Temporal.Martínez Mus, ‘optimista’ amb la recuperació de l’Albufera després de la dana: ‘Els danys no semblen tan greus’

Assenyala que era “bàsic” tancar el filtre d’eixida d’aigua residual i creu que la setmana que ve es va a aconseguir “íntegrament”

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

El conseller de Medi ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, ha afirmat que els danys provocats per abocaments a causa de la dana a l’Albufera de València “no semblen tan greus com al principi”, després de les primeres anàlisis efectuades i mostres obtingudes, per la qual cosa s’ha mostrat “optimista” en la recuperació del llac.

En roda de premsa este divendres per a informar sobre l’estat de les obres de reconstrucció en infraestructures i en la xarxa de transport, el titular de Medi ambient de la Generalitat ha precisat que encara a dia de hui, un mes després de la dana, “encara està arribant un 2,9 per cent” d’abocaments “indesitjats” pels danys en la xarxa de depuració d’aigües.

“Era bàsic que l’abocament que poguera arribar en estos dies passada la dana ho controlàrem ràpid i amb això hem aconseguit que l’afecció siga la mínima possible”, ha valorat el conseller, que ha precisat que “el que va arribar a l’Albufera la primera nit –de la dana– era bàsicament orgànic”, per la qual cosa no era “especialment agressiu”.

Ara, una vegada retirats tots estos residus, Martínez Mus ha apuntat que el resultat final “en principi” permet ser “optimistes” en una “recuperació ràpida, almenys d’este primer colp”. “Era bàsic tancar este filtre, esta eixida d’aigua residual i crec que la setmana que ve ho anem a aconseguir íntegrament”, ha especificat.

En este context, ha posat l’accent en el pla de xoc engegat per la Generalitat per a l’Albufera, amb una “primera part” de recollida de residus, al que s’han sumat treballs de col·locació de barreres de cèrcol, desobstrucción de comportes i sèquies, eliminació de restes flotants i avaluació dels camps d’arròs i restes dipositades en zones dunares.

BESSÓ DIGITAL

Posteriorment, ha precisat, “ja” s’estan redactant projectes per a adequar les reserves afectades per a “mesurar exactament” la qualitat de l’aigua. Sobre este tema, s’ha incorporat la generació d’un “bessó digital” per a l’aiguamoll, “alguna cosa que ja teníem pensat fer, però que ara ens ha urgit completar”.

Este sistema consistix a reproduir de forma informàtica i virtual totes les emissions que s’arrepleguen en el llac, amb nombrosos sensors “de tot tipus”, de composició de l’aigua o temperatura, que permetran “analitzar com van assortint d’efecte les diferents mesures voluntàries o involuntàries que pels fenòmens climatològics puguen eixir”. “És una ferramenta que pensàvem incorporar i hem accelerat perquè en estos moments pot ser molt útil”, ha ressaltat.

En el marc dels treballs de recuperació de l’Albufera, Martínez Mus ha assenyalat que estan en contacte “diàriament” amb l’Ajuntament de València i, sobre este tema, ha especificat que la “primera part” d’estes labors és “retirar els residus abans que produïren més dany”. “Molta part dels residus són orgànics, això altera el funcionament normal de l’Albufera, però no són tòxics”, ha apuntat.

Concretament, ha detallat que fins al moment s’han retirat uns 750 metres cúbics de residus “no propis”, mentre s’ha treballat en col·laboració amb la Guàrdia Civil per a la recerca de desapareguts a l’entorn del llac. Després d’estes labors, ha assegurat que ja es pot “començar a treballar amb normalitat” en la seua recuperació.

El conseller de Medi ambient ha incidit en el “paper bàsic” que la suposat l’Albufera perquè els danys a conseqüència de la riuada “no foren majors”. “El matalàs per a l’avinguda ha sigut fonamental, i això també ho hem d’agrair”, ha valorat.

Últimes notícies

Troben a la platja de l’Almadrava un bust romà d’època altoimperial en excel·lent estat

Unes obres de regeneració a la platja de l'Almadrava, a Alacant, han tret a la llum un bust romà de marbre blanc dels segles I-II d. C., probablement vinculat a la deessa Venus.

Una cort indonèsia anunciarà el dilluns la sentència pel naufragi de la família valenciana en Komodo

El tribunal de Labuan Baix comunicarà el dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del vaixell turístic afonat al Parc Nacional de Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana.

Pérez Llorca anuncia un nou Pla de Ciència lligat a una llei de Ciència i Innovació en la Comunitat

El Consell treballa en un nou Pla de Ciència vinculat a la futura llei de la Ciència i la Innovació, acompanyat d'un acord plurianual de finançament universitari i mesures per a reforçar talent i beques.

Hugo Duro veu la classificació europea com un gran premi per a acomiadar Mestalla

Hugo Duro confia que el València aprofite el seu opcion d'entrar en la Lliga Conferència davant el Barcelona i convertir el comiat de Mestalla en un gran premi per a la aficion.

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana reafirma el seu suport total a Zapatero i la seua confiança en la Justícia

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, reitera el seu suport total a l'expresident José Luis Rodríguez Zapatero i subratlla la seua confiança plena en la Justícia després de la seua imputació en la causa sobre Plus ultra.

L’Habitació Roja celebra 30 anys amb un concert indie simfònic al costat de l’Orquestra de València

L'Habitació Roja celebra el seu 30 aniversari amb un concert especial en el Palau de la Música, on reinterpretarà el seu repertori en format indie simfònic al costat de l'Orquestra de València sota la direcció de Daniel Abad.

El 78% del professorat rebutja la proposta d’Educació i la majoria vol seguir la vaga

Un 78% del professorat rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 60% vol mantindre la vaga indefinida i les mobilitzacions en l'ensenyança pública valenciana.

El Vila-real acomiada a Alfonso Pedraza després de 15 anys i més de 200 partits

Alfonso Pedraza tanca una etapa de 15 anys al Vila-real, on va arribar amb 15 anys, es va consolidar en el primer equip i va formar part de la generació que va conquistar la Lliga Europa.