Teo, el jove valencià amb obesitat mòrbida, rep l’alta aquesta setmana després de baixar a 290 quilos

 

Teófilo Rodríguez, el jove de Turís, a la comarca de la Ribera Alta, amb obesitat mòrbida, rebrà l’alta en l’Hospital de Manises entre el dilluns 3 i el dimecres 5 de desembre, després de baixar de 385 a 290 quilos gràcies als tractaments de pes.

  

Aquest pacient de 34 anys està ingressat des d’agost per un criteri social i no hospitalari, per la falta d’un lloc per a rebre les cures que precisava. Teo va rebre l’alta llavors i va ser tornat a ingressar hores després per una insuficiència respiratòria, després del que la seua família va denunciar al centre i a la Conselleria de Sanitat pel trasllat realitzat en un camió de mudances.

El pacient assegura que està «100% actiu»

 

Ara, el jove es troba «bastant recuperat» i espera que el trasllat es realitze amb una ambulància bariàtrica —destinada al tractament i transport de persones obesitat mòrbida— «i no una altra vegada en camió». De fet, assegura a Europa Press que està «100% actiu» i que no se n’ha anat abans del centre perquè esperaven un andador especial que no ha arribat encara, encara que ja ha provat amb un normal i va aguantar el seu pes.

    

Teo reconeix que en l’hospital «s’han portat bé» amb ell i explica que haurà de fer front a un procés «més llarg» de rehabilitació en el centre de salut de Turís, després d’aconseguir perdre fins a 95 quilos aquests mesos.

 

«No puc viure sol, tinc moltes limitacions»

  

Per part de l’administració, lamenta que no ha «percebut res» i recorda que l’habitatge social que li van oferir estava a 40 quilòmetres de la seua casa. «No puc viure sol, tinc moltes limitacions», subratlla.

    

Respecte a l’oferiment que li va fer la setmana passada el doctor Carlos Ballesta López de realitzar-li un ‘bypass’ gàstric d’ansa —reducció de l’estómac i de l’intestí—, el jove assenyala que està «lluitant per l’habitació», atès que la invitació inclou la intervenció i l’equip.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Manuel Vicent complix 90 anys a Màlaga i celebra amb humor i cinema

Manuel Vicent ha complit 90 anys i ho ha celebrat en el Festival de Màlaga amb la presentació del documental 'Demà seré feliç'. Entre humor, memòria i amor pel cinema, l'escriptor va compartir reflexions sobre l'edat, la professió i la mirada aliena.

Pluges persistents al matí en el sud de València i nord d’Alacant, amb millora a la vesprada

La Comunitat Valenciana afronta un dimecres amb cels molt nuvolosos en el sud i pluges localment persistents en el sud de València i nord d'Alacant, que tendiran a remetre a la vesprada. Les màximes pujaran a l'interior i el vent del nord-est en el litoral amainarà.

Sequiol guanya la millor gaiata de la Magdalena 2026 i Fanal-Ravalet triomfa en Infantil

Sequiol ha guanyat la millor gaiata de la Magdalena 2026 i Fanal-Ravalet s'ha imposat en Infantil. Crèmor ha obtingut el millor llibret en una edició molt disputada.

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.