15.2 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Tornen les visites nocturnes a l’Església de Sant Nicolás

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

L’Església de Sant Nicolás de València ha iniciat les seues habituals visites nocturnes guiades de l’estiu, que es realitzen cada dijous a les 20.00 hores i estan programades fins al 10 d’octubre.

Dijous passat 4 de juliol el temple es va omplir d’afeccionats a l’art que van assistir a la primera visita nocturna guiada, dissenyada per a “transcendir el visual, l’artístic i acostar al públic valencià la bellesa d’allò que està ocult”.

La visita transcorre per espais que habitualment romanen tancats al públic. El recorregut dona començament en l’exterior, en les seues façanes gòtica i neogòtica, amb unes pinzellades sobre la història del temple, per a després donar pas a conèixer el seu interior, conformat per l'”espectacular” volta de la nau principal, amb quasi 2.000 m2 de pintures al fresc; la Capella de la Comunió; l’Aula Capitular, “perfectament conservada” des del segle XV; el trasaltar, la sagristia barroca i l’accés privilegiat a les cobertes del temple.

“Aquest és, sens dubte, un dels moments més emotius, quan els visitants poden contemplar a través de les seues vidrieres la magnificencia de la Parròquia a vista d’ocell”, han destacat des del temple.

A més, els recorreguts guiats per la denominada “Capella Sixtina Valenciana” permeten veure obres d’un “altíssim” valor patrimonial com ‘L’Últim Sopar’ de Juan de Juanes o les pintures d’autors barrocs valencians com Jacinto de Espinosa o Esteban March, entre altres.

D’esta forma, les visites són “una oportunitat única” per a conèixer les estades privades d’un lloc que “amalgama art i fe”, que data del segle XV, i que posteriorment, ja en el segle XVII, va cobrar “una nova vida gràcies als dissenys pictòrics de l’artista de la Cort Antonio Palomino”. Aquests frescs “no només” narren la vida i obra de Sant Nicolás i Sant Pere Màrtir, sinó que són “un llegat de valor incalculable per al temple i per a la ciutat”.

Les entrades de les visites nocturnes tenen un cost de 22 euros per persona adulta, mentre que els xiquets i xiquetes de fins a 12 anys accedixen gratuïtament, i es poden comprar tant en la taquilla de la parròquia com en la seua pàgina web.

NOU PROJECTE SENSORIAL

Al marge d’això, la Parròquia de Sant Nicolás acaba de crear el projecte ‘La Llum de Sant Nicolás’, una instal·lació permanent que “combina història, tecnologia i espiritualitat”. Esta experiència es dividix en tres parts: ‘Un homenatge a la bellesa’, un xou de ‘mapping’ immersiu; ‘El batec de Sant Nicolás’, un recorregut interactiu per la història del temple; i ‘Lux ex Oriente’, una instal·lació contemplativa que evoca la presència del Sant.

Este projecte “no només preserva el patrimoni cultural, sinó que també promou un turisme cultural i sostenible, en línia amb l’Agenda 2030”, han destacat des de l’església.

Últimes notícies

Ratxes de més de 100 km/h assoten l’interior de Castelló i aconseguixen 122 km/h en Fredes

El vent del nord-oest està deixant ratxes molt fortes en la Comunitat Valenciana, amb 122 km/h en Fredes. Aemet activa avís taronja per vent fins al migdia i temporal en la costa.

Vent molt fort a l’interior nord i descens de temperatures este dissabte en la Comunitat Valenciana

Dissabte amb cel poc nuvolós, descens de màximes a l'interior de Castelló i ratxes molt fortes de l'oest a l'interior nord. El diumenge arribarà amb més núvols, pluges febles a l'interior i pujada de la cota de neu.

Un catedràtic de la UPV repetix en el top 100 europeu de dissenyadors de jocs de taula amb un puzle

Gabriel Songel torna a figurar entre els 100 millors dissenyadors europeus de jocs de taula gràcies a un puzle modular de 12 peces. El reconeixement li ha permés participar en la Game Inventors Convention de la Fira del Joguet de Nuremberg 2026.

Un treballador de 40 anys ha mort després de caure des de diversos metres en una vivenda de Torrent

Un treballador de 40 anys ha mort en caure des de diversos metres mentres treballava en una vivenda de Torrent. Els servicis d'emergència no van poder reanimar-ho.

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.