15.7 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Ucraïna sanciona al líder de Somni Georgià per ‘lliurar Geòrgia a Putin’

Zelenski diu que “no cal perdre a ningú en esta regió” i demana “romandre units” per a “defensar-se enfront de Moscou”

La presidenta de Geòrgia agraïx la postura d’Ucraïna i alerta que Rússia tracta de “recuperar el control del mar Negre”

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

Les autoritats d’Ucraïna han imposat este dijous sanciones contra el líder del partit Somie Georgiano, Bidzina Ivanishvili, al que acusa de “lliurar Geòrgia” al president de Rússia, Vladimir Putin, enmig de la repressió de les protestes antiguvernamentals dels últims dies.

El president ucraïnés, Volodimir Zelenski, ha assenyalat que ha promulgat un decret per a “donar curs” a la decisió del Consell de Seguretat Nacional i Defensa en este sentit de sancionar “a la part del Govern georgià que lliura Geòrgia a Putin”.

Les sancions afecten a Ivanishvili i “als seus còmplices”, per a un total de 19 persones. “Són els que estan venent els interessos de Geòrgia i del seu poble”, ha insistit, un dia després d’acusar al Govern de Geòrgia d’espentar al país a una “clara dependència de Rússia”.

“Este és l’assumpte que alimenta les protestes que tenen lloc a Geòrgia. És crucial que els nostres socis també mostren la seua posició ara, afirmant obertament el que està passant”, ha sostingut, abans de reclamar “accions” als seus socis.

“Així és com funciona en els assumptes internacionals. Si no es respon a temps o es falla a l’hora de respondre amb principis, es perden dècades i els països veuen com se’ls roba la seua llibertat”, ha explicat, segons un comunicat publicat per la Presidència ucraïnesa.

En este sentit, Zelenski ha aprofundit que “no cal perdre a ningú en esta regió”. “Ni Geòrgia, ni Moldàvia, ni Ucraïna. Hem de romandre units a l’hora de defensar-nos enfront de Moscou”, ha manifestat, al mateix temps que ha demanat als seus socis “actuar per principis”.

LA PRESIDENTA DE GEÒRGIA DONA LES GRÀCIES A UCRAÏNA

La presidenta de Geòrgia, Salomé Zurabishvili, ha reaccionat ràpidament a la decisió anunciada per Zelenski, a qui ha agraït la mesura. “No podria dir-ho millor, gràcies Volodimir”, ha manifestat la mandatària georgiana.

En el seu perfil en xarxes socials, la presidenta Zurabishvili ha aprofitat per a alertar que Rússia “està intentant reprendre el control del mar Negre”. Moscou es va annexar Crimea el 2014 i durant la guerra d’Ucraïna ha aconseguit avanços en este litoral

Ucraïna se suma així a països com Estònia, Letònia i Lituània, que el dilluns van anunciar sancions contra Ivanishvili i altres membres del Govern de Geòrgia per la repressió de les protestes, desencadenades després de l’anunci de l’Executiu d’abandonar almenys fins a finals del 2028 les negociacions per a l’ingrés a la Unió Europea (UE).

L’anunci arriba un dia després que la Policia detinguera al líder del partit opositor i europeista Ahali, Nika Gvaramia, durant una batuda realitzada en la seu de la formació a Tiflis, la capital del país, a mesura que augmenta la tensió després de sis jornades consecutives de protestes.

Les manifestacions continuen a mesura que el primer ministre, Irakli Kobajidze, s’enfronta a l’oposició i la presidenta del país, Salomé Zurabishvili, que insistixen que les institucions han sigut “segrestades” des dels comicis del 26 d’octubre i reivindiquen que se celebre un nou procés electoral que done eixida a la crisi interna.

No obstant això, el Parlament ja ha aprovat la convocatòria de les eleccions presidencials, que tindran lloc el 14 de desembre i posaran fi al mandat de Zurabishvili com a cap d’Estat a pesar que ha recalcat que no abandonarà el càrrec fins que es repetisquen les eleccions, que es van saldar amb la victòria del partit governamental Somni Georgià per un estret marge i entre denúncies de frau.

Últimes notícies

El Tenerife tanca el cartell de la Copa i UCAM o Baskonia barallaran per ser cap de sèrie

La Llacuna Tenerife segellarà l'octau bitllet després de guanyar 82-89 a Barcelona. El sorteig de quarts serà el dilluns a les 12 h i queda un cap de sèrie per definir entre UCAM i Baskonia.

Guido Rodríguez arriba al València per a sumar després de la pressió de totes les parts

El migcampista argentí va aterrar a Manises per a tancar la seua incorporació fins a final de temporada i va remarcar que ve a sumar des del seu lloc.

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.

Rescaten a Alacant a un corredor lesionat en el Ponoig i a un senderista en Bernia

Els bombers han realitzat dos rescats de muntanya a la província: un corredor lesionat en el Ponoig i un senderista amb traumatisme cranioencefàlic en Bernia. Els dos han sigut evacuats en helicòpter.

El València Basket serà cap de sèrie en el sorteig de quarts

L'equip taronja serà cap de sèrie en el sorteig de quarts de la Copa del Rei després de tancar la primera volta entre els quatre primers. El seu triomf en Gran Canària i el 13-4 de balanç li garantixen evitar als altres favorits en l'estrena.

Presó per a l’amo dels gossos que van matar a un home per impagament de la indemnització

Un jutge d'Alacant revoca la suspensió de la pena a Juan de Dios P. m. per reduir unilateralment els pagaments i ordena el seu ingrés a la presó. L'acte és recurrible.

Les Corts interrompran el dijous les vacacions per a convalidar quatre decrets del Consell

La diputació permanent es reunirà a les 11 hores per a validar quatre decrets: Simplifica II, pujada salarial, control del senglar i tarifes de transport. L'oposició critica l'absència de compareixences i d'una sessió de control.