UGT considera un ‘greu retrocés’ la supressió de l’ensenyament en valencià

El sector d’Ensenyament de la Federació de Serveis Públics d’UGT “rebutja rotundament la proposta del conseller d’Educació de suprimir de les localitats, territoris i comarques valencianes que són castellanoparlants, l’ús del valencià com a llengua vehicular de l’ensenyament“.

UGT considera que esta decisió, que “s’instrumentalitzarà mitjançant la modificació urgent de la Llei de Plurilingüisme a la Llei d’Acompanyament als Pressupostos de la GVA per al 2024, perjudica notablement l’alumnat i la ciutadania d’estos territoris i comarques valencianes, ja que es veuran notablement discriminats en la seua formació i oportunitats de treball futur, en una comunitat que és bilingüe i té dos llengües oficials (castellà i valencià), davant de l’alumnat, població i ciutadania de les localitats, territoris i comarques valencià parlant”.

Amb esta mesura, a més, asseguren que “no es garanteix realment que el nostre sistema educatiu valencià siga un sistema educatiu plenament multicultural i plurilingüe, ni tan sols equilibrat en l’ús de les llengües cooficials, garantint, com exigeixen els tribunals de justícia, que disposen almenys, cadascuna, del 25% dels temps escolars”.

El sindicat reivindica “un sistema educatiu valencià plurilingüe, amb l’ús equilibrat i proporcional de les nostres dos llengües oficials, castellà i valencià, i amb la introducció progressiva d’altres idiomes estrangers d’ús a la Unió Europea (anglés, francés i alemany)”.

Per això, UGT considera que les mesures que vol adoptar el Consell de Carlos Mazón, a proposta del conseller Rovira, a l’àmbit educatiu “és un greu retrocés en la consecució i desenvolupament d’una comunitat autènticament bilingüe”.

Per això, UGT exigeix ​​al govern regional que “rectifique i escolte la comunitat educativa i la ciutadania valenciana, i, això és l’important, que tracte en igualtat de condicions tota la ciutadania i li façalite les mateixes oportunitats per al seu desenvolupament personal i social”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un xiquet de 12 anys perd una falange en explotar un petard en una falla infantil de Torrent

Un xiquet de 12 anys ha perdut una falange i ha patit cremades i ferides en manipular un petard de gran calibre que no havia detonat durant la nit de la cremà infantil a Torrent.

Tres ferits per arma blanca a València en l’últim dia de Falles

La Policia Nacional investiga tres agressions amb arma blanca registrades en diferents barris de València durant l'últim dia de Falles, que es van saldar amb tres hòmens ferits.

Troben en el pantà de La Pedrera el cos de l’home desaparegut a Fortuna

La Guàrdia Civil localitza en el pantà de La Pedrera el cos sense vida d'un home de 47 anys desaparegut a Fortuna i manté oberta la investigació a l'espera de l'autòpsia.

València endurix la normativa i deixa quasi impossible obrir nous apartaments turístics

L'Ajuntament de València ultima una normativa que limita de forma molt estricta els apartaments turístics, amb topalls per barris i fortes condicions urbanístiques.

La Guàrdia Civil intenta identificar un cadàver trobat en un penya-segat al costat del cap de la Nau

La Guàrdia Civil manté oberta una investigació per a identificar el cadàver trobat en un penya-segat pròxim al cap de la Nau, en el terme municipal de Xàbia.

València defén que limitar els Rodalia en Falles va ser una bona mesura de seguretat

L'Ajuntament de València considera que la restricció de trens de Rodalia a l'Estació del Nord en hores punta de Falles 2026 ha contribuït a unes festes més tranquil·les i sense incidents greus.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià després d’ennuegar-se en un restaurant de Cullera

Dos agents de la Guàrdia Civil reanimen a un home de 86 anys que es va ennuegar mentres menjava en un restaurant de Cullera i el mantenen amb vida fins al seu trasllat a l'hospital.

Vetusta Morla anuncia gira de tornada per set ciutats i actuarà a València el 9 d’octubre

Vetusta Morla posa fi a la seua aturada de dos anys amb una gira de tornada per set grans ciutats espanyoles, que arrancarà a Barcelona el 2 d'octubre i passarà per València el dia 9.