Teo, el jove valencià amb obesitat mòrbida, rep l’alta aquesta setmana després de baixar a 290 quilos

 

Teófilo Rodríguez, el jove de Turís, a la comarca de la Ribera Alta, amb obesitat mòrbida, rebrà l’alta en l’Hospital de Manises entre el dilluns 3 i el dimecres 5 de desembre, després de baixar de 385 a 290 quilos gràcies als tractaments de pes.

  

Aquest pacient de 34 anys està ingressat des d’agost per un criteri social i no hospitalari, per la falta d’un lloc per a rebre les cures que precisava. Teo va rebre l’alta llavors i va ser tornat a ingressar hores després per una insuficiència respiratòria, després del que la seua família va denunciar al centre i a la Conselleria de Sanitat pel trasllat realitzat en un camió de mudances.

El pacient assegura que està «100% actiu»

 

Ara, el jove es troba «bastant recuperat» i espera que el trasllat es realitze amb una ambulància bariàtrica —destinada al tractament i transport de persones obesitat mòrbida— «i no una altra vegada en camió». De fet, assegura a Europa Press que està «100% actiu» i que no se n’ha anat abans del centre perquè esperaven un andador especial que no ha arribat encara, encara que ja ha provat amb un normal i va aguantar el seu pes.

    

Teo reconeix que en l’hospital «s’han portat bé» amb ell i explica que haurà de fer front a un procés «més llarg» de rehabilitació en el centre de salut de Turís, després d’aconseguir perdre fins a 95 quilos aquests mesos.

 

«No puc viure sol, tinc moltes limitacions»

  

Per part de l’administració, lamenta que no ha «percebut res» i recorda que l’habitatge social que li van oferir estava a 40 quilòmetres de la seua casa. «No puc viure sol, tinc moltes limitacions», subratlla.

    

Respecte a l’oferiment que li va fer la setmana passada el doctor Carlos Ballesta López de realitzar-li un ‘bypass’ gàstric d’ansa —reducció de l’estómac i de l’intestí—, el jove assenyala que està «lluitant per l’habitació», atès que la invitació inclou la intervenció i l’equip.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Detingut a Alacant un fugitiu per apunyalar als seus exsuegros a Màlaga

La Policia Nacional va detindre a Alacant a un home de 43 anys buscat per apunyalar amb un matxet als pares de la seua exparella a Màlaga, després d'acumular diverses ordes judicials i policials.

Eray Cömert patix una lesió abdominal i sembra dubtes en la defensa del València

Eray Cömert patix una lesió en la musculatura abdominal després d'un colp davant l'Elx i s'unix a la baixa de Unai Núñez, deixant a César Tárrega com a únic central disponible del València.

El València aconseguirà els 3.000 partits en Primera enfront del Mallorca

El València CF arribarà als 3.000 partits en Primera Divisió en el seu pròxim dol de Lliga davant el Mallorca, una fita que consolida al club com un dels històrics del futbol espanyol.

Lucas Cepeda es reivindica amb un gol clau en el moment més delicat de l’Elx

El xilé Lucas Cepeda va firmar el seu primer gol en LaLiga amb l'Elx en un moment crític per a l'equip i es guanya pes en els plans de Eder Sarabia.

La Renda 2025 confirma que les ajudes per la dana queden exemptes d’IRPF

Les ajudes per la dana d'octubre de 2024 concedides pel Govern, la Generalitat i els ajuntaments no tributen en l'IRPF de la Renda 2025, segons l'Agència Tributària.

El futur Parc Central d’Alacant sumarà un gran pulmó verd sobre les vies del tren

El projecte del Parc Central d'Alacant preveu un corredor verd continu de 200.000 metres quadrats i 2.100 metres lineals sobre les vies del tren, amb una inversió pública de 420 milions d'euros per a cosir els barris hui separats per la infraestructura ferroviària.

La defensa de Salomé Pradas recorre per a obtindre la transcripció literal del seu acarament amb Conca

La defensa de Salomé Pradas presenta un recurs de reposició per a aconseguir la transcripció literal de la seua declaració i de l'acarament amb José Manuel Cuenca, que el tribunal ha rebutjat en considerar suficient la gravació.

El Parc Central d’Alacant suma un gran pulmó verd sobre les vies del tren

El Parc Central d'Alacant incorporarà un corredor verd de 200.000 metres quadrats i 2.100 metres lineals sobre les vies del tren, amb una inversió pública de 420 milions per a cosir barris i transformar la mobilitat.