La UCO apunta al fet que el PSPV va finançar irregularment la campanya de Carmen Alborch a València en 2007

La Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil creu que el PSPV va finançar irregularment la campanya municipal socialista de 2007.

Concretament apunta al fet que els socialistes van pagar amb diners de comissions despeses de marxandatge de la campanya de Carmen Alborch a l’Ajuntament de Valèncià, segons ha avançat Europa Press, després d’alçar-se el secret de sumari de la peça separada del cas Assut, que investiga presumptes “mossegades” a canvi d’adjudicacions d’obra pública i que esguita a exdirigents del Partit Popular i del PSOE valencià.

A més, s’investiga al PSOE en les eleccions generals de 2008, el cap de llista de les quals per a la subscripció de València era la llavors vicepresidenta del Govern, María Teresa Fernández de la Vega.

Part d’aqueixos pagaments suposadament il·lícits va ser abonada per la constructora manxega Gegant, pel que sembla amb fons del constructor valencià Jaime María Febrer, però també a través del grup Gimeno -el propietari del qual ja va ser condemnat en el marc del cas Gürtel per una operativa similar, però amb el PP com a beneficiari- i Acciona, suposadament a conseqüència de l’adjudicació de l’obra d’un tram del transvasament Xúquer-Vinalopó.

En el marc del cas Assut que instrueix un jutjat valencià, la Unitat Central Operativa de la Guàrdia Civil detalla diversos pagaments que es van canalitzar a través d’empreses del Grup Gimeno, com Sitra o Facsa (prop de 180.000 euros) i també de Construccions Luján (120.000 euros) per a abonar a diverses signatures de publicitat i comunicació la confecció de gorres, samarretes, motxilles o llapis, entre altres objectes.

L’UCO, que secunda gran part de la seua tesi en les anotacions confiscades als imputats (especialment en els papers trobats en el domicili de l’exresponsable de Finances del PSPV, Pepe Catalunya i la documentació confiscada a l’empresari Jaime Febrer) desgrana els pagaments de les empreses implicades en l’entramat així com el desviament d’aquests fons que van anar a parar a finançar les campanyes electorals de 2007 en l’Alcaldia de València i de les generals de 2008 en les quals José Luis Rodríguez Zapatero va revalidar el seu mandat.

El sumari d’aquest cas assenyala que les empreses del Grup Axis, de l’empresari Jaime María Febrer, van abonar a la constructora manxega Gegant Edificacions i Obres una important suma de diners en concepte de despeses de publicitat amb la vertadera intenció de traure aqueixos fons del circuit legal i destinar-los al pagament de suborns.

Pel que fa a l’exministra de Cultura Carmen Alborch, s’al·ludeix al pagament de marxandatge (ventalls, quaderns i llapis) amb la cara de la llavors candidata a l’Alcaldia de València en les municipals de 2007.

Les empreses de la trama van facturar a una de les principals mercantils del cas Assut, Gegant Edificacions, per 80.000 xapes, 125.000 globus blancs, 1.250.000 globus rojos i 5.500 clauers. També van confeccionar gorres, motxilles i samarretes.

El PSPV també va abonar en 2007 una part de la campanya electoral d’Unió Valenciana, segons va assenyalar el representant de Key, accions per a la campanya electoral (bustiada) per 102.080 euros a través de Gegant per indicació de Paco Martínez, exgerente del PSPV-PSOE.

El PP demana explicacions a Ximo Puig i Sandra Gómez

Després d’això, el secretari general del Partit Popular de la ciutat de València, Juan Carlos Caballero, ha exigit a la vicealcaldessa i secretària general del PSOE a València, Sandra Gómez, que “isca a donar la cara i done explicacions sobre el finançament irregular de campanyes socialistes”.

“La Guàrdia Civil assenyala que la mà dreta de Sandra Gómez presumptament va cobrar 300.000 euros en mossegades de la trama corrupta i ha estat un poquet de temps en la presó per estar immers en la investigació pels presumptes delictes de prevaricació, suborn, falsedat documental, blanqueig, tràfic d’influències, associació il·lícita i grup criminal” ha recordat Cavaller.

