Detingut un xic per intentar robar 18.000 euros en una entitat bancària en València

 

Agents de la Policia Nacional han detingut molt prop d’una entitat bancària en València, a un xic de 28 anys, d’origen espanyol, com a presumpte autor dels delictes d’usurpació d’estat civil i estafa, després d’intentar traure 18.000 euros d’un compte bancari amb el DNI d’una altra persona.

 

L’ara detingut se’l considera també el presumpte autor d’altres quatre estafes en les que es va apoderar de 8.290 euros utilitzant el mateix ‘modus operandi’. Els agents li van intervindre un DNI que pertany al titular del compte bancari amb el que anava a realitzar el robatori.

 

Els fets van tindre lloc este dissabte, 26 de setembre, al matí quan diferents agents van ser alertats per la Sala del 091 perquè es dirigiren a una entitat bancària en València a on un xic tractava de traure diners amb un DNI pel que pareixia fals.

 

El presumpte lladre volia robar 18.000 euros

Immediatament, els policies es van dirigir al lloc a on van descobrir que el dia anterior un sospitós, presumpte client d’una entitat bancària en Barcelona, s’havia presentat en un caixer en València amb la intenció de furtar 18.000 euros, mostrant per a això el DNI que corresponia amb el titular del compte.

 

En el transcurs de les investigacions, les autoritats van averiguar que pel fet que la quantitat era elevada i que no era client d’eixa sucursal, esta havia de sol·licitar els diners. Per este motiu, li van indicar que vinguera l’endemà a recollir-lo.

 

L’home es va presentar en la sucursal bancària per a recollir els diners sol·licitats, però pel fet que havien de fer una sèrie de gestions amb la seua sucursal de Barcelona, este va decidir anar-se a prendre un cafè i tornar després.

 

Els agents l’han pillat ‘in fraganti’

Continuant amb les investigacions, els agents van conèixer que des de la sucursal s’havien posat en contacte amb el titular i este els havia manifestat que ni estava en València ni havia demanat ni autoritzava a traure esta quantitat. El banc va decidir comprovar la signatura i va observar que no coincidia amb la que tenien en la seua base de dades, per esta raó, ràpidament van alertar a la policia.

 

La Policia va organitzar un dispositiu pels carrers propers a la sucursal, localitzant en un carrer pròxim a un xic que coincidia amb les característiques físiques aportades, que quan es va donar compte de la presència dels policies va tirar la seua bossa de mà a terra i els va manifestar que era a qui buscaven i que el DNI que portava no era el seu.

 

El sospitós ha furtat diners pel territori espanyol

Finalment, els policies van registrar al sospitós i descobriren un DNI a nom d’una altra persona i el van detindre com a presumpte autor d’un delicte d’usurpació d’estat civil i estafa.

 

A conseqüència de les investigacions realitzades, els agents han acusat al presumpte autor d’altres quatre estafes produïdes en diferents sucursals bancàries de Múrcia, Barcelona i Màlaga en les que s’hauria apoderat de més de 8.000 euros. Ara com ara, el detingut, sense antecedents policials, ha passat a disposició judicial.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Govern destina més de 49 milions a regenerar el litoral valencià abans de 2026

El Ministeri per a la Transició Ecològica executa més de 49 milions d'euros per a regenerar prop de 10 quilòmetres de costa en la Comunitat Valenciana, amb obres a Cullera, Sueca i Sagunt que hauran de concloure abans de juny de 2026.

La Fiscalia recolza que Mazón puga accedir a la causa per la gestió de la dana

La Fiscalia de València demana al jutjat de Catarroja que accepte el recurs de Carlos Mazón i li permeta personar-se en la investigació sobre la gestió de la dana. La jutgessa manté ara com ara la seua condició de testimoni i la lletrada de l'Administració de Justícia rebutja ampliar la seua participació en el procediment.

El Barcelona frega el títol de Lliga mentres mitja taula baralla per la permanència

El Barcelona disposa de la seua primera opció matemàtica per a proclamar-se campió de Lliga mentres fins a deu equips, del Sevilla al València, seguixen atrapats en una ajustada baralla per la permanència.

Koldo García es defén en el Suprem i nega els pagaments mensuals i les mossegades atribuïdes per Aldama

Koldo García nega davant el Suprem haver cobrat 10.000 euros mensuals de Víctor de Aldama, rebutja les mossegades lligades a contractes de màscares i resta importància a la seua relació amb Pedro Sánchez.

Primeres retencions en les eixides de les grans ciutats pel pont de maig

Les eixides i accessos a grans ciutats registren trànsit lent i xicotetes retencions per l'inici del pont de l'1 de maig, agreujades per diversos accidents. La DGT preveu més de 6 milions de desplaçaments i advertix d'una franja horària especialment desfavorable.

Vilaplana i Polo declararan en el Congrés per la comissió de la dana el 18 de maig

La periodista Maribel Vilaplana i el president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, Miguel Polo, compareixeran el 18 de maig davant la comissió del Congrés que investiga la dana d'octubre de 2024 a València.

Desarticulat un clan familiar de droga a Sant Vicent amb set detinguts

Set membres d'un mateix clan familiar han sigut detinguts i llocs en llibertat amb càrrecs després de desmantellar un punt de tràfic de drogues en el centre de Sant Vicent del Raspeig, on es van intervindre drogues, armes prohibides i una plantació interior de marihuana.

La vaga mèdica deixa prop de 270.000 pacients sense atendre en la Comunitat Valenciana

La vaga mèdica intermitent en la Comunitat Valenciana ha provocat que quasi 270.000 pacients no hagen sigut atesos des de desembre, amb milers de cirurgies i consultes ajornades i un fort xoc entre sindicats i Conselleria per les xifres de seguiment.