20.4 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

Zaplana demana que li desbloquegen les pòlisses per a afrontar 9.000 euros en despeses mèdiques

 

L’expresident de la Generalitat Valenciana i exministre de Treball amb el PP, Eduardo Zaplana, ha sol·licitat al jutge del cas ‘Erial’ que li desbloquege les pòlisses d’assegurança per a afrontar les despeses mèdiques derivades de la seua malaltia -leucèmia- i d’una pneumònia a conseqüència del Covid-19. En total, ha presentat factures per import de 9.060 euros totes corresponents a 2021.

Així es desprén de l’escrit, consultat per Europa Press, que ha remés el lletrat de Zaplana al Jutjat d’Instrucció número 8 de València encarregat del cas ‘Erial’, en el qual s’investiga el suposat pagament de les comissions rebudes per les adjudicacions del servei d’ITV i el Pla Eòlic Valencià.

Després d’obrir-se el procediment i la detenció de l’exministre el maig de 2018, el jutjat va ordenar el bloqueig de comptes i productes de qualsevol tipus oberts a nom de Zaplana, bé com a titular o bé com autoritzat.
En aqueix moment, Zaplana disposava d’una pòlissa, el prenedor de la qual era Telefònica -empresa de la qual formava part-, oberta des de desembre de 2015.

L’investigat rebia anualment unes quantitats de diners que no s’aportaven al Pla de Pensions per excedir el màxim que tenia desgravació fiscal. A més, disposava d’una pòlissa col·lectiva mixta-directius amb reembossament dental. Des d’aquestes pòlisses es reembossaven les despeses mèdiques.

En qualsevol cas, no es tractava -tal com al·lega Zaplana en el seu escrit- d’uns fons depositats, sinó d’un contracte d’assegurança en què el prenedor i qui abonava la prima era l’empresari i no el treballador. Així, l’investigat no va realitzar “en cap moment” aportació a les companyies d’assegurances, sinó que aquestes eren realitzades per Telefónica en el marc dels plans de previsió social dels seus empleats.

Després del bloqueig d’aquests fons, Zaplana -recorda en el text- continua havent de rebre tractament mèdic “freqüent” per la síndrome mielodisplàstica que pateix, amb evolució posterior a leucèmia i Malaltia d’Empelt contra Hoste Crònica. “Requereix atenció mèdica freqüent, cures especials i assistència hospitalària ambulatòria freqüent”, indica. Així mateix, puntualitza, recentment ha patit una pneumònia lleu a conseqüència de la Covid-19.

Totes dos malalties, manifesta el seu advocat, han suposat per a Zaplana un “important desemborsament” en consultes mèdiques, anàlisis i proves de detecció del Covid, les factures aportades del qual al procediment ascendeixen a 9.060 euros.

 

Altres despeses

 

A aquestes despeses mèdiques de Zaplana se sumen uns altres com el pagament de l’Impost de Vehicles de Tracció Mecànica i l’Impost sobre Béns immobles d’un habitatge seu, la quantitat total del qual ascendeix a 3.214,33 euros.

Atés que l’Audiència, en una resolució, va al·ludir al possible desbloqueig de fons per a atendre “determinades obligacions contractuals per a evitar perjudicis irreparables“, sol·liciten el desbloqueig dels fons per a atendre obligacions fiscals i l’avançament del pagament de les prestacions derivades de l’assegurança de Telefónica. Ara haurà de pronunciar-se el jutjat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.

25 famílies afectades per l’incendi en el barri Miguel Hernández d’Alacant seran reallotjades

El foc en el barri Miguel Hernández ha afectat 25 famílies. Generalitat i Ajuntament han activat reallotjaments i avaluacions tècniques, sense víctimes mortals.

Els Arts reivindica la sarsuela amb un homenatge a José Serrano

Els Arts estrenarà este dijous 'Un misteri de sainet o sarsuela a la cassola', ideada per Enrique Viana, que combina tradició i llenguatge actual. El muntatge rendix tribut a José Serrano i comptarà amb intèrprets del Centre de Perfeccionament.

La Generalitat llança Nus davant el porno per a evitar que els jóvens normalitzen rols del porno

La Generalitat ha presentat Nus davant el porno per a frenar la normalització de rols del porno entre adolescents i reforçar l'educació afectiu-sexual. La campanya combina tallers, cartelleria en 715 IES i vídeos per a xarxes amb abast a 300.000 alumnes.

Seguix tancat el centre de salut de Benicàssim després de l’assassinat d’una infermera a les mans de la seua exparella

El centre de salut de Benicàssim roman tancat després de l'assassinat a ganivetades d'una infermera de 64 anys. El PAC atén urgències i un equip de salut mental fa costat al personal.

Pérez Llorca reforça el diàleg amb el TSJCV i destaca 101 milions per a seus judicials

Pérez Llorca ha reafirmat el diàleg permanent amb el TSJCV per a una justícia 'més eficient, pròxima i al servici de la ciutadania'. A més, ha detallat que en dos anys la inversió en infraestructures judicials aconseguix 101 milions, 70 més que en l'anterior legislatura, amb seus culminades a Llíria, Gandia i Alzira

Una infermera de 64 anys mor apunyalada per la seua exparella en el centre de salut de Benicàssim

La sanitària, de 64 anys, ha mort després de ser atacada amb una arma blanca de grans dimensions en el seu lloc de treball; la seua exparella, de 70, ha sigut detinguda. Ni víctima ni presumpte autor figuraven en VioGén i la investigació continua oberta.