Coneixes el trastorn que afecta alguns usuaris de TikTok?

Des de l’inici de la pandèmia del coronavirus, especialistes en salut mental estan observant un preocupant augment de l’aparició de tics nerviosos en adolescents. Un estudi d’uns quants hospitals pediàtrics dels Estats Units, Canadà, Austràlia i Regne Unit han trobat un nexe comú en molts d’eixos casos: la xarxa social TikTok.

Els tics observats entre estos jóvens s’assemblen als pacients que pateixen el denominat síndrome de Tourette: parpelleigs, paraules, frases o sons involuntaris, moviments espasmòdics, etc. L’origen de l’aparició d’estos tics seria per imitació, repetint els tics que molts creadors de continguts d’esta xarxa social mostren, en la majoria dels casos perquè els fa gràcia, els reporta moltes visualitzacions».

El ‘TikTok tic’ també és present a Espanya

 

El risc real, segons els especialistes, és que molts d’aquests xiquets que consumeixen aquests vídeos tinguen un trastorn real no diagnosticat i que els predispose a patir algunes patologies.

En aquests casos, una imitació d’un tic podria portar a acabar fixant-lo en la seua conducta. A aquest problema els experts ja li han posat fins a nom: ‘TikTok tic’ i s’està donant en tots els països. També en el nostre: només a l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona s’han diagnosticat 10 casos des de l’inici de la pandèmia (una cosa insòlita).

L’estrés i la pressió derivada de la pandèmia del coronavirus, unit a la dificultat del diagnòstic precoç per la saturació dels serveis sanitaris, ha fet augmentar els casos de la pròpia síndrome de Tourette i el d’estos altres casos de ‘tics funcionals’. 

La pròpia xarxa social TikTok no produeix aquest trastorn, però el seu ús veient aquest tipus de vídeos sí que ha pogut arribar a induir-lo. Els professionals sanitaris incideixen en la necessitat que els adolescents sàpien quin tipus de contingut estan veient i coneguen els seus riscos, així com la importància d’una supervisió per part dels adults.

Últimes notícies

Jalance fregant els 43 °C i Alcoi per damunt dels 40 °C abans d’una nova ona de calor

Les màximes han arribat hui als 42,7 °C a Jalance i han superat els 40 °C en diverses localitats interiors, en vespres de la tercera ona de calor de juliol.

Un incendi forestal a Catí obliga a mobilitzar huit mitjans aeris i nombroses brigades

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Catí (Alt Maestrat) ha obligat a desplegar un ampli dispositiu amb nombrosos efectius terrestres i huit mitjans aeris, després que tot apunte que l’origen podria ser la caiguda d’un llamp.

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.

Mor un conductor en eixir de la via i xocar contra un mur a Utiel

Un conductor ha mort este dilluns a Utiel després d’eixir de la via a la N-III i col·lisionar contra un mur. Els bombers l’han hagut d’excarcerar del vehicle, però no han pogut salvar-li la vida.

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.