Teo, el jove valencià amb obesitat mòrbida, rep l’alta aquesta setmana després de baixar a 290 quilos

 

Teófilo Rodríguez, el jove de Turís, a la comarca de la Ribera Alta, amb obesitat mòrbida, rebrà l’alta en l’Hospital de Manises entre el dilluns 3 i el dimecres 5 de desembre, després de baixar de 385 a 290 quilos gràcies als tractaments de pes.

  

Aquest pacient de 34 anys està ingressat des d’agost per un criteri social i no hospitalari, per la falta d’un lloc per a rebre les cures que precisava. Teo va rebre l’alta llavors i va ser tornat a ingressar hores després per una insuficiència respiratòria, després del que la seua família va denunciar al centre i a la Conselleria de Sanitat pel trasllat realitzat en un camió de mudances.

El pacient assegura que està «100% actiu»

 

Ara, el jove es troba «bastant recuperat» i espera que el trasllat es realitze amb una ambulància bariàtrica —destinada al tractament i transport de persones obesitat mòrbida— «i no una altra vegada en camió». De fet, assegura a Europa Press que està «100% actiu» i que no se n’ha anat abans del centre perquè esperaven un andador especial que no ha arribat encara, encara que ja ha provat amb un normal i va aguantar el seu pes.

    

Teo reconeix que en l’hospital «s’han portat bé» amb ell i explica que haurà de fer front a un procés «més llarg» de rehabilitació en el centre de salut de Turís, després d’aconseguir perdre fins a 95 quilos aquests mesos.

 

«No puc viure sol, tinc moltes limitacions»

  

Per part de l’administració, lamenta que no ha «percebut res» i recorda que l’habitatge social que li van oferir estava a 40 quilòmetres de la seua casa. «No puc viure sol, tinc moltes limitacions», subratlla.

    

Respecte a l’oferiment que li va fer la setmana passada el doctor Carlos Ballesta López de realitzar-li un ‘bypass’ gàstric d’ansa —reducció de l’estómac i de l’intestí—, el jove assenyala que està «lluitant per l’habitació», atès que la invitació inclou la intervenció i l’equip.

 

Últimes notícies

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Una investigació del Centre Crímina de la UMH revela que quasi una de cada cinc dones que juga a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un fort impacte emocional i canvis en els seus hàbits de joc.

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Quasi el 20 % de les dones que juguen a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un impacte emocional alt i conseqüències en els seus hàbits de joc.

La plantilla de Ford Almussafes es juga el seu futur laboral en plena recta final de l’ERTE Red

Ford Almussafes negocia ja el nou marc laboral i salarial que regirà a partir de 2027, mentre afronta els últims sis mesos de l’ERTE Red i prepara la planta per al nou Bronco.

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.