La UCO sospita de Zaplana per un delicte de tràfic d’influències en el cas Púnica

La Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil creu que l'exministre de Treball i expresident de la Generalitat Valenciana, Eduardo Zaplana, va cometre un delicte de tràfic d'influències en una gestió que va realitzar per a la exacaldessa de Madrid Ana Botella amb empreses investigades en el cas Púnica. Així ho han confirmat a Efe fonts de la recerca, que han indicat que esta possibilitat es desprén d'un informe on la UCO exposa uns fets que podrien ser constitutius de delicte.

Segons publica hui el diari digital El Confidencial, la UCO ha incorporat un nou informe al sumari del cas Púnica en el qual s'assenyala que Zaplana va poder intervindre perquè l'exalcaldessa de Madrid, Ana Botella, «contractara els serveis d'empreses d'imatge i reputació 'en línia' investigades» en este procés. Així, l'informe revela que Zaplana hauria aconseguit que el responsable d'estes empreses es reunira el 13 d'agost de 2013 amb Botella en l'habitatge que compartix amb el seu home, l'expresident del Govern José María Aznar, en una urbanització de Marbella (Màlaga).

Gràcies a eixa mediació de Zaplana, les empreses Eico i Madiva van aconseguir que se'ls adjudicara treballs per a millorar la imatge de Botella en internet i el seu posicionament en xarxes socials. El Confidencial precisa que, segons el paréixer dels investigadors, Zaplana «hauria mantingut converses amb Ana Botella i amb Alejandro de Pedro Llorca (representant de Eico i Madiva) perquè este presentara la seua proposta de serveis de reputació 'online' a la exalcaldesa».

 

«A continuació», prosseguix l'informe, «(Zaplana) intervindria en el seguiment i va desbloquejar del projecte, podent haver-se servit de la seua relació professional prèvia amb la cap de premsa de l'Ajuntament, Elena Sánchez», que també va ocupar este lloc de treball amb l'exministre de Treball.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Jupol denuncia la tardana mobilització de la Policia Nacional durant la dana de 2024 a València

El sindicat Jupol acusa la Direcció Superior de València de reaccionar tard davant la dana de 2024 i de deixar sense desplegar a unitats preparades mentres es derivava als agents al 112 com a voluntaris per a retirar fang.

El pallasso alacantí David García Coll lidera Kurios, l’espectacle de Circ del Sol a Alacant

L'artista alacantí David García Coll encarna a un científic idealista del segle XIX en Kurios, el muntatge de Circ del Sol que arribarà a la Platja de Sant Joan del 16 de juliol al 23 d'agost.

L’Eurocambra alça la immunitat a Alvise Pérez perquè siga jutjat per assetjament a la fiscal Gisbert

El Parlament Europeu ha alçat la immunitat parlamentària de Luis Alvise Pérez, líder des Va acabar la Festa, perquè el Tribunal Suprem puga investigar-li per presumpte assetjament a la fiscal de delictes d'odi Susana Gisbert.

La jutgessa que investiga la DANA citarà a Carlos Mazón com a testimoni després de la decisió de l’Audiència

La jutgessa del Jutjat 3 de Catarroja posposa la citació com a testimoni del expresident de la Generalitat Carlos Mazón fins que l'Audiència de València resolga el seu recurs per a personar-se en la causa per la DANA.

La Comunitat Valenciana se situa com la tercera regió amb menor sinistralitat laboral

La Comunitat Valenciana es consolida com la tercera autonomia amb menor sinistralitat laboral, reduïx accidents i reforça la prevenció en la reincorporació després d'una baixa.

Sanitat fixa el 4 de maig per a negociar la implantació de la jornada de 35 hores

La Conselleria de Sanitat convoca la Taula Sectorial el 4 de maig per a arrancar la negociació de la jornada de 35 hores en la sanitat valenciana a partir de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària.

Borriana activa un cens genètic caní per a identificar als amos per ADN

Borriana posa en marxa un cens genètic caní que permetrà identificar als propietaris a partir de l'ADN dels seus gossos i sancionar els excrements abandonats en la via pública.

Immobilitzats 105 joguets a Borriol per incomplir la normativa de seguretat

La Guàrdia Civil ha immobilitzat 105 joguets en un comerç de Borriol en detectar greus irregularitats en matèria de seguretat i etiquetatge dirigides a productes per a menors.