14.4 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Un xic ferit en un accident entre tres cotxes en Vila-real

 

Esta vesprada, cap a les 15.00 hores, s’ha produït un accident de trànsit en xocar tres cotxes en la carretera N-340, en el terme municipal de Vila-real, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), en el que un xic de 30 anys ha acabat greument ferit.

 

El Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències de la Generalitat Valenciana (CICU) ha mobilitzat fins al lloc dels fets a una ambulància del Servici d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU) i una altra ambulància del Suport Vital Bàsic (SVB), que han assistit a la víctima, qui presentava policontusions.

 

Una volta estabilitzat, el xic ha sigut traslladat fins a l’hospital Universitari la Plana de Vila-real en l’ambulància de Suport Vital Bàsic. A hores d’ara es desconeix l‘estat actual de la víctima. D’altra banda, a conseqüència de l’accident, s’han registrat importants retencions, segons testimonis de la col·lisió.

 

CICU

Els Centres d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU), dependents de la Conselleria de Sanitat, van gestionar un 45% més d’avisos en 2020 que l’any anterior a conseqüència de la pandèmia, ja que dels 846.000 atesos, més de 400.000 van correspondre al telèfon d’atenció per coronavirus.

 

Estes dades suposen la gestió de 2.318 avisos diaris i segons la classe d’incident, 192.810 van ser emergències, 161.995 telefonades que requerien resposta de caràcter urgent, 171.200 consultes mèdiques, 13.795 serveis que van correspondre a transports secundaris i 133.957 a transports urgents no assistits.

 

Eixos dos últims tipus de servicis són, en el primer cas, els traslladats de pacients entre centres hospitalaris que requerixen personal sanitari, i en el segon cas els trasllats a centres sanitaris o domicilis que no requerixen assistència sanitària durant el transport. La resta de les atencions es referix a alertes, anomenades associades i altres serveis.

 

El treball ordinari del CICU ha augmentat de manera significativa l’any 2020 a conseqüència de la pandèmia per Covid-19. Per a fer front a eixe increment la Conselleria de Sanitat va posar en marxa al febrer un Dispositiu Especial d’Alerta Epidemiològica per coronavirus, que incloïa el telèfon d’atenció 900 300 555 i personal especialitzat de reforç per a la central d’urgències sanitàries. Des de la posada en marxa del telèfon específic i fins al 31 de desembre de 2020, es van rebre un total de 424.323 crides que van derivar en la gestió de 318.004 incidents, prop de mil diaris.

Últimes notícies

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.

Detinguts huit menors per l’agressió a un jove a l’eixida d’una discoteca a Alacant

Huit menors, de 14 a 16 anys, han sigut detinguts per la seua presumpta implicació en l'agressió a un jove de 16 anys fora d'una discoteca de la Platja de Sant Joan. El cas ha sigut remés a la Fiscalia de Menors per a decidir les mesures a adoptar.

L’Horta Sud convida als voluntaris de la dana a tornar com a turistes

L'Horta Sud llança en Fitur 2026 la campanya 'Torna a l'Horta Sud' perquè els qui van ajudar després de la dana tornen com a turistes, redescobrisquen la zona i donen suport a l'economia local.

La Generalitat recupera 50 quilòmetres de camins forestals a Xert després de la dana

La Generalitat ha reparat 50 km de camins i pistes forestals a Xert amb 1,1 milions després de la dana. L'actuació s'integra en un pla de 93 milions per a recuperar 2.755 km i reforçar la prevenció d'incendis.

Acaba l’alerta groga per fenòmens costaners a Alacant i seguix l’avís per vent

Emergències ha decretat la fi de l'alerta groga per fenòmens costaners en tota la costa d'Alacant, però manté els avisos per vent. L'avís continua actiu a l'interior nord de Castelló, interior sud de València i en tota la província d'Alacant.

Bombers contenen la propagació d’un incendi al costat d’una nau en el polígon de Carrús

El foc declarat en l'exterior d'una nau del polígon de Carrús afecta a apilaments de cartó, plàstic i restes de desballestament. No hi ha ferits i es preveuen diverses hores de treball.

Diversos detinguts per la mort d’un home a Benifaió després d’un incendi simulat

Diverses persones han sigut detingudes com a presumptes responsables de l'assassinat d'un home a Benifaió i de simular un incendi per a encobrir-lo. La investigació seguix sota secret judicial i l'autòpsia va descartar que la mort es deguera al foc.