troballa s’ha produït en el curs de les investigacions que està realitzant el CNI en relació amb el presumpte espionatge als líders independentistes catalans.

Les dos incursions en el terminal de Sánchez s’haurien produït el maig de 2021, mentre que el mòbil de Robles hauria sigut intervingut en una ocasió el juny de 2021. Bolaños ha detallat que no s’han trobat evidències d’intrusions posteriors i que es verificaran els terminals de tots els ministres per a comprovar si hi ha hagut més infeccions d’aquest sistema.

Bolaños ha anunciat que es reforçaran els protocols de seguretat i que el Govern està actuant “amb totes les capacitats que disposa per a esclarir els fets“. Sobre la classe de dades que s’haurien recaptat amb el sistema, des de Moncloa han assegurat que desconeixen quina classe d’informació s’ha obtingut, encara que els informes xifren el volum. Una dada que l’Executiu no ha aportat en la roda de premsa.

Últimes notícies

98-84: la defensa del València Basket sotmet al París i decidix el dol d’anotadors

La muralla taronja es va imposar a un dels atacs més productius del torneig i va tancar el triomf per 98-84. Taylor va sumar 28 punts i Pedro Martínez va firmar un rècord.

Arnau Tenas recupera la titularitat en un Vila-real amb rotacions davant l’Ajax

Arnau Tenas recupera la porteria este dimarts en la Champions davant l'Ajax; només repetixen Renato Veiga, Comesaña i Moleiro. Marcelino ha apostat per un onze amb canvis en totes les línies.

L’accident ferroviari d’Adamuz eleva a 42 les víctimes mortals després de recuperar els últims cossos

Els forenses han completat les autòpsies de 38 víctimes i 37 persones continuen hospitalitzades, nou d’elles a l’UCI

Aemet advertix que la vesprada i nit concentren el pitjor del temporal marítim en la Comunitat Valenciana

Aemet ha assenyalat que el tram més advers del temporal marítim arribarà esta vesprada i es prolongarà fins al final del dimarts, amb ones de fins a 4 metres. El dimecres s'espera que amaine, encara que seguiran els avisos i persistiran afectacions en trams exposats del litoral.

El temporal esfondra una terrassa a la platja de Tavernes i obliga a desallotjar un edifici

El fort onatge ha arrossegat sediments en els fonaments de l'edifici Neptú i ha provocat el col·lapse de la terrassa d'un primer pis. La Policia Local ha desallotjat als ocupants i ha acordonat la zona mentres tècnics revisen l'estructura i els immobles confrontants.

LaLiga denuncia càntics ofensius: ‘Ayoze és una rata’ i insults a Hugo Duro

LaLiga va incloure en la seua denúncia de la jornada 20 diversos càntics i insults en Betis-Vila-real, Getafe-València i Espanyol-Girona. També va arreplegar llançaments d'objectes.

Aemet advertix: la vesprada i la nit seran el tram més advers del temporal marítim

Aemet ha assenyalat ones significatives de 4 metres i que el pitjor tram de l'episodi es concentra entre la vesprada i la nit. El dimecres s'espera un descens progressiu amb avisos encara actius.

La grip cau un 27% en la Comunitat Valenciana i els casos greus disminuïxen

La incidència de la grip baixa a 88,3 per 100.000 en la Comunitat Valenciana, un 27% menys que la setmana prèvia. Les IRA totals es mantenen quasi estables; covid puja a 6 sense casos greus i el VRS cedix lleument.