Un xiquet de 10 anys agredix un àrbitre en un partit de futbol en València

Una pilota de futbol enmig del camp

El xiquet de 10 anys ha sigut sancionat amb 25 partits sense poder jugar  | Pixabay

 

Un xiquet de 10 anys, jugador de l’aleví C de l’equip valencià de futbol 8 de l’Atlètic Vallbonense, ha sigut sancionat amb 25 partits sense jugar per «agredir a l’àrbitre, qui va necessitar assistència mèdica», en un partit que va tindre lloc el passat 8 de desembre del 2019, en el que el rival era el Ciutat de València E. La víctima també era menor d’edat. Els fets es van produir en els vestuaris una volta el partit ja havia acabat.

 

La Federació de Futbol de la Comunitat Valenciana ha sigut qui ha posat la sanció després d’aplicar l’article 110 del seu Codi disciplinari, que està destinat a agressions contra àrbitres, delegats d’equip i de camp, delegats federatius, directius o autoritats deportives) del seu apartat 1 (agredir a l’àrbitre principal, assistents, quart àrbitre). Concretament, han aplicat el subapartat b: «Privació de llicència, inhabilitació o suspensió per temps de 7 a 12 mesos o de 25 a 48 partits, si la víctima necessitara assistència sanitària». 

 

L’entorn del xiquet considera la sanció un poc excessiva i la mateixa Federació reconeix que és una sanció històrica sense precedents en estes categories, encara que asseguren que s’ha aplicat la mínima. A demés, recorden que la sanció ha sigut tan gran perque els fets es van produir en el vestuari de l’àrbitre i que un adult va intentar amagar el número del jugador per a que no poguera ser identificat.

 

L’Atlètic Vallbonense va compartir una nota el diumenge passat a través de la que expressava «la més forta condemna davant qualsevol acte violent que supose una falta de respecte al col·lectiu arbitral», al mateix temps que recorden que la sanció està recorreguda davant del Tribunal de l’Esport de la Comunitat Valenciana, pel que senyalen que el càstig «no és segur».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Els servicis digitals ja impulsen les exportacions espanyoles per damunt del turisme

Les exportacions espanyoles de servicis digitals han crescut un 66,8 % des de 2019 i ja han superat les vendes turístiques, segons un informe de la Fundació BBVA i l’Ivie. Els servicis professionals i informàtics concentren la major part d’estes exportacions, amb Espanya guanyant lleugerament pes en el mercat mundial.

Cap de setmana estable i més calor a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana enceta este divendres un cap de setmana de temps estable, amb cels poc nuvolosos i temperatures en augment. El vent bufarà fluix, encara que es reforçarà en alguns trams del litoral de València i Castelló.

Controlat l’incendi en dues naus industrials a Montserrat després de tota la nit de treball

Els bombers han controlat de matí un incendi declarat anit en una nau química de Montserrat que s’ha estés a una nau fustera. Desenes d’efectius han treballat tota la nit per evitar que el foc afectara més instal·lacions.

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.