Els telèfons de Pedro Sánchez i Margarita Robles infectats amb Pegasus

Els telèfons mòbils del president del Govern, Pedro Sánchez, i de la ministra de Defensa, Margarita Robles, van ser sotmesos a escoltes pel programa Pegasus, segons dos informes tècnics del Centre Criptológico Nacional.

Així ho ha revelat el ministre de Presidència en una roda de premsa convocada per Moncloa d’urgència aquest dilluns. “Estem davant infeccions il·lícites i externes”, ha afirmat Félix Bolaños. Els dos informes del centre criptològic nacional s’han posat en coneixement de la justícia perquè inicie una investigació perquè, segons el Govern, l’espionatge és “il·lícit”, ja que evidentment no hi havia cap autorització judicial. La denúncia s’ha interposat aquest mateix matí davant l’Audiència Nacional.

Tenim l’absoluta seguretat que és un atac extern. Totes les intervencions es produeixen per organismes estatals i amb autorització judicial. No tenim cap dubte que és una intervenció externa”, ha respost Bolaños, que ha explicat que les revelacions s’han produït “en el curs d’aqueixes verificacions” que està duent a terme aqueix centre.

Segons ha detallat el Govern, la troballa s’ha produït en el curs de les investigacions que està realitzant el CNI en relació amb el presumpte espionatge als líders independentistes catalans.

Les dos incursions en el terminal de Sánchez s’haurien produït el maig de 2021, mentre que el mòbil de Robles hauria sigut intervingut en una ocasió el juny de 2021. Bolaños ha detallat que no s’han trobat evidències d’intrusions posteriors i que es verificaran els terminals de tots els ministres per a comprovar si hi ha hagut més infeccions d’aquest sistema.

Bolaños ha anunciat que es reforçaran els protocols de seguretat i que el Govern està actuant «amb totes les capacitats que disposa per a esclarir els fets«. Sobre la classe de dades que s’haurien recaptat amb el sistema, des de Moncloa han assegurat que desconeixen quina classe d’informació s’ha obtingut, encara que els informes xifren el volum. Una dada que l’Executiu no ha aportat en la roda de premsa.

Últimes notícies

La Malva-rosa s’atura per a viure l’eclipsi total de sol

Milers de persones han convertit la platja de la Malva-rosa en un amfiteatre a cel obert per a seguir l’eclipsi solar total, en un ambient de silenci, emoció i festa que s’ha estés fins a Alboraia i Port Saplaya.

El Valencia Basket incorpora l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit

El Valencia Basket ha tancat l’arribada de l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit per una campanya, ampliable fins a la temporada 2026-27 si es ratifica.

Una errada de Rivero castiga la unitat B del València contra el Terol

El València CF ha caigut 0-1 davant el CD Teruel en un amistós a Paterna, amb un equip ple de canterans, per una eixida en fals de Cristian Rivero.

Un incendi arrasa 34 vehicles a Peníscola i deixa diversos ferits

Un incendi iniciat en un cotxe a Peníscola ha acabat calcinant 34 vehicles i ha provocat diversos ferits, mentres els bombers han evitat que el foc afectara vivendes pròximes.

Un incendi originat en un cotxe mobilitza tres aeronaus a Peníscola

Tres mitjans aeris i diversos efectius terrestres combaten un incendi declarat en una zona d’interfície urbana-forestal de Peníscola, originat en un vehicle i que ha afectat altres cotxes i vegetació pròxima. El municipi és un dels nou punts oficials d’observació de l’eclipsi solar programat per a esta vesprada a la Comunitat Valenciana.

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.