Teo, el jove valencià amb obesitat mòrbida, rep l’alta aquesta setmana després de baixar a 290 quilos

 

Teófilo Rodríguez, el jove de Turís, a la comarca de la Ribera Alta, amb obesitat mòrbida, rebrà l’alta en l’Hospital de Manises entre el dilluns 3 i el dimecres 5 de desembre, després de baixar de 385 a 290 quilos gràcies als tractaments de pes.

  

Aquest pacient de 34 anys està ingressat des d’agost per un criteri social i no hospitalari, per la falta d’un lloc per a rebre les cures que precisava. Teo va rebre l’alta llavors i va ser tornat a ingressar hores després per una insuficiència respiratòria, després del que la seua família va denunciar al centre i a la Conselleria de Sanitat pel trasllat realitzat en un camió de mudances.

El pacient assegura que està «100% actiu»

 

Ara, el jove es troba «bastant recuperat» i espera que el trasllat es realitze amb una ambulància bariàtrica —destinada al tractament i transport de persones obesitat mòrbida— «i no una altra vegada en camió». De fet, assegura a Europa Press que està «100% actiu» i que no se n’ha anat abans del centre perquè esperaven un andador especial que no ha arribat encara, encara que ja ha provat amb un normal i va aguantar el seu pes.

    

Teo reconeix que en l’hospital «s’han portat bé» amb ell i explica que haurà de fer front a un procés «més llarg» de rehabilitació en el centre de salut de Turís, després d’aconseguir perdre fins a 95 quilos aquests mesos.

 

«No puc viure sol, tinc moltes limitacions»

  

Per part de l’administració, lamenta que no ha «percebut res» i recorda que l’habitatge social que li van oferir estava a 40 quilòmetres de la seua casa. «No puc viure sol, tinc moltes limitacions», subratlla.

    

Respecte a l’oferiment que li va fer la setmana passada el doctor Carlos Ballesta López de realitzar-li un ‘bypass’ gàstric d’ansa —reducció de l’estómac i de l’intestí—, el jove assenyala que està «lluitant per l’habitació», atès que la invitació inclou la intervenció i l’equip.

 

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua quarta final ACB, de nou contra el Barça

El València Basket ha derrotat l'Asisa Joventut en el tercer partit de semifinals de la Lliga Endesa i disputarà la seua quarta final ACB, la segona consecutiva i la segona contra el Barça.

El Valencia Basket torna a la final ACB: quarta de la seua història i segona seguida contra el Barça

El Valencia Basket ha aconseguit el passe a la seua quarta final de la Lliga ACB després de superar l'Asisa Joventut, i repetirà presència per segon any consecutiu, ara davant el Barça, rival que ja el va superar en la final de 2003.

El Valencia Basket s’impon en Badalona i es classifica per a la final de la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha guanyat l’Asisa Joventut a Badalona per 73-87 en el tercer partit de la sèrie i s’ha classificat per a la final de la Lliga Endesa, que disputarà contra el Barça al Roig Arena.

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.