Zaplana demana que li desbloquegen les pòlisses per a afrontar 9.000 euros en despeses mèdiques

 

L’expresident de la Generalitat Valenciana i exministre de Treball amb el PP, Eduardo Zaplana, ha sol·licitat al jutge del cas ‘Erial’ que li desbloquege les pòlisses d’assegurança per a afrontar les despeses mèdiques derivades de la seua malaltia -leucèmia- i d’una pneumònia a conseqüència del Covid-19. En total, ha presentat factures per import de 9.060 euros totes corresponents a 2021.

Així es desprén de l’escrit, consultat per Europa Press, que ha remés el lletrat de Zaplana al Jutjat d’Instrucció número 8 de València encarregat del cas ‘Erial’, en el qual s’investiga el suposat pagament de les comissions rebudes per les adjudicacions del servei d’ITV i el Pla Eòlic Valencià.

Després d’obrir-se el procediment i la detenció de l’exministre el maig de 2018, el jutjat va ordenar el bloqueig de comptes i productes de qualsevol tipus oberts a nom de Zaplana, bé com a titular o bé com autoritzat.
En aqueix moment, Zaplana disposava d’una pòlissa, el prenedor de la qual era Telefònica -empresa de la qual formava part-, oberta des de desembre de 2015.

L’investigat rebia anualment unes quantitats de diners que no s’aportaven al Pla de Pensions per excedir el màxim que tenia desgravació fiscal. A més, disposava d’una pòlissa col·lectiva mixta-directius amb reembossament dental. Des d’aquestes pòlisses es reembossaven les despeses mèdiques.

En qualsevol cas, no es tractava -tal com al·lega Zaplana en el seu escrit- d’uns fons depositats, sinó d’un contracte d’assegurança en què el prenedor i qui abonava la prima era l’empresari i no el treballador. Així, l’investigat no va realitzar “en cap moment” aportació a les companyies d’assegurances, sinó que aquestes eren realitzades per Telefónica en el marc dels plans de previsió social dels seus empleats.

Després del bloqueig d’aquests fons, Zaplana -recorda en el text- continua havent de rebre tractament mèdic “freqüent” per la síndrome mielodisplàstica que pateix, amb evolució posterior a leucèmia i Malaltia d’Empelt contra Hoste Crònica. “Requereix atenció mèdica freqüent, cures especials i assistència hospitalària ambulatòria freqüent”, indica. Així mateix, puntualitza, recentment ha patit una pneumònia lleu a conseqüència de la Covid-19.

Totes dos malalties, manifesta el seu advocat, han suposat per a Zaplana un “important desemborsament” en consultes mèdiques, anàlisis i proves de detecció del Covid, les factures aportades del qual al procediment ascendeixen a 9.060 euros.

 

Altres despeses

 

A aquestes despeses mèdiques de Zaplana se sumen uns altres com el pagament de l’Impost de Vehicles de Tracció Mecànica i l’Impost sobre Béns immobles d’un habitatge seu, la quantitat total del qual ascendeix a 3.214,33 euros.

Atés que l’Audiència, en una resolució, va al·ludir al possible desbloqueig de fons per a atendre “determinades obligacions contractuals per a evitar perjudicis irreparables“, sol·liciten el desbloqueig dels fons per a atendre obligacions fiscals i l’avançament del pagament de les prestacions derivades de l’assegurança de Telefónica. Ara haurà de pronunciar-se el jutjat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.

Llevant s’agarra a la permanència davant un Getafe llançat cap a Europa

Llevant i Getafe tanquen la jornada 31 en el Ciutat de València en un dol que enfronta la necessitat extrema dels granotas amb l'ambició europea de l'equip de Bordalás.

Dituro reclama a l’Elx màxima concentració per a rebre a l’Atlètic

Matías Dituro insistix que l'Elx ha de concentrar tota l'energia en el dol davant l'Atlètic de Madrid i valora l'impacte anímic de la recent victòria enfront del València.

Luis Castro se centra en guanyar més que els seus rivals per a assegurar la permanència

Luis Castro insistix que el Llevant ha de sumar més victòries que els seus rivals directes per la permanència i alerta del bon moment del Getafe abans del seu dol en el Ciutat de València.

El València suma dotze jornades de Lliga sense empatar després de caure davant l’Elx

El València encadena dotze partits de Lliga sense empatar després de perdre per 1-0 en el camp de l'Elx, iguala la seua segona millor ratxa sense taules en Primera i s'acosta al topall històric del club.

Ilia Topuria celebra el rècord de públic del WOW 29 en el Roig Arena

Ilia Topuria es va mostrar emocionat després de reunir més de 14.000 aficionats en el Roig Arena durant el WOW 29, un rècord d'assistència a Espanya que definix com un altre somni fet realitat.

Lucas Beltrán assumix la derrota del València i demana estar més forts que mai

Lucas Beltrán assumix la derrota del València en el camp de l'Elx, lamenta les ocasions fallades i reclama al vestuari responsabilitat, caràcter i unió amb l'afició.

Sanitat indemnitza a la família d’un home mort per infart després d’arribar dos ambulàncies sense metge

La conselleria valenciana de Sanitat pagarà quasi 60.000 euros a la viuda i les dos filles d'un home de 57 anys que va morir d'un infart en el seu domicili d'Alacant després de rebre assistència inicial sense metge en dos ambulàncies.