La UCO apunta al fet que el PSPV va finançar irregularment la campanya de Carmen Alborch a València en 2007

La Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil creu que el PSPV va finançar irregularment la campanya municipal socialista de 2007.

Concretament apunta al fet que els socialistes van pagar amb diners de comissions despeses de marxandatge de la campanya de Carmen Alborch a l’Ajuntament de Valèncià, segons ha avançat Europa Press, després d’alçar-se el secret de sumari de la peça separada del cas Assut, que investiga presumptes “mossegades” a canvi d’adjudicacions d’obra pública i que esguita a exdirigents del Partit Popular i del PSOE valencià.

A més, s’investiga al PSOE en les eleccions generals de 2008, el cap de llista de les quals per a la subscripció de València era la llavors vicepresidenta del Govern, María Teresa Fernández de la Vega.

Part d’aqueixos pagaments suposadament il·lícits va ser abonada per la constructora manxega Gegant, pel que sembla amb fons del constructor valencià Jaime María Febrer, però també a través del grup Gimeno -el propietari del qual ja va ser condemnat en el marc del cas Gürtel per una operativa similar, però amb el PP com a beneficiari- i Acciona, suposadament a conseqüència de l’adjudicació de l’obra d’un tram del transvasament Xúquer-Vinalopó.

En el marc del cas Assut que instrueix un jutjat valencià, la Unitat Central Operativa de la Guàrdia Civil detalla diversos pagaments que es van canalitzar a través d’empreses del Grup Gimeno, com Sitra o Facsa (prop de 180.000 euros) i també de Construccions Luján (120.000 euros) per a abonar a diverses signatures de publicitat i comunicació la confecció de gorres, samarretes, motxilles o llapis, entre altres objectes.

L’UCO, que secunda gran part de la seua tesi en les anotacions confiscades als imputats (especialment en els papers trobats en el domicili de l’exresponsable de Finances del PSPV, Pepe Catalunya i la documentació confiscada a l’empresari Jaime Febrer) desgrana els pagaments de les empreses implicades en l’entramat així com el desviament d’aquests fons que van anar a parar a finançar les campanyes electorals de 2007 en l’Alcaldia de València i de les generals de 2008 en les quals José Luis Rodríguez Zapatero va revalidar el seu mandat.

El sumari d’aquest cas assenyala que les empreses del Grup Axis, de l’empresari Jaime María Febrer, van abonar a la constructora manxega Gegant Edificacions i Obres una important suma de diners en concepte de despeses de publicitat amb la vertadera intenció de traure aqueixos fons del circuit legal i destinar-los al pagament de suborns.

Pel que fa a l’exministra de Cultura Carmen Alborch, s’al·ludeix al pagament de marxandatge (ventalls, quaderns i llapis) amb la cara de la llavors candidata a l’Alcaldia de València en les municipals de 2007.

Les empreses de la trama van facturar a una de les principals mercantils del cas Assut, Gegant Edificacions, per 80.000 xapes, 125.000 globus blancs, 1.250.000 globus rojos i 5.500 clauers. També van confeccionar gorres, motxilles i samarretes.

El PSPV també va abonar en 2007 una part de la campanya electoral d’Unió Valenciana, segons va assenyalar el representant de Key, accions per a la campanya electoral (bustiada) per 102.080 euros a través de Gegant per indicació de Paco Martínez, exgerente del PSPV-PSOE.

El PP demana explicacions a Ximo Puig i Sandra Gómez

Després d’això, el secretari general del Partit Popular de la ciutat de València, Juan Carlos Caballero, ha exigit a la vicealcaldessa i secretària general del PSOE a València, Sandra Gómez, que “isca a donar la cara i done explicacions sobre el finançament irregular de campanyes socialistes”.

“La Guàrdia Civil assenyala que la mà dreta de Sandra Gómez presumptament va cobrar 300.000 euros en mossegades de la trama corrupta i ha estat un poquet de temps en la presó per estar immers en la investigació pels presumptes delictes de prevaricació, suborn, falsedat documental, blanqueig, tràfic d’influències, associació il·lícita i grup criminal” ha recordat Cavaller.

