La UCO sospita de Zaplana per un delicte de tràfic d’influències en el cas Púnica

La Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil creu que l'exministre de Treball i expresident de la Generalitat Valenciana, Eduardo Zaplana, va cometre un delicte de tràfic d'influències en una gestió que va realitzar per a la exacaldessa de Madrid Ana Botella amb empreses investigades en el cas Púnica. Així ho han confirmat a Efe fonts de la recerca, que han indicat que esta possibilitat es desprén d'un informe on la UCO exposa uns fets que podrien ser constitutius de delicte.

Segons publica hui el diari digital El Confidencial, la UCO ha incorporat un nou informe al sumari del cas Púnica en el qual s'assenyala que Zaplana va poder intervindre perquè l'exalcaldessa de Madrid, Ana Botella, «contractara els serveis d'empreses d'imatge i reputació 'en línia' investigades» en este procés. Així, l'informe revela que Zaplana hauria aconseguit que el responsable d'estes empreses es reunira el 13 d'agost de 2013 amb Botella en l'habitatge que compartix amb el seu home, l'expresident del Govern José María Aznar, en una urbanització de Marbella (Màlaga).

Gràcies a eixa mediació de Zaplana, les empreses Eico i Madiva van aconseguir que se'ls adjudicara treballs per a millorar la imatge de Botella en internet i el seu posicionament en xarxes socials. El Confidencial precisa que, segons el paréixer dels investigadors, Zaplana «hauria mantingut converses amb Ana Botella i amb Alejandro de Pedro Llorca (representant de Eico i Madiva) perquè este presentara la seua proposta de serveis de reputació 'online' a la exalcaldesa».

 

«A continuació», prosseguix l'informe, «(Zaplana) intervindria en el seguiment i va desbloquejar del projecte, podent haver-se servit de la seua relació professional prèvia amb la cap de premsa de l'Ajuntament, Elena Sánchez», que també va ocupar este lloc de treball amb l'exministre de Treball.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.

El Festival de Cometes transforma la platja del Cabanyal en un espectacle de color

La platja del Cabanyal celebra la vintena quinta edició del Festival de Cometes, una jornada completa d'oci familiar amb exhibicions, tallers infantils i vol lliure.

Detingut a Alfafar un home per amenaçar amb una arma de foc al seu company de pis

La Guàrdia Civil ha detingut a Alfafar a un home que, segons la denúncia del seu company de pis, li hauria amenaçat amb una arma de foc després d'arribar a la vivenda en estat embriac.

Dispositiu de la Guàrdia Civil per una amenaça amb arma de foc en un pis d’Alfafar

La Guàrdia Civil manté un operatiu en un pis d'Alfafar després de la denúncia d'un inquilí que assegura haver sigut amenaçat amb una arma de foc pel seu company de vivenda en estat embriac.

Barça i Eó Enforne lideren el sorteig de la Copa del Rei d’handbol a Alacant

Barça i Eó Enforne Alacant seran caps de sèrie en el sorteig de la fase final de la Copa del Rei d'handbol, que se celebrarà este dilluns en el Real Casino Liceu d'Alacant.

El Vila-real firma el seu primer ple de victòries en els derbis valencians en Primera

El Vila-real tanca la temporada amb sis triomfs en sis partits davant València, Llevant i Elx, suma 18 punts en dols autonòmics i assegura per primera vegada la seua segona Champions consecutiva.

El València busca assegurar la permanència davant quatre rivals que ja li van donar cinc punts en la primera volta

El València encara el tram final de Lliga davant Athletic, Raig, Reial Societat i Barcelona, rivals enfront dels quals ja va sumar cinc punts en la primera volta i que la passada temporada li van deixar sense premi.

El Consell celebra que el Govern eximisca de l’IRPF les ajudes de la DANA de 2024

El president Juanfran Pérez Llorca valora que el Govern haja rectificat i estenga a 2024 l'exempció en l'IRPF de les ajudes autonòmiques per la DANA per a empreses i autònoms.