Declaren les víctimes supervivents del presumpte assassí de Marta Calvo

 

Actualització 24/11/2020 a les 22.00 hores. El jutjat d’Instrucció número 20 de València ha iniciat este dimarts les declaracions de quatre testimonis que han detallat les pràctiques del presumpte assassí de Marta Calvo, Jorge Ignacio Palma.

 

Segons ha publicat el mitjà ‘À Punt’, este dimarts ha prestat declaració una companya de pis d’una de les víctimes mortals i tres dones que s’han personat en la causa

 

Les tres supervivents han confirmat les pràctiques sexuals a les que van ser sotmeses pel presumpte autor dels fets. Tal com han explicat els testimonis, Jorge Ignacio P. introduïa pedres de cocaïna en les zones íntimes de les dones, sense el consentiment de les seues víctimes.

 

D’altra banda, les dones han confessat que en algunes trobades, l’acusat per la mort de Marta Calvo s’havia presentat amb més de 30 grams de cocaïna. A demés, una de les dones ha confessat que el mateix dia en què va desaparèixer Marta Calvo, es va vore amb J.I.Palma, amb qui va tindre una discussió i el va fer fora de sa casa.

 

Les víctimes supervivents declararan davant del jutge del cas de Marta Calvo

Les víctimes que han denunciat a Jorge Ignacio P.J., el sospitós d’haver assassinat a Marta Calvo i a altres dos dones introduint cocaïna en els seus genitals, prestaran declaració davant del jutge que investiga eixos fets per haver practicat el mateix amb elles, posant en perill les seues vides. Les declaracions seran el 24 de novembre i 22 de desembre.

 

El titular del Jutjat d’Instrucció 20 de València ha admés, en un acte al que ha tingut accés EFE, algunes de les diligències d’investigació sol·licitades per Juan Carlos Navarro i Pilar Jové, i la lletrada del despatx de Baltasar Garzón, tots ells advocats que representen a les famílies de les víctimes mortals.

 

El jutge considera necessari escoltar els testimonis de «les diferents dones que van tindre relacions sexuals amb l’investigat, usant este un mateix mètode a fi de delimitar la naturalesa i reiteració d’estes accions i la seua influència en la defunció de tres dones (Arlene, Lady Marcela i Marta) i el possible caràcter intencional i consciència sobre les conseqüències que esta acció podia provocar en elles».

 

Ha denegat les declaracions d’alguns testimonis

A demés, declararan les dos dones que van auxiliar a Lady Marcela en la casa i els doctors que la van assistir en el seu ingrés, «per a determinar les circumstàncies en què es va produir la seua defunció, al no haver declarat policialment i a fi de concretar la qualificació relativa a este fet».

 

El jutge denega la resta de testificals propostes per diferents acusacions, sense perjuí de la seua pràctica en el posterior juí oral, entre elles el testimoniatge de la mare de l’investigat o de la mare de Marta Calvo. El magistrat acorda algunes altres diligències d’investigació, entre altres la sol·licitud d’informes sobre determinades trucades telefòniques de l’investigat.

Últimes notícies

Més de 1.600 aspirants s’examinen per a entrar en el cos de Bombers de València

Un total de 1.634 persones es presenten este dissabte al primer examen de l'oposició al cos de Bombers de València, que oferix fins a 122 noves places i aspira a completar el procés abans de final d'any.

La Fiscalia demana imputar a un exalte càrrec de Justícia per la filtració d’un àudio de la dana

La Fiscalia Provincial de València sol·licita que el exsubsecretario de Justícia Ricardo García declare com investigat per la filtració d'un àudio reservat entre Aemet i Emergències durant la dana.

Els taxistes valencians redoblen les protestes i acusen el Consell de precarizar els servicis públics

Uns 1.500 taxistes tornen a col·lapsar el centre de València per a exigir una regulació més restrictiva de les VTC i denunciar la precarització dels servicis públics.

Loteries destinarà 60 milions en quatre anys a la labor social de Creu Roja

Hisenda i Creu Roja renoven el seu conveni de col·laboració, pel qual Loteries i Apostes de l'Estat aportarà 60 milions d'euros en quatre anys per a projectes socials i humanitaris.

Diego López demana un València més ambiciós després de l’empat davant el Raig

Diego López reclama que el València tanque bé la temporada i faça un salt competitiu el pròxim curs, després d'un empat davant el Raig que deixa la salvació pendent.

Martínez Mus reafirma que presentarà este mes la nova regulació per a taxis i VTC

Vicente Martínez Mus assegura que la Generalitat manté el compromís de disposar este mes d'una nova regulació del sector, que busca un millor servici públic i preus raonables per als usuaris.

Hisenda pactarà amb la Generalitat una reunió sobre el nou model de finançament autonòmic

El ministre d'Hisenda anuncia que contactarà en breu amb la Generalitat per a abordar el nou model de finançament, que inclou condonació de deute i més recursos per a les autonomies.

Mediterrània Triatló bat rècord a Alacant amb 1.600 participants este cap de setmana

El Mediterrània Triatló d'Alacant reunix prop de 1.600 participants i firma la seua edició més multitudinària, amb proves sprint, olímpica, supersprint i un duatló familiar.