Tornen les visites nocturnes a l’Església de Sant Nicolás

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

L’Església de Sant Nicolás de València ha iniciat les seues habituals visites nocturnes guiades de l’estiu, que es realitzen cada dijous a les 20.00 hores i estan programades fins al 10 d’octubre.

Dijous passat 4 de juliol el temple es va omplir d’afeccionats a l’art que van assistir a la primera visita nocturna guiada, dissenyada per a «transcendir el visual, l’artístic i acostar al públic valencià la bellesa d’allò que està ocult».

La visita transcorre per espais que habitualment romanen tancats al públic. El recorregut dona començament en l’exterior, en les seues façanes gòtica i neogòtica, amb unes pinzellades sobre la història del temple, per a després donar pas a conèixer el seu interior, conformat per l'»espectacular» volta de la nau principal, amb quasi 2.000 m2 de pintures al fresc; la Capella de la Comunió; l’Aula Capitular, «perfectament conservada» des del segle XV; el trasaltar, la sagristia barroca i l’accés privilegiat a les cobertes del temple.

«Aquest és, sens dubte, un dels moments més emotius, quan els visitants poden contemplar a través de les seues vidrieres la magnificencia de la Parròquia a vista d’ocell», han destacat des del temple.

A més, els recorreguts guiats per la denominada «Capella Sixtina Valenciana» permeten veure obres d’un «altíssim» valor patrimonial com ‘L’Últim Sopar’ de Juan de Juanes o les pintures d’autors barrocs valencians com Jacinto de Espinosa o Esteban March, entre altres.

D’esta forma, les visites són «una oportunitat única» per a conèixer les estades privades d’un lloc que «amalgama art i fe», que data del segle XV, i que posteriorment, ja en el segle XVII, va cobrar «una nova vida gràcies als dissenys pictòrics de l’artista de la Cort Antonio Palomino». Aquests frescs «no només» narren la vida i obra de Sant Nicolás i Sant Pere Màrtir, sinó que són «un llegat de valor incalculable per al temple i per a la ciutat».

Les entrades de les visites nocturnes tenen un cost de 22 euros per persona adulta, mentre que els xiquets i xiquetes de fins a 12 anys accedixen gratuïtament, i es poden comprar tant en la taquilla de la parròquia com en la seua pàgina web.

NOU PROJECTE SENSORIAL

Al marge d’això, la Parròquia de Sant Nicolás acaba de crear el projecte ‘La Llum de Sant Nicolás’, una instal·lació permanent que «combina història, tecnologia i espiritualitat». Esta experiència es dividix en tres parts: ‘Un homenatge a la bellesa’, un xou de ‘mapping’ immersiu; ‘El batec de Sant Nicolás’, un recorregut interactiu per la història del temple; i ‘Lux ex Oriente’, una instal·lació contemplativa que evoca la presència del Sant.

Este projecte «no només preserva el patrimoni cultural, sinó que també promou un turisme cultural i sostenible, en línia amb l’Agenda 2030», han destacat des de l’església.

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.