Les platges de València disposaran d’un operatiu de neteja de 31 persones i 10 vehicles durant la Setmana Santa

Un operatiu format per 31 persones i 10 vehicles (entre furgonetes i tractors) mantindran netes les platges de València durant la Setmana Santa, segons ha informat el vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, qui ha afegit que els passejos marítims «estaran en perfectes condicions després del treball continuat dels servicis de neteja en els últims dies per retirar la sorra de les zones de vianants itornar-laa les platges».

L’Ajuntament de València ja té enllestit el dispositiu de neteja en platges per la Setmana Santa d’enguany, una festivitat «que pràcticament ja podrem gaudir en plena normalitat i, si l’oratge acompanya, podria omplir les platges de València de veïns i visitants», ha explicat el vicealcalde Campillo. Amb estes bones perspectives «és important recordar que els passejos estaran en perfectes condicions després del treball continuat dels servicis de neteja en els últims dies per retirar la sorra de les zones de vianants i tornar-la a les platges», ha assenyalat el també regidor d’Ecologia Urbana.

El dispositiu global de neteja de les platges de València per a Setmana Santa estarà format per un total de 31 persones i 10 vehicles, entre tractors, 4×4 i furgonetes. Concretament en les platges urbanes del nord les brigades es compondran d’un total d’11 persones diàries (treballant mitja jornada) tots els dies laborables, festius i diumenges, una programació que ja s’aplica i que es prolongarà fins al 19 de maig. A les platges naturals del sud, el dispositiu estarà format d’un total 20 persones diàries, tots els dies laborables, festius i diumenges, des del dia 8 fins al 26 d’abril.

Totes les platges de València han de complir un protocol de neteja per protegir la fauna i el cicle ecològic establit d’acord amb el Pla d’Acció Territorial de la Infraestructura Verda del Litoral Valencià (PATIVEL). En este cas, només la platja de Rafalell i Vistabella té protecció especial per fauna, on es farà neteja manual.

La neteja manual consistix a buidar les papereres, substituir les bosses de plàstic de què disposen per a la recollida de residus per bosses buides i arreplegar manualment de l’arena els residus de plàstic, paper i altres. La neteja mecanitzada en la resta de platges urbanes es fa amb un tractor amb garbelladors d’arena que retiren i separen els residus.

Últimes notícies

DocsValencia premia un retrat humà del moviment veïnal després de la DANA

La desena edició de DocsValencia reconeix documentals i curts que posen el focus en el moviment veïnal sorgit després de la DANA, la preservació de llengües minoritàries i la memòria del territori.

Aemet preveu les primeres nits tropicals en la costa valenciana la setmana vinent

Aemet anticipa un repunt de les temperatures nocturnes en el litoral de la Comunitat Valenciana en la segona mitat de la setmana vinent, amb mínimes que no baixaran dels 20 graus.

David López torna a l’onze del Girona en una final per la salvació davant l’Elx

David López torna a la titularitat en un Girona obligat a guanyar a l'Elx en Montilivi, mentres l'equip il·licità es reforça amb Buba Sangaré i Aleix Febas i li n'hi ha prou amb un empat per a aconseguir el seu objectiu.

Adrián San Miguel s’acomiada com a titular en el Betis davant el Llevant

El Betis introduïx sis canvis en el seu onze respecte al partit del Camp Nou per a l'última trobada d'Adrián San Miguel, mentres que el Llevant només dona entrada a Tunde per Iker Losada.

Pepelu actua de central i Duro lidera l’atac del València davant un Barcelona amb Szczesny en la porteria

València i Barcelona han confirmat les seues alineacions per al dol a Mestalla, amb Pepelu com a central i Hugo Duro en punta, i Szczesny defenent la meta blaugrana.

Milers de valencianistes marxen contra la gestió de Lim i assenyalen a les autoritats locals

Milers d'aficionats del València es van manifestar en la prèvia de l'últim partit de Lliga per a exigir l'eixida de Peter Lim i denunciar la passivitat de les institucions locals.

Milers de docents i famílies omplin el centre de València en la gran marxa per la vaga indefinida

Docents, famílies i estudiants omplin el centre de València en una nova manifestació per a reforçar la vaga indefinida mentres els sindicats preparen una contraproposta per a Educació.

Les màximes es moderen en la Comunitat Valenciana però seguixen per damunt de 30 graus

Les temperatures màximes han baixat respecte al divendres en la Comunitat Valenciana, però en nombrosos municipis continuen superant els 30 graus, amb Xàtiva de nou al capdavant amb 31,6.