Sanitat administrarà més de 185.000 dosi en 70 punts de vacunació massiva de la Comunitat

Ximo Puig i Ana Barceló visitant el punt de vacunació en la Ciutat de les Arts i les Ciències acompanyats del personal sanitari.

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha visitat este matí al costat de la consellera de SanitatAna Barceló, el punt de vacunació massiva de València, situat en la Ciutat de les Arts i les Ciències.

Ximo Puig ha anunciat que el dilluns començarà una nova etapa en la vacunació amb la posada en funcionament de quatre grans centres de vacunació en la Comunitat: a més de la Ciutat dels Arts, L’Auditori de Castelló, la Ciutat de la Llum a AlacantIFA a Elx.

Anuncios
Ximo Puig fent parlaments al seu costat Ana Barceló

Al costat d’estos espais, es vacunarà en 18 altres punts també habilitats específicament per a això, als quals s’afegeixen 48 punts addicionals de proximitat al llarg de tot el territori per a acostar els llocs d’immunització a tota la població. Estos punts corresponen a 48 zones bàsiques de salut, amb els seus corresponents centres de salut i als quals se sumen els consultoris auxiliars dependents, la qual cosa permet evitar desplaçaments.

Només els 22 punts específics, que comptaren amb més de 1.000 professionals, poden administrar més de 4.000 dosis cada hora. Esta estructura permet inocular mig milió de dosi a la setmana*.

De moment, els 70 punts de vacunació (més els consultoris auxiliars dependents de les 48 zones bàsiques de salut) que s’han disposat són més que suficients per a administrar les vacunes que estan arribant. Si fes falta, es poden incrementar fins a 161.

La Conselleria de Sanitat ha destacat la importància de respectar l’horari per a evitar aglomeracions, per la qual cosa ha sol·licitat la col·laboració de les persones citades perquè acudisquen a l’hora assignada, sense avançar-se, i així agilitar el procés.

Carnet de vacunació

 

També des del dilluns, es començarà a lliurar un tríptic que inclou un carnet de vacunació amb dades sobre la mena d’immunització rebuda, la data o el número de dosi. El document, a més, serveix com a justificant de desplaçament a la vacunació i incorpora recomanacions, com mantenir les mesures de precaució enfront de la covid després de la vacunació.

El carnet té un valor informatiu, per la qual cosa no s’ha de confondre amb el passaport de vacunació que vol desenvolupar la Unió Europea.

El doble de vacunes administrades en tres setmanes

 

El president de la Generalitat ha destacat que en les últimes tres setmanes s’han duplicat el nombre de vacunes administrades, en passar de 640.000 dosis a 1,2 milions. “Ens agradaria anar més ràpidament, però el ritme depén de l’arribada de les vacunes”, ha explicat.

A més, Ximo Puig ha avançat que la setmana vinent està previst administrar més de 185.000 dosis. La gran majoria (68.000) són primeres dosis per a persones de 70 a 79 anys, un segment d’edat que també rebrà 55.000 segones dosis. 16.000 vacunes es destinaran a segones dosis de majors de 80 anys i grans dependents i 40.000 al grup d’entre 60 i 65 anys.

Ximo Puig atenent al personal sanitari

 

Anuncios

Últimes notícies

Urpa de Cap Verd el creuer amb brot de hantavirus rumb a Canàries

El creuer MV Hondius ha partit de Cap Verd cap al port de Granadilla de Abona, a Tenerife, després d'evacuar a tres persones amb hantavirus. A la seua arribada s'activarà un dispositiu sanitari per a avaluar i repatriar a tot el passatge, inclosos els espanyols a bord.

València Basket assalta el OAKA, força el 1-2 i allarga la sèrie davant el Panathinaikos

València Basket firma una exhibició col·lectiva en el OAKA, derrota al Panathinaikos per 87-91 i manté visca l'eliminatòria de quarts de final de l'Eurolliga.

El Crystal Palace s’interessa per Marcelino per a rellevar a Glasner

El Crystal Palace ha realitzat un primer sondeig per Marcelino García Toral per a ocupar la banqueta la pròxima temporada després de l'eixida anunciada d'Oliver Glasner, que deixarà el club al final del curs.

Aemet alerta de tempestes intenses en la serra que poden causar inundacions locals

Aemet manté avisos taronja i groc per tempestes que poden descarregar més de 40 litres per metre quadrat en una hora en el sud de València i nord d'Alacant, amb el risc d'inundacions locals.

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.

Denuncien un intent d’agressió amb un cristall d’un pres de Picassent a diversos funcionaris

Acaip UGT denuncia que un pres del centre penitenciari de Picassent va intentar agredir amb un tros de cristall a diversos funcionaris, que van resultar ferits de diversa consideració.

València estrenarà este estiu punts de bany a la platja per a persones amb paràlisi cerebral

L'Ajuntament de València posarà en marxa este estiu un projecte pilot de punts de bany adaptats per a persones amb paràlisi cerebral a la platja del Cabanyal, que s'estendrà posteriorment a altres trams del litoral.

La Policia Local de València immobilitza 129 patinets i reforça els controls en barris conflictius

La Policia Local de València ha controlat 161 patinets elèctrics des de finals d'abril, dels quals ha immobilitzat 129 i ha imposat 219 denúncies en diversos barris per infraccions tècniques i de circulació.