Mastodon
28.2 C
València
Dimarts, 16 setembre, 2025

Topuria repta a Crawford a una baralla de boxa i assegura que ganaria

Ilia Topuria, campeon del món del pes lleuger de la UFC, va fer un pas al capdavant i repte a Terence Crawford a pujar junts al ring. El hispanogeorgiano assegure que en un combat de boxa no té dubtes sobre el desenllaç: es veu guanyador. El desafio arribe després de la victòria de l’estatunidenc sobre Saul ‘Canelo’ Alvarez i la conquesta dels titulos del pes supermediano, un context que reforça l’atractiu de l’encreuament en posar davant a una estrela de la UFC i a un lliura per lliura de la boxa.

Topuria explique que des de fa anus vol provar les seues habilitats amb guants grans i que ara, amb Crawford en el cim, és el moment idoneo per a mesurar-se. La proposta encaixa en la tendència recent de dols creuats entre arts marcials mixtes i boxa, que solen atraure audiències massives i bosses milionàries. Per al campeon, suposa una oportunitat de traslladar la seua pegada i lectura de combat a un entorn amb regles distintes, on el jab, la gestion de la distància i el ritme de dotze assalts són determinants.

El peleador de 28 anus arriba recolzat per la seua trajectòria. Conquiste el titule del pes lleuger de la UFC en noquejar al brasiler Charles Oliveira a Las Vegas el 29 de juny, i es manté invicte en la compania. Abans lluentor en el pes ploma, quan al febrer de 2024 es va imposar a l’australià Alexander Volkanovski per a fer-se amb el cinturon mundial. Nascut a Alemanya, criat a Geòrgia i format en Espana, Topuria ha construït un perfil competitiu que combina potència, precision i confiança.

UFC en Espana, en l’horitzó

En paral·lel, el lluitador situo cada vegada mes a prop un gran esdeveniment de la UFC en Espana. Apunte que la promotora WOW treballa per a portar una vetlada a un gran estadi, amb el Santiago Bernabeu com a possibilitat, i afirme que el projecte esta molt mes prop del que sembla. Fins i tot va donar per fet que en 2026 habra un esdeveniment de la UFC en el pais, en subratllar el creixement del publique local i que els esdeveniments de WOW es estan omplint.

Segun explique, queden alguns detalls per tancar perquè una cita de la UFC implica mobilitzar a molt de personal i una logistica àmplia, des de muntatge i television fins a seguretat. Fins i tot asi, es mostro convençut que es duguera a terme i transmitio optimisme sobre els ultimos passos per al seu confirmacion.

Respecte al possible encreuament amb Crawford, qualsevol avanç exigiria negociacion entre promotores, definir el pes, la seu i el tamano del ring, ademas d’encaixar calendaris. De concretar-se, seriosa la primera incursion del campeon del pes lleuger de la UFC en un cuadrilatero professional, un repte que, segun insistix, afrontaria amb la conviccion d’eixir vencedor.

Últimes notícies

El València Basket incorpora ratpenats al seu primer equipament per a Europa

El club adapta la seua samarreta taronja per a Europa amb ratpenats en la part superior i manté el nom en el frontal. A la venda des de l'1 d'octubre per 70 euros.

La defensa de Sergio Blasco demana la nul·litat de la causa de l’Hospital General

El juí per les presumptes irregularitats a l'Hospital General arranca amb 11 acusats i la defensa de Sergio Blasco sol·licita anul·lar tot el procediment per investigació prospectiva i proves obtingudes sense autorització.

RTVE retirarà a Espanya d’Eurovisió 2026 si participa Israel i manté el Benidorm Fest

RTVE condiciona la participació espanyola en Eurovisió 2026 a l'absència d'Israel. La corporació confirma que el Benidorm Fest celebrarà la seua quinta edició sense canvis.

Calp decreta tres dies de dol per la mort d’una bebé i una xiqueta de 4 anys

L'ajuntament acorda per unanimitat tres dies de dol després de dos accidents mortals que han commocionat la localitat: una bebé de 20 dies i una xiqueta de 4 anys.

La taula de la comissió de la DANA en Les Corts es reunix el dijous per a fixar el calendari de compareixences

La taula de la comissió que investiga la DANA del 29 d'octubre fixarà este dijous el calendari de compareixences per a l'actual període de sessions. La reunió reactivarà uns treballs pausats a l'estiu i marcats pel pols polític entre els grups.

Protesta en la Universitat d’Alacant exigix la dimissió de Mazón en l’obertura del curs

Unes 150 persones van rebre amb crits i pancartes a la comitiva acadèmica a les portes del Paranimf de la UA. Van increpar al conseller Rovira i l'acte va començar amb lleuger retard, sense incidents.

Els accidents laborals amb bicicletes i patinets es disparen un 400% en nou anys en la Comunitat Valenciana

Bicicletes i patinets ja són el tercer vehicle amb més sinistres laborals amb baixa en la Comunitat, amb 2.981 casos des de 2016. El 91% ocorre in itinere i els dies perduts es multipliquen.

València afronta un dèficit de 133.340 vivendes i mira a l’àrea metropolitana per a créixer

Un informe calcula un dèficit de 133.340 vivendes a la província fins a 2030. L'eixida passa per planificar el creixement en l'àrea metropolitana amb més sòl, densitat i transport àgil.