Arranca la temporada de bodes: el 15% dels convidats acaba no assistint

Després de les pèrdues d’estiu, a causa de la pandèmia, la tardor arranca com un mes clau per a les pròximes noces, perquè és quan les parelles comencen a anunciar el seu compromís als convidats.

Cada parella gasta de mitjana 250 € en invitacions, però la dada més curiosa és que de tots els convidats que rebran aqueixes invitacions, prop d’un 15% acabarà per no assistir (1 de cada 6).

Comunicar amb temps per a bloquejar la data i garantir la presència

 

Encara que, a causa de la pandèmia, l’estacionalitat de les bodes s’ha anat difuminant, és cert que existeixen períodes favorits per a la celebració de les bodes.

Segons el Llibre Imprescindible de les Bodes, els mesos de setembre, juny i juliol són els preferits per les parelles per a donar-se el “sí, vull”.

Només aquests tres mesos reuneixen el 43% dels enllaços que se celebren a Espanya. A més, i malgrat que altres dies de la setmana guanyen força, les parelles espanyoles continuen triant el dissabte com a dia preferit per a fer la celebració i gaudir d’aqueix dia juntament amb amics i familiars. I a quina hora se celebren?

Segons el mateix llibre, el 75% de les bodes tenen lloc a partir del migdia, per la qual cosa l’horari també se centra en una franja bastant delimitada.

Estes dades demostren que les parelles espanyoles tenen una tendència molt marcada a l’hora de triar la seua data de bodes.

Si a això li sumem que el 2022 es presenta com l’any en què viurem un boom de noces, és fàcil predir que més d’un convidat es veurà en la disjuntiva d’haver de triar anar a unes bodes o a una altra.

Un fet que pot resultar una miqueta incòmode per als convidats, però també per a la parella, no sols pel parentiu i la proximitat, sinó perquè han de tractar de definir la llista de convidats de la forma més precisa i ràpida possible per a deixar tots els preparatius el més ajustat que es puga.

El 15% dels convidats no assisteix a les bodes

 

Una dada curiosa és que, segons el Llibre Imprescindible de les Bodes, de mitjana a Espanya, el 15% dels convidats de la llista inicial declina la invitació i no assisteix a l’enllaç per diversos motius.

En este sentit, si es té en compte que a Espanya el nombre mitjà de convidats a un enllaç és de 130 i que el cost mitjà d’unes noces se situa en els 20.500 €, esta “no assistència” suposa una pèrdua de més de 3.700 € per a la parella si aqueix 15% no ho avisa amb antelació.

Més enllà que és un detall de cortesia avisar a la parella casamentera sobre l’assistència o no a un dels dies més importants per a ells, també resulta clau perquè puguen adaptar al màxim tots els detalls que tenen preparats i ajustar el pressupost. En este sentit, saber com més aviat si els convidats podran o no assistir a l’enllaç és fonamental.

Una bona comunicació amb els convidats és essencial

 

Comunicar la data amb antelació és important perquè els convidats bloquegen aqueix dia en les seues agendes i puguen garantir la seua presència.

Per a això, un element molt conegut en altres països com els Estats Units, arriba trepitjant fort a Espanya. Es tracta del ‘save the dona’t’. 

Este element de la papereria nupcial promet convertir-se en el millor aliat de les parelles que tenen pensat casar-se durant els pròxims mesos.

No és més que una preinvitació que permet als nuvis informar els seus amics i familiars que estan convidats al seu enllaç i descobrir-los la data del gran dia. D’esta manera, els convidats poden posar data l’esdeveniment en els seus calendaris i confirmar la seua assistència.

En l’actualitat moltes de les parelles opten per fer-se una web de bodesi informar de tot el que té a veure amb l’enllaç a través d’esta, però encara són moltes les que prefereixen el format imprés o tots dos per a fer este tipus de comunicació.

En concret, el 84% de les parelles es decanta per les impreses i es gasten 250 € de mitjana en invitacions, segons el Llibre Imprescindible de les Bodes.

Per a estes parelles romàntiques que encara no han volgut passar-se al format digital, també existeixen milers d’opcions i estils. 

Siga com siga la via de comunicació que trien, l’important és comunicar amb antelació a la família i amics la data de les bodes per a poder compartir al costat d’ells un dels dies més emocionants i importants de les seues vides. Perquè, què seria de les bodes sense les persones que més volem?

Últimes notícies

Pedro Martínez fa història com a tècnic amb més partits al València Basket

Pedro Martínez es convertix en l'entrenador amb més partits dirigits del València Basket en l'ACB i completa una nit de rècords per al club taronja en la Lliga Endesa.

El València Basket reforça el seu domini a Espanya amb set dels últims nou títols

El València Basket conquista la Copa de la Reina davant el Hozono Global Jairis i confirma un cicle guanyador amb set dels últims nou títols nacionals disputats en tres temporades.

El València Basket prolonga el seu domini amb una altra Copa de la Reina

El València Basket conquista la Copa de la Reina després de véncer al Hozono Global Jairis i reforça una etapa de domini en el bàsquet espanyol amb set dels últims nou títols nacionals.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de remuntar al Hozono Global Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada després de remuntar 14 punts al Hozono Global Jairis i véncer 70-65 en una final de ratxes i màxima tensió.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de superar al Hozono Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada en imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final igualada.

València Basket firma una sòlida victòria a Burgos després d’un gran tercer quart

València Basket es va imposar al Sant Pau Burgos per 74-79 després de trencar el partit en el tercer quart i controlar la reacció final del conjunt local.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina en véncer al Hozono Jairis

El València Basket s'adjudica per segona vegada la Copa de la Reina després d'imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final ajustada en la qual el vigent campió no va poder revalidar el títol.

El vent provoca un accident per la caiguda d’un arbre entre La Barona i les Useres

El fort vent obliga els bombers de Castelló i València a efectuar més d'un centenar d'intervencions, inclosa un accident de trànsit per la caiguda d'un arbre entre La Barona i les Useres.