Valeria Campos, la jove veïna de Xàtiva assassinada a punyalades en Equador

Valeria Vargas Campos, veïna de Xàtiva assassinada en Guayaquil

Valeria Vargas Campos, veïna de Xàtiva assassinada en Guayaquil | El Español

 

Una tragèdia s’ha produït en Xàtiva, la capital de la Costera (València), estos dies. I és que, segons s’ha pogut saber recentment, el cos de Valeria, una jove veïna de 24 anys ha sigut trobat cosit a ganivetades i degollat prop de Guayaquil, a on havia anat a visitar a uns familiars per sorpresa. Tot i que el seu home afirma que uns lladres els van assaltar i se la van endur, provocant el seu fatal desenllaç, l’entorn de la víctima sospita d’unes altres intencions.

 

Valeria Vargas Campos i el seu home Jean Paúl P. G. són veïns molt coneguts en Xàtiva. Ell treballa en un lloc d’inspecció de vehicles i ella, en un local de menjar ràpid. El seu fill, de cinc anyets, està en les Dominiques de la ciutat, a on viuen des de fa sis anys i han arrelat. Però la relació matrimonial no acaba de funcionar. Tal com explica ‘Levante’, les seues amistats afirmen que pràcticament estaven separats.

 

De fet, fonts policials tenen constància d’una denúncia de fa temps per maltractament. Per això, coneixedor d’esta informació, l’entorn de Valeria es va estranyar de què de repent organitzaren un viatge junts per a anar a visitar a la família d’ella en Equador. I, més encara, quan ell va insistir en tot moment que ho guardaren en secret per a donar-li una sorpresa a la mare d’ella per l’aniversari. I el dia 8 d’octubre, van fer el camí cap al país natal, la vespra del natalici de la seua progenitora.

 

Però unes hores després d’arribar a Guayaquil, segons ha denunciat l’home, uns lladres els van assaltar i els van furtar uns 1.300 euros en metàl·lic i la maleta. I, més encara, van raptar a la jove Valeria. Poc després, van trobar el seu cadàver amb cinc punyalades i amb el coll tallat, un quilòmetre més amunt. La seua família no sabia res de la seua arribada, ja que feia 6 anys que no havia estat en Equador, i es van trobar de cara amb la tragèdia.

 

Ara, les amigues de Valeria, commocionades per la desgràcia, demanen que s’investiguen amb profunditat els fets. Ahir van començar amb les denúncies i ja s’han posat en contacte amb el Ministeri d’Exteriors per a que contacte amb les autoritats d’Equador. Perquè, si bé és de veres que crims com estos no són estranys en el país, i més en zones poc poblades, la veritat és que en la premsa local ha tingut prou de repercussió. I és que sospiten que l’assalt i assassinat brutal encara té molts caps que lligar.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.

La Comunitat Valenciana lidera l’envelliment agrari amb quasi la mitat de perceptors majors de 65 anys

Quasi la mitat dels perceptors valencians de la PAC tenen més de 65 anys i només un 5,8 % és menor de 40, segons AVA-Asaja, que alerta del risc d’abandonament de camps i reclama mesures estructurals.

La Generalitat adverteix del col·lapse dels centres de menors abans d’assumir nous xiquets de Ceuta

La consellera Elena Albalat avisa que els centres de menors de la Comunitat Valenciana estan col·lapsats i exigeix informació, recursos i finançament abans d’acceptar un nou repartiment de menors no acompanyats procedents de Ceuta.

Logan Costa decidix un amistós igualat entre Villarreal i Levante

Un gol de Logan Costa en la segona part ha donat el triomf al Villarreal en un amistós de preparació davant un Levante molt sòlid en defensa, marcat també pel debut del porter Péter Gulácsi i el retorn de Juan Foyth.
FILMOTECA D'ESTIU