Sanitat administrarà més de 185.000 dosi en 70 punts de vacunació massiva de la Comunitat

Ximo Puig i Ana Barceló visitant el punt de vacunació en la Ciutat de les Arts i les Ciències acompanyats del personal sanitari.

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha visitat este matí al costat de la consellera de SanitatAna Barceló, el punt de vacunació massiva de València, situat en la Ciutat de les Arts i les Ciències.

Ximo Puig ha anunciat que el dilluns començarà una nova etapa en la vacunació amb la posada en funcionament de quatre grans centres de vacunació en la Comunitat: a més de la Ciutat dels Arts, L’Auditori de Castelló, la Ciutat de la Llum a AlacantIFA a Elx.

Ximo Puig fent parlaments al seu costat Ana Barceló

Al costat d’estos espais, es vacunarà en 18 altres punts també habilitats específicament per a això, als quals s’afegeixen 48 punts addicionals de proximitat al llarg de tot el territori per a acostar els llocs d’immunització a tota la població. Estos punts corresponen a 48 zones bàsiques de salut, amb els seus corresponents centres de salut i als quals se sumen els consultoris auxiliars dependents, la qual cosa permet evitar desplaçaments.

Només els 22 punts específics, que comptaren amb més de 1.000 professionals, poden administrar més de 4.000 dosis cada hora. Esta estructura permet inocular mig milió de dosi a la setmana*.

De moment, els 70 punts de vacunació (més els consultoris auxiliars dependents de les 48 zones bàsiques de salut) que s’han disposat són més que suficients per a administrar les vacunes que estan arribant. Si fes falta, es poden incrementar fins a 161.

La Conselleria de Sanitat ha destacat la importància de respectar l’horari per a evitar aglomeracions, per la qual cosa ha sol·licitat la col·laboració de les persones citades perquè acudisquen a l’hora assignada, sense avançar-se, i així agilitar el procés.

Carnet de vacunació

 

També des del dilluns, es començarà a lliurar un tríptic que inclou un carnet de vacunació amb dades sobre la mena d’immunització rebuda, la data o el número de dosi. El document, a més, serveix com a justificant de desplaçament a la vacunació i incorpora recomanacions, com mantenir les mesures de precaució enfront de la covid després de la vacunació.

El carnet té un valor informatiu, per la qual cosa no s’ha de confondre amb el passaport de vacunació que vol desenvolupar la Unió Europea.

El doble de vacunes administrades en tres setmanes

 

El president de la Generalitat ha destacat que en les últimes tres setmanes s’han duplicat el nombre de vacunes administrades, en passar de 640.000 dosis a 1,2 milions. «Ens agradaria anar més ràpidament, però el ritme depén de l’arribada de les vacunes», ha explicat.

A més, Ximo Puig ha avançat que la setmana vinent està previst administrar més de 185.000 dosis. La gran majoria (68.000) són primeres dosis per a persones de 70 a 79 anys, un segment d’edat que també rebrà 55.000 segones dosis. 16.000 vacunes es destinaran a segones dosis de majors de 80 anys i grans dependents i 40.000 al grup d’entre 60 i 65 anys.

Ximo Puig atenent al personal sanitari

 

Últimes notícies

Controlat de matinada l’incendi forestal de Forcall originat per un camió accidentat

Els bombers han estabilitzat de matinada l’incendi forestal declarat diumenge a Forcall (Castelló), provocat per un camió accidentat en un barranc. El foc ha obligat a desplegar mitjans aeris i terrestres i a activar la situació 1 del Pla Especial d’Incendis Forestals.

Mitjans aeris i terrestres continuen combatent l’incendi forestal de Forcall

L’incendi forestal originat pel foc d’un camió accidentat en un barranc de Forcall continua actiu i obliguen a desplegar importants mitjans aeris i terrestres.

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.