Teo, el jove valencià amb obesitat mòrbida, rep l’alta aquesta setmana després de baixar a 290 quilos

 

Teófilo Rodríguez, el jove de Turís, a la comarca de la Ribera Alta, amb obesitat mòrbida, rebrà l’alta en l’Hospital de Manises entre el dilluns 3 i el dimecres 5 de desembre, després de baixar de 385 a 290 quilos gràcies als tractaments de pes.

  

Aquest pacient de 34 anys està ingressat des d’agost per un criteri social i no hospitalari, per la falta d’un lloc per a rebre les cures que precisava. Teo va rebre l’alta llavors i va ser tornat a ingressar hores després per una insuficiència respiratòria, després del que la seua família va denunciar al centre i a la Conselleria de Sanitat pel trasllat realitzat en un camió de mudances.

El pacient assegura que està «100% actiu»

 

Ara, el jove es troba «bastant recuperat» i espera que el trasllat es realitze amb una ambulància bariàtrica —destinada al tractament i transport de persones obesitat mòrbida— «i no una altra vegada en camió». De fet, assegura a Europa Press que està «100% actiu» i que no se n’ha anat abans del centre perquè esperaven un andador especial que no ha arribat encara, encara que ja ha provat amb un normal i va aguantar el seu pes.

    

Teo reconeix que en l’hospital «s’han portat bé» amb ell i explica que haurà de fer front a un procés «més llarg» de rehabilitació en el centre de salut de Turís, després d’aconseguir perdre fins a 95 quilos aquests mesos.

 

«No puc viure sol, tinc moltes limitacions»

  

Per part de l’administració, lamenta que no ha «percebut res» i recorda que l’habitatge social que li van oferir estava a 40 quilòmetres de la seua casa. «No puc viure sol, tinc moltes limitacions», subratlla.

    

Respecte a l’oferiment que li va fer la setmana passada el doctor Carlos Ballesta López de realitzar-li un ‘bypass’ gàstric d’ansa —reducció de l’estómac i de l’intestí—, el jove assenyala que està «lluitant per l’habitació», atès que la invitació inclou la intervenció i l’equip.

 

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.