Arranca la temporada de bodes: el 15% dels convidats acaba no assistint

Després de les pèrdues d’estiu, a causa de la pandèmia, la tardor arranca com un mes clau per a les pròximes noces, perquè és quan les parelles comencen a anunciar el seu compromís als convidats.

Cada parella gasta de mitjana 250 € en invitacions, però la dada més curiosa és que de tots els convidats que rebran aqueixes invitacions, prop d’un 15% acabarà per no assistir (1 de cada 6).

Comunicar amb temps per a bloquejar la data i garantir la presència

 

Encara que, a causa de la pandèmia, l’estacionalitat de les bodes s’ha anat difuminant, és cert que existeixen períodes favorits per a la celebració de les bodes.

Segons el Llibre Imprescindible de les Bodes, els mesos de setembre, juny i juliol són els preferits per les parelles per a donar-se el “sí, vull”.

Només aquests tres mesos reuneixen el 43% dels enllaços que se celebren a Espanya. A més, i malgrat que altres dies de la setmana guanyen força, les parelles espanyoles continuen triant el dissabte com a dia preferit per a fer la celebració i gaudir d’aqueix dia juntament amb amics i familiars. I a quina hora se celebren?

Segons el mateix llibre, el 75% de les bodes tenen lloc a partir del migdia, per la qual cosa l’horari també se centra en una franja bastant delimitada.

Estes dades demostren que les parelles espanyoles tenen una tendència molt marcada a l’hora de triar la seua data de bodes.

Si a això li sumem que el 2022 es presenta com l’any en què viurem un boom de noces, és fàcil predir que més d’un convidat es veurà en la disjuntiva d’haver de triar anar a unes bodes o a una altra.

Un fet que pot resultar una miqueta incòmode per als convidats, però també per a la parella, no sols pel parentiu i la proximitat, sinó perquè han de tractar de definir la llista de convidats de la forma més precisa i ràpida possible per a deixar tots els preparatius el més ajustat que es puga.

El 15% dels convidats no assisteix a les bodes

 

Una dada curiosa és que, segons el Llibre Imprescindible de les Bodes, de mitjana a Espanya, el 15% dels convidats de la llista inicial declina la invitació i no assisteix a l’enllaç per diversos motius.

En este sentit, si es té en compte que a Espanya el nombre mitjà de convidats a un enllaç és de 130 i que el cost mitjà d’unes noces se situa en els 20.500 €, esta “no assistència” suposa una pèrdua de més de 3.700 € per a la parella si aqueix 15% no ho avisa amb antelació.

Més enllà que és un detall de cortesia avisar a la parella casamentera sobre l’assistència o no a un dels dies més importants per a ells, també resulta clau perquè puguen adaptar al màxim tots els detalls que tenen preparats i ajustar el pressupost. En este sentit, saber com més aviat si els convidats podran o no assistir a l’enllaç és fonamental.

Una bona comunicació amb els convidats és essencial

 

Comunicar la data amb antelació és important perquè els convidats bloquegen aqueix dia en les seues agendes i puguen garantir la seua presència.

Per a això, un element molt conegut en altres països com els Estats Units, arriba trepitjant fort a Espanya. Es tracta del ‘save the dona’t’. 

Este element de la papereria nupcial promet convertir-se en el millor aliat de les parelles que tenen pensat casar-se durant els pròxims mesos.

No és més que una preinvitació que permet als nuvis informar els seus amics i familiars que estan convidats al seu enllaç i descobrir-los la data del gran dia. D’esta manera, els convidats poden posar data l’esdeveniment en els seus calendaris i confirmar la seua assistència.

En l’actualitat moltes de les parelles opten per fer-se una web de bodesi informar de tot el que té a veure amb l’enllaç a través d’esta, però encara són moltes les que prefereixen el format imprés o tots dos per a fer este tipus de comunicació.

En concret, el 84% de les parelles es decanta per les impreses i es gasten 250 € de mitjana en invitacions, segons el Llibre Imprescindible de les Bodes.

Per a estes parelles romàntiques que encara no han volgut passar-se al format digital, també existeixen milers d’opcions i estils. 

Siga com siga la via de comunicació que trien, l’important és comunicar amb antelació a la família i amics la data de les bodes per a poder compartir al costat d’ells un dels dies més emocionants i importants de les seues vides. Perquè, què seria de les bodes sense les persones que més volem?

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un home ferit d’un tret en el coll després d’una discussió en un barri d’Alacant

La Policia Nacional investiga un tiroteig en el barri Verge del Carmen d'Alacant en el qual un home resulta ferit en el coll durant una discussió, possiblement d'origen familiar.

Dos guàrdies civils reanimen a un veí amb RCP i un desfibril·lador a Alfafar

Dos guàrdies civils de la caserna d'Alfafar reanimen a un veí que va patir un infart a l'eixida del poliesportiu gràcies a les maniobres de RCP i a l'ús d'un desfibril·lador.

Alvise defén davant el Parlament Europeu mantindre la seua immunitat enfront de la causa del Suprem

La comissió d'Assumptes Jurídics del Parlament Europeu ha escoltat a Luis 'Alvise' Pérez abans de decidir si demana retirar la seua immunitat per una investigació del Tribunal Suprem per assetjament a una fiscal de delictes d'odi.

Alemanya vincula a un detingut a Elda i a una dona en Rheine amb un suposat espionatge per a Rússia

La Fiscalia alemanya atribuïx a un ucraïnés detingut a Elda i a una romanesa arrestada en Rheine labors de seguiment contra una persona vinculada a l'enviament de drons a Ucraïna.

El sector aeroespacial valencià es reforça amb un pla estratègic fins a 2030

El sector aeroespacial valencià, amb un creixement pròxim al 50% en el numere d'empreses i una facturacion anual de 735 milions, es recolza en un pla estrategico fins a 2030 per a guanyar posicion internacional. El full de ruta es basara en innovacion, sostenibilitat i colaboracion publique-privada, encara que fins i tot no té pressupost ni terminis tancats.

Detingut en l’aeroport de Múrcia un anglés per l’homicidi d’un txec en una platja de Torrevieja

La Guàrdia Civil ha detingut en l'aeroport de Múrcia a un ciutadà britanico de 40 anys amb antecedents, acusat de matar d'un tret al cap a un home txec en una platja de Torrevieja el passat 1 de març.

Compromís aplaudix que Mazón declare davant la jutgessa per la gestió de la DANA de 2024

Compromís celebra que la jutgessa cite com a testimoni a Carlos Mazón per la gestió de la DANA de 2024 i li recorda que està obligat a dir la veritat quan declare.

Debat en Les Corts per la Setmana Santa de Sagunt: tradició, igualtat i possible pèrdua de festa nacional

El PP defén compatibilitzar arrelament i inclusió en la Setmana Santa de Sagunt mentres PSPV i Compromís exigixen més fermesa per a garantir la igualtat de les dones en la confraria.