La platja de Torre de la Sal, al terme municipal de Cabanes (Castellón), ha quedat tancada al bany fins a nou avís després que s’haja detectat una concentració elevada de la bacteria Escherichia coli en les seues aigües.
Segons ha informat l’Ajuntament de Cabanes, la incidència l’ha comunicada la Direcció General de Calidad y Educación Ambiental. Este organisme ha identificat nivells alts d’esta bacteria durant els controls rutinaris que es realitzen per a garantir la seguretat i la qualitat de les aigües de bany.
Prohibició temporal del bany
Davant esta situació, i aplicant allò que establix el Reial decret 1341/2007 sobre la gestió de les aigües de bany, s’ha decretat la prohibició temporal del bany en la platja de Torre de la Sal.
Així, el tancament es mantindrà en vigor fins que els resultats dels controls que s’estan realitzant permeten confirmar que la qualitat de l’aigua torna als nivells admesos.
Preocupació per la seguretat dels banyistes
El consistori ha explicat que ja s’estan fent nous anàlisis i comprovacions per a controlar l’evolució de la qualitat de l’aigua. L’objectiu és poder reobrir la platja amb totes les garanties per als usuaris tan prompte com els resultats siguen favorables.
Segons ha remarcat l’Ajuntament, només quan els informes tornen a situar els valors de la bacteria en els límits admesos es podrà autoritzar de nou el bany. Fins aleshores, la platja es mantindrà tancada com a mesura de prevenció i seguretat.
Recomanacions als veïns i visitants
Mentres continue vigent la restricció, el consistori ha demanat als veïns i als visitants que respecten la prohibició de banyar-se.
A més, ha instat a seguir en tot moment les indicacions i senyals col·locades en la zona, que informen de l’estat de l’aigua i de les limitacions d’ús de la platja.
Esta mesura pretén evitar riscos per a la salut dels usuaris i garantir que, una vegada reoberta, la platja de Torre de la Sal oferisca unes condicions òptimes de bany i d’ús recreatiu.
Amb estes actuacions, el consistori busca assegurar el compliment de la normativa i protegir la salut de les persones que utilitzen la zona.








