14.3 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

UGT considera un ‘greu retrocés’ la supressió de l’ensenyament en valencià

El sector d’Ensenyament de la Federació de Serveis Públics d’UGT “rebutja rotundament la proposta del conseller d’Educació de suprimir de les localitats, territoris i comarques valencianes que són castellanoparlants, l’ús del valencià com a llengua vehicular de l’ensenyament“.

UGT considera que esta decisió, que “s’instrumentalitzarà mitjançant la modificació urgent de la Llei de Plurilingüisme a la Llei d’Acompanyament als Pressupostos de la GVA per al 2024, perjudica notablement l’alumnat i la ciutadania d’estos territoris i comarques valencianes, ja que es veuran notablement discriminats en la seua formació i oportunitats de treball futur, en una comunitat que és bilingüe i té dos llengües oficials (castellà i valencià), davant de l’alumnat, població i ciutadania de les localitats, territoris i comarques valencià parlant”.

Amb esta mesura, a més, asseguren que “no es garanteix realment que el nostre sistema educatiu valencià siga un sistema educatiu plenament multicultural i plurilingüe, ni tan sols equilibrat en l’ús de les llengües cooficials, garantint, com exigeixen els tribunals de justícia, que disposen almenys, cadascuna, del 25% dels temps escolars”.

El sindicat reivindica “un sistema educatiu valencià plurilingüe, amb l’ús equilibrat i proporcional de les nostres dos llengües oficials, castellà i valencià, i amb la introducció progressiva d’altres idiomes estrangers d’ús a la Unió Europea (anglés, francés i alemany)”.

Per això, UGT considera que les mesures que vol adoptar el Consell de Carlos Mazón, a proposta del conseller Rovira, a l’àmbit educatiu “és un greu retrocés en la consecució i desenvolupament d’una comunitat autènticament bilingüe”.

Per això, UGT exigeix ​​al govern regional que “rectifique i escolte la comunitat educativa i la ciutadania valenciana, i, això és l’important, que tracte en igualtat de condicions tota la ciutadania i li façalite les mateixes oportunitats per al seu desenvolupament personal i social”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Evacuades 25 persones de quatre edificis després de la solsida d’una vivenda a Puçol

Bombers han evacuat a 25 persones de quatre edificacions després de la solsida d'una casa al carrer Sant Pere. No s'han registrat ferits i la gestió ha passat als tècnics municipals.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

Xilxes decreta tres dies de dol després de la troballa d'una dona i la seua filla de 12 anys mortes de manera violenta en una vivenda. La investigació continua oberta i no hi ha detinguts.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

L'Ajuntament decretarà tres dies de dol i celebrarà demà un minut de silenci després de la troballa dels cossos. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament en vigor; no hi ha detinguts.

La Policia Local d’Alacant ha iniciat un operatiu per a aclarir qui viu en 140 VPP de la Platja de Sant Joan

La Policia Local va activar a la vesprada un dispositiu per a comprovar la residència real en 140 vivendes protegides de la Platja de Sant Joan. La mesura, sol·licitada per la Conselleria, busca assegurar l'ús conforme a les condicions d'adjudicació.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís s'ha rebut esta vesprada per un possible doble crim.

Trobades mortes una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes; la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil ha obert una investigació després de la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. La víctima estava en el sistema VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament vigent contra el marit, que no ha sigut detingut.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís va arribar a última hora de la vesprada i van acudir patrulles.

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.