L’últim dispositiu de l’estiu preveu 1,4 milions de desplaçaments a la Comunitat

La Direcció General de Trànsit activa a partir de les 15 hores hui dijous, 31 d’agost, l’últim dels dispositius especials d’estiu. Un de cada 5 desplaçaments nacionals discorrerà per carreteres de la Comunitat Valenciana, al voltant d’1,4 dels 6.820.000 viatges amb cotxe a Espanya. L’operatiu romandrà activat fins diumenge, 3 de setembre a mitjanit.

La regió andalusa i valenciana seran les que registren més desplaçaments amb el 22% i el 21% del trànsit previst. A la Comunitat de Madrid també circularà un 22% de vehicles que tornen o parteixen en el darrer canvi de quinzena de més densitat circulatòria.

Els moments amb més trànsit

Com cada any, es creuaran a les carreteres espanyoles els retorns de vacances amb els que gaudeixen de les seues vacances al setembre i seran més els que tornen a casa especialment de zones costaneres. Els moments de més densitat de trànsit previstos són les tardes, excepte el dissabte que els viatgers preferiran matinar per emprendre el viatge. La DGT recomana, abans d’emprendre un viatge, evitar les hores de més aglomeració i planificar la ruta.

El dijous 31, especialment entre les 19 i les 22 hores, començaran a presentar-se intensitats elevades de circulació en sentit retorn i retencions als principals eixos viaris de comunicació que canalitzen tot el moviment des de les zones del litoral i descans cap als grans nuclis urbans. Ja el vdivendres 1, entre les 17 i les 22 hores, s’uniran intensitats elevades de circulació en sentit eixida de les grans ciutats i en les principals vies de comunicació d’accés a les zones turístiques de costa i de descans, juntament amb els habituals de cap de setmana, també en sentit eixida, principalment a zones de costa i segona residència.

El dissabte al matí, entre les 10 i les 14 hores, continuarà el trànsit intens en sentit eixida pel començament tant del cap de setmana com del mes de vacances de setembre cap a zones turístiques de costa i descans, moviments que s’uniran als habituals de cap de setmana estival de curt recorregut a zones de segona residència i platges i, ja a la vesprada, als de retorn cap als grans nuclis urbans d’aquells que han finalitzat les vacances i fan un retorn esglaonat.

El diumenge serà l’últim dia del retorn tant d’aquells que finalitzen les vacances com d’aquells que han gaudit del cap de setmana, per la qual cosa, entre les 16 i les 23 hores, es presentaran intensitats elevades de trànsit i problemes de circulació als principals eixos viaris de comunicació que canalitzen tot el moviment de tornada des de les zones del litoral i descans cap a les grans ciutats. A més, també es presentaran intensitats elevades de circulació als eixos de comunicació amb passos fronterers pels moviments de retorn de vehicles de matrícula estrangera cap als països d’origen europeus.

Dispositiu especial

Amb tot este flux de vehicles a la carretera, la DGT ha establit una sèrie de mitges de regulació, ordenació i vigilància del trànsit, amb l’objectiu de facilitar la mobilitat i fluïdesa dels diferents usuaris de la via i vetlar per la seguretat de tots ells, entre els quals destaquen:

  • La instal·lació de carrils addicionals i reversibles amb cons en els moments de més afluència circulatòria i a les principals carreteres d’accés a les grans ciutats.
  • La restricció de la circulació de vehicles de mercaderies perilloses, transport especial i camions en general i als que transporten determinades mercaderies en certs trams, dates i hores.
  • La paralització de les obres a les carreteres i limitació a la celebració de proves esportives i altres esdeveniments que suposin locupació de la calçada.
  • El disseny d’itineraris alternatius recomanats segons origen i destinació, amb distàncies i temps de recorregut i, en alguns casos evitant la zona centre, que és la que més intensitat circulatòria presenta.

A estes mesures se suma, com és habitual, la màxima disponibilitat dels mitjans humans de què disposa l’organisme: agents de l’Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil, personal funcionari dels 