Ucraïna sanciona al líder de Somni Georgià per ‘lliurar Geòrgia a Putin’

Zelenski diu que «no cal perdre a ningú en esta regió» i demana «romandre units» per a «defensar-se enfront de Moscou»

La presidenta de Geòrgia agraïx la postura d’Ucraïna i alerta que Rússia tracta de «recuperar el control del mar Negre»

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

Les autoritats d’Ucraïna han imposat este dijous sanciones contra el líder del partit Somie Georgiano, Bidzina Ivanishvili, al que acusa de «lliurar Geòrgia» al president de Rússia, Vladimir Putin, enmig de la repressió de les protestes antiguvernamentals dels últims dies.

El president ucraïnés, Volodimir Zelenski, ha assenyalat que ha promulgat un decret per a «donar curs» a la decisió del Consell de Seguretat Nacional i Defensa en este sentit de sancionar «a la part del Govern georgià que lliura Geòrgia a Putin».

Les sancions afecten a Ivanishvili i «als seus còmplices», per a un total de 19 persones. «Són els que estan venent els interessos de Geòrgia i del seu poble», ha insistit, un dia després d’acusar al Govern de Geòrgia d’espentar al país a una «clara dependència de Rússia».

«Este és l’assumpte que alimenta les protestes que tenen lloc a Geòrgia. És crucial que els nostres socis també mostren la seua posició ara, afirmant obertament el que està passant», ha sostingut, abans de reclamar «accions» als seus socis.

«Així és com funciona en els assumptes internacionals. Si no es respon a temps o es falla a l’hora de respondre amb principis, es perden dècades i els països veuen com se’ls roba la seua llibertat», ha explicat, segons un comunicat publicat per la Presidència ucraïnesa.

En este sentit, Zelenski ha aprofundit que «no cal perdre a ningú en esta regió». «Ni Geòrgia, ni Moldàvia, ni Ucraïna. Hem de romandre units a l’hora de defensar-nos enfront de Moscou», ha manifestat, al mateix temps que ha demanat als seus socis «actuar per principis».

LA PRESIDENTA DE GEÒRGIA DONA LES GRÀCIES A UCRAÏNA

La presidenta de Geòrgia, Salomé Zurabishvili, ha reaccionat ràpidament a la decisió anunciada per Zelenski, a qui ha agraït la mesura. «No podria dir-ho millor, gràcies Volodimir», ha manifestat la mandatària georgiana.

En el seu perfil en xarxes socials, la presidenta Zurabishvili ha aprofitat per a alertar que Rússia «està intentant reprendre el control del mar Negre». Moscou es va annexar Crimea el 2014 i durant la guerra d’Ucraïna ha aconseguit avanços en este litoral

Ucraïna se suma així a països com Estònia, Letònia i Lituània, que el dilluns van anunciar sancions contra Ivanishvili i altres membres del Govern de Geòrgia per la repressió de les protestes, desencadenades després de l’anunci de l’Executiu d’abandonar almenys fins a finals del 2028 les negociacions per a l’ingrés a la Unió Europea (UE).

L’anunci arriba un dia després que la Policia detinguera al líder del partit opositor i europeista Ahali, Nika Gvaramia, durant una batuda realitzada en la seu de la formació a Tiflis, la capital del país, a mesura que augmenta la tensió després de sis jornades consecutives de protestes.

Les manifestacions continuen a mesura que el primer ministre, Irakli Kobajidze, s’enfronta a l’oposició i la presidenta del país, Salomé Zurabishvili, que insistixen que les institucions han sigut «segrestades» des dels comicis del 26 d’octubre i reivindiquen que se celebre un nou procés electoral que done eixida a la crisi interna.

No obstant això, el Parlament ja ha aprovat la convocatòria de les eleccions presidencials, que tindran lloc el 14 de desembre i posaran fi al mandat de Zurabishvili com a cap d’Estat a pesar que ha recalcat que no abandonarà el càrrec fins que es repetisquen les eleccions, que es van saldar amb la victòria del partit governamental Somni Georgià per un estret marge i entre denúncies de frau.

Últimes notícies

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.