16.3 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

Els telèfons de Pedro Sánchez i Margarita Robles infectats amb Pegasus

Els telèfons mòbils del president del Govern, Pedro Sánchez, i de la ministra de Defensa, Margarita Robles, van ser sotmesos a escoltes pel programa Pegasus, segons dos informes tècnics del Centre Criptológico Nacional.

Així ho ha revelat el ministre de Presidència en una roda de premsa convocada per Moncloa d’urgència aquest dilluns. “Estem davant infeccions il·lícites i externes”, ha afirmat Félix Bolaños. Els dos informes del centre criptològic nacional s’han posat en coneixement de la justícia perquè inicie una investigació perquè, segons el Govern, l’espionatge és “il·lícit”, ja que evidentment no hi havia cap autorització judicial. La denúncia s’ha interposat aquest mateix matí davant l’Audiència Nacional.

Tenim l’absoluta seguretat que és un atac extern. Totes les intervencions es produeixen per organismes estatals i amb autorització judicial. No tenim cap dubte que és una intervenció externa”, ha respost Bolaños, que ha explicat que les revelacions s’han produït “en el curs d’aqueixes verificacions” que està duent a terme aqueix centre.

Segons ha detallat el Govern, la troballa s’ha produït en el curs de les investigacions que està realitzant el CNI en relació amb el presumpte espionatge als líders independentistes catalans.

Les dos incursions en el terminal de Sánchez s’haurien produït el maig de 2021, mentre que el mòbil de Robles hauria sigut intervingut en una ocasió el juny de 2021. Bolaños ha detallat que no s’han trobat evidències d’intrusions posteriors i que es verificaran els terminals de tots els ministres per a comprovar si hi ha hagut més infeccions d’aquest sistema.

Bolaños ha anunciat que es reforçaran els protocols de seguretat i que el Govern està actuant “amb totes les capacitats que disposa per a esclarir els fets“. Sobre la classe de dades que s’haurien recaptat amb el sistema, des de Moncloa han assegurat que desconeixen quina classe d’informació s’ha obtingut, encara que els informes xifren el volum. Una dada que l’Executiu no ha aportat en la roda de premsa.

Últimes notícies

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’acudir a Moncloa com a president de Vox

La líder del PSPV-PSOE ha retret a Juanfran Pérez Llorca que acudira a la reunió amb Pedro Sánchez alineat amb els postulats de Vox i sense defendre, al seu juí, les prioritats de la societat valenciana.

Morant demana als edils d’Almussafes respecte a la denunciant i acatar el decidit

La ministra i líder del PSPV-PSOE ha instat els regidors d'Almussafes a respectar a la denunciant d'assetjament sexual i laboral i complir les resolucions del partit. Ha defés la prioritat de protegir la víctima i la tolerància zero davant la violència contra les dones.

El PP assegura que Feijóo col·laborarà amb la justícia encara que no té constància de la citació

El PP ha reiterat que Alberto Núñez Feijóo declararà i respondrà a totes les preguntes, malgrat no haver rebut notificació formal. La jutgessa ha fixat la seua compareixença com a testimoni i s'han sol·licitat les seues comunicacions del 29 d'octubre vinculades a Carlos Mazón.

Mig centenar de tractors recorre València per a denunciar l’ofec al camp

Uns 300 agricultors i 50 tractors han marxat per València per a denunciar retallades, burocràcia i acords comercials que, al seu juí, asfixien al sector. La mobilització ha arrancat en el Palau de la Generalitat i ha conclòs davant la Delegació del Govern amb discursos i advertiments de noves protestes.

Pérez Llorca reclama al Govern mecanismes legals per a accelerar les obres de la dana

El president ha demanat a l'Executiu central mecanismes legals i tràmits d'urgència per a agilitzar les obres en municipis afectats per la dana. Ha defés el diàleg i el respecte a l'ordenament jurídic.

La Generalitat mantindrà els descomptes en transport i la gratuïtat per a afectats per les inundacions

Juanfran Pérez Llorca ha assegurat que l'Executiu valencià manté les rebaixes en la xarxa pública i la gratuïtat per als damnificats del 29 d'octubre de 2024.

Benidorm Fest 2026 presenta les seues cançons i novetats després de deslligar-se d’Eurovisió

El festival ha donat a conéixer els seus 18 temes per a febrer i ha detallat canvis d'identitat, premis i infraestructura. És la primera edició separada d'Eurovisió.

València marca un 67% d’ocupació en la primera quinzena de desembre

La Comunitat Valenciana ha tancat la primera mitat de desembre amb un 60% d'ocupació hotelera, mentres València ciutat ha aconseguit el 67%. El sector preveu un lleuger repunt amb la campanya nadalenca i Cap d'any.