Detingut un xic per intentar robar 18.000 euros en una entitat bancària en València

 

Agents de la Policia Nacional han detingut molt prop d’una entitat bancària en València, a un xic de 28 anys, d’origen espanyol, com a presumpte autor dels delictes d’usurpació d’estat civil i estafa, després d’intentar traure 18.000 euros d’un compte bancari amb el DNI d’una altra persona.

 

L’ara detingut se’l considera també el presumpte autor d’altres quatre estafes en les que es va apoderar de 8.290 euros utilitzant el mateix ‘modus operandi’. Els agents li van intervindre un DNI que pertany al titular del compte bancari amb el que anava a realitzar el robatori.

 

Els fets van tindre lloc este dissabte, 26 de setembre, al matí quan diferents agents van ser alertats per la Sala del 091 perquè es dirigiren a una entitat bancària en València a on un xic tractava de traure diners amb un DNI pel que pareixia fals.

 

El presumpte lladre volia robar 18.000 euros

Immediatament, els policies es van dirigir al lloc a on van descobrir que el dia anterior un sospitós, presumpte client d’una entitat bancària en Barcelona, s’havia presentat en un caixer en València amb la intenció de furtar 18.000 euros, mostrant per a això el DNI que corresponia amb el titular del compte.

 

En el transcurs de les investigacions, les autoritats van averiguar que pel fet que la quantitat era elevada i que no era client d’eixa sucursal, esta havia de sol·licitar els diners. Per este motiu, li van indicar que vinguera l’endemà a recollir-lo.

 

L’home es va presentar en la sucursal bancària per a recollir els diners sol·licitats, però pel fet que havien de fer una sèrie de gestions amb la seua sucursal de Barcelona, este va decidir anar-se a prendre un cafè i tornar després.

 

Els agents l’han pillat ‘in fraganti’

Continuant amb les investigacions, els agents van conèixer que des de la sucursal s’havien posat en contacte amb el titular i este els havia manifestat que ni estava en València ni havia demanat ni autoritzava a traure esta quantitat. El banc va decidir comprovar la signatura i va observar que no coincidia amb la que tenien en la seua base de dades, per esta raó, ràpidament van alertar a la policia.

 

La Policia va organitzar un dispositiu pels carrers propers a la sucursal, localitzant en un carrer pròxim a un xic que coincidia amb les característiques físiques aportades, que quan es va donar compte de la presència dels policies va tirar la seua bossa de mà a terra i els va manifestar que era a qui buscaven i que el DNI que portava no era el seu.

 

El sospitós ha furtat diners pel territori espanyol

Finalment, els policies van registrar al sospitós i descobriren un DNI a nom d’una altra persona i el van detindre com a presumpte autor d’un delicte d’usurpació d’estat civil i estafa.

 

A conseqüència de les investigacions realitzades, els agents han acusat al presumpte autor d’altres quatre estafes produïdes en diferents sucursals bancàries de Múrcia, Barcelona i Màlaga en les que s’hauria apoderat de més de 8.000 euros. Ara com ara, el detingut, sense antecedents policials, ha passat a disposició judicial.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA manté la testifical i no espera al TSJ sobre Mazón

La magistrada ha rebutjat ajornar la declaració d'un alt càrrec del Consell malgrat que el TSJCV ha de decidir sobre la imputació del expresident Carlos Mazón. La defensa d'Emilio Argüeso va demanar suspendre-la, però el jutjat seguix amb les diligències.

Els taxis paralitzen 24 hores el servici en la Comunitat amb marxa a València i protesta davant la Generalitat

El taxi ha detingut la seua activitat des de les 06.00 amb excepcions per a urgències i trasllats hospitalaris. Reclama equilibri enfront de les VTC mentres la Generalitat ultima un decret.

Detinguts tres menors de 14 i 15 anys per la violació d’una menor de 16 a València

Tres menors de 14 i 15 anys han sigut detinguts per la violació d'una jove de 16 a València. També estan investigats per gravar i difondre les imatges; queden en llibertat vigilada amb prohibició d'acostar-se.

El MARQ presenta al MAN la investigació de la major necròpoli bizantina a Rojales

El MAN ha acollit la presentació dels avanços del MARQ sobre la major necròpoli bizantina peninsular a Rojales. La investigació es relaciona amb ritu cristià primerenc, mobilitat oriental i rastre de 'yersina pestis'.

La Comunitat Valenciana, segona exportadora de fruites i hortalisses amb el 28% del total

La Comunitat Valenciana va ser la segona comunitat exportadora de fruites i hortalisses en 2025 amb el 28%, en vendre 3,3 milions de tones per 4.790 milions. Espanya va retallar el volum un 4% però va elevar el valor un 4%, amb Europa com a principal destí.

La menstruació condiciona la vida diària de més del 80% de les dones a Espanya

Un estudi amb més de 4.000 participants assenyala que la menstruació impacta la vida quotidiana, la participació social i el benestar. El dolor i l'estigma impulsen canvis d'hàbits.

Detingut amb mig quilo de cocaïna i fàrmacs amb recepta en zones d’oci

Un home de 33 anys ha sigut detingut amb 493 grams de cocaïna, 730 comprimits subjectes a recepta i 166 butllofes. Part de la droga anava oculta en vapers manipulats.

El València busca aprofitar la ressaca copera del Baskonia per a afermar-se en l’Eurolliga

El València visita al Kosner Baskonia amb la idea de capitalitzar la ressaca del recent títol coper vitorià i sumar un triomf clau per a consolidar el Top-6.