16.9 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Un error informàtic posa en llibertat a 300 presos a Texas, els EUA

Un error informàtic ha posat en llibertat a 300 presos empresonats en el comtat d’Harris a Texas (els EUA). Així ho informava el mig local Houston Chronicle, els qui assenyalen que el problema impedia que els acusats comparegueren en les seues audiències en el termini establit amb el qual els funcionaris de la presó van ordenar l’alliberament dels reus.

El sistema utilitzat per les autoritats i l’Oficina del Fiscal de Districte del Comtat d’Harris per a presentar càrrecs penals va col·lapsar des de les 7.00 p. m. del 24 de març fins a les 9.00 p. m. del 26 de març, segons els documents obtinguts pel Houston Chronicle.

En general, les persones no han de ser retingudes per a ser processades per més de 24 hores en casos de delictes menors i 48 hores en casos de delictes greus, d’acord amb el Codi de Procediment Penal de Texas.

Alguns dels reus van sortir sense cap mena de fiança, només la promesa de tornar, mentre que uns altres ho van fer amb una de $10,000, segons els documents judicials revisats per mitjans locals. Quan el sistema va tornar a funcionar dissabte passat a la nit, els casos de delictes més greus es van processar primer.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana María en el seu centre de salut

Una concentració enfront del centre de salut ha condemnat l'assassinat d'Ana María, de 64 anys, presumptament a les mans del seu exmarit. El centre roman tancat i la Guàrdia Civil investiga.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana en el centre de salut

Dons Progressistes de Benicàssim ha reunit desenes de persones per a repudiar l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys, apunyalada en el seu treball. El presumpte autor ha sigut detingut; la investigació continua oberta i el centre roman tancat amb suport psicològic al personal.

Benicàssim decreta dos dies de dol i convoca un minut de silenci per l’assassinat d’una infermera

L'Ajuntament de Benicàssim ha decretat dos dies de dol per l'assassinat d'una infermera de 64 anys i ha convocat un minut de silenci per a demà a les 12.00. La seua exparella, de 70 anys, ja ha sigut detingut.

Troben mort un rorcual comú de 9 metres en la bocana del Real Club Nàutic de València

Un rorcual comú de 9 metres i 6,5 tones ha sigut localitzat sense vida en un espigó de la bocana del Real Club Nàutic de València. La necropsia determinarà, en la mesura que siga possible, l'origen de la defunció.

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.