La UCO sospita de Zaplana per un delicte de tràfic d’influències en el cas Púnica

La Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil creu que l'exministre de Treball i expresident de la Generalitat Valenciana, Eduardo Zaplana, va cometre un delicte de tràfic d'influències en una gestió que va realitzar per a la exacaldessa de Madrid Ana Botella amb empreses investigades en el cas Púnica. Així ho han confirmat a Efe fonts de la recerca, que han indicat que esta possibilitat es desprén d'un informe on la UCO exposa uns fets que podrien ser constitutius de delicte.

Segons publica hui el diari digital El Confidencial, la UCO ha incorporat un nou informe al sumari del cas Púnica en el qual s'assenyala que Zaplana va poder intervindre perquè l'exalcaldessa de Madrid, Ana Botella, «contractara els serveis d'empreses d'imatge i reputació 'en línia' investigades» en este procés. Així, l'informe revela que Zaplana hauria aconseguit que el responsable d'estes empreses es reunira el 13 d'agost de 2013 amb Botella en l'habitatge que compartix amb el seu home, l'expresident del Govern José María Aznar, en una urbanització de Marbella (Màlaga).

Gràcies a eixa mediació de Zaplana, les empreses Eico i Madiva van aconseguir que se'ls adjudicara treballs per a millorar la imatge de Botella en internet i el seu posicionament en xarxes socials. El Confidencial precisa que, segons el paréixer dels investigadors, Zaplana «hauria mantingut converses amb Ana Botella i amb Alejandro de Pedro Llorca (representant de Eico i Madiva) perquè este presentara la seua proposta de serveis de reputació 'online' a la exalcaldesa».

 

«A continuació», prosseguix l'informe, «(Zaplana) intervindria en el seguiment i va desbloquejar del projecte, podent haver-se servit de la seua relació professional prèvia amb la cap de premsa de l'Ajuntament, Elena Sánchez», que també va ocupar este lloc de treball amb l'exministre de Treball.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València es rendix a la mascletà que obri la Setmana Gran de les Falles 2026

La Pirotècnia Valenciana de Llanera de Ranes ha inaugurat la Setmana Gran amb un tret trepidant que ha dibuixat la bandera d'Espanya i la Senyera. La jornada, seguida des del balcó per Sara García, ha tancat amb un terratrémol final i 66 assistències de Creu Roja.

Les entitats culturals valencianes ja poden optar a les ajudes d’Europa Creativa

La convocatòria d'Europa Creativa està oberta fins al 5 de maig de 2026 per a projectes culturals transnacionals. Inclou dos categories i sol·licitud en línia.

Acte vandàlic en la Falla Plaça Prado de Gandia: destrossen diversos ninots i roben peces

La Falla Plaça Prado de Gandia ha denunciat un acte vandàlic durant la nit de la plantà que ha deixat diversos ninots danyats i peces sostretes. La comissió ha demanat respecte i civisme.

València es rendix al color, el ritme i el soroll de la mascletà que obri la Setmana Fallera

Pirotècnia Valenciana ha inaugurat la Setmana Fallera 2026 amb una mascletà trepidant en la plaça de l'Ajuntament. Sara García i autoritats han destacat el 'terratrémol' final i el joc de colors amb les banderes de fum.

PSPV i Compromís denuncien el caos en el lliurament del ninot indultat infantil

PSPV i Compromís han denunciat un caos organitzatiu en la recollida del ninot indultat infantil i exigixen una rectificació immediata al govern municipal. Alerten d'aglomeracions, bloquejos i problemes de mobilitat que agreugen la situació.

Les falles infantils obrin els dies grans amb esglai per vent a València

València ha començat el dia amb 382 falles infantils plantades que donen inici als dies grans de les Falles 2026. El vent ha causat sobresalts mentres s'espera estabilitat.

Esparter-Gran Via Ramón y Cajal aconseguix el ninot indultat infantil de 2026

Esparter-Gran Via Ramón y Cajal ha aconseguit el ninot indultat infantil de 2026 amb l'obra de Zvonimir Ostoic (Zeta), dissenyada per Ramón Pla. L'elecció, decidida per 9.190 vots, obri els cinc dies grans que arranquen amb la plantá de 382 monuments infantils.

Pérez Llorca reivindica les Falles com a motor de cohesió i identitat a Alcàsser i Algemesí

Pérez Llorca ha visitat este diumenge les Falles d'Alcàsser i Algemesí i ha subratllat el seu valor cohesionador i de senya d'identitat per al poble valencià. En el seu recorregut ha estat acompanyat pels alcaldes i per representants de les comissions falleres.