La trista història de Paula, tetraplègica per un error mèdic en un part

Imagen de archivo de unos padres con sus manos en la barriga de la mujer embarazada

Els van comunicar que Paula patia «una paràlisi molt greu, que li impedia parlar, menjar i moure’s» | Pixabay

 

Esta setmana i després de 7 durs anys lluitant, els pares de Paula Sanz Parra han rebut el que mereixien. Un error mèdic durant el part de la menuda, en l’Hospital Gutiérrez Ortega de Valdepeña, va deixar a la xiqueta tetraplègica. Ara, s’ha fet justícia i els metges han decidit indemnitzar a la família amb 5,5 milions d’euros.

 

D’esta forma ho ha decidit el Jutjat del Penal número 1 de Ciudad Real que ha condemnat a pagar al Servici de Salut de Castella-la Manxa (Sescam) i a les asseguradores Zurich i Mapfre. D’esta manera intenten compensar molts anys de tractament i «tirant endavant» a la menor. Tal com explica sa mare: «No m’ha ajudat ningú, ni ningú m’ha demanat perdó pel que ha passat».

 

Durant una roda de premsa, la dona també ha explicat les dificultats del dia a dia de Paula, ja que pels seus problemes respiratoris necessita fisioteràpia contínua. «Fins als sis anys ha estat en Atenció Primària, després se suposa que la xiqueta s’escolaritza i en l’escola hi ha uns fisioterapeutes, logopedes i altres que ajuden als xiquets, però Paula no es pot moure del llit», confessava.

 

Els errors mèdics van marcar la vida de la xiqueta

Tot va començar el 14 d’octubre de 2012 quan Ascensión es va ficar de part. Segons explica el diari ‘L’Español’, ella va preguntar per una possible cesària, però la matrona li va insistir que no era necessari. «Naixerà ràpidament perquè és el seu tercer part» li van dir. El ginecòleg també li va negar esta possibilitat, ja que «els xiquets havien de nàixer per part natural».

 

Després d’això van començar els problemes. Paula no podia eixir perquè tenia dos voltes del cordó umbilical al coll. Va ser en eixe moment quan un altre ginecòleg, condemnat juntament amb la matrona, se li «va ficar damunt de la panxa. I va pressionar fins que Paula va eixir i va caure».

 

Tot i que no la va sentir plorar li van dir que «no em preocupara, que estava adormida». L’hora del naixement va ser a les 19.20 de la vesprada i a mitjanit van decidir que una ambulància, ja que un helicòpter mèdic no podia volar perquè hi havia tempesta, la traslladara a l’UCI de l’Hospital d’Albacete. Tot això perquè Asunción va insistir molt.

 

Allí va estar ingressada 91 dies i va ser intervinguda en diferents ocasions. Les conseqüències van ser un colp molt dur per a la família. Els van comunicar que Paula patia «una paràlisi molt greu, que li impedia parlar, menjar i moure’s».

 

La família assegura invertir els diners exclusivament en ella

Encara que la xiqueta mai puga tindre una vida «normal», la mare ha assegurat que amb estos diners volen donar-li «tot el que necessita». Paula necessita moltes cures mèdiques i una casa plenament adaptada per a ella. Una de les primeres coses que faran és canviar-li la cadira perquè l’actual «ja no li servix perquè té els malucs luxats i li fa mal».

 

També esperen que prompte puga començar una rehabilitació respiratòria amb un professional privat. A demés, es disposen a canviar la seua estufa de llenya per una calefacció central que disminuïsca estos problemes respiratoris i instal·lar una banyera adaptada per a deixar de «banyar-la en una barca inflable de plàstic».

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket recorrerà la multa d’Eurolliga per llançament d’objectes

El València Basket presentarà un recurs contra la multa de cinc mil euros imposada per l'Eurolliga pel llançament d'objectes durant el segon partit de quarts de final davant el Panathinaikos.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga imposa una multa de cinc mil euros al València Basket pel llançament d'objectes a la pista davant el Panathinaikos i endurix el focus disciplinari sobre diversos incidents recents.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga ha multat al València Basket amb cinc mil euros per llançament d'objectes a la pista en el segon partit de quarts davant el Panathinaikos i ha imposat sancions addicionals al president del club grec i al jugador Mike James.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en l’Eurolliga

L'Eurolliga imposa al president del Panathinaikos una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir per invadir l'àrea d'anotadors i encarar-se amb els àrbitres a València.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en Eurolliga

El president del Panathinaikos, Dimitrios Giannakopoulos, ha sigut castigat amb una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir després de les seues protestes a València.

El València busca aprofitar les rotacions de l’Atlètic per a acostar-se a la permanència

El València rep a un Atlètic bolcat en la Champions amb l'opció de fer un pas quasi definitiu cap a la permanència. Les nombroses rotacions blanc-i-vermelles i el desgast europeu poden afavorir al conjunt local.

Tres jóvens espanyols, entre els 73 convidats al Combine previ al draft de la NBA 2026

Sergio De Larrea, Aday Mara i Bava Miller figuren entre els 73 jugadors citats al AWS NBA Draft Combine 2026, el gran aparador previ al draft a Chicago.

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.