La UCO sospita de Zaplana per un delicte de tràfic d’influències en el cas Púnica

La Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil creu que l'exministre de Treball i expresident de la Generalitat Valenciana, Eduardo Zaplana, va cometre un delicte de tràfic d'influències en una gestió que va realitzar per a la exacaldessa de Madrid Ana Botella amb empreses investigades en el cas Púnica. Així ho han confirmat a Efe fonts de la recerca, que han indicat que esta possibilitat es desprén d'un informe on la UCO exposa uns fets que podrien ser constitutius de delicte.

Segons publica hui el diari digital El Confidencial, la UCO ha incorporat un nou informe al sumari del cas Púnica en el qual s'assenyala que Zaplana va poder intervindre perquè l'exalcaldessa de Madrid, Ana Botella, «contractara els serveis d'empreses d'imatge i reputació 'en línia' investigades» en este procés. Així, l'informe revela que Zaplana hauria aconseguit que el responsable d'estes empreses es reunira el 13 d'agost de 2013 amb Botella en l'habitatge que compartix amb el seu home, l'expresident del Govern José María Aznar, en una urbanització de Marbella (Màlaga).

Gràcies a eixa mediació de Zaplana, les empreses Eico i Madiva van aconseguir que se'ls adjudicara treballs per a millorar la imatge de Botella en internet i el seu posicionament en xarxes socials. El Confidencial precisa que, segons el paréixer dels investigadors, Zaplana «hauria mantingut converses amb Ana Botella i amb Alejandro de Pedro Llorca (representant de Eico i Madiva) perquè este presentara la seua proposta de serveis de reputació 'online' a la exalcaldesa».

 

«A continuació», prosseguix l'informe, «(Zaplana) intervindria en el seguiment i va desbloquejar del projecte, podent haver-se servit de la seua relació professional prèvia amb la cap de premsa de l'Ajuntament, Elena Sánchez», que també va ocupar este lloc de treball amb l'exministre de Treball.

Últimes notícies

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.

Iker Losada: Ens donaven per morts i ara no ho deixarem escapar

Iker Losada reivindica la reacció del Llevant en la lluita per la permanència i assegura que l'equip no pensa desaprofitar l'oportunitat de salvar-se davant el Betis, de qui està cedit.

La Generalitat planteja 35 vivendes industrialitzades i de lloguer assequible a Chiva

La Generalitat ha proposat a l'Ajuntament de Chiva construir 35 vivendes industrialitzades de protecció pública per a lloguer assequible dins del Pla Viu Dana, que preveu 250 pisos en sis municipis afectats per la DANA.

Paiporta tanca l’últim punt d’apilament d’enderrocs de la dana després de retirar 58.400 tones

El tancament de l'últim punt d'apilament a Paiporta posa fi a la segona fase del dispositiu extraordinari de retirada de residus de la dana, amb un fort esforç inversor de la Generalitat.

Pedro Martínez defén la seua imatge i destaca la seua sintonia amb Scariolo abans de la Final Four

Pedro Martínez reivindica que no és un entrenador conflictiu, ressalta la seua amistat i respecte per Sergio Scariolo i apel·la a la confiança interna abans de la Final Four davant el Reial Madrid.

Dolores convoca una manifestació contra el crim masclista que va posar fi a la vida de Marisol i el seu fill

L'Ajuntament de Dolores convoca una manifestació per a este divendres en repulsa per l'assassinat masclista de Marisol i el seu fill Alberto, després d'un minut de silenci enfront de la casa consistorial.