9.5 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Ucraïna sanciona al líder de Somni Georgià per ‘lliurar Geòrgia a Putin’

Zelenski diu que “no cal perdre a ningú en esta regió” i demana “romandre units” per a “defensar-se enfront de Moscou”

La presidenta de Geòrgia agraïx la postura d’Ucraïna i alerta que Rússia tracta de “recuperar el control del mar Negre”

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

Les autoritats d’Ucraïna han imposat este dijous sanciones contra el líder del partit Somie Georgiano, Bidzina Ivanishvili, al que acusa de “lliurar Geòrgia” al president de Rússia, Vladimir Putin, enmig de la repressió de les protestes antiguvernamentals dels últims dies.

El president ucraïnés, Volodimir Zelenski, ha assenyalat que ha promulgat un decret per a “donar curs” a la decisió del Consell de Seguretat Nacional i Defensa en este sentit de sancionar “a la part del Govern georgià que lliura Geòrgia a Putin”.

Les sancions afecten a Ivanishvili i “als seus còmplices”, per a un total de 19 persones. “Són els que estan venent els interessos de Geòrgia i del seu poble”, ha insistit, un dia després d’acusar al Govern de Geòrgia d’espentar al país a una “clara dependència de Rússia”.

“Este és l’assumpte que alimenta les protestes que tenen lloc a Geòrgia. És crucial que els nostres socis també mostren la seua posició ara, afirmant obertament el que està passant”, ha sostingut, abans de reclamar “accions” als seus socis.

“Així és com funciona en els assumptes internacionals. Si no es respon a temps o es falla a l’hora de respondre amb principis, es perden dècades i els països veuen com se’ls roba la seua llibertat”, ha explicat, segons un comunicat publicat per la Presidència ucraïnesa.

En este sentit, Zelenski ha aprofundit que “no cal perdre a ningú en esta regió”. “Ni Geòrgia, ni Moldàvia, ni Ucraïna. Hem de romandre units a l’hora de defensar-nos enfront de Moscou”, ha manifestat, al mateix temps que ha demanat als seus socis “actuar per principis”.

LA PRESIDENTA DE GEÒRGIA DONA LES GRÀCIES A UCRAÏNA

La presidenta de Geòrgia, Salomé Zurabishvili, ha reaccionat ràpidament a la decisió anunciada per Zelenski, a qui ha agraït la mesura. “No podria dir-ho millor, gràcies Volodimir”, ha manifestat la mandatària georgiana.

En el seu perfil en xarxes socials, la presidenta Zurabishvili ha aprofitat per a alertar que Rússia “està intentant reprendre el control del mar Negre”. Moscou es va annexar Crimea el 2014 i durant la guerra d’Ucraïna ha aconseguit avanços en este litoral

Ucraïna se suma així a països com Estònia, Letònia i Lituània, que el dilluns van anunciar sancions contra Ivanishvili i altres membres del Govern de Geòrgia per la repressió de les protestes, desencadenades després de l’anunci de l’Executiu d’abandonar almenys fins a finals del 2028 les negociacions per a l’ingrés a la Unió Europea (UE).

L’anunci arriba un dia després que la Policia detinguera al líder del partit opositor i europeista Ahali, Nika Gvaramia, durant una batuda realitzada en la seu de la formació a Tiflis, la capital del país, a mesura que augmenta la tensió després de sis jornades consecutives de protestes.

Les manifestacions continuen a mesura que el primer ministre, Irakli Kobajidze, s’enfronta a l’oposició i la presidenta del país, Salomé Zurabishvili, que insistixen que les institucions han sigut “segrestades” des dels comicis del 26 d’octubre i reivindiquen que se celebre un nou procés electoral que done eixida a la crisi interna.

No obstant això, el Parlament ja ha aprovat la convocatòria de les eleccions presidencials, que tindran lloc el 14 de desembre i posaran fi al mandat de Zurabishvili com a cap d’Estat a pesar que ha recalcat que no abandonarà el càrrec fins que es repetisquen les eleccions, que es van saldar amb la victòria del partit governamental Somni Georgià per un estret marge i entre denúncies de frau.

Últimes notícies

Activat un dispositiu de busca per a localitzar a una dona desapareguda a Favara

Els bombers de València s'han unit a l'operatiu per a localitzar a una dona desapareguda en una zona rural de Favara. El desplegament inclou drons i unitats forestals.

98-84: la defensa del València Basket sotmet al París i decidix el dol d’anotadors

La muralla taronja es va imposar a un dels atacs més productius del torneig i va tancar el triomf per 98-84. Taylor va sumar 28 punts i Pedro Martínez va firmar un rècord.

Arnau Tenas recupera la titularitat en un Vila-real amb rotacions davant l’Ajax

Arnau Tenas recupera la porteria este dimarts en la Champions davant l'Ajax; només repetixen Renato Veiga, Comesaña i Moleiro. Marcelino ha apostat per un onze amb canvis en totes les línies.

L’accident ferroviari d’Adamuz eleva a 42 les víctimes mortals després de recuperar els últims cossos

Els forenses han completat les autòpsies de 38 víctimes i 37 persones continuen hospitalitzades, nou d’elles a l’UCI

Aemet advertix que la vesprada i nit concentren el pitjor del temporal marítim en la Comunitat Valenciana

Aemet ha assenyalat que el tram més advers del temporal marítim arribarà esta vesprada i es prolongarà fins al final del dimarts, amb ones de fins a 4 metres. El dimecres s'espera que amaine, encara que seguiran els avisos i persistiran afectacions en trams exposats del litoral.

El temporal esfondra una terrassa a la platja de Tavernes i obliga a desallotjar un edifici

El fort onatge ha arrossegat sediments en els fonaments de l'edifici Neptú i ha provocat el col·lapse de la terrassa d'un primer pis. La Policia Local ha desallotjat als ocupants i ha acordonat la zona mentres tècnics revisen l'estructura i els immobles confrontants.

LaLiga denuncia càntics ofensius: ‘Ayoze és una rata’ i insults a Hugo Duro

LaLiga va incloure en la seua denúncia de la jornada 20 diversos càntics i insults en Betis-Vila-real, Getafe-València i Espanyol-Girona. També va arreplegar llançaments d'objectes.

Aemet advertix: la vesprada i la nit seran el tram més advers del temporal marítim

Aemet ha assenyalat ones significatives de 4 metres i que el pitjor tram de l'episodi es concentra entre la vesprada i la nit. El dimecres s'espera un descens progressiu amb avisos encara actius.