La UCO sospita de Zaplana per un delicte de tràfic d’influències en el cas Púnica

La Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil creu que l'exministre de Treball i expresident de la Generalitat Valenciana, Eduardo Zaplana, va cometre un delicte de tràfic d'influències en una gestió que va realitzar per a la exacaldessa de Madrid Ana Botella amb empreses investigades en el cas Púnica. Així ho han confirmat a Efe fonts de la recerca, que han indicat que esta possibilitat es desprén d'un informe on la UCO exposa uns fets que podrien ser constitutius de delicte.

Segons publica hui el diari digital El Confidencial, la UCO ha incorporat un nou informe al sumari del cas Púnica en el qual s'assenyala que Zaplana va poder intervindre perquè l'exalcaldessa de Madrid, Ana Botella, «contractara els serveis d'empreses d'imatge i reputació 'en línia' investigades» en este procés. Així, l'informe revela que Zaplana hauria aconseguit que el responsable d'estes empreses es reunira el 13 d'agost de 2013 amb Botella en l'habitatge que compartix amb el seu home, l'expresident del Govern José María Aznar, en una urbanització de Marbella (Màlaga).

Gràcies a eixa mediació de Zaplana, les empreses Eico i Madiva van aconseguir que se'ls adjudicara treballs per a millorar la imatge de Botella en internet i el seu posicionament en xarxes socials. El Confidencial precisa que, segons el paréixer dels investigadors, Zaplana «hauria mantingut converses amb Ana Botella i amb Alejandro de Pedro Llorca (representant de Eico i Madiva) perquè este presentara la seua proposta de serveis de reputació 'online' a la exalcaldesa».

 

«A continuació», prosseguix l'informe, «(Zaplana) intervindria en el seguiment i va desbloquejar del projecte, podent haver-se servit de la seua relació professional prèvia amb la cap de premsa de l'Ajuntament, Elena Sánchez», que també va ocupar este lloc de treball amb l'exministre de Treball.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.