16.5 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Un xiquet de 10 anys agredix un àrbitre en un partit de futbol en València

Una pilota de futbol enmig del camp

El xiquet de 10 anys ha sigut sancionat amb 25 partits sense poder jugar  | Pixabay

 

Un xiquet de 10 anys, jugador de l’aleví C de l’equip valencià de futbol 8 de l’Atlètic Vallbonense, ha sigut sancionat amb 25 partits sense jugar per «agredir a l’àrbitre, qui va necessitar assistència mèdica», en un partit que va tindre lloc el passat 8 de desembre del 2019, en el que el rival era el Ciutat de València E. La víctima també era menor d’edat. Els fets es van produir en els vestuaris una volta el partit ja havia acabat.

 

La Federació de Futbol de la Comunitat Valenciana ha sigut qui ha posat la sanció després d’aplicar l’article 110 del seu Codi disciplinari, que està destinat a agressions contra àrbitres, delegats d’equip i de camp, delegats federatius, directius o autoritats deportives) del seu apartat 1 (agredir a l’àrbitre principal, assistents, quart àrbitre). Concretament, han aplicat el subapartat b: «Privació de llicència, inhabilitació o suspensió per temps de 7 a 12 mesos o de 25 a 48 partits, si la víctima necessitara assistència sanitària». 

 

L’entorn del xiquet considera la sanció un poc excessiva i la mateixa Federació reconeix que és una sanció històrica sense precedents en estes categories, encara que asseguren que s’ha aplicat la mínima. A demés, recorden que la sanció ha sigut tan gran perque els fets es van produir en el vestuari de l’àrbitre i que un adult va intentar amagar el número del jugador per a que no poguera ser identificat.

 

L’Atlètic Vallbonense va compartir una nota el diumenge passat a través de la que expressava «la més forta condemna davant qualsevol acte violent que supose una falta de respecte al col·lectiu arbitral», al mateix temps que recorden que la sanció està recorreguda davant del Tribunal de l’Esport de la Comunitat Valenciana, pel que senyalen que el càstig «no és segur».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’Advocacia de la Generalitat ha confirmat que va donar el vistiplau al confinament durant la DANA

El coordinador jurídic ha declarat que l'encaix legal permetia restringir moviments i que el vistiplau va ser verbal. Després de les crides no es va demanar informe formal.

El menor de 13 anys de Sueca va morir en el bany de la casa de l’agressor

L'agressió que va posar fi a la vida d'un xiquet de 13 anys a Sueca es va produir en el bany de la vivenda del suposat autor. El detingut es va entregar, va confessar i passarà a disposició judicial el dimarts.

Es disparen a 1.650 els poemes que opten al Premi Internacional Miguel Hernández

La convocatòria del Premi Internacional de Poesia Miguel Hernández ha reunit 1.650 obres, un 50% més que fa un any. La fallada està prevista per a les pròximes setmanes.

Tres familiars han sigut detinguts per una plantació de marihuana amb 573 plantes a Ibi

Dos hòmens de 41 i 68 anys i una dona de 72, tots amb antecedents i pertanyents a la mateixa família, han sigut detinguts en desmantellar un cultiu interior en el seu domicili d'Ibi. S'han intervingut 573 plantes, 4,5 quilos de cabdells, diners i material de cultiu, i han quedat en llibertat amb mesures cautelars.

El menor de 13 anys assassinat a Sueca va morir en el bany de la casa de l’agressor

L'agressió va tindre lloc en el bany del domicili del supòsit agressor. El detingut, de 48 anys, es va entregar, va confessar els fets i passarà a disposició judicial el dimarts.

Aemet activa l’avís groc per vent de fins a 80 km/h i mar adversa en la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat per a este dimarts l'avís groc per vent de l'oest en zones de l'interior i litoral de Castelló, València i Alacant, amb ratxes de fins a 80 km/h i fenòmens costaners a Alacant.

Els termòmetres han marcat 18é a Pego i han fregat 17é a València a primera hora

Pego ha registrat 18é de matinada i València ha fregat els 17é a primera hora d'este dimarts. El vent de l'oest bufarà moderat a fort, amb ratxes molt fortes a l'interior.

Cuina valenciana sense carn

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana presenta el llibre com una guia completa de cuina valenciana sense carn, que combina tradició, cultura, llengua i compromís amb una manera de menjar més conscient, sense renunciar a l’essència mediterrània