Tornen les visites nocturnes a l’Església de Sant Nicolás

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

L’Església de Sant Nicolás de València ha iniciat les seues habituals visites nocturnes guiades de l’estiu, que es realitzen cada dijous a les 20.00 hores i estan programades fins al 10 d’octubre.

Dijous passat 4 de juliol el temple es va omplir d’afeccionats a l’art que van assistir a la primera visita nocturna guiada, dissenyada per a «transcendir el visual, l’artístic i acostar al públic valencià la bellesa d’allò que està ocult».

La visita transcorre per espais que habitualment romanen tancats al públic. El recorregut dona començament en l’exterior, en les seues façanes gòtica i neogòtica, amb unes pinzellades sobre la història del temple, per a després donar pas a conèixer el seu interior, conformat per l'»espectacular» volta de la nau principal, amb quasi 2.000 m2 de pintures al fresc; la Capella de la Comunió; l’Aula Capitular, «perfectament conservada» des del segle XV; el trasaltar, la sagristia barroca i l’accés privilegiat a les cobertes del temple.

«Aquest és, sens dubte, un dels moments més emotius, quan els visitants poden contemplar a través de les seues vidrieres la magnificencia de la Parròquia a vista d’ocell», han destacat des del temple.

A més, els recorreguts guiats per la denominada «Capella Sixtina Valenciana» permeten veure obres d’un «altíssim» valor patrimonial com ‘L’Últim Sopar’ de Juan de Juanes o les pintures d’autors barrocs valencians com Jacinto de Espinosa o Esteban March, entre altres.

D’esta forma, les visites són «una oportunitat única» per a conèixer les estades privades d’un lloc que «amalgama art i fe», que data del segle XV, i que posteriorment, ja en el segle XVII, va cobrar «una nova vida gràcies als dissenys pictòrics de l’artista de la Cort Antonio Palomino». Aquests frescs «no només» narren la vida i obra de Sant Nicolás i Sant Pere Màrtir, sinó que són «un llegat de valor incalculable per al temple i per a la ciutat».

Les entrades de les visites nocturnes tenen un cost de 22 euros per persona adulta, mentre que els xiquets i xiquetes de fins a 12 anys accedixen gratuïtament, i es poden comprar tant en la taquilla de la parròquia com en la seua pàgina web.

NOU PROJECTE SENSORIAL

Al marge d’això, la Parròquia de Sant Nicolás acaba de crear el projecte ‘La Llum de Sant Nicolás’, una instal·lació permanent que «combina història, tecnologia i espiritualitat». Esta experiència es dividix en tres parts: ‘Un homenatge a la bellesa’, un xou de ‘mapping’ immersiu; ‘El batec de Sant Nicolás’, un recorregut interactiu per la història del temple; i ‘Lux ex Oriente’, una instal·lació contemplativa que evoca la presència del Sant.

Este projecte «no només preserva el patrimoni cultural, sinó que també promou un turisme cultural i sostenible, en línia amb l’Agenda 2030», han destacat des de l’església.

Últimes notícies

Corberán valora l’empat: partit equilibrat i exigència de Mestalla

Carlos Corberán ha qualificat d’equilibrat l’empat del València CF contra el Celta de Vigo i ha admés que l’equip va defensar més del que volia. El tècnic ha defensat la línia de cinc, ha reclamat reforços i ha mostrat respecte per l’exigència de Mestalla.

Javi Guerra dona per bo l’empat del València contra el Celta a Mestalla

El migcampista del València Javi Guerra ha valorat com a just l’empat sense gols contra el Celta en l’estrena de LALIGA a Mestalla i ha demanat el suport de l’afició per al pròxim partit de lliga.

Empat gris a Mestalla en l’estrena de Lliga entre Valencia i Celta

Valencia CF i Celta de Vigo han inaugurat la seua temporada de Lliga amb un empat sense gols a Mestalla, en un partit gris i escàs d’ocasions, marcat també per la melancolia pel compte arrere cap a l’adéu de l’actual estadi.

Contingut l’incendi de Segorbe, que manté 630 hectàrees cremades però continua actiu

Els bombers han aconseguit contindre l’avanç de l’incendi de Segorbe, que es manté en 630 hectàrees cremades però continua actiu i no està estabilitzat. Gátova seguirà desallotjada almenys fins diumenge per seguretat.

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.

L’incendi de Segorbe entra esta vesprada en les hores de més risc i manté mil veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dijous a Segorbe ha calcinat més de 600 hectàrees, ha obligat a desallotjar un miler de persones a Gátova i entra esta vesprada en les hores de més risc. Uns 350 efectius i 25 mitjans aeris treballen per contindre un perímetre d’uns 15 quilòmetres.

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.