Schinocca obri la porta a vendes si els jugadors de l’Elx es revaloritzen al mercat

El director general de l’Elx, l’argentí Pedro Schinocca, ha assegurat esta setmana que és positiu que jugadors que defenen la camiseta franjaverda siguen apetibles al mercat de fitxatges, en referència a l’interés d’altres clubs per futbolistes com Álvaro Rodríguez o l’internacional austríac David Affengruber, i ha remarcat que l’entitat il·licitana està ordenada i no necessita vendre de manera obligada.

Schinocca ha fet estes declaracions durant la presentació de Matías Anselmi com a nou entrenador de l’equip. L’acte ha servit també per a repassar l’actual situació esportiva i econòmica del club, marcat per possibles moviments en la plantilla abans d’un estiu que es preveu intens en operacions.

Mercat llarg i valor dels jugadors de l’Elx

El dirigent ha explicat que la planificació esportiva estarà condicionada per un escenari de fitxatges inusual. Segons ha indicat, el pròxim període de traspassos estarà marcat per la seua extensió en el temps i per la disputa d’un Mundial a mitjan camí, fet que pot alterar els tempos habituals de les negociacions.

‘Va a ser un mercat llarg, diferent i amb un Mundial pel mig. Hem de valorar el que significa un jugador de l’Elx hui i, a partir d’ahí, decidir’, ha afirmat Schinocca, insistint que qualsevol eixida es farà sempre des d’una posició de fortalesa per a l’entitat.

En este sentit, ha destacat que el club viu un moment de relativa estabilitat. ‘L’Elx és actualment un club ordenat que no necessita vendre’, ha recalcat. Açò suposa, segons ha deixat caure, que les possibles operacions es valoraran sobretot des del prisma esportiu i de l’oportunitat, i no tant per una urgència econòmica.

Preguntat per l’atacant hispano-uruguaià Álvaro Rodríguez, un dels noms que més interés desperta, el director general ha recordat que es tracta d’un futbolista amb contracte en vigor amb l’entitat il·licitana. ‘Comptem amb ell, però el mercat dirà. Sempre defensarem els interessos de l’Elx’, ha conclòs sobre este assumpte.

D’esta manera, Schinocca ha volgut transmetre que el club està disposat a escoltar ofertes, però sempre que siguen beneficioses. La prioritat, segons ha deixat clar, és protegir el patrimoni esportiu de l’equip i no debilitar la plantilla de forma gratuïta en un estiu clau.

Rescissió del contracte de Rafa Mir

El director general també s’ha referit a la decisió de l’Elx de rescindir el compromís amb Rafa Mir, jugador cedit al club per part del Sevilla, després de conéixer-se la seua condemna a huit anys i mig de presó per un delicte d’agressió sexual i un altre de lesions.

‘Em remetisc al comunicat del club. Quan va vindre a l’Elx ho va fer amb les situacions previstes i clàusules’, ha explicat Schinocca, recordant que el contracte contemplava escenaris específics per a protegir l’entitat davant circumstàncies greus.

Segons ha relatat, arran dels fets coneguts i de la sentència, la direcció del club ha decidit rescindir tant el contracte laboral com el de cessió del davanter. Esta mesura implica que el jugador deixa de pertànyer a la disciplina franjaverda i que queda trencat qualsevol vincle contractual amb l’entitat il·licitana.

La decisió s’ha pres, ha apuntat Schinocca, atenent els mecanismes inclosos en els acords signats en el seu moment. D’esta manera, el club ha volgut actuar de manera ràpida i ajustada als contractes, sense entrar a valorar públicament el fons de la sentència més enllà del que ja s’ha expressat en el comunicat oficial.

En conjunt, la compareixença ha servit per a escenificar un Elx que es veu fort davant el mercat i que pretén gestionar amb fermesa tant la possible eixida de jugadors cotitzats com situacions delicades com la de Rafa Mir, sempre amb l’objectiu, segons Schinocca, de defensar els interessos institucionals i esportius del club.

Últimes notícies

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.