Zaplana demana que li desbloquegen les pòlisses per a afrontar 9.000 euros en despeses mèdiques

 

L’expresident de la Generalitat Valenciana i exministre de Treball amb el PP, Eduardo Zaplana, ha sol·licitat al jutge del cas ‘Erial’ que li desbloquege les pòlisses d’assegurança per a afrontar les despeses mèdiques derivades de la seua malaltia -leucèmia- i d’una pneumònia a conseqüència del Covid-19. En total, ha presentat factures per import de 9.060 euros totes corresponents a 2021.

Així es desprén de l’escrit, consultat per Europa Press, que ha remés el lletrat de Zaplana al Jutjat d’Instrucció número 8 de València encarregat del cas ‘Erial’, en el qual s’investiga el suposat pagament de les comissions rebudes per les adjudicacions del servei d’ITV i el Pla Eòlic Valencià.

Després d’obrir-se el procediment i la detenció de l’exministre el maig de 2018, el jutjat va ordenar el bloqueig de comptes i productes de qualsevol tipus oberts a nom de Zaplana, bé com a titular o bé com autoritzat.
En aqueix moment, Zaplana disposava d’una pòlissa, el prenedor de la qual era Telefònica -empresa de la qual formava part-, oberta des de desembre de 2015.

L’investigat rebia anualment unes quantitats de diners que no s’aportaven al Pla de Pensions per excedir el màxim que tenia desgravació fiscal. A més, disposava d’una pòlissa col·lectiva mixta-directius amb reembossament dental. Des d’aquestes pòlisses es reembossaven les despeses mèdiques.

En qualsevol cas, no es tractava -tal com al·lega Zaplana en el seu escrit- d’uns fons depositats, sinó d’un contracte d’assegurança en què el prenedor i qui abonava la prima era l’empresari i no el treballador. Així, l’investigat no va realitzar “en cap moment” aportació a les companyies d’assegurances, sinó que aquestes eren realitzades per Telefónica en el marc dels plans de previsió social dels seus empleats.

Després del bloqueig d’aquests fons, Zaplana -recorda en el text- continua havent de rebre tractament mèdic “freqüent” per la síndrome mielodisplàstica que pateix, amb evolució posterior a leucèmia i Malaltia d’Empelt contra Hoste Crònica. “Requereix atenció mèdica freqüent, cures especials i assistència hospitalària ambulatòria freqüent”, indica. Així mateix, puntualitza, recentment ha patit una pneumònia lleu a conseqüència de la Covid-19.

Totes dos malalties, manifesta el seu advocat, han suposat per a Zaplana un “important desemborsament” en consultes mèdiques, anàlisis i proves de detecció del Covid, les factures aportades del qual al procediment ascendeixen a 9.060 euros.

 

Altres despeses

 

A aquestes despeses mèdiques de Zaplana se sumen uns altres com el pagament de l’Impost de Vehicles de Tracció Mecànica i l’Impost sobre Béns immobles d’un habitatge seu, la quantitat total del qual ascendeix a 3.214,33 euros.

Atés que l’Audiència, en una resolució, va al·ludir al possible desbloqueig de fons per a atendre “determinades obligacions contractuals per a evitar perjudicis irreparables“, sol·liciten el desbloqueig dels fons per a atendre obligacions fiscals i l’avançament del pagament de les prestacions derivades de l’assegurança de Telefónica. Ara haurà de pronunciar-se el jutjat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.

La 61 Fira del Llibre de València obri amb xifres rècord i més activitats en Vivers

La 61 Fira del Llibre de València obri als Jardins de Vivers amb 105 expositors, més de 200 activitats i 1.800 firmes, consolidada com a gran cita cultural valenciana.

Recuperen a Alacant els cossos de tres migrants trobats en la mar

Els cossos d'un home, una dona i un menor han sigut recuperats en avançat estat de descomposició en aigües de la província d'Alacant, en diferents punts del litoral.

Corberán avisa davant l’Atlètic: espera la seua millor versió malgrat la Champions

Carlos Corberán afronta el dol de lliga davant l'Atlètic de Madrid convençut que el rival mostrarà la seua millor versió, malgrat estar entre les semifinals de la Lliga de Campions enfront de l'Arsenal. El tècnic subratlla l'exigència del xoc, la necessitat de punts per a la permanència i la importància de mantindre la màxima mentalitat competitiva.