Arranca la temporada de bodes: el 15% dels convidats acaba no assistint

Després de les pèrdues d’estiu, a causa de la pandèmia, la tardor arranca com un mes clau per a les pròximes noces, perquè és quan les parelles comencen a anunciar el seu compromís als convidats.

Cada parella gasta de mitjana 250 € en invitacions, però la dada més curiosa és que de tots els convidats que rebran aqueixes invitacions, prop d’un 15% acabarà per no assistir (1 de cada 6).

Comunicar amb temps per a bloquejar la data i garantir la presència

 

Encara que, a causa de la pandèmia, l’estacionalitat de les bodes s’ha anat difuminant, és cert que existeixen períodes favorits per a la celebració de les bodes.

Segons el Llibre Imprescindible de les Bodes, els mesos de setembre, juny i juliol són els preferits per les parelles per a donar-se el “sí, vull”.

Només aquests tres mesos reuneixen el 43% dels enllaços que se celebren a Espanya. A més, i malgrat que altres dies de la setmana guanyen força, les parelles espanyoles continuen triant el dissabte com a dia preferit per a fer la celebració i gaudir d’aqueix dia juntament amb amics i familiars. I a quina hora se celebren?

Segons el mateix llibre, el 75% de les bodes tenen lloc a partir del migdia, per la qual cosa l’horari també se centra en una franja bastant delimitada.

Estes dades demostren que les parelles espanyoles tenen una tendència molt marcada a l’hora de triar la seua data de bodes.

Si a això li sumem que el 2022 es presenta com l’any en què viurem un boom de noces, és fàcil predir que més d’un convidat es veurà en la disjuntiva d’haver de triar anar a unes bodes o a una altra.

Un fet que pot resultar una miqueta incòmode per als convidats, però també per a la parella, no sols pel parentiu i la proximitat, sinó perquè han de tractar de definir la llista de convidats de la forma més precisa i ràpida possible per a deixar tots els preparatius el més ajustat que es puga.

El 15% dels convidats no assisteix a les bodes

 

Una dada curiosa és que, segons el Llibre Imprescindible de les Bodes, de mitjana a Espanya, el 15% dels convidats de la llista inicial declina la invitació i no assisteix a l’enllaç per diversos motius.

En este sentit, si es té en compte que a Espanya el nombre mitjà de convidats a un enllaç és de 130 i que el cost mitjà d’unes noces se situa en els 20.500 €, esta “no assistència” suposa una pèrdua de més de 3.700 € per a la parella si aqueix 15% no ho avisa amb antelació.

Més enllà que és un detall de cortesia avisar a la parella casamentera sobre l’assistència o no a un dels dies més importants per a ells, també resulta clau perquè puguen adaptar al màxim tots els detalls que tenen preparats i ajustar el pressupost. En este sentit, saber com més aviat si els convidats podran o no assistir a l’enllaç és fonamental.

Una bona comunicació amb els convidats és essencial

 

Comunicar la data amb antelació és important perquè els convidats bloquegen aqueix dia en les seues agendes i puguen garantir la seua presència.

Per a això, un element molt conegut en altres països com els Estats Units, arriba trepitjant fort a Espanya. Es tracta del ‘save the dona’t’. 

Este element de la papereria nupcial promet convertir-se en el millor aliat de les parelles que tenen pensat casar-se durant els pròxims mesos.

No és més que una preinvitació que permet als nuvis informar els seus amics i familiars que estan convidats al seu enllaç i descobrir-los la data del gran dia. D’esta manera, els convidats poden posar data l’esdeveniment en els seus calendaris i confirmar la seua assistència.

En l’actualitat moltes de les parelles opten per fer-se una web de bodesi informar de tot el que té a veure amb l’enllaç a través d’esta, però encara són moltes les que prefereixen el format imprés o tots dos per a fer este tipus de comunicació.

En concret, el 84% de les parelles es decanta per les impreses i es gasten 250 € de mitjana en invitacions, segons el Llibre Imprescindible de les Bodes.

Per a estes parelles romàntiques que encara no han volgut passar-se al format digital, també existeixen milers d’opcions i estils. 

Siga com siga la via de comunicació que trien, l’important és comunicar amb antelació a la família i amics la data de les bodes per a poder compartir al costat d’ells un dels dies més emocionants i importants de les seues vides. Perquè, què seria de les bodes sense les persones que més volem?

Últimes notícies

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.

Nova marxa a Paiporta contra Mazón per la gestió de la DANA del 2024

Entitats socials i associacions de víctimes han convocat el 28 de juny una nova manifestació a Paiporta, considerada zona zero de la DANA del 29 d’octubre de 2024, per a exigir responsabilitats a Carlos Mazón.