Tres detinguts amb ordres de busca internacional en la província de València

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en València i Xeraco, en la Safor (València), a tres hòmens de 48,45 i 26 anys, d’origen brasiler, italià i polonés, respectivament, per constar-los ordres de detenció i lliurament, en tindre en vigor un d’ells una ordre internacional de detenció i
lliurament (OIDE) per les autoritats brasileres i els altres dos, ordres europees de detenció i lliurament (OEDE) per les autoritats italianes i poloneses respectivament.

 

Detenció en València

Els policies van tindre coneixement de què un home d’origen brasiler al que li constava una ordre internacional de detenció i lliurament (OIDE) emesa per les autoritats brasileres, en vigor des de principis d’agost per un delicte de blanqueig de capitals, podria estar passant uns dies de vacances allotjat en un hotel de la capital del Túria.

 

De la mateixa manera van tindre coneixement que un altre home d’origen italià al que li constava una ordre europea de detenció i lliurament (OEDE) emesa per les autoritats italianes, en vigor des del 4 de setembre, per un delicte contra la propietat, podria arribar a València des de París amb autobús.

 

Finalment, després d’algunes gestions i dispositius de vigilància, els agents han detinguts als dos sospitosos per tindre en vigor reclamacions judicials, passant el primer detingut a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de València a requeriment del Jutjat Central d’Instrucció número 6 en funcions de Guàrdia de l’Audiència Nacional, i el segon detingut al Jutjat d’Instrucció número 9 de València a requeriment del Jutjat Central d’Instrucció número 1 de l’Audiència Nacional.

 

Detenció en Xeraco

Les investigacions es van iniciar en tindre coneixement els agents a través del Grup de localització de fugitius de la Comissaria General de Policia Judicial, que un home d’origen polonés, al que li constava en vigor una ordre europea de detenció i lliurament (OEDE) emesa per les autoritats poloneses, per un delicte de robatori i possessió de munició podria estar residint en la localitat valenciana de Xeraco.

 

Durant les investigacions, els policies van descobrir el lloc de treball del sospitós en esta mateixa localitat i van establir un dispositiu de vigilància en els voltants d’este, en el transcurs del que, van observar al sospitós, per això l’han detingut per tindre en vigor una ordre europea de detenció i lliurament (OEDE) emesa per les autoritats poloneses.

 

El detingut ha passat a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 4 en funcions de guàrdia de València a requeriment del Jutjat Central d’Instrucció número 1 de l’Audiència Nacional.

Últimes notícies

Barcala assegura que Alacant seguirà sent clau en The Ocean Race després de 2027

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, es mostra convençut que la ciutat mantindrà un paper protagonista en The Ocean Race més enllà de 2027, malgrat l’anunci que Porto acollirà la prova en 2028 i serà port d’eixida del 2030 al 2038.

Alta Distinció per a Ceuta, Esplá i els valencians de la selecció espanyola

El Consell ha concedit la Alta Distinció de la Generalitat i la Gran Creu de l’Orde de Jaume I el Conqueridor a Ceuta, a Luis Francisco Esplá i a diversos esportistes i entitats valencianes, que rebran els guardons este divendres 9 d’Octubre.

Cinc solucions tecnològiques que anticipen incendis, inundacions i altres emergències

Plataformes de comunicació d’emergències i sistemes per anticipar incendis, inundacions, sequeres i onades de calor centren Redit Summit 2026, amb cinc projectes clau desenvolupats per instituts tecnològics i empreses.

El duel Valencia Basket-Hapoel Tel Aviv no es considera d’alt risc

El Valencia Basket rebrà este dijous el Hapoel Tel Aviv en l’Eurolliga sense la catalogació d’alt risc, igual que el pròxim enfrontament davant el Maccabi Tel Aviv, tot i els antecedents de la temporada passada.

Compromís liderarà una única papereta d’esquerres en les generals

Compromís ha avalat per unanimitat presentar una sola papereta de l’esquerra alternativa, que estarà liderada per la formació valenciana. En els pròxims dies decidiran si Alberto Ibáñez encapçalarà finalment la llista.

Bernabé descarta alçar per la força l’acampada per l’habitatge a València

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, considera que no hi ha condicions per a desalojar per la força l’acampada per l’habitatge en la plaça de l’Ajuntament de València i defensa el dret de reunió durant els actes del 9 d’Octubre.

La pirotècnia reclama garanties de seguretat per a la mascletà del 9 d’Octubre a València

El sector pirotècnic reclama a la Delegació del Govern a la Comunitat Valenciana que garantisca la seguretat en la mascletà del 9 d’Octubre i en el congrés mundial de focs artificials, amenaçats per l’acampada per la vivenda a la plaça de l’Ajuntament de València.

L’acampada per la vivenda a València reubicarà les tendes per no interferir en el 9 d’Octubre

Les persones acampades per la vivenda en la plaça de l’Ajuntament de València reorganitzaran i mouran les més de 500 tendes perquè puguen celebrar-se amb normalitat els actes del 9 d’Octubre. El col·lectiu manté la protesta de forma indefinida fins aconseguir les seues reivindicacions i compta amb coordinació policial per motius de seguretat.