10.7 C
València
Divendres, 12 desembre, 2025

Coneixes el trastorn que afecta alguns usuaris de TikTok?

Des de l’inici de la pandèmia del coronavirus, especialistes en salut mental estan observant un preocupant augment de l’aparició de tics nerviosos en adolescents. Un estudi d’uns quants hospitals pediàtrics dels Estats Units, Canadà, Austràlia i Regne Unit han trobat un nexe comú en molts d’eixos casos: la xarxa social TikTok.

Els tics observats entre estos jóvens s’assemblen als pacients que pateixen el denominat síndrome de Tourette: parpelleigs, paraules, frases o sons involuntaris, moviments espasmòdics, etc. L’origen de l’aparició d’estos tics seria per imitació, repetint els tics que molts creadors de continguts d’esta xarxa social mostren, en la majoria dels casos perquè els fa gràcia, els reporta moltes visualitzacions”.

El ‘TikTok tic’ també és present a Espanya

 

El risc real, segons els especialistes, és que molts d’aquests xiquets que consumeixen aquests vídeos tinguen un trastorn real no diagnosticat i que els predispose a patir algunes patologies.

En aquests casos, una imitació d’un tic podria portar a acabar fixant-lo en la seua conducta. A aquest problema els experts ja li han posat fins a nom: ‘TikTok tic’ i s’està donant en tots els països. També en el nostre: només a l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona s’han diagnosticat 10 casos des de l’inici de la pandèmia (una cosa insòlita).

L’estrés i la pressió derivada de la pandèmia del coronavirus, unit a la dificultat del diagnòstic precoç per la saturació dels serveis sanitaris, ha fet augmentar els casos de la pròpia síndrome de Tourette i el d’estos altres casos de ‘tics funcionals’. 

La pròpia xarxa social TikTok no produeix aquest trastorn, però el seu ús veient aquest tipus de vídeos sí que ha pogut arribar a induir-lo. Els professionals sanitaris incideixen en la necessitat que els adolescents sàpien quin tipus de contingut estan veient i coneguen els seus riscos, així com la importància d’una supervisió per part dels adults.

Últimes notícies

Pérez Llorca, Tellado i Mompó han acompanyat a Catalá en el sopar de Nadal del PP de València

Mig miler d'afiliats han acudit al sopar de Nadal del PP de València, en la qual Pérez Llorca, Tellado i Mompó han abrigallat a Catalá. L'alcaldessa ha reivindicat unitat, ha fet balanç de gestió i ha carregat contra el PSOE.

Enric Mas competirà en la Challenge Mallorca 2026 després de la seua operació de varices

Enric Mas ja entrena després de passar per quiròfan i fixa la seua reaparició en la Challenge Mallorca 2026. Movistar presenta el seu projecte per a 2026 amb Uijtdebroeks com a aposta de lideratge.

Enric Mas confia a tornar millor després de la seua operació de varices

El mallorquí es va mostrar optimista en la presentació del Movistar Team: després d'operar-se de varices a la cama esquerra, ja entrena i apunta a iniciar 2026 amb bon peu.

Unzué apunta a Uijtdebroeks com a líder del Movistar per a 2026

Movistar va presentar els seus equips i el seu full de ruta per a 2026. Unzué confia a impulsar a Cian Uijtdebroeks com a referent i reforçar el bloc masculí i femení.

El cap de gabinet de Mazón va atestar que no sabia de confinaments i va remetre la decisió a un assessor

José Manuel Cuenca va declarar que desconeixia l'encaix legal d'un confinament durant la dana i va traslladar el dubte a un altre membre del gabinet. Els missatges amb Salomé Pradas il·lustren el debat intern i motiven una nova citació judicial.

Ford renova per sis mesos l’ERTO Xarxa d’Almussafes amb les mateixes condicions

La planta d'Almussafes ha renovat per sis mesos l'ERTO Xarxa amb les regles vigents en 2025: 4.152 afectats de manera rotativa, 996 llocs diaris en regulacion i el 90% del salari amb el 100% de complements.

El sector agroalimentari reclama més innovació per a ser sostenible i competitiu

La IV Trobada Renowagro ha posat el focus en la tecnologia i l'I+D com a palanques per a guanyar rendibilitat, sostenibilitat i competitivitat. Administracions, indústria i científics han defés regles clares per a accelerar l'adopció de solucions en el camp.

La Diputació preveu reobrir la Plaça de Bous de València abans de la Fira de Falles de 2026

La Diputació de València ha avançat al 90% la renovació integral de la il·luminació de la Plaça de Bous i preveu reobrir el cus abans de la Fira de Falles de 2026. L'actuació millora eficiència, seguretat i estàndards per a retransmissió en alta definició.