Valeria Campos, la jove veïna de Xàtiva assassinada a punyalades en Equador

Valeria Vargas Campos, veïna de Xàtiva assassinada en Guayaquil

Valeria Vargas Campos, veïna de Xàtiva assassinada en Guayaquil | El Español

 

Una tragèdia s’ha produït en Xàtiva, la capital de la Costera (València), estos dies. I és que, segons s’ha pogut saber recentment, el cos de Valeria, una jove veïna de 24 anys ha sigut trobat cosit a ganivetades i degollat prop de Guayaquil, a on havia anat a visitar a uns familiars per sorpresa. Tot i que el seu home afirma que uns lladres els van assaltar i se la van endur, provocant el seu fatal desenllaç, l’entorn de la víctima sospita d’unes altres intencions.

 

Valeria Vargas Campos i el seu home Jean Paúl P. G. són veïns molt coneguts en Xàtiva. Ell treballa en un lloc d’inspecció de vehicles i ella, en un local de menjar ràpid. El seu fill, de cinc anyets, està en les Dominiques de la ciutat, a on viuen des de fa sis anys i han arrelat. Però la relació matrimonial no acaba de funcionar. Tal com explica ‘Levante’, les seues amistats afirmen que pràcticament estaven separats.

 

De fet, fonts policials tenen constància d’una denúncia de fa temps per maltractament. Per això, coneixedor d’esta informació, l’entorn de Valeria es va estranyar de què de repent organitzaren un viatge junts per a anar a visitar a la família d’ella en Equador. I, més encara, quan ell va insistir en tot moment que ho guardaren en secret per a donar-li una sorpresa a la mare d’ella per l’aniversari. I el dia 8 d’octubre, van fer el camí cap al país natal, la vespra del natalici de la seua progenitora.

 

Però unes hores després d’arribar a Guayaquil, segons ha denunciat l’home, uns lladres els van assaltar i els van furtar uns 1.300 euros en metàl·lic i la maleta. I, més encara, van raptar a la jove Valeria. Poc després, van trobar el seu cadàver amb cinc punyalades i amb el coll tallat, un quilòmetre més amunt. La seua família no sabia res de la seua arribada, ja que feia 6 anys que no havia estat en Equador, i es van trobar de cara amb la tragèdia.

 

Ara, les amigues de Valeria, commocionades per la desgràcia, demanen que s’investiguen amb profunditat els fets. Ahir van començar amb les denúncies i ja s’han posat en contacte amb el Ministeri d’Exteriors per a que contacte amb les autoritats d’Equador. Perquè, si bé és de veres que crims com estos no són estranys en el país, i més en zones poc poblades, la veritat és que en la premsa local ha tingut prou de repercussió. I és que sospiten que l’assalt i assassinat brutal encara té molts caps que lligar.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.