Les platges de València disposaran d’un operatiu de neteja de 31 persones i 10 vehicles durant la Setmana Santa

Un operatiu format per 31 persones i 10 vehicles (entre furgonetes i tractors) mantindran netes les platges de València durant la Setmana Santa, segons ha informat el vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, qui ha afegit que els passejos marítims «estaran en perfectes condicions després del treball continuat dels servicis de neteja en els últims dies per retirar la sorra de les zones de vianants itornar-laa les platges».

L’Ajuntament de València ja té enllestit el dispositiu de neteja en platges per la Setmana Santa d’enguany, una festivitat «que pràcticament ja podrem gaudir en plena normalitat i, si l’oratge acompanya, podria omplir les platges de València de veïns i visitants», ha explicat el vicealcalde Campillo. Amb estes bones perspectives «és important recordar que els passejos estaran en perfectes condicions després del treball continuat dels servicis de neteja en els últims dies per retirar la sorra de les zones de vianants i tornar-la a les platges», ha assenyalat el també regidor d’Ecologia Urbana.

El dispositiu global de neteja de les platges de València per a Setmana Santa estarà format per un total de 31 persones i 10 vehicles, entre tractors, 4×4 i furgonetes. Concretament en les platges urbanes del nord les brigades es compondran d’un total d’11 persones diàries (treballant mitja jornada) tots els dies laborables, festius i diumenges, una programació que ja s’aplica i que es prolongarà fins al 19 de maig. A les platges naturals del sud, el dispositiu estarà format d’un total 20 persones diàries, tots els dies laborables, festius i diumenges, des del dia 8 fins al 26 d’abril.

Totes les platges de València han de complir un protocol de neteja per protegir la fauna i el cicle ecològic establit d’acord amb el Pla d’Acció Territorial de la Infraestructura Verda del Litoral Valencià (PATIVEL). En este cas, només la platja de Rafalell i Vistabella té protecció especial per fauna, on es farà neteja manual.

La neteja manual consistix a buidar les papereres, substituir les bosses de plàstic de què disposen per a la recollida de residus per bosses buides i arreplegar manualment de l’arena els residus de plàstic, paper i altres. La neteja mecanitzada en la resta de platges urbanes es fa amb un tractor amb garbelladors d’arena que retiren i separen els residus.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.