Arranca la temporada de bodes: el 15% dels convidats acaba no assistint

Després de les pèrdues d’estiu, a causa de la pandèmia, la tardor arranca com un mes clau per a les pròximes noces, perquè és quan les parelles comencen a anunciar el seu compromís als convidats.

Cada parella gasta de mitjana 250 € en invitacions, però la dada més curiosa és que de tots els convidats que rebran aqueixes invitacions, prop d’un 15% acabarà per no assistir (1 de cada 6).

Comunicar amb temps per a bloquejar la data i garantir la presència

 

Encara que, a causa de la pandèmia, l’estacionalitat de les bodes s’ha anat difuminant, és cert que existeixen períodes favorits per a la celebració de les bodes.

Segons el Llibre Imprescindible de les Bodes, els mesos de setembre, juny i juliol són els preferits per les parelles per a donar-se el “sí, vull”.

Només aquests tres mesos reuneixen el 43% dels enllaços que se celebren a Espanya. A més, i malgrat que altres dies de la setmana guanyen força, les parelles espanyoles continuen triant el dissabte com a dia preferit per a fer la celebració i gaudir d’aqueix dia juntament amb amics i familiars. I a quina hora se celebren?

Segons el mateix llibre, el 75% de les bodes tenen lloc a partir del migdia, per la qual cosa l’horari també se centra en una franja bastant delimitada.

Estes dades demostren que les parelles espanyoles tenen una tendència molt marcada a l’hora de triar la seua data de bodes.

Si a això li sumem que el 2022 es presenta com l’any en què viurem un boom de noces, és fàcil predir que més d’un convidat es veurà en la disjuntiva d’haver de triar anar a unes bodes o a una altra.

Un fet que pot resultar una miqueta incòmode per als convidats, però també per a la parella, no sols pel parentiu i la proximitat, sinó perquè han de tractar de definir la llista de convidats de la forma més precisa i ràpida possible per a deixar tots els preparatius el més ajustat que es puga.

El 15% dels convidats no assisteix a les bodes

 

Una dada curiosa és que, segons el Llibre Imprescindible de les Bodes, de mitjana a Espanya, el 15% dels convidats de la llista inicial declina la invitació i no assisteix a l’enllaç per diversos motius.

En este sentit, si es té en compte que a Espanya el nombre mitjà de convidats a un enllaç és de 130 i que el cost mitjà d’unes noces se situa en els 20.500 €, esta “no assistència” suposa una pèrdua de més de 3.700 € per a la parella si aqueix 15% no ho avisa amb antelació.

Més enllà que és un detall de cortesia avisar a la parella casamentera sobre l’assistència o no a un dels dies més importants per a ells, també resulta clau perquè puguen adaptar al màxim tots els detalls que tenen preparats i ajustar el pressupost. En este sentit, saber com més aviat si els convidats podran o no assistir a l’enllaç és fonamental.

Una bona comunicació amb els convidats és essencial

 

Comunicar la data amb antelació és important perquè els convidats bloquegen aqueix dia en les seues agendes i puguen garantir la seua presència.

Per a això, un element molt conegut en altres països com els Estats Units, arriba trepitjant fort a Espanya. Es tracta del ‘save the dona’t’. 

Este element de la papereria nupcial promet convertir-se en el millor aliat de les parelles que tenen pensat casar-se durant els pròxims mesos.

No és més que una preinvitació que permet als nuvis informar els seus amics i familiars que estan convidats al seu enllaç i descobrir-los la data del gran dia. D’esta manera, els convidats poden posar data l’esdeveniment en els seus calendaris i confirmar la seua assistència.

En l’actualitat moltes de les parelles opten per fer-se una web de bodesi informar de tot el que té a veure amb l’enllaç a través d’esta, però encara són moltes les que prefereixen el format imprés o tots dos per a fer este tipus de comunicació.

En concret, el 84% de les parelles es decanta per les impreses i es gasten 250 € de mitjana en invitacions, segons el Llibre Imprescindible de les Bodes.

Per a estes parelles romàntiques que encara no han volgut passar-se al format digital, també existeixen milers d’opcions i estils. 

Siga com siga la via de comunicació que trien, l’important és comunicar amb antelació a la família i amics la data de les bodes per a poder compartir al costat d’ells un dels dies més emocionants i importants de les seues vides. Perquè, què seria de les bodes sense les persones que més volem?

Últimes notícies

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.

Scariolo reivindica al Reial Madrid abans de la Final Four malgrat les baixes de Tavares i Len

Sergio Scariolo afronta la Final Four de l'Eurolliga a Atenes amb il·lusió i recalca que el Reial Madrid sempre competix, malgrat les importants baixes de Walter Tavares i Alex Len en el joc interior.

La ZAS de Russafa entra en vigor mentres València analitza el recurs de les discoteques

La Zona Acústicament Saturada de Russafa s'aplicarà des de demà amb límits a l'hostaleria, mentres l'Ajuntament estudia el recurs de les discoteques del carrer Tomasos.

Educació i sindicats encaren una tercera reunió clau en el sèptim dia de vaga docent

Educació i sindicats inicien la seua tercera reunió per a intentar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat públic no universitari en la Comunitat Valenciana, que complix set dies.

Teatre Magnètic impulsa el pensament crític enfront de les pseudociències en el CCCC

El Centre del Carme presenta Teatre Magnètic, primera mostra a València de Pablo Helguera, que usa el mesmerisme per a qüestionar les pseudociències i reforçar el pensament crític.

La defensa de Pradas reforça davant el CGPJ la seua queixa per l’actuació de la jutgessa en la causa de la dana

La defensa de la exconsellera Salomé Pradas ha presentat un nou escrit al CGPJ en el qual denuncia la falta d'avanços en la seua queixa per la instrucció de la causa de la dana i amplia els seus retrets a la magistrada.

Els Arts anuncia quatre noves produccions d’òpera i consolida el seu equilibri econòmic per a 2026-2027

Els Arts estrenarà quatre noves produccions d'òpera en la temporada 2026-2027, amb títols com Carmen i Simon Boccanegra, i confirma un sòlid equilibri pressupostari.

La Comunitat Valenciana frega el 81% d’ocupació hotelera en la primera mitat de maig

L'ocupació hotelera mitjana en la Comunitat Valenciana va aconseguir el 80,8% en la primera quinzena de maig, 1,5 punts més que en 2025, amb València i Benidorm al capdavant i Castelló com el destí que més creix.