Detingut un xic per intentar robar 18.000 euros en una entitat bancària en València

 

Agents de la Policia Nacional han detingut molt prop d’una entitat bancària en València, a un xic de 28 anys, d’origen espanyol, com a presumpte autor dels delictes d’usurpació d’estat civil i estafa, després d’intentar traure 18.000 euros d’un compte bancari amb el DNI d’una altra persona.

 

L’ara detingut se’l considera també el presumpte autor d’altres quatre estafes en les que es va apoderar de 8.290 euros utilitzant el mateix ‘modus operandi’. Els agents li van intervindre un DNI que pertany al titular del compte bancari amb el que anava a realitzar el robatori.

 

Els fets van tindre lloc este dissabte, 26 de setembre, al matí quan diferents agents van ser alertats per la Sala del 091 perquè es dirigiren a una entitat bancària en València a on un xic tractava de traure diners amb un DNI pel que pareixia fals.

 

El presumpte lladre volia robar 18.000 euros

Immediatament, els policies es van dirigir al lloc a on van descobrir que el dia anterior un sospitós, presumpte client d’una entitat bancària en Barcelona, s’havia presentat en un caixer en València amb la intenció de furtar 18.000 euros, mostrant per a això el DNI que corresponia amb el titular del compte.

 

En el transcurs de les investigacions, les autoritats van averiguar que pel fet que la quantitat era elevada i que no era client d’eixa sucursal, esta havia de sol·licitar els diners. Per este motiu, li van indicar que vinguera l’endemà a recollir-lo.

 

L’home es va presentar en la sucursal bancària per a recollir els diners sol·licitats, però pel fet que havien de fer una sèrie de gestions amb la seua sucursal de Barcelona, este va decidir anar-se a prendre un cafè i tornar després.

 

Els agents l’han pillat ‘in fraganti’

Continuant amb les investigacions, els agents van conèixer que des de la sucursal s’havien posat en contacte amb el titular i este els havia manifestat que ni estava en València ni havia demanat ni autoritzava a traure esta quantitat. El banc va decidir comprovar la signatura i va observar que no coincidia amb la que tenien en la seua base de dades, per esta raó, ràpidament van alertar a la policia.

 

La Policia va organitzar un dispositiu pels carrers propers a la sucursal, localitzant en un carrer pròxim a un xic que coincidia amb les característiques físiques aportades, que quan es va donar compte de la presència dels policies va tirar la seua bossa de mà a terra i els va manifestar que era a qui buscaven i que el DNI que portava no era el seu.

 

El sospitós ha furtat diners pel territori espanyol

Finalment, els policies van registrar al sospitós i descobriren un DNI a nom d’una altra persona i el van detindre com a presumpte autor d’un delicte d’usurpació d’estat civil i estafa.

 

A conseqüència de les investigacions realitzades, els agents han acusat al presumpte autor d’altres quatre estafes produïdes en diferents sucursals bancàries de Múrcia, Barcelona i Màlaga en les que s’hauria apoderat de més de 8.000 euros. Ara com ara, el detingut, sense antecedents policials, ha passat a disposició judicial.

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.