La trista història de Paula, tetraplègica per un error mèdic en un part

Imagen de archivo de unos padres con sus manos en la barriga de la mujer embarazada

Els van comunicar que Paula patia «una paràlisi molt greu, que li impedia parlar, menjar i moure’s» | Pixabay

 

Esta setmana i després de 7 durs anys lluitant, els pares de Paula Sanz Parra han rebut el que mereixien. Un error mèdic durant el part de la menuda, en l’Hospital Gutiérrez Ortega de Valdepeña, va deixar a la xiqueta tetraplègica. Ara, s’ha fet justícia i els metges han decidit indemnitzar a la família amb 5,5 milions d’euros.

 

D’esta forma ho ha decidit el Jutjat del Penal número 1 de Ciudad Real que ha condemnat a pagar al Servici de Salut de Castella-la Manxa (Sescam) i a les asseguradores Zurich i Mapfre. D’esta manera intenten compensar molts anys de tractament i «tirant endavant» a la menor. Tal com explica sa mare: «No m’ha ajudat ningú, ni ningú m’ha demanat perdó pel que ha passat».

 

Durant una roda de premsa, la dona també ha explicat les dificultats del dia a dia de Paula, ja que pels seus problemes respiratoris necessita fisioteràpia contínua. «Fins als sis anys ha estat en Atenció Primària, després se suposa que la xiqueta s’escolaritza i en l’escola hi ha uns fisioterapeutes, logopedes i altres que ajuden als xiquets, però Paula no es pot moure del llit», confessava.

 

Els errors mèdics van marcar la vida de la xiqueta

Tot va començar el 14 d’octubre de 2012 quan Ascensión es va ficar de part. Segons explica el diari ‘L’Español’, ella va preguntar per una possible cesària, però la matrona li va insistir que no era necessari. «Naixerà ràpidament perquè és el seu tercer part» li van dir. El ginecòleg també li va negar esta possibilitat, ja que «els xiquets havien de nàixer per part natural».

 

Després d’això van començar els problemes. Paula no podia eixir perquè tenia dos voltes del cordó umbilical al coll. Va ser en eixe moment quan un altre ginecòleg, condemnat juntament amb la matrona, se li «va ficar damunt de la panxa. I va pressionar fins que Paula va eixir i va caure».

 

Tot i que no la va sentir plorar li van dir que «no em preocupara, que estava adormida». L’hora del naixement va ser a les 19.20 de la vesprada i a mitjanit van decidir que una ambulància, ja que un helicòpter mèdic no podia volar perquè hi havia tempesta, la traslladara a l’UCI de l’Hospital d’Albacete. Tot això perquè Asunción va insistir molt.

 

Allí va estar ingressada 91 dies i va ser intervinguda en diferents ocasions. Les conseqüències van ser un colp molt dur per a la família. Els van comunicar que Paula patia «una paràlisi molt greu, que li impedia parlar, menjar i moure’s».

 

La família assegura invertir els diners exclusivament en ella

Encara que la xiqueta mai puga tindre una vida «normal», la mare ha assegurat que amb estos diners volen donar-li «tot el que necessita». Paula necessita moltes cures mèdiques i una casa plenament adaptada per a ella. Una de les primeres coses que faran és canviar-li la cadira perquè l’actual «ja no li servix perquè té els malucs luxats i li fa mal».

 

També esperen que prompte puga començar una rehabilitació respiratòria amb un professional privat. A demés, es disposen a canviar la seua estufa de llenya per una calefacció central que disminuïsca estos problemes respiratoris i instal·lar una banyera adaptada per a deixar de «banyar-la en una barca inflable de plàstic».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ona de calor extrema amb fins a 43 graus i tempestes fortes esta vesprada a Alacant

La Comunitat Valenciana viu hui el punt àlgid de l’ona de calor, amb fins a 43 graus a l’interior i prelitoral de València i Alacant i tempestes vespertines localment fortes en zones d’Alacant.

Les nits tòrrides deixen quasi 30 graus en diversos punts d’Alacant

La Comunitat Valenciana ha patit una altra nit tòrrida, amb valors pròxims als 30 graus en diversos punts d’Alacant i mínimes que no han baixat dels 25 graus en moltes zones.

Així afectarà l’avís roig per calor extrema a la Comunitat Valenciana aquest dijous

La Comunitat Valenciana activarà aquest dijous l’avís roig per calor extrema amb fins a 42 graus al litoral sud de València i d’Alacant, en plena ona de calor que colpeja Espanya.

Aemet activa avís roig per calor extrema al sud de València i d’Alacant amb fins a 42 graus

Aemet ha activat l’avís roig per temperatures de fins a 42 graus al litoral sud de València i d’Alacant, amb altres nivells d’alerta per calor, tronades i forts vents a la Comunitat Valenciana.

Rescatades dues pateres amb 43 persones a bord i tres patrons detinguts a la costa d’Alacant

S’han rescatat 43 persones, huit d’elles menors, de dues pateres davant la costa d’Alacant i la Policia Nacional ha detingut tres presumptes patrons acusats de facilitar la immigració il·legal.

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.