16 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Un xiquet de 10 anys agredix un àrbitre en un partit de futbol en València

Una pilota de futbol enmig del camp

El xiquet de 10 anys ha sigut sancionat amb 25 partits sense poder jugar  | Pixabay

 

Un xiquet de 10 anys, jugador de l’aleví C de l’equip valencià de futbol 8 de l’Atlètic Vallbonense, ha sigut sancionat amb 25 partits sense jugar per «agredir a l’àrbitre, qui va necessitar assistència mèdica», en un partit que va tindre lloc el passat 8 de desembre del 2019, en el que el rival era el Ciutat de València E. La víctima també era menor d’edat. Els fets es van produir en els vestuaris una volta el partit ja havia acabat.

 

La Federació de Futbol de la Comunitat Valenciana ha sigut qui ha posat la sanció després d’aplicar l’article 110 del seu Codi disciplinari, que està destinat a agressions contra àrbitres, delegats d’equip i de camp, delegats federatius, directius o autoritats deportives) del seu apartat 1 (agredir a l’àrbitre principal, assistents, quart àrbitre). Concretament, han aplicat el subapartat b: «Privació de llicència, inhabilitació o suspensió per temps de 7 a 12 mesos o de 25 a 48 partits, si la víctima necessitara assistència sanitària». 

 

L’entorn del xiquet considera la sanció un poc excessiva i la mateixa Federació reconeix que és una sanció històrica sense precedents en estes categories, encara que asseguren que s’ha aplicat la mínima. A demés, recorden que la sanció ha sigut tan gran perque els fets es van produir en el vestuari de l’àrbitre i que un adult va intentar amagar el número del jugador per a que no poguera ser identificat.

 

L’Atlètic Vallbonense va compartir una nota el diumenge passat a través de la que expressava «la més forta condemna davant qualsevol acte violent que supose una falta de respecte al col·lectiu arbitral», al mateix temps que recorden que la sanció està recorreguda davant del Tribunal de l’Esport de la Comunitat Valenciana, pel que senyalen que el càstig «no és segur».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.