UGT considera un ‘greu retrocés’ la supressió de l’ensenyament en valencià

El sector d’Ensenyament de la Federació de Serveis Públics d’UGT “rebutja rotundament la proposta del conseller d’Educació de suprimir de les localitats, territoris i comarques valencianes que són castellanoparlants, l’ús del valencià com a llengua vehicular de l’ensenyament“.

UGT considera que esta decisió, que “s’instrumentalitzarà mitjançant la modificació urgent de la Llei de Plurilingüisme a la Llei d’Acompanyament als Pressupostos de la GVA per al 2024, perjudica notablement l’alumnat i la ciutadania d’estos territoris i comarques valencianes, ja que es veuran notablement discriminats en la seua formació i oportunitats de treball futur, en una comunitat que és bilingüe i té dos llengües oficials (castellà i valencià), davant de l’alumnat, població i ciutadania de les localitats, territoris i comarques valencià parlant”.

Amb esta mesura, a més, asseguren que “no es garanteix realment que el nostre sistema educatiu valencià siga un sistema educatiu plenament multicultural i plurilingüe, ni tan sols equilibrat en l’ús de les llengües cooficials, garantint, com exigeixen els tribunals de justícia, que disposen almenys, cadascuna, del 25% dels temps escolars”.

El sindicat reivindica “un sistema educatiu valencià plurilingüe, amb l’ús equilibrat i proporcional de les nostres dos llengües oficials, castellà i valencià, i amb la introducció progressiva d’altres idiomes estrangers d’ús a la Unió Europea (anglés, francés i alemany)”.

Per això, UGT considera que les mesures que vol adoptar el Consell de Carlos Mazón, a proposta del conseller Rovira, a l’àmbit educatiu “és un greu retrocés en la consecució i desenvolupament d’una comunitat autènticament bilingüe”.

Per això, UGT exigeix ​​al govern regional que “rectifique i escolte la comunitat educativa i la ciutadania valenciana, i, això és l’important, que tracte en igualtat de condicions tota la ciutadania i li façalite les mateixes oportunitats per al seu desenvolupament personal i social”.

Últimes notícies

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.