Tornen les visites nocturnes a l’Església de Sant Nicolás

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

L’Església de Sant Nicolás de València ha iniciat les seues habituals visites nocturnes guiades de l’estiu, que es realitzen cada dijous a les 20.00 hores i estan programades fins al 10 d’octubre.

Dijous passat 4 de juliol el temple es va omplir d’afeccionats a l’art que van assistir a la primera visita nocturna guiada, dissenyada per a “transcendir el visual, l’artístic i acostar al públic valencià la bellesa d’allò que està ocult”.

La visita transcorre per espais que habitualment romanen tancats al públic. El recorregut dona començament en l’exterior, en les seues façanes gòtica i neogòtica, amb unes pinzellades sobre la història del temple, per a després donar pas a conèixer el seu interior, conformat per l'”espectacular” volta de la nau principal, amb quasi 2.000 m2 de pintures al fresc; la Capella de la Comunió; l’Aula Capitular, “perfectament conservada” des del segle XV; el trasaltar, la sagristia barroca i l’accés privilegiat a les cobertes del temple.

“Aquest és, sens dubte, un dels moments més emotius, quan els visitants poden contemplar a través de les seues vidrieres la magnificencia de la Parròquia a vista d’ocell”, han destacat des del temple.

A més, els recorreguts guiats per la denominada “Capella Sixtina Valenciana” permeten veure obres d’un “altíssim” valor patrimonial com ‘L’Últim Sopar’ de Juan de Juanes o les pintures d’autors barrocs valencians com Jacinto de Espinosa o Esteban March, entre altres.

D’esta forma, les visites són “una oportunitat única” per a conèixer les estades privades d’un lloc que “amalgama art i fe”, que data del segle XV, i que posteriorment, ja en el segle XVII, va cobrar “una nova vida gràcies als dissenys pictòrics de l’artista de la Cort Antonio Palomino”. Aquests frescs “no només” narren la vida i obra de Sant Nicolás i Sant Pere Màrtir, sinó que són “un llegat de valor incalculable per al temple i per a la ciutat”.

Les entrades de les visites nocturnes tenen un cost de 22 euros per persona adulta, mentre que els xiquets i xiquetes de fins a 12 anys accedixen gratuïtament, i es poden comprar tant en la taquilla de la parròquia com en la seua pàgina web.

NOU PROJECTE SENSORIAL

Al marge d’això, la Parròquia de Sant Nicolás acaba de crear el projecte ‘La Llum de Sant Nicolás’, una instal·lació permanent que “combina història, tecnologia i espiritualitat”. Esta experiència es dividix en tres parts: ‘Un homenatge a la bellesa’, un xou de ‘mapping’ immersiu; ‘El batec de Sant Nicolás’, un recorregut interactiu per la història del temple; i ‘Lux ex Oriente’, una instal·lació contemplativa que evoca la presència del Sant.

Este projecte “no només preserva el patrimoni cultural, sinó que també promou un turisme cultural i sostenible, en línia amb l’Agenda 2030”, han destacat des de l’església.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Vila-real firma el seu primer ple de victòries en els derbis valencians en Primera

El Vila-real tanca la temporada amb sis triomfs en sis partits davant València, Llevant i Elx, suma 18 punts en dols autonòmics i assegura per primera vegada la seua segona Champions consecutiva.

El València busca assegurar la permanència davant quatre rivals que ja li van donar cinc punts en la primera volta

El València encara el tram final de Lliga davant Athletic, Raig, Reial Societat i Barcelona, rivals enfront dels quals ja va sumar cinc punts en la primera volta i que la passada temporada li van deixar sense premi.

El Consell celebra que el Govern eximisca de l’IRPF les ajudes de la DANA de 2024

El president Juanfran Pérez Llorca valora que el Govern haja rectificat i estenga a 2024 l'exempció en l'IRPF de les ajudes autonòmiques per la DANA per a empreses i autònoms.

L’incendi en un desballestament d’Orihuela es manté controlat en la campa exterior

L'incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela a penes manté flama visible, encara que els bombers continuen treballant en el seu control i retirada progressiva de mitjans.

María Pastor González, de la foguera Esplanada, serà la Bellea del Foc 2026

María Pastor González, representant de la foguera Esplanada, ha sigut proclamada Bellea del Foc 2026 en un espectacle celebrat en la plaça de bous d'Alacant davant més de 6.000 persones.

Corberán iguala els 55 partits de Baralla al València i millora la seua puntuació

Carlos Corberán aconseguix els 55 partits de Lliga al capdavant del València CF, els mateixos que va tindre Rubén Baraja, però amb dos punts més i una lleugera millora en el balanç global.

Quasi mig centenar de municipis valencians estrenen alcalde des de les eleccions de 2023

Un total de 48 municipis de la Comunitat Valenciana han canviat d'alcalde des de les eleccions de maig de 2023, sobretot per pactes de govern i mocions de censura, però també per dimissions, jubilacions i incompatibilitats.

Detinguts a Ademuz tres hòmens amb una tona de coure robat de línies telefòniques

La Guàrdia Civil deté a Ademuz a tres hòmens que transportaven en una furgoneta una tona de cable de coure de línies telefòniques i manté la investigació oberta per a localitzar al propietari.