Un xiquet de 10 anys agredix un àrbitre en un partit de futbol en València

Una pilota de futbol enmig del camp

El xiquet de 10 anys ha sigut sancionat amb 25 partits sense poder jugar  | Pixabay

 

Un xiquet de 10 anys, jugador de l’aleví C de l’equip valencià de futbol 8 de l’Atlètic Vallbonense, ha sigut sancionat amb 25 partits sense jugar per «agredir a l’àrbitre, qui va necessitar assistència mèdica», en un partit que va tindre lloc el passat 8 de desembre del 2019, en el que el rival era el Ciutat de València E. La víctima també era menor d’edat. Els fets es van produir en els vestuaris una volta el partit ja havia acabat.

 

La Federació de Futbol de la Comunitat Valenciana ha sigut qui ha posat la sanció després d’aplicar l’article 110 del seu Codi disciplinari, que està destinat a agressions contra àrbitres, delegats d’equip i de camp, delegats federatius, directius o autoritats deportives) del seu apartat 1 (agredir a l’àrbitre principal, assistents, quart àrbitre). Concretament, han aplicat el subapartat b: «Privació de llicència, inhabilitació o suspensió per temps de 7 a 12 mesos o de 25 a 48 partits, si la víctima necessitara assistència sanitària». 

 

L’entorn del xiquet considera la sanció un poc excessiva i la mateixa Federació reconeix que és una sanció històrica sense precedents en estes categories, encara que asseguren que s’ha aplicat la mínima. A demés, recorden que la sanció ha sigut tan gran perque els fets es van produir en el vestuari de l’àrbitre i que un adult va intentar amagar el número del jugador per a que no poguera ser identificat.

 

L’Atlètic Vallbonense va compartir una nota el diumenge passat a través de la que expressava «la més forta condemna davant qualsevol acte violent que supose una falta de respecte al col·lectiu arbitral», al mateix temps que recorden que la sanció està recorreguda davant del Tribunal de l’Esport de la Comunitat Valenciana, pel que senyalen que el càstig «no és segur».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Empat del València en el debut d’Aguirre a El Sardinero

Javier Aguirre ha debutat com a tècnic del València CF amb un empat 2-2 al camp del Racing de Santander, en un partit obert fins al final. L’equip ha deixat bones sensacions malgrat les alternatives en el marcador.

Xavi Albert assumix la derrota del València Basket a Barcelona després d’arribar al límit

L’entrenador del València Basket, Xavi Albert, admet que costa assumir la derrota ajustada contra el Barça després d’haver portat el rival al límit, però recorda que estos finals entren dins d’una temporada llarga.

El Barça frena el Valencia Basket amb un triple final de Parra (89-86)

El Barça ha derrotat el Valencia Basket per 89-86 en un partit molt intens i ple d’alternatives, decidit per un triple final de Joel Parra. Els taronja, vigents campions de la Lliga Endesa, han tingut un últim llançament per forçar la pròrroga amb Nikola Mirotic.

Extingit l’incendi forestal declarat diumenge a Bocairent

L’incendi forestal declarat este diumenge a Bocairent, en una zona de pinada, s’ha donat per extingit després d’hores de treball terrestre i aeri. En l’extinció han participat efectius de València i Alacant, bombers forestals de la Generalitat i voluntaris locals.

Mor un camioner en caure el camió d’un pont de l’AP-7 a Benicarló

Un home de 46 anys ha mort esta matinada després que el camió que conduïa caiguera des d’un pont de l’AP-7 a Benicarló, des d’uns huit metres d’alçada.

Xàtiva i Carcaixent, entre les quatre temperatures més altes d’Espanya amb 30,1 ºC

Xàtiva i Carcaixent han marcat hui 30,1 ºC, la tercera i quarta temperatura més alta d’Espanya, segons l’AEMET. Altres punts de la Comunitat Valenciana també han registrat valors inusualment elevats per a octubre.

Rescaten un escalador amb una fractura oberta al Penyal d’Ifac

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han rescaten un escalador amb una fractura oberta en una cama al Penyal d’Ifac, a Calp. L’operatiu ha mobilitzat el Grup de Rescat i l’helicòpter MV9.

Empat sense gols entre l’Elx i el Celta en un duel pla al Martínez Valero

Elx i Celta han empatat 0-0 al Martínez Valero en un partit sense ritme ni ocasions clares, que manté l’equip gallec invicte fora de casa i prolonga els dubtes dels il·licitans com a locals.