Coneixes el trastorn que afecta alguns usuaris de TikTok?

Des de l’inici de la pandèmia del coronavirus, especialistes en salut mental estan observant un preocupant augment de l’aparició de tics nerviosos en adolescents. Un estudi d’uns quants hospitals pediàtrics dels Estats Units, Canadà, Austràlia i Regne Unit han trobat un nexe comú en molts d’eixos casos: la xarxa social TikTok.

Els tics observats entre estos jóvens s’assemblen als pacients que pateixen el denominat síndrome de Tourette: parpelleigs, paraules, frases o sons involuntaris, moviments espasmòdics, etc. L’origen de l’aparició d’estos tics seria per imitació, repetint els tics que molts creadors de continguts d’esta xarxa social mostren, en la majoria dels casos perquè els fa gràcia, els reporta moltes visualitzacions».

El ‘TikTok tic’ també és present a Espanya

 

El risc real, segons els especialistes, és que molts d’aquests xiquets que consumeixen aquests vídeos tinguen un trastorn real no diagnosticat i que els predispose a patir algunes patologies.

En aquests casos, una imitació d’un tic podria portar a acabar fixant-lo en la seua conducta. A aquest problema els experts ja li han posat fins a nom: ‘TikTok tic’ i s’està donant en tots els països. També en el nostre: només a l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona s’han diagnosticat 10 casos des de l’inici de la pandèmia (una cosa insòlita).

L’estrés i la pressió derivada de la pandèmia del coronavirus, unit a la dificultat del diagnòstic precoç per la saturació dels serveis sanitaris, ha fet augmentar els casos de la pròpia síndrome de Tourette i el d’estos altres casos de ‘tics funcionals’. 

La pròpia xarxa social TikTok no produeix aquest trastorn, però el seu ús veient aquest tipus de vídeos sí que ha pogut arribar a induir-lo. Els professionals sanitaris incideixen en la necessitat que els adolescents sàpien quin tipus de contingut estan veient i coneguen els seus riscos, així com la importància d’una supervisió per part dels adults.

Últimes notícies

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.