Les màximes es disparen per damunt dels 37 graus en municipis de la Comunitat a migdia

Ejemplo de shortcode con estilo
Les temperatures han superat a migdia els 37 graus en municipis de les tres províncies, amb especial incidència en zones de Castelló i Alacant, i Aemet ha activat l’avís groc per al nord de la província de València.

Les temperatures han superat o s’han acostat als 30 graus a migdia en pràcticament tots els municipis de la Comunitat Valenciana este dilluns, amb valors màxims per damunt dels 37 graus en diversos punts del territori.

Segons les dades de l’Associació Valenciana de Meteorologia (Avamet), la temperatura més alta s’ha registrat a Callosa d’En Sarrià (Alacant), on els termòmetres han marcat 37,3 graus a les hores centrals del dia.

Calor intensa a Castelló i Alacant

Passades les 12.00 hores s’han registrat 37 graus en el municipi castellonenc de Sorita, una de les xifres més altes de la jornada. A Vilafamés, també a la província de Castelló, la màxima ha arribat fins als 36,8 graus, molt a prop del valor de Callosa d’En Sarrià.

Altres màximes destacades a migdia han sigut els 35,8 graus d’Altea (Alacant) i els 35,7 graus de Benidorm, igualment a la província d’Alacant. A l’interior de Castelló, Forcall i Morella han arribat fins als 35,6 graus, la qual cosa confirma l’extensió de l’episodi de calor.

A la província de València, els termòmetres també han pujat amb força. En el municipi de Vilamarxant s’han registrat 35,3 graus, una de les màximes més altes del dia en territori valencià.

En altres punts d’Alacant, com La Vila Joiosa, Xixona o Crevillent, la temperatura s’ha situat en 35,2 graus a migdia. Estes xifres mostren que la calor ha sigut generalitzada tant en zones d’interior com en el litoral.

Avisos per calor en el nord de València

La situació ha portat l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) a establir per a este dilluns, a partir de les 13.00 hores, l’avís groc per temperatures màximes de 36 graus al nord de la província de València. Este avís indica que es poden produir valors localment elevats i que convé extremar les precaucions en les hores de més calor.

Per a dimarts, Aemet ha mantingut l’activació de l’avís groc també des de les 13.00 hores en esta mateixa zona del nord valencià. A més, l’alerta s’estendrà al litoral sud de la província de València i a la franja litoral sud de la província d’Alacant, on també s’esperen màximes al voltant dels 36 graus.

Risc mitjà en municipis de Castelló per salut

Davant d’estos valors alts, la Conselleria de Sanitat ha establit per a este dilluns el nivell de risc mitjà, identificat amb el color taronja, en una vintena de municipis de les comarques castellonenques del Baix Maestrat, Els Ports i l’Alt Maestrat.

Este nivell de risc s’emmarca en la vigilància del Programa de prevenció i atenció als problemes de salut derivats de temperatures altes en la Comunitat Valenciana, que busca detectar a temps els episodis de calor intensa i reduir el seu impacte en la població més vulnerable.

El protocol de Sanitat es posa en marxa quan es preveuen o es registren valors com els d’este dilluns. En estos casos, es recomana incrementar la hidratació, evitar l’exposició prolongada al sol en les hores centrals i mantindre especial atenció a menors, persones majors i malalts crònics.

Últimes notícies

València i Athletic empaten a zero en un Mestalla sense gols

València CF i Athletic Club han signat un 0-0 a Mestalla en un partit de dues parts ben diferenciades. Els locals continuen en descens malgrat l'embranzida mostrada en la segona mitat amb Javier Aguirre.

Gayà fa història en Lliga en arribar als 350 partits amb el València

José Luis Gayà ha arribat als 350 partits en Lliga amb el València CF en el duel contra l'Athletic i es queda a només un encontre d'igualar David Albelda com a tercer jugador amb més partits en la competició de la història del club.

Iñigo Pérez lamenta la falta de gol del Vila-real en l’empat contra l’Elx

Iñigo Pérez ha assegurat que el Vila-real ha fet una primera part excel·lent contra l’Elx, però ha admés frustració per la falta d’encert davant la porteria en l’empat sense gols a LaLiga.

Aldaia alça barreres contra les inundacions i la UPV tanca els seus campus pel temporal

Aldaia ha instal·lat barreres antiinundacions al barranc de la Saleta i la UPV ha suspés tota l’activitat als seus tres campus pel risc de pluges torrencials. Cultura també ha cancel·lat funcions teatrals i projeccions de la Filmoteca.

Anselmi destaca l’empat de l’Elx a Vila-real com un resultat molt meritori

Martín Anselmi ha valorat com a molt meritori l’empat sense gols de l’Elx al camp del Villarreal, un rival que ha definit com a equip amb molta jerarquia. El tècnic ha subratllat el bon treball defensiu, el partit de Dituro i ha confirmat un fort esquinç de turmell de Marc Aguado.

Repartiment de punts entre Villarreal i Elche a La Ceràmica

Villarreal i Elche han empatat 0-0 a l'estadi de la Ceràmica en un partit on els groguets han anat de més a menys i l'equip il·licità ha sabut patir per traure un punt valuós.

Manises ompli el camp per al II Torneig Tornem! dos anys després de la dana

El camp de Manises ha acollit la segona edició del Torneig Tornem!, que ha reunit centenars de xiquets i famílies per a celebrar la recuperació del futbol valencià dos anys després de la dana. La selecció valenciana sub-12 i el Levante UD han alçat els títols en una jornada festiva marcada també per l’avís de pluges intenses.

Manises ompli el Ciutat de l’Oci amb el II Torneig Tornem! dos anys després de la dana

El camp de Manises ha acollit la segona edició del torneig Tornem!, que recorda la dana i celebra la recuperació del futbol base valencià, amb protagonisme per a xiquets i xiquetes de zones afectades.