Un error informàtic posa en llibertat a 300 presos a Texas, els EUA

Un error informàtic ha posat en llibertat a 300 presos empresonats en el comtat d’Harris a Texas (els EUA). Així ho informava el mig local Houston Chronicle, els qui assenyalen que el problema impedia que els acusats comparegueren en les seues audiències en el termini establit amb el qual els funcionaris de la presó van ordenar l’alliberament dels reus.

El sistema utilitzat per les autoritats i l’Oficina del Fiscal de Districte del Comtat d’Harris per a presentar càrrecs penals va col·lapsar des de les 7.00 p. m. del 24 de març fins a les 9.00 p. m. del 26 de març, segons els documents obtinguts pel Houston Chronicle.

En general, les persones no han de ser retingudes per a ser processades per més de 24 hores en casos de delictes menors i 48 hores en casos de delictes greus, d’acord amb el Codi de Procediment Penal de Texas.

Alguns dels reus van sortir sense cap mena de fiança, només la promesa de tornar, mentre que uns altres ho van fer amb una de $10,000, segons els documents judicials revisats per mitjans locals. Quan el sistema va tornar a funcionar dissabte passat a la nit, els casos de delictes més greus es van processar primer.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Consell impulsa el cotxe compartit en sis zones clau de València

La Generalitat ha posat en marxa 'València Compartix Cotxe' per a connectar conductors i passatgers en sis focus d'alta demanda i reduir trànsit i emissions. L'app verifica usuaris, mesura impactes i oferix incentius econòmics per trajecte compartit.

Morant afirma que el gerent del CNIO ha d’anar-se per una conducta reprovable

La ministra de Ciència ha sostingut que el gerent del CNIO ha d'abandonar el seu càrrec per una conducta reprovable vinculada a un cas de presumpte assetjament. El centre va activar el protocol intern des del primer minut, mentres part de la plantilla ha mostrat el seu suport al directiu.

La mort, els incendis i el Riu Brau, entre els Premis Rei d’Espanya de Periodisme

Un pòdcast sobre la mort, un altre sobre els incendis a Portugal, una investigació sobre el Riu Brau, una foto de la dana, la revista Contracultura i Aos Fatos han sigut premiats.

El litoral encara la Setmana Santa amb necessitat de quilòmetres de passarel·les i un milió de m³ d’arena

Els temporals han erosionat platges i danyat passejos i equipaments. Municipis i administracions acceleren aportacions d'arena i reparacions abans de Setmana Santa.

El València inscriu a Renzo Saravia i accelera la seua integració tàctica

El València ha inscrit a Renzo Saravia en LaLiga. El lateral argentí ja va fer treball tàctic amb el grup i podria entrar en la llista davant Osasuna.

La Copa del Rei de Voleibol deixarà a València 1,1 milions i aspira a 1,5

La Copa del Rei de Voleibol deixarà a València 1,1 milions d'euros, amb previsió d'aconseguir fins a 1,5 milions si es prolonguen les estades, impulsada per 4.000 aficionats.

El cap de setmana portarà un descens tèrmic després de la calor anòmala

Després de diversos dies de calor inusual, un front i una massa d'aire més fred retornaran les temperatures a valors propis de l'època, amb pluges en el nord-oest i l'est. Canàries afrontarà calitja intensa, vent i mala mar, i l'inici de la setmana vinent serà més inestable per una DANA poc intensa.

El Saló del Còmic de València obri amb diversitat: quasi cent autors i focus a Àsia, Àfrica i Palestina

Fira València celebra del divendres al diumenge una nova edició amb prop de cent autors i un programa que unix còmic, mànega, anime i oci familiar. La cita reforça la mirada internacional amb presència d'Àsia, Àfrica i Palestina i activitats per a públic infantil i juvenil.