Coneixes el trastorn que afecta alguns usuaris de TikTok?

Des de l’inici de la pandèmia del coronavirus, especialistes en salut mental estan observant un preocupant augment de l’aparició de tics nerviosos en adolescents. Un estudi d’uns quants hospitals pediàtrics dels Estats Units, Canadà, Austràlia i Regne Unit han trobat un nexe comú en molts d’eixos casos: la xarxa social TikTok.

Els tics observats entre estos jóvens s’assemblen als pacients que pateixen el denominat síndrome de Tourette: parpelleigs, paraules, frases o sons involuntaris, moviments espasmòdics, etc. L’origen de l’aparició d’estos tics seria per imitació, repetint els tics que molts creadors de continguts d’esta xarxa social mostren, en la majoria dels casos perquè els fa gràcia, els reporta moltes visualitzacions”.

El ‘TikTok tic’ també és present a Espanya

 

El risc real, segons els especialistes, és que molts d’aquests xiquets que consumeixen aquests vídeos tinguen un trastorn real no diagnosticat i que els predispose a patir algunes patologies.

En aquests casos, una imitació d’un tic podria portar a acabar fixant-lo en la seua conducta. A aquest problema els experts ja li han posat fins a nom: ‘TikTok tic’ i s’està donant en tots els països. També en el nostre: només a l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona s’han diagnosticat 10 casos des de l’inici de la pandèmia (una cosa insòlita).

L’estrés i la pressió derivada de la pandèmia del coronavirus, unit a la dificultat del diagnòstic precoç per la saturació dels serveis sanitaris, ha fet augmentar els casos de la pròpia síndrome de Tourette i el d’estos altres casos de ‘tics funcionals’. 

La pròpia xarxa social TikTok no produeix aquest trastorn, però el seu ús veient aquest tipus de vídeos sí que ha pogut arribar a induir-lo. Els professionals sanitaris incideixen en la necessitat que els adolescents sàpien quin tipus de contingut estan veient i coneguen els seus riscos, així com la importància d’una supervisió per part dels adults.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla

Emotiva sexta mascletà ‘in memoriam’ a Javi Nadal sota la pluja a València

La sexta mascletà de les Falles 2026 ha retut homenatge 'in memoriam' a Javi Nadal amb 194 quilos de pólvora, traca i 21 salves i un final aeri. Malgrat la pluja, el públic s'ha acollit sota paraigua i les autoritats han seguit el tret des del balcó.

Vila-real i Elx arriben amb la mateixa urgència i objectius oposats en La Ceràmica

Vila-real i Elx es veuen les cares amb l'obligació de guanyar: els locals miren a la Champions i els visitants a la permanència. El dol arranca a les 14.00.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes: ‘en el PSOE no caben señoros ni puters’

Diana Morant ha recolzat l'expulsió del PSOE de Toni González i ha subratllat que el partit se situa del costat de les víctimes enfront de l'assetjament.

Morant reivindica més feminisme enfront del feixisme i defén els drets de les dones

Diana Morant ha reclamat més feminisme enfront del feixisme en un acte del 8M i ha advertit contra la violència digital i els retrocessos en la Comunitat.