Un error informàtic posa en llibertat a 300 presos a Texas, els EUA

Un error informàtic ha posat en llibertat a 300 presos empresonats en el comtat d’Harris a Texas (els EUA). Així ho informava el mig local Houston Chronicle, els qui assenyalen que el problema impedia que els acusats comparegueren en les seues audiències en el termini establit amb el qual els funcionaris de la presó van ordenar l’alliberament dels reus.

El sistema utilitzat per les autoritats i l’Oficina del Fiscal de Districte del Comtat d’Harris per a presentar càrrecs penals va col·lapsar des de les 7.00 p. m. del 24 de març fins a les 9.00 p. m. del 26 de març, segons els documents obtinguts pel Houston Chronicle.

En general, les persones no han de ser retingudes per a ser processades per més de 24 hores en casos de delictes menors i 48 hores en casos de delictes greus, d’acord amb el Codi de Procediment Penal de Texas.

Alguns dels reus van sortir sense cap mena de fiança, només la promesa de tornar, mentre que uns altres ho van fer amb una de $10,000, segons els documents judicials revisats per mitjans locals. Quan el sistema va tornar a funcionar dissabte passat a la nit, els casos de delictes més greus es van processar primer.

Últimes notícies

Cel buidat i temps estable en la Comunitat Valenciana abans de la calor del divendres

La Comunitat Valenciana viurà una jornada de cels poc nuvolosos o buidats i temperatures sense grans canvis abans de l'augment tèrmic previst per al divendres, quan s'esperen màximes significativament altes en el prelitoral.

STEPV, CCOO i UGT mantenen el pols i rebutgen la nova oferta d’Educació sobre ràtios i sous

STEPV, CCOO i UGT rebutgen la nova proposta de la Conselleria d'Educació per a desconvocar la vaga indefinida del professorat i la sotmetran a consulta entre els docents.

Detingut a València un home per agressió sexual a una menor a l’eixida del col·legi

La Policia Local de València ha detingut a un home de 38 anys acusat d'una presumpta agressió sexual a una menor de 16 anys a l'eixida del seu centre escolar, on va ser retingut fins a l'arribada dels agents.

PP i Vox imposen el tancament de la comissió de la dana en Les Corts amb el seu únic vot

PP i Vox aproven en solitari el dictamen de la comissió de la dana de 2024 en Les Corts, malgrat el rebuig de l'oposició, que denuncia un tancament en fals i un relat fal·laç dels fets.

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.