“La vicealcaldessa socialista i responsable del partit a la ciutat no pot amagar-se i ha de respondre si és veritat que el seu partit es va finançar il·legalment, per què tenia com a mà dreta a una persona imputada per delictes tan greus i si pot eixir i dir que la seua gestió en urbanisme està neta perquè el que és clar és que l’UCO ha posat sota la lupa el finançament del Partit Socialista del País Valencià i en el nucli de la trama corrupta estava la seua mà dreta” ha subratllat el secretari general del PP de València.

Igualment, el director de campanya del PPCV, Miguel Barrachina, ha instat hui a Ximo Puig a “posar data i hora per a donar explicacions sobre el suposat dopatge electoral del PSPV en diferents eleccions municipals i generals. Hui coneixem de manera sorprenent que es tracta d’una trama de presumpte finançament irregular del PSPV en diferents campanyes electorals”.

“Hui hi ha ombres sobre les candidatures del PSPV a les eleccions municipals i nacionals, i és l’UCO qui ho diu en un informe. Si Puig no té res a amagar, hauria d’eixir com més prompte millor a rebatre aquestes informacions i donar una explicació que buide dubtes”, ha assenyalat Barrachina.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’Audiència de València confirma que Francis Puig i Adell Bover aniran a juí per estafa i falsedat

L'Audiència de València rebutja els recursos de Francis Puig i Juan Enrique Adell Bover i ratifica l'orde de processament per presumpta estafa, falsedat documental i apropiació indeguda en subvencions per a la promoció del valencià.

Casa 47 encarrega el projecte de 30 vivendes de lloguer assequible a Utiel

Casa 47 ha adjudicat la redacció del projecte per a construir 30 vivendes de lloguer assequible a Utiel, en la zona residencial de La Celadilla, que s'incorporaran al parc estatal de vivenda assequible.

El PPCV acusa Hisenda de falta de voluntat pel retard en les noves deduccions en la renda

El PPCV denuncia que Hisenda ha tardat huit dies a habilitar les caselles per a aplicar les noves deduccions autonòmiques en la renda en la Comunitat Valenciana i assegura que este retard perjudica contribuents amb rendes baixes i mitjanes.

Mercadona obri el seu supermercat número 72 a Portugal amb una nova botiga en Covilhã

Mercadona reforça la seua expansió a Portugal amb l'obertura del seu supermercat número 72 en Covilhã, primera botiga en el districte de Castelo Branco i generadora de 65 ocupacions indefinides.

El Consell negocia amb els sindicats un nou model de teletreball en l’Administració valenciana

La Generalitat ha presentat als sindicats una proposta per a renovar la regulació del teletreball en l'Administració valenciana, amb l'objectiu de fer-la més àgil, flexible i menys burocràtica.

La romeria de la Santa Faç serà Bé d’Interés Cultural immaterial després de la decisió del Consell

El Consell aprovarà este divendres la declaració de la romeria de la Santa Faç com a Bé d'Interés Cultural immaterial, la qual cosa reforçarà la seua protecció, reconeixement institucional i accés a ajudes públiques, en un context de tensions polítiques a Alacant per la gestió de vivendes públiques.

Catalá reclama que la policia autonòmica assumisca els mesuraments de soroll en els festivals de València

L'alcaldessa de València insistix que la sentència sobre contaminació acústica a la Ciutat de les Arts i les Ciències ha de complir-se i proposa que els mesuraments les realitze la policia autonòmica, mentres es desplacen esdeveniments a nous recintes.

Metges valencians convoquen una asseguda i manifestació a València el 29 d’abril

Els metges de la Comunitat Valenciana convoquen una setmana de vaga del 27 al 30 d'abril que inclou una asseguda i manifestació a València el dia 29 per a reclamar millores laborals i assistencials.