Detingut un xic per intentar robar 18.000 euros en una entitat bancària en València

 

Agents de la Policia Nacional han detingut molt prop d’una entitat bancària en València, a un xic de 28 anys, d’origen espanyol, com a presumpte autor dels delictes d’usurpació d’estat civil i estafa, després d’intentar traure 18.000 euros d’un compte bancari amb el DNI d’una altra persona.

 

L’ara detingut se’l considera també el presumpte autor d’altres quatre estafes en les que es va apoderar de 8.290 euros utilitzant el mateix ‘modus operandi’. Els agents li van intervindre un DNI que pertany al titular del compte bancari amb el que anava a realitzar el robatori.

 

Els fets van tindre lloc este dissabte, 26 de setembre, al matí quan diferents agents van ser alertats per la Sala del 091 perquè es dirigiren a una entitat bancària en València a on un xic tractava de traure diners amb un DNI pel que pareixia fals.

 

El presumpte lladre volia robar 18.000 euros

Immediatament, els policies es van dirigir al lloc a on van descobrir que el dia anterior un sospitós, presumpte client d’una entitat bancària en Barcelona, s’havia presentat en un caixer en València amb la intenció de furtar 18.000 euros, mostrant per a això el DNI que corresponia amb el titular del compte.

 

En el transcurs de les investigacions, les autoritats van averiguar que pel fet que la quantitat era elevada i que no era client d’eixa sucursal, esta havia de sol·licitar els diners. Per este motiu, li van indicar que vinguera l’endemà a recollir-lo.

 

L’home es va presentar en la sucursal bancària per a recollir els diners sol·licitats, però pel fet que havien de fer una sèrie de gestions amb la seua sucursal de Barcelona, este va decidir anar-se a prendre un cafè i tornar després.

 

Els agents l’han pillat ‘in fraganti’

Continuant amb les investigacions, els agents van conèixer que des de la sucursal s’havien posat en contacte amb el titular i este els havia manifestat que ni estava en València ni havia demanat ni autoritzava a traure esta quantitat. El banc va decidir comprovar la signatura i va observar que no coincidia amb la que tenien en la seua base de dades, per esta raó, ràpidament van alertar a la policia.

 

La Policia va organitzar un dispositiu pels carrers propers a la sucursal, localitzant en un carrer pròxim a un xic que coincidia amb les característiques físiques aportades, que quan es va donar compte de la presència dels policies va tirar la seua bossa de mà a terra i els va manifestar que era a qui buscaven i que el DNI que portava no era el seu.

 

El sospitós ha furtat diners pel territori espanyol

Finalment, els policies van registrar al sospitós i descobriren un DNI a nom d’una altra persona i el van detindre com a presumpte autor d’un delicte d’usurpació d’estat civil i estafa.

 

A conseqüència de les investigacions realitzades, els agents han acusat al presumpte autor d’altres quatre estafes produïdes en diferents sucursals bancàries de Múrcia, Barcelona i Màlaga en les que s’hauria apoderat de més de 8.000 euros. Ara com ara, el detingut, sense antecedents policials, ha passat a disposició judicial.

Anuncios

Últimes notícies

El festival Davanteres torna a València al maig amb un programa que creua arts i talents

El festival Davanteres celebrarà a València, del 22 al 31 de maig, la seua quarta edició amb un programa que unix literatura, música, cinema i pensament en diversos espais culturals de la ciutat.

El Palau de Congressos de València impulsa 94,7 milions d’impacte econòmic en 2025

L'activitat del Palau de Congressos de València va generar en 2025 un impacte econòmic de 94,7 milions, va reforçar la seua solvència financera i va consolidar a la ciutat com a destí MICE competitiu.

Una oceanògrafa valenciana, entre els espanyols del creuer amb possible brot de hantavirus

L'oceanògrafa valenciana Aitana Forcén-Vázquez és una de les catorze persones espanyoles que viatgen en el creuer amb un possible brot de hantavirus que ha causat tres morts a l'Atlàntic Sud, mentres Espanya i l'OMS coordinen l'assistència.

La jutgessa de la DANA demana a la Fiscalia que aclarisca si les perquisicions afecten a Mazón

La magistrada que instruïx la causa per la gestió de la DANA reclama a la Fiscalia que precise si vol mantindre o anul·lar unes diligències que, en la pràctica, podrien suposar investigar a Carlos Mazón.

Alacant deté el trasllat de la Torre Placia després d’aflorar restes arqueològiques

L'Ajuntament d'Alacant ha suspés temporalment les obres de trasllat de la Torre Placia després de localitzar una escala de caragol original i diversos murs històrics no previstos en el projecte inicial.

València inaugura el primer centre municipal veterinari per a colònies felines d’Espanya

València ha inaugurat el primer centre municipal d'Espanya dedicat en exclusiva a l'esterilització, atenció i cura dels més de 22.000 gats comunitaris que viuen a la ciutat.

La Comunitat Valenciana eleva un 5,9% l’arribada de turistes internacionals i el gasto creix un 4,7% fins a març

La Comunitat Valenciana rep 2,25 milions de turistes internacionals fins a març, un 5,9% més, i aconseguix un gasto de 2.872 milions, mentres Espanya marca nous rècords trimestrals i al març.

La Copa Faulconbridge inicia etapa com Challenger 175 i es prepara per al comiat de Baptista i Zapata

La Copa Faulconbridge estrena categoria ATP Challenger 175 i nova data en el Club de Tenis València, en una edició marcada pel comiat de Roberto Bautista i Bernabé Zapata.