Sanitat administrarà més de 185.000 dosi en 70 punts de vacunació massiva de la Comunitat

Ximo Puig i Ana Barceló visitant el punt de vacunació en la Ciutat de les Arts i les Ciències acompanyats del personal sanitari.

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha visitat este matí al costat de la consellera de SanitatAna Barceló, el punt de vacunació massiva de València, situat en la Ciutat de les Arts i les Ciències.

Ximo Puig ha anunciat que el dilluns començarà una nova etapa en la vacunació amb la posada en funcionament de quatre grans centres de vacunació en la Comunitat: a més de la Ciutat dels Arts, L’Auditori de Castelló, la Ciutat de la Llum a AlacantIFA a Elx.

Ximo Puig fent parlaments al seu costat Ana Barceló

Al costat d’estos espais, es vacunarà en 18 altres punts també habilitats específicament per a això, als quals s’afegeixen 48 punts addicionals de proximitat al llarg de tot el territori per a acostar els llocs d’immunització a tota la població. Estos punts corresponen a 48 zones bàsiques de salut, amb els seus corresponents centres de salut i als quals se sumen els consultoris auxiliars dependents, la qual cosa permet evitar desplaçaments.

Només els 22 punts específics, que comptaren amb més de 1.000 professionals, poden administrar més de 4.000 dosis cada hora. Esta estructura permet inocular mig milió de dosi a la setmana*.

De moment, els 70 punts de vacunació (més els consultoris auxiliars dependents de les 48 zones bàsiques de salut) que s’han disposat són més que suficients per a administrar les vacunes que estan arribant. Si fes falta, es poden incrementar fins a 161.

La Conselleria de Sanitat ha destacat la importància de respectar l’horari per a evitar aglomeracions, per la qual cosa ha sol·licitat la col·laboració de les persones citades perquè acudisquen a l’hora assignada, sense avançar-se, i així agilitar el procés.

Carnet de vacunació

 

També des del dilluns, es començarà a lliurar un tríptic que inclou un carnet de vacunació amb dades sobre la mena d’immunització rebuda, la data o el número de dosi. El document, a més, serveix com a justificant de desplaçament a la vacunació i incorpora recomanacions, com mantenir les mesures de precaució enfront de la covid després de la vacunació.

El carnet té un valor informatiu, per la qual cosa no s’ha de confondre amb el passaport de vacunació que vol desenvolupar la Unió Europea.

El doble de vacunes administrades en tres setmanes

 

El president de la Generalitat ha destacat que en les últimes tres setmanes s’han duplicat el nombre de vacunes administrades, en passar de 640.000 dosis a 1,2 milions. «Ens agradaria anar més ràpidament, però el ritme depén de l’arribada de les vacunes», ha explicat.

A més, Ximo Puig ha avançat que la setmana vinent està previst administrar més de 185.000 dosis. La gran majoria (68.000) són primeres dosis per a persones de 70 a 79 anys, un segment d’edat que també rebrà 55.000 segones dosis. 16.000 vacunes es destinaran a segones dosis de majors de 80 anys i grans dependents i 40.000 al grup d’entre 60 i 65 anys.

Ximo Puig atenent al personal sanitari

 

Últimes notícies

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la documentació sobre la promoció de Les Naus i rebutja les crítiques de falta de transparència, comparant la gestió amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha oferit tota la informació en temps real sobre la investigació de les vivendes públiques de Les Naus i retreta a l’esquerra les seues crítiques, comparant el cas amb l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa la gestió del PP en Les Naus i nega falta de transparència a Alacant

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern del PP està col·laborant i sent transparent en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la Platja de Sant Joan, i ha comparat esta situació amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus a la Platja de San Juan

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar (PP), ha assegurat que el govern local està col·laborant amb total transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en lajornament de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat aquesta actitud amb el cas dalcoi.

Quatre excaps d’ETA es neguen a declarar pels atemptats de Santa Pola i Madrid

Quatre antics dirigents d’ETA s’han acollit al dret a no declarar davant l’Audiència Nacional per la seua presumpta responsabilitat en l’atemptat contra la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola en 2002 i per l’assassinat del tinent coronel Pedro Antonio Blanco en 2000 a Madrid.

Avantatge de pista per al Valencia Basket davant un Joventut sense pressió en les semifinals de la Liga Endesa

Valencia Basket i Asisa Joventut obrin este dimecres al Roig Arena una semifinal de la Liga Endesa marcada per l’avantatge de pista taronja i el paper decisiu de Ricky Rubio. Pedro Martínez avisa del gran moment de forma de la Penya i afirma que l’eliminatòria està al 50%.

El Valencia Basket busca colpejar primer en la semifinal davant un Joventut sense pressió

El Valencia Basket arriba a la semifinal de la Lliga Endesa amb avantatge de pista i el paper de favorit davant un Asisa Joventut sense pressió, impulsat pel gran moment de Ricky Rubio i amb un Pedro Martínez que alerta del potencial verd-i-negre.

La falta de personal i de suport psicològic en residències de majors colpeja més les nits i els festius

Un estudi de l OCU assenyala que moltes residències de majors funcionen amb poc personal, especialment de nit i en festius, i que més d un terç dels residents no rep atenció psicològica setmanal.