Sanitat administrarà més de 185.000 dosi en 70 punts de vacunació massiva de la Comunitat

Ximo Puig i Ana Barceló visitant el punt de vacunació en la Ciutat de les Arts i les Ciències acompanyats del personal sanitari.

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha visitat este matí al costat de la consellera de SanitatAna Barceló, el punt de vacunació massiva de València, situat en la Ciutat de les Arts i les Ciències.

Ximo Puig ha anunciat que el dilluns començarà una nova etapa en la vacunació amb la posada en funcionament de quatre grans centres de vacunació en la Comunitat: a més de la Ciutat dels Arts, L’Auditori de Castelló, la Ciutat de la Llum a AlacantIFA a Elx.

Ximo Puig fent parlaments al seu costat Ana Barceló

Al costat d’estos espais, es vacunarà en 18 altres punts també habilitats específicament per a això, als quals s’afegeixen 48 punts addicionals de proximitat al llarg de tot el territori per a acostar els llocs d’immunització a tota la població. Estos punts corresponen a 48 zones bàsiques de salut, amb els seus corresponents centres de salut i als quals se sumen els consultoris auxiliars dependents, la qual cosa permet evitar desplaçaments.

Només els 22 punts específics, que comptaren amb més de 1.000 professionals, poden administrar més de 4.000 dosis cada hora. Esta estructura permet inocular mig milió de dosi a la setmana*.

De moment, els 70 punts de vacunació (més els consultoris auxiliars dependents de les 48 zones bàsiques de salut) que s’han disposat són més que suficients per a administrar les vacunes que estan arribant. Si fes falta, es poden incrementar fins a 161.

La Conselleria de Sanitat ha destacat la importància de respectar l’horari per a evitar aglomeracions, per la qual cosa ha sol·licitat la col·laboració de les persones citades perquè acudisquen a l’hora assignada, sense avançar-se, i així agilitar el procés.

Carnet de vacunació

 

També des del dilluns, es començarà a lliurar un tríptic que inclou un carnet de vacunació amb dades sobre la mena d’immunització rebuda, la data o el número de dosi. El document, a més, serveix com a justificant de desplaçament a la vacunació i incorpora recomanacions, com mantenir les mesures de precaució enfront de la covid després de la vacunació.

El carnet té un valor informatiu, per la qual cosa no s’ha de confondre amb el passaport de vacunació que vol desenvolupar la Unió Europea.

El doble de vacunes administrades en tres setmanes

 

El president de la Generalitat ha destacat que en les últimes tres setmanes s’han duplicat el nombre de vacunes administrades, en passar de 640.000 dosis a 1,2 milions. «Ens agradaria anar més ràpidament, però el ritme depén de l’arribada de les vacunes», ha explicat.

A més, Ximo Puig ha avançat que la setmana vinent està previst administrar més de 185.000 dosis. La gran majoria (68.000) són primeres dosis per a persones de 70 a 79 anys, un segment d’edat que també rebrà 55.000 segones dosis. 16.000 vacunes es destinaran a segones dosis de majors de 80 anys i grans dependents i 40.000 al grup d’entre 60 i 65 anys.

Ximo Puig atenent al personal sanitari

 

Últimes notícies

El PSPV denuncia un fort retall d’inversions de la Generalitat a Alacant en els comptes de 2026

El PSPV-PSOE d’Alacant ha assegurat que la Generalitat ha reduït més de la mitat les inversions territorialitzades a la província en els pressupostos de 2026, mentre que el Govern d’Espanya preveu una aportació rècord als municipis alacantins.

PP i Vox aproven a soles les conclusions de la comissió de la DANA del 29 d’octubre

El ple de Les Corts ha aprovat amb PP i Vox el dictamen de la comissió d’investigació sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024, rebutjat per PSPV i Compromis, que acusen el Consell de voler exculpar-se de la gestio d’una tragèdia amb 230 morts.

Pedro Martínez apel·la a la tranquil·litat abans de la final entre València Basket i Barça

Pedro Martínez assegura que el València Basket arriba a la final de la Lliga Endesa contra el Barça amb la tranquil·litat del treball ben fet, el factor pista a favor i molta il·lusió.

Pradilla encén l’afició taronja abans de la final contra el Barça al Roig Arena

Jaime Pradilla destaca la il·lusió del vestidor del Valencia Basket abans d’afrontar la final de la Lliga Endesa contra el Barça, que començarà este dijous al Roig Arena.

Orgull LGTBI a València: la Delegació del Govern es declara espai refugi

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha celebrat un acte institucional pel Dia de l’Orgull LGTBI amb desplegament de bandera i un conversatori amb entitats i les ministres Ana Redondo i Diana Morant, reivindicant la llibertat i la dignitat del col·lectiu.

Milers de metges ixen al carrer a València i Alacant per a defensar la sanitat pública

Metges i facultatius han omplit este dimecres els carrers de València i Alacant per a protestar contra l’Anteprojecte d’Estatut Marc i reclamar millors condicions laborals i assistència digna per als pacients. El Sindicat Mèdic CESMCV avisa que les mobilitzacions continuaran i no descarta una vaga indefinida.

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.