Ucraïna sanciona al líder de Somni Georgià per ‘lliurar Geòrgia a Putin’

Zelenski diu que «no cal perdre a ningú en esta regió» i demana «romandre units» per a «defensar-se enfront de Moscou»

La presidenta de Geòrgia agraïx la postura d’Ucraïna i alerta que Rússia tracta de «recuperar el control del mar Negre»

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

Les autoritats d’Ucraïna han imposat este dijous sanciones contra el líder del partit Somie Georgiano, Bidzina Ivanishvili, al que acusa de «lliurar Geòrgia» al president de Rússia, Vladimir Putin, enmig de la repressió de les protestes antiguvernamentals dels últims dies.

El president ucraïnés, Volodimir Zelenski, ha assenyalat que ha promulgat un decret per a «donar curs» a la decisió del Consell de Seguretat Nacional i Defensa en este sentit de sancionar «a la part del Govern georgià que lliura Geòrgia a Putin».

Les sancions afecten a Ivanishvili i «als seus còmplices», per a un total de 19 persones. «Són els que estan venent els interessos de Geòrgia i del seu poble», ha insistit, un dia després d’acusar al Govern de Geòrgia d’espentar al país a una «clara dependència de Rússia».

«Este és l’assumpte que alimenta les protestes que tenen lloc a Geòrgia. És crucial que els nostres socis també mostren la seua posició ara, afirmant obertament el que està passant», ha sostingut, abans de reclamar «accions» als seus socis.

«Així és com funciona en els assumptes internacionals. Si no es respon a temps o es falla a l’hora de respondre amb principis, es perden dècades i els països veuen com se’ls roba la seua llibertat», ha explicat, segons un comunicat publicat per la Presidència ucraïnesa.

En este sentit, Zelenski ha aprofundit que «no cal perdre a ningú en esta regió». «Ni Geòrgia, ni Moldàvia, ni Ucraïna. Hem de romandre units a l’hora de defensar-nos enfront de Moscou», ha manifestat, al mateix temps que ha demanat als seus socis «actuar per principis».

LA PRESIDENTA DE GEÒRGIA DONA LES GRÀCIES A UCRAÏNA

La presidenta de Geòrgia, Salomé Zurabishvili, ha reaccionat ràpidament a la decisió anunciada per Zelenski, a qui ha agraït la mesura. «No podria dir-ho millor, gràcies Volodimir», ha manifestat la mandatària georgiana.

En el seu perfil en xarxes socials, la presidenta Zurabishvili ha aprofitat per a alertar que Rússia «està intentant reprendre el control del mar Negre». Moscou es va annexar Crimea el 2014 i durant la guerra d’Ucraïna ha aconseguit avanços en este litoral

Ucraïna se suma així a països com Estònia, Letònia i Lituània, que el dilluns van anunciar sancions contra Ivanishvili i altres membres del Govern de Geòrgia per la repressió de les protestes, desencadenades després de l’anunci de l’Executiu d’abandonar almenys fins a finals del 2028 les negociacions per a l’ingrés a la Unió Europea (UE).

L’anunci arriba un dia després que la Policia detinguera al líder del partit opositor i europeista Ahali, Nika Gvaramia, durant una batuda realitzada en la seu de la formació a Tiflis, la capital del país, a mesura que augmenta la tensió després de sis jornades consecutives de protestes.

Les manifestacions continuen a mesura que el primer ministre, Irakli Kobajidze, s’enfronta a l’oposició i la presidenta del país, Salomé Zurabishvili, que insistixen que les institucions han sigut «segrestades» des dels comicis del 26 d’octubre i reivindiquen que se celebre un nou procés electoral que done eixida a la crisi interna.

No obstant això, el Parlament ja ha aprovat la convocatòria de les eleccions presidencials, que tindran lloc el 14 de desembre i posaran fi al mandat de Zurabishvili com a cap d’Estat a pesar que ha recalcat que no abandonarà el càrrec fins que es repetisquen les eleccions, que es van saldar amb la victòria del partit governamental Somni Georgià per un estret marge i entre denúncies de frau.

Últimes notícies

El jutjat de la DANA obri a Mazón totes les resolucions i diligències de la causa

El jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la DANA posa a disposició de la defensa de Carlos Mazón totes les resolucions i diligències dictades, després que l expresident s haja personat formalment en la causa.

Bernabé defensa que el PSOE ja ha entregat els seus comptes a la justícia pel cas Leire

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, assegura que el PSOE té els seus comptes auditats i ja els ha aportats en els procediments judicials relacionats amb el cas Leire.

Bernabé reclama a l’Ajuntament de València diàleg amb els docents acampats i amb el Corpus

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, insta l’Ajuntament de València a mantindre el diàleg amb el professorat acampat a la plaça de la Verge i amb els responsables dels actes del Corpus per a garantir la seguretat i el desenvolupament de la celebració.

Barrachina confia a pactar prompte el final de la vaga educativa a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que el Govern valencià ha posat tota la voluntat per a tancar com més prompte millor un acord amb els sindicats docents que pose fi a la vaga indefinida a l’ensenyament públic no universitari.

L’aeroport d’Alacant-Elx estrena una ruta amb Erevan amb dos vols setmanals

L’aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández posa en marxa una nova connexió amb Erevan, operada per FlyOne dos dies a la setmana, i referma així el seu creixement de trànsit internacional.

Direccions de centres i famílies reclamen a Pérez Llorca que desbloquege el conflicte educatiu

Les associacions de direccions d’Infantil, Primària, Secundària i Educació Especial i la Confederació Gonzalo Anaya demanen una reunió urgent amb Juanfran Pérez Llorca perquè intervena directament en el conflicte educatiu que afecta el final de curs i la preparació del pròxim.

Compromís acusa Vox de marcar els pressupostos i d’oblidar els valencians

Compromís presenta una esmena a la totalitat als pressupostos de la Generalitat per a 2026 i assegura que responen a les exigències de Vox i no a les necessitats reals de la ciutadania valenciana.

Desmantellen a Alacant un laboratori de falsificació de documents per a tota Europa

La Policia Nacional desmantella a Alacant un laboratori de falsificació de documents d’identitat i viatge que operava a diversos països europeus i deté el principal responsable, ara en presó provisional.