La trista història de Paula, tetraplègica per un error mèdic en un part

Ejemplo de shortcode con estilo
Els van comunicar que Paula patia «una paràlisi molt greu, que li impedia parlar, menjar i moure’s» | Pixabay   Esta setmana i després de 7 durs anys lluitant, els pares de Paula Sanz Parra han rebut el que mereixien. Un error mèdic durant el part de la menuda, en l’Hospital Gutiérrez Ortega de Valdepeña, va deixar a la […]
Imagen de archivo de unos padres con sus manos en la barriga de la mujer embarazada

Els van comunicar que Paula patia «una paràlisi molt greu, que li impedia parlar, menjar i moure’s» | Pixabay

 

Esta setmana i després de 7 durs anys lluitant, els pares de Paula Sanz Parra han rebut el que mereixien. Un error mèdic durant el part de la menuda, en l’Hospital Gutiérrez Ortega de Valdepeña, va deixar a la xiqueta tetraplègica. Ara, s’ha fet justícia i els metges han decidit indemnitzar a la família amb 5,5 milions d’euros.

 

D’esta forma ho ha decidit el Jutjat del Penal número 1 de Ciudad Real que ha condemnat a pagar al Servici de Salut de Castella-la Manxa (Sescam) i a les asseguradores Zurich i Mapfre. D’esta manera intenten compensar molts anys de tractament i «tirant endavant» a la menor. Tal com explica sa mare: «No m’ha ajudat ningú, ni ningú m’ha demanat perdó pel que ha passat».

 

Durant una roda de premsa, la dona també ha explicat les dificultats del dia a dia de Paula, ja que pels seus problemes respiratoris necessita fisioteràpia contínua. «Fins als sis anys ha estat en Atenció Primària, després se suposa que la xiqueta s’escolaritza i en l’escola hi ha uns fisioterapeutes, logopedes i altres que ajuden als xiquets, però Paula no es pot moure del llit», confessava.

 

Els errors mèdics van marcar la vida de la xiqueta

Tot va començar el 14 d’octubre de 2012 quan Ascensión es va ficar de part. Segons explica el diari ‘L’Español’, ella va preguntar per una possible cesària, però la matrona li va insistir que no era necessari. «Naixerà ràpidament perquè és el seu tercer part» li van dir. El ginecòleg també li va negar esta possibilitat, ja que «els xiquets havien de nàixer per part natural».

 

Després d’això van començar els problemes. Paula no podia eixir perquè tenia dos voltes del cordó umbilical al coll. Va ser en eixe moment quan un altre ginecòleg, condemnat juntament amb la matrona, se li «va ficar damunt de la panxa. I va pressionar fins que Paula va eixir i va caure».

 

Tot i que no la va sentir plorar li van dir que «no em preocupara, que estava adormida». L’hora del naixement va ser a les 19.20 de la vesprada i a mitjanit van decidir que una ambulància, ja que un helicòpter mèdic no podia volar perquè hi havia tempesta, la traslladara a l’UCI de l’Hospital d’Albacete. Tot això perquè Asunción va insistir molt.

 

Allí va estar ingressada 91 dies i va ser intervinguda en diferents ocasions. Les conseqüències van ser un colp molt dur per a la família. Els van comunicar que Paula patia «una paràlisi molt greu, que li impedia parlar, menjar i moure’s».

 

La família assegura invertir els diners exclusivament en ella

Encara que la xiqueta mai puga tindre una vida «normal», la mare ha assegurat que amb estos diners volen donar-li «tot el que necessita». Paula necessita moltes cures mèdiques i una casa plenament adaptada per a ella. Una de les primeres coses que faran és canviar-li la cadira perquè l’actual «ja no li servix perquè té els malucs luxats i li fa mal».

 

També esperen que prompte puga començar una rehabilitació respiratòria amb un professional privat. A demés, es disposen a canviar la seua estufa de llenya per una calefacció central que disminuïsca estos problemes respiratoris i instal·lar una banyera adaptada per a deixar de «banyar-la en una barca inflable de plàstic».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

València manté un ampli dispositiu policial durant la nit de Halloween

El reforç policial al centre de València continuarà fins a les primeres hores de diumenge davant de les crides a provocar altercats i saquejos.

Castro demana al Llevant que mantinga la seua identitat després de perdre davant l’Atlético

Luís Castro ha destacat el joc i les ocasions del Llevant malgrat la derrota davant l’Atlético de Madrid al Ciutat de València. També ha elogiat el jove Marc Santos.

Brugué destaca l’actitud de l’equip després de perdre davant de l’Atlético

Roger Brugué ha llevat importància a l’error d’un company que ha propiciat el primer gol de l’Atlético i ha destacat la bona actitud del Llevant en la derrota per 0-2.

L’Atlético de Madrid venç 0-2 el Levante i pren el lideratge

L’Atlético de Madrid ha guanyat 0-2 al Levante al Ciutat de València i s’ha situat líder, amb un partit més que el Barcelona.

Les famílies recorden les 234 víctimes de la dana amb els reconeixements ‘Memoria’

L’associació de familiars ha homenatjat les 234 víctimes de la dana en la primera edició dels reconeixements 'Memoria', dos anys després de la catàstrofe.

El Villarreal acumula cinc lesionats musculars

El El Villarreal acumula cinc baixes per lesions musculars després de la lesió de Gerard Moreno. Encara falten informes sobre tres jugadors.

El Valencia vol encadenar victòries en la Lliga a la pista del necessitat Andorra

El Valencia Basket visita diumenge l’Andorra amb l’objectiu de sumar el tercer triomf consecutiu en la Lliga Endesa i mantindre’s en la zona alta.

L’Elche busca el primer triomf a casa davant d’un Valencia en descens

L’Elche rep el Valencia este diumenge a les 18.30 al Martínez Valero. Els il·licitans volen guanyar a casa i els valencianistes necessiten eixir del descens.