UGT considera un ‘greu retrocés’ la supressió de l’ensenyament en valencià

El sector d’Ensenyament de la Federació de Serveis Públics d’UGT “rebutja rotundament la proposta del conseller d’Educació de suprimir de les localitats, territoris i comarques valencianes que són castellanoparlants, l’ús del valencià com a llengua vehicular de l’ensenyament“.

UGT considera que esta decisió, que “s’instrumentalitzarà mitjançant la modificació urgent de la Llei de Plurilingüisme a la Llei d’Acompanyament als Pressupostos de la GVA per al 2024, perjudica notablement l’alumnat i la ciutadania d’estos territoris i comarques valencianes, ja que es veuran notablement discriminats en la seua formació i oportunitats de treball futur, en una comunitat que és bilingüe i té dos llengües oficials (castellà i valencià), davant de l’alumnat, població i ciutadania de les localitats, territoris i comarques valencià parlant”.

Amb esta mesura, a més, asseguren que “no es garanteix realment que el nostre sistema educatiu valencià siga un sistema educatiu plenament multicultural i plurilingüe, ni tan sols equilibrat en l’ús de les llengües cooficials, garantint, com exigeixen els tribunals de justícia, que disposen almenys, cadascuna, del 25% dels temps escolars”.

El sindicat reivindica “un sistema educatiu valencià plurilingüe, amb l’ús equilibrat i proporcional de les nostres dos llengües oficials, castellà i valencià, i amb la introducció progressiva d’altres idiomes estrangers d’ús a la Unió Europea (anglés, francés i alemany)”.

Per això, UGT considera que les mesures que vol adoptar el Consell de Carlos Mazón, a proposta del conseller Rovira, a l’àmbit educatiu “és un greu retrocés en la consecució i desenvolupament d’una comunitat autènticament bilingüe”.

Per això, UGT exigeix ​​al govern regional que “rectifique i escolte la comunitat educativa i la ciutadania valenciana, i, això és l’important, que tracte en igualtat de condicions tota la ciutadania i li façalite les mateixes oportunitats per al seu desenvolupament personal i social”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sarabia demana entendre el que ha passat i superar-ho després del 4-1 davant el Reial Madrid

El tècnic de l'Elx va analitzar el 4-1 al Bernabéu, va admetre que porten tres mesos sense guanyar i va demanar unió i energia per als deu partits que resten. L'equip depén del resultat del Mallorca per a mantindre's fora del descens.

Un Redó torna al Bernabéu 23 anys després

Federico Redondo va ser titular amb l'Elx en el Santiago Bernabéu, 23 anys després de l'adeu del seu pare. El cognom va tornar a un estadi que el va convertir en llegenda.

Un Redó torna al Bernabéu 23 anys després

Vint-i-tres anys després, el cognom Redó va tornar al Bernabéu: Federico va ser titular amb l'Elx davant el Reial Madrid i va firmar una estrena exigent en un escenari de màxima pressió.

Martim Net: ‘Jugant així no podem marcar gols’

Martim Net va admetre que a l'Elx li va faltar pegada en la derrota 4-1 davant el Reial Madrid i va avisar d'una baixada anímica després d'encaixar. El pròxim repte és el Mallorca.

El Reial Madrid goleja a l’Elx amb el cap en el Etihad (4-1)

El Reial Madrid va véncer 4-1 a l'Elx al Bernabéu després d'encarrilar el dol abans del descans. Huijsen i Güler van completar la golejada i l'equip va acabar amb set canteranos.

Pedro Martínez admet mala preparació després del 89-71 a Tenerife

València Basket va perdre 89-71 a Tenerife i Pedro Martínez va assumir errors en la preparació. El tècnic va reconéixer la superioritat local i la falta d'energia pròpia.

Tenerife desarbora a un València sense punteria rumb al 89-71

El Tenerife va castigar la falta d'encert del València amb un demolidor parcial 24-2 i va tancar un 89-71 sòlid malgrat l'absència de Gio Shermadini. El triomf li manté en zona de playoff.

Rüdiger i Valverde posen al Reial Madrid 2-0 davant l’Elx al descans

Dos punts de Rüdiger (39) i Valverde (44) donen un còmode avantatge al Reial Madrid davant l'Elx al descans. L'equip, malgrat deu baixes, rendibilitza les seues dos arribades.