Anuncios

Coneixes el trastorn que afecta alguns usuaris de TikTok?

Des de l’inici de la pandèmia del coronavirus, especialistes en salut mental estan observant un preocupant augment de l’aparició de tics nerviosos en adolescents. Un estudi d’uns quants hospitals pediàtrics dels Estats Units, Canadà, Austràlia i Regne Unit han trobat un nexe comú en molts d’eixos casos: la xarxa social TikTok.

Els tics observats entre estos jóvens s’assemblen als pacients que pateixen el denominat síndrome de Tourette: parpelleigs, paraules, frases o sons involuntaris, moviments espasmòdics, etc. L’origen de l’aparició d’estos tics seria per imitació, repetint els tics que molts creadors de continguts d’esta xarxa social mostren, en la majoria dels casos perquè els fa gràcia, els reporta moltes visualitzacions”.

El ‘TikTok tic’ també és present a Espanya

 

El risc real, segons els especialistes, és que molts d’aquests xiquets que consumeixen aquests vídeos tinguen un trastorn real no diagnosticat i que els predispose a patir algunes patologies.

En aquests casos, una imitació d’un tic podria portar a acabar fixant-lo en la seua conducta. A aquest problema els experts ja li han posat fins a nom: ‘TikTok tic’ i s’està donant en tots els països. També en el nostre: només a l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona s’han diagnosticat 10 casos des de l’inici de la pandèmia (una cosa insòlita).

L’estrés i la pressió derivada de la pandèmia del coronavirus, unit a la dificultat del diagnòstic precoç per la saturació dels serveis sanitaris, ha fet augmentar els casos de la pròpia síndrome de Tourette i el d’estos altres casos de ‘tics funcionals’. 

La pròpia xarxa social TikTok no produeix aquest trastorn, però el seu ús veient aquest tipus de vídeos sí que ha pogut arribar a induir-lo. Els professionals sanitaris incideixen en la necessitat que els adolescents sàpien quin tipus de contingut estan veient i coneguen els seus riscos, així com la importància d’una supervisió per part dels adults.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.

El PSPV acusa a Catalá de frenar la regularització d’immigrants a València

El PSPV retrau a l'alcaldessa María José Catalá la falta de reforços municipals per a tramitar la regularització d'immigrants i alerta del col·lapse en les cues de l'Ajuntament.