Sanitat administrarà més de 185.000 dosi en 70 punts de vacunació massiva de la Comunitat

Ximo Puig i Ana Barceló visitant el punt de vacunació en la Ciutat de les Arts i les Ciències acompanyats del personal sanitari.

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha visitat este matí al costat de la consellera de SanitatAna Barceló, el punt de vacunació massiva de València, situat en la Ciutat de les Arts i les Ciències.

Ximo Puig ha anunciat que el dilluns començarà una nova etapa en la vacunació amb la posada en funcionament de quatre grans centres de vacunació en la Comunitat: a més de la Ciutat dels Arts, L’Auditori de Castelló, la Ciutat de la Llum a AlacantIFA a Elx.

Ximo Puig fent parlaments al seu costat Ana Barceló

Al costat d’estos espais, es vacunarà en 18 altres punts també habilitats específicament per a això, als quals s’afegeixen 48 punts addicionals de proximitat al llarg de tot el territori per a acostar els llocs d’immunització a tota la població. Estos punts corresponen a 48 zones bàsiques de salut, amb els seus corresponents centres de salut i als quals se sumen els consultoris auxiliars dependents, la qual cosa permet evitar desplaçaments.

Només els 22 punts específics, que comptaren amb més de 1.000 professionals, poden administrar més de 4.000 dosis cada hora. Esta estructura permet inocular mig milió de dosi a la setmana*.

De moment, els 70 punts de vacunació (més els consultoris auxiliars dependents de les 48 zones bàsiques de salut) que s’han disposat són més que suficients per a administrar les vacunes que estan arribant. Si fes falta, es poden incrementar fins a 161.

La Conselleria de Sanitat ha destacat la importància de respectar l’horari per a evitar aglomeracions, per la qual cosa ha sol·licitat la col·laboració de les persones citades perquè acudisquen a l’hora assignada, sense avançar-se, i així agilitar el procés.

Carnet de vacunació

 

També des del dilluns, es començarà a lliurar un tríptic que inclou un carnet de vacunació amb dades sobre la mena d’immunització rebuda, la data o el número de dosi. El document, a més, serveix com a justificant de desplaçament a la vacunació i incorpora recomanacions, com mantenir les mesures de precaució enfront de la covid després de la vacunació.

El carnet té un valor informatiu, per la qual cosa no s’ha de confondre amb el passaport de vacunació que vol desenvolupar la Unió Europea.

El doble de vacunes administrades en tres setmanes

 

El president de la Generalitat ha destacat que en les últimes tres setmanes s’han duplicat el nombre de vacunes administrades, en passar de 640.000 dosis a 1,2 milions. “Ens agradaria anar més ràpidament, però el ritme depén de l’arribada de les vacunes”, ha explicat.

A més, Ximo Puig ha avançat que la setmana vinent està previst administrar més de 185.000 dosis. La gran majoria (68.000) són primeres dosis per a persones de 70 a 79 anys, un segment d’edat que també rebrà 55.000 segones dosis. 16.000 vacunes es destinaran a segones dosis de majors de 80 anys i grans dependents i 40.000 al grup d’entre 60 i 65 anys.

Ximo Puig atenent al personal sanitari

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detinguts els quatre autors d’un intent de segrest frustrat pel gos de la víctima a Polinyà de Xúquer

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre integrants d'un grup criminal que va intentar segrestar una dona en el seu domicili de Polinyà de Xúquer. El rapte es va frustrar quan el gos de la víctima va mossegar a un dels assaltants, la qual cosa va desencadenar una investigació en tres fases.

Marxa lenta de VTC provoca embossos i corts en vies clau de València

La marxa lenta de VTC contra el decret de la Generalitat que limita la seua activitat provoca congestió en artèries principals de València i el tall de Sant Vicent Màrtir. Dos columnes han eixit des de Pista de Silla i Corts Valencianes i confluïxen en el centre per a finalitzar davant la Conselleria de Transports.

La capella ardent d’Antonio Tejero s’instal·la en un tanatori de Xàtiva

El tanatori Servisa de Xàtiva acull la capella ardent de l'ex tinent coronel Antonio Tejero, mort als 93 anys. El funeral està previst esta vesprada en la capella de la Costera i l'accés a la vetla és només per a la família.

El preu de la vivenda bat rècord: puja un 7,5% en 2025 i un 9,4% en la Comunitat Valenciana

El preu mitjà va aconseguir 1.902 euros/m², un 7,5% més que en 2024, i va superar el pic de 2007. Les compravendes van créixer un 4,4% i les hipoteques un 13,7%.

Les cendres d’Antonio Tejero reposaran en Torre de la Mar al costat de la seua esposa

La família preveu traslladar les cendres de l'extinent coronel a Torre de la Mar, on va residir. Seran depositades al costat de la seua esposa i la data encara es desconeix

Cel buidat i boires a l’alba en la Comunitat Valenciana este dijous, amb temperatures sense canvis

Jornada estable en la Comunitat Valenciana: cels buidats, núvols baixos i boires a primeres hores i termòmetres sense variacions. El divendres seguirà el temps tranquil, amb núvols alts a la vesprada.

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira mentres rebia tractament a domicili

Antonio Tejero, ex tinent coronel de la Guàrdia Civil i protagonista del 23F, ha mort als 93 anys a la seua casa d'Alzira, on rebia atenció a domicili. La vetla i la cremació es realitzaran a Xàtiva.

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira als 93 anys

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira, on rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera. Tenia 93 anys.