12.5 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

Detingut un xic per intentar robar 18.000 euros en una entitat bancària en València

 

Agents de la Policia Nacional han detingut molt prop d’una entitat bancària en València, a un xic de 28 anys, d’origen espanyol, com a presumpte autor dels delictes d’usurpació d’estat civil i estafa, després d’intentar traure 18.000 euros d’un compte bancari amb el DNI d’una altra persona.

 

L’ara detingut se’l considera també el presumpte autor d’altres quatre estafes en les que es va apoderar de 8.290 euros utilitzant el mateix ‘modus operandi’. Els agents li van intervindre un DNI que pertany al titular del compte bancari amb el que anava a realitzar el robatori.

 

Els fets van tindre lloc este dissabte, 26 de setembre, al matí quan diferents agents van ser alertats per la Sala del 091 perquè es dirigiren a una entitat bancària en València a on un xic tractava de traure diners amb un DNI pel que pareixia fals.

 

El presumpte lladre volia robar 18.000 euros

Immediatament, els policies es van dirigir al lloc a on van descobrir que el dia anterior un sospitós, presumpte client d’una entitat bancària en Barcelona, s’havia presentat en un caixer en València amb la intenció de furtar 18.000 euros, mostrant per a això el DNI que corresponia amb el titular del compte.

 

En el transcurs de les investigacions, les autoritats van averiguar que pel fet que la quantitat era elevada i que no era client d’eixa sucursal, esta havia de sol·licitar els diners. Per este motiu, li van indicar que vinguera l’endemà a recollir-lo.

 

L’home es va presentar en la sucursal bancària per a recollir els diners sol·licitats, però pel fet que havien de fer una sèrie de gestions amb la seua sucursal de Barcelona, este va decidir anar-se a prendre un cafè i tornar després.

 

Els agents l’han pillat ‘in fraganti’

Continuant amb les investigacions, els agents van conèixer que des de la sucursal s’havien posat en contacte amb el titular i este els havia manifestat que ni estava en València ni havia demanat ni autoritzava a traure esta quantitat. El banc va decidir comprovar la signatura i va observar que no coincidia amb la que tenien en la seua base de dades, per esta raó, ràpidament van alertar a la policia.

 

La Policia va organitzar un dispositiu pels carrers propers a la sucursal, localitzant en un carrer pròxim a un xic que coincidia amb les característiques físiques aportades, que quan es va donar compte de la presència dels policies va tirar la seua bossa de mà a terra i els va manifestar que era a qui buscaven i que el DNI que portava no era el seu.

 

El sospitós ha furtat diners pel territori espanyol

Finalment, els policies van registrar al sospitós i descobriren un DNI a nom d’una altra persona i el van detindre com a presumpte autor d’un delicte d’usurpació d’estat civil i estafa.

 

A conseqüència de les investigacions realitzades, els agents han acusat al presumpte autor d’altres quatre estafes produïdes en diferents sucursals bancàries de Múrcia, Barcelona i Màlaga en les que s’hauria apoderat de més de 8.000 euros. Ara com ara, el detingut, sense antecedents policials, ha passat a disposició judicial.

Últimes notícies

València Basket i AS Mònaco xoquen en la zona alta de l’Eurolliga amb estils oposats en atac

Dos equips en ratxa s'enfronten este dijous en el Roig Arena, separats per un triomf, per a mesurar dos atacs molt productius i oposats. La pintura i el triple es perfilen com a claus en un partit amb impacte directe en la classificació.

La jutgessa de la dana cita a tres testimonis per contradiccions sobre el confinament

La magistrada que investiga la gestió de la dana ha citat al subsecretari de Justícia i a dos advocats per les contradiccions entre un informe i una versió prèvia. El jutjat afig a la causa l'informe de l'Advocacia i els wasaps Feijoo-Mazon amb acta notarial.

El València encarrila el fitxatge de Sadiq Umar després del seu comiat en Zubieta

El València veu encaminada l'arribada de Sadiq Umar i el davanter s'ha acomiadat dels seus companys en Zubieta. Els clubs negocien un traspàs definitiu.

El PP insta el PSPV a publicar les seues comunicacions de la dana i reclama transparència

Fernando Pastor ha reclamat al PSPV que faça públiques les seues comunicacions del 29 d'octubre de 2024, com ja ha fet el PP. També ha anomenat a consensos en Les Corts i ha alertat de riscos per a la Comunitat davant la reunió Sánchez-ERC.

Compromís denuncia un Nadal a València amb transport col·lapsat i boicot a vianants

Compromís ha acusat a María José Catalá d'impulsar el cotxe privat durant Nadal i de deixar el transport públic desbordat. La coalició reclama una reforma ambiciosa en Colón i advertix de costos per la falta de ZBE.

Indonèsia amplia dos dies la busca del menor valencià desaparegut després del naufragi

Les autoritats indonèsies van estendre fins al divendres el dispositiu per a localitzar al xiquet de 10 anys desaparegut després del naufragi. La pròrroga arriba després d'un dia sense troballes i després de recuperar el cos de Mateo, de 9 anys.

El València visitarà al Burgos i l’Elx al Betis en els octaus de la Copa del Rei

El sorteig d'octaus de la Copa del Rei va aparellar al València amb el Burgos i a l'Elx amb el Betis. La ronda es jugarà entre el 13 i el 15 de gener a partit únic.

Dimitrievski pot jugar en LaLiga amb el València més d’un any després

Stole Dimitrievski es perfila per a tornar a la Lliga amb el València per la lesió de Julen Agirrezabala, més d'un any després del seu últim partit. Carlos Corberán valora també a Cristian Rivero.