La trista història de Paula, tetraplègica per un error mèdic en un part

Imagen de archivo de unos padres con sus manos en la barriga de la mujer embarazada

Els van comunicar que Paula patia «una paràlisi molt greu, que li impedia parlar, menjar i moure’s» | Pixabay

 

Esta setmana i després de 7 durs anys lluitant, els pares de Paula Sanz Parra han rebut el que mereixien. Un error mèdic durant el part de la menuda, en l’Hospital Gutiérrez Ortega de Valdepeña, va deixar a la xiqueta tetraplègica. Ara, s’ha fet justícia i els metges han decidit indemnitzar a la família amb 5,5 milions d’euros.

 

D’esta forma ho ha decidit el Jutjat del Penal número 1 de Ciudad Real que ha condemnat a pagar al Servici de Salut de Castella-la Manxa (Sescam) i a les asseguradores Zurich i Mapfre. D’esta manera intenten compensar molts anys de tractament i «tirant endavant» a la menor. Tal com explica sa mare: «No m’ha ajudat ningú, ni ningú m’ha demanat perdó pel que ha passat».

 

Durant una roda de premsa, la dona també ha explicat les dificultats del dia a dia de Paula, ja que pels seus problemes respiratoris necessita fisioteràpia contínua. «Fins als sis anys ha estat en Atenció Primària, després se suposa que la xiqueta s’escolaritza i en l’escola hi ha uns fisioterapeutes, logopedes i altres que ajuden als xiquets, però Paula no es pot moure del llit», confessava.

 

Els errors mèdics van marcar la vida de la xiqueta

Tot va començar el 14 d’octubre de 2012 quan Ascensión es va ficar de part. Segons explica el diari ‘L’Español’, ella va preguntar per una possible cesària, però la matrona li va insistir que no era necessari. «Naixerà ràpidament perquè és el seu tercer part» li van dir. El ginecòleg també li va negar esta possibilitat, ja que «els xiquets havien de nàixer per part natural».

 

Després d’això van començar els problemes. Paula no podia eixir perquè tenia dos voltes del cordó umbilical al coll. Va ser en eixe moment quan un altre ginecòleg, condemnat juntament amb la matrona, se li «va ficar damunt de la panxa. I va pressionar fins que Paula va eixir i va caure».

 

Tot i que no la va sentir plorar li van dir que «no em preocupara, que estava adormida». L’hora del naixement va ser a les 19.20 de la vesprada i a mitjanit van decidir que una ambulància, ja que un helicòpter mèdic no podia volar perquè hi havia tempesta, la traslladara a l’UCI de l’Hospital d’Albacete. Tot això perquè Asunción va insistir molt.

 

Allí va estar ingressada 91 dies i va ser intervinguda en diferents ocasions. Les conseqüències van ser un colp molt dur per a la família. Els van comunicar que Paula patia «una paràlisi molt greu, que li impedia parlar, menjar i moure’s».

 

La família assegura invertir els diners exclusivament en ella

Encara que la xiqueta mai puga tindre una vida «normal», la mare ha assegurat que amb estos diners volen donar-li «tot el que necessita». Paula necessita moltes cures mèdiques i una casa plenament adaptada per a ella. Una de les primeres coses que faran és canviar-li la cadira perquè l’actual «ja no li servix perquè té els malucs luxats i li fa mal».

 

També esperen que prompte puga començar una rehabilitació respiratòria amb un professional privat. A demés, es disposen a canviar la seua estufa de llenya per una calefacció central que disminuïsca estos problemes respiratoris i instal·lar una banyera adaptada per a deixar de «banyar-la en una barca inflable de plàstic».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.

La castellonenca Sara Monforte continuara al banquet de l’Espanyol fins a 2028

L’entrenadora castellonenca Sara Monforte amplia el seu contracte amb el primer equip femení de l’Espanyol fins al 30 de juny de 2028, després de consolidar el conjunt perico en la Lliga F amb una permanència solvent.