“La vicealcaldessa socialista i responsable del partit a la ciutat no pot amagar-se i ha de respondre si és veritat que el seu partit es va finançar il·legalment, per què tenia com a mà dreta a una persona imputada per delictes tan greus i si pot eixir i dir que la seua gestió en urbanisme està neta perquè el que és clar és que l’UCO ha posat sota la lupa el finançament del Partit Socialista del País Valencià i en el nucli de la trama corrupta estava la seua mà dreta” ha subratllat el secretari general del PP de València.

Igualment, el director de campanya del PPCV, Miguel Barrachina, ha instat hui a Ximo Puig a “posar data i hora per a donar explicacions sobre el suposat dopatge electoral del PSPV en diferents eleccions municipals i generals. Hui coneixem de manera sorprenent que es tracta d’una trama de presumpte finançament irregular del PSPV en diferents campanyes electorals”.

“Hui hi ha ombres sobre les candidatures del PSPV a les eleccions municipals i nacionals, i és l’UCO qui ho diu en un informe. Si Puig no té res a amagar, hauria d’eixir com més prompte millor a rebatre aquestes informacions i donar una explicació que buide dubtes”, ha assenyalat Barrachina.

Últimes notícies

València estrena un gran mural per a conscienciar sobre la fragilitat dels ecosistemes polars

L'Hemeroteca Municipal de València acull el mural 'The Heartbeat of the Ocean', una obra del duo Cachetejack impulsada per l’Oceanogràfic per a destacar la importància dels ecosistemes polars en l'equilibri del planeta.

L’oposició exigix a Educació una negociació real mentres el PP defén 29 reunions amb els docents

PSPV i Compromís reclamen a la Conselleria d'Educació una negociació real davant la vaga indefinida del professorat valencià, mentres el PP reivindica haver mantingut 29 reunions este curs i Vox subratlla la prioritat de garantir els exàmens de l'alumnat.

Campofrío arranca a Utiel la construcció de la seua nova fàbrica amb 134 milions d’inversió

Campofrío comença les obres d'una nova planta d'elaborats carnis a Utiel, amb 134 milions d'inversió, per a substituir a la destruïda per la dana a Torrent i mantindre més de 300 ocupacions.

Dos agents de la CHJ confirmen davant la jutgessa que no va haver-hi coordinació amb Emergències durant la dana

Dos treballadors de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer declaren com a testimonis que durant la dana no van mantindre comunicació amb Emergències ni amb bombers forestals i detallen l'abast de les seues funcions.

El Govern impulsa una llei que limita la sanitat privada a supòsits excepcionals

El Consell de Ministres aprova la llei de Gestió Pública i Integritat del Sistema Nacional de Salut, que blinda la sanitat pública i reduïx la gestió privada a situacions estrictament justificades.

El València Basket busca en el Roig Arena una remuntada històrica cap a la seua primera Final a Quatre

El València Basket es juga davant el Panathinaikos, en un quint partit carregat de tensió en el Roig Arena, el passe a la seua primera Final a Quatre de l'Eurolliga després de remuntar un 0-2 en la sèrie.

El Barça obri els quarts de la Copa del Rei davant Recol·lectes Valladolid i Enforne-Huesca els tanca

El Barça, dominador del torneig, inaugurarà el 5 de juny els quarts de final de la Copa del Rei d'handbol davant Recol·lectes Atlètic Valladolid, mentres que Enforne Alacant i Bada Huesca tancaran la jornada en el Centre de Tecnificació d'Alacant.

AVA-ASAJA alerta de la sembra d’arròs més cara per l’encariment del gasoil i la urea

AVA-ASAJA calcula que els arrossers de l'Albufera pagaran uns 3 milions d'euros més esta campanya per l'augment del 7% dels costos, especialment en gasoil i urea.