Zaplana demana que li desbloquegen les pòlisses per a afrontar 9.000 euros en despeses mèdiques

 

L’expresident de la Generalitat Valenciana i exministre de Treball amb el PP, Eduardo Zaplana, ha sol·licitat al jutge del cas ‘Erial’ que li desbloquege les pòlisses d’assegurança per a afrontar les despeses mèdiques derivades de la seua malaltia -leucèmia- i d’una pneumònia a conseqüència del Covid-19. En total, ha presentat factures per import de 9.060 euros totes corresponents a 2021.

Així es desprén de l’escrit, consultat per Europa Press, que ha remés el lletrat de Zaplana al Jutjat d’Instrucció número 8 de València encarregat del cas ‘Erial’, en el qual s’investiga el suposat pagament de les comissions rebudes per les adjudicacions del servei d’ITV i el Pla Eòlic Valencià.

Després d’obrir-se el procediment i la detenció de l’exministre el maig de 2018, el jutjat va ordenar el bloqueig de comptes i productes de qualsevol tipus oberts a nom de Zaplana, bé com a titular o bé com autoritzat.
En aqueix moment, Zaplana disposava d’una pòlissa, el prenedor de la qual era Telefònica -empresa de la qual formava part-, oberta des de desembre de 2015.

L’investigat rebia anualment unes quantitats de diners que no s’aportaven al Pla de Pensions per excedir el màxim que tenia desgravació fiscal. A més, disposava d’una pòlissa col·lectiva mixta-directius amb reembossament dental. Des d’aquestes pòlisses es reembossaven les despeses mèdiques.

En qualsevol cas, no es tractava -tal com al·lega Zaplana en el seu escrit- d’uns fons depositats, sinó d’un contracte d’assegurança en què el prenedor i qui abonava la prima era l’empresari i no el treballador. Així, l’investigat no va realitzar “en cap moment” aportació a les companyies d’assegurances, sinó que aquestes eren realitzades per Telefónica en el marc dels plans de previsió social dels seus empleats.

Després del bloqueig d’aquests fons, Zaplana -recorda en el text- continua havent de rebre tractament mèdic “freqüent” per la síndrome mielodisplàstica que pateix, amb evolució posterior a leucèmia i Malaltia d’Empelt contra Hoste Crònica. “Requereix atenció mèdica freqüent, cures especials i assistència hospitalària ambulatòria freqüent”, indica. Així mateix, puntualitza, recentment ha patit una pneumònia lleu a conseqüència de la Covid-19.

Totes dos malalties, manifesta el seu advocat, han suposat per a Zaplana un “important desemborsament” en consultes mèdiques, anàlisis i proves de detecció del Covid, les factures aportades del qual al procediment ascendeixen a 9.060 euros.

 

Altres despeses

 

A aquestes despeses mèdiques de Zaplana se sumen uns altres com el pagament de l’Impost de Vehicles de Tracció Mecànica i l’Impost sobre Béns immobles d’un habitatge seu, la quantitat total del qual ascendeix a 3.214,33 euros.

Atés que l’Audiència, en una resolució, va al·ludir al possible desbloqueig de fons per a atendre “determinades obligacions contractuals per a evitar perjudicis irreparables“, sol·liciten el desbloqueig dels fons per a atendre obligacions fiscals i l’avançament del pagament de les prestacions derivades de l’assegurança de Telefónica. Ara haurà de pronunciar-se el jutjat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket defén la seua segona plaça en l’ACB en la pista d’un Unicaja molt exigit

El València Basket visita a l'Unicaja a Màlaga per a protegir la seua segona posició en la Lliga Endesa després d'una exigent setmana en Eurolliga, enfront d'un rival esgotat per les derrotes però reforçat per la seua passada a la Final Four de la BCL.

Athletic i Vila-real mesuren les seues aspiracions europees en San Mamés

San Mamés acull un dol clau per Europa en el qual l'Athletic intenta recuperar crèdit després del seu colp a Getafe davant un Vila-real que vol consolidar la seua plaça de Champions.

Matías Moreno exigix màxima intensitat del Llevant davant el Getafe

Matías Moreno reclama que el Llevant isca amb màxima determinació i unit per a aconseguir la victòria davant el Getafe i acostar-se a la permanència.

Morant demana a les administracions reforçar la seua aposta per la cultura en la Comunitat Valenciana

Diana Morant reivindica el potencial del sector cultural valencià i reclama a totes les administracions que reforcen el seu suport amb més esdeveniments i polítiques estables.

Interceptat a Moixent un conductor drogat després de recórrer 27 quilòmetres en sentit contrari per la A-35 i l’A-33

La Guàrdia Civil de Trànsit investiga a un home de 64 anys que va conduir de nit, sota els efectes de les drogues, 27 quilòmetres en sentit contrari per les autovies A-35 i A-33 fins a ser detingut a Moixent.

Un home de 50 anys resulta ferit per arma blanca en ple carrer a Picassent

Un home de 50 anys va ser apunyalat en el tòrax al carrer Sant Rosa de Picassent i traslladat per una ambulància SAMU a l'Hospital General de València.

Greu una xiqueta de 13 anys atropellada de matinada en l’A-31 a Alacant

Una xiqueta de 13 anys ha resultat ferida greu després de ser atropellada de matinada en l'A-31, a l'altura del polígon Babel d'Alacant, i ha sigut evacuada a l'Hospital General Doctor Balmis.

Núvols, pols en suspensió i caiguda de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte amb augment de la nuvolositat, pols en suspensió i possible pluja feble amb fang, abans d'un diumenge de cels coberts i pluges generalitzades.