Zaplana demana que li desbloquegen les pòlisses per a afrontar 9.000 euros en despeses mèdiques

 

L’expresident de la Generalitat Valenciana i exministre de Treball amb el PP, Eduardo Zaplana, ha sol·licitat al jutge del cas ‘Erial’ que li desbloquege les pòlisses d’assegurança per a afrontar les despeses mèdiques derivades de la seua malaltia -leucèmia- i d’una pneumònia a conseqüència del Covid-19. En total, ha presentat factures per import de 9.060 euros totes corresponents a 2021.

Així es desprén de l’escrit, consultat per Europa Press, que ha remés el lletrat de Zaplana al Jutjat d’Instrucció número 8 de València encarregat del cas ‘Erial’, en el qual s’investiga el suposat pagament de les comissions rebudes per les adjudicacions del servei d’ITV i el Pla Eòlic Valencià.

Després d’obrir-se el procediment i la detenció de l’exministre el maig de 2018, el jutjat va ordenar el bloqueig de comptes i productes de qualsevol tipus oberts a nom de Zaplana, bé com a titular o bé com autoritzat.
En aqueix moment, Zaplana disposava d’una pòlissa, el prenedor de la qual era Telefònica -empresa de la qual formava part-, oberta des de desembre de 2015.

L’investigat rebia anualment unes quantitats de diners que no s’aportaven al Pla de Pensions per excedir el màxim que tenia desgravació fiscal. A més, disposava d’una pòlissa col·lectiva mixta-directius amb reembossament dental. Des d’aquestes pòlisses es reembossaven les despeses mèdiques.

En qualsevol cas, no es tractava -tal com al·lega Zaplana en el seu escrit- d’uns fons depositats, sinó d’un contracte d’assegurança en què el prenedor i qui abonava la prima era l’empresari i no el treballador. Així, l’investigat no va realitzar “en cap moment” aportació a les companyies d’assegurances, sinó que aquestes eren realitzades per Telefónica en el marc dels plans de previsió social dels seus empleats.

Després del bloqueig d’aquests fons, Zaplana -recorda en el text- continua havent de rebre tractament mèdic “freqüent” per la síndrome mielodisplàstica que pateix, amb evolució posterior a leucèmia i Malaltia d’Empelt contra Hoste Crònica. “Requereix atenció mèdica freqüent, cures especials i assistència hospitalària ambulatòria freqüent”, indica. Així mateix, puntualitza, recentment ha patit una pneumònia lleu a conseqüència de la Covid-19.

Totes dos malalties, manifesta el seu advocat, han suposat per a Zaplana un “important desemborsament” en consultes mèdiques, anàlisis i proves de detecció del Covid, les factures aportades del qual al procediment ascendeixen a 9.060 euros.

 

Altres despeses

 

A aquestes despeses mèdiques de Zaplana se sumen uns altres com el pagament de l’Impost de Vehicles de Tracció Mecànica i l’Impost sobre Béns immobles d’un habitatge seu, la quantitat total del qual ascendeix a 3.214,33 euros.

Atés que l’Audiència, en una resolució, va al·ludir al possible desbloqueig de fons per a atendre “determinades obligacions contractuals per a evitar perjudicis irreparables“, sol·liciten el desbloqueig dels fons per a atendre obligacions fiscals i l’avançament del pagament de les prestacions derivades de l’assegurança de Telefónica. Ara haurà de pronunciar-se el jutjat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Vila-real marxa al descans amb avantatge clar en San Mamés gràcies a Cardona i Alfon

El Vila-real es va al descans amb un 0-2 en San Mamés després d'aprofitar dos accions clau culminades per Sergi Cardona i Alfon davant un Athletic poc efectiu.

Emergències activa el nivell groc per pluges intenses a l’interior sud de València

El Centre de Coordinació d'Emergències manté el nivell groc per pluges fortes a l'interior sud de València i en el sud d'Alacant, a més de ratxes de vent de fins a 80 km/h a Castelló.

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.

El juí a Ábalos entra en la fase dels contractes de màscares amb una setmana clau de testimonis

La segona setmana del juí a José Luis Ábalos se centra en el presumpte tripijoc de contractes de màscares i en una ronda de testimonis clau, entre ells alts càrrecs de Transports i l'exparella de la seua exasesor Koldo García.

Brusc enfonsament tèrmic este diumenge abans d’una ràpida volta a l’ambient càlid

El pas d'aire polar provoca este diumenge un enfonsament de fins a 14 graus, amb pluja, neu i temporal marítim, abans d'una setmana de temps més estable i temperat.

Jean Montero guia al València Basket a un triomf de pes en el Martín Carpena

El València Basket s'imposa a l'Unicaja per 89-96 en el Martín Carpena, liderat per un brillant Jean Montero, i consolida la segona plaça de la Lliga Endesa.

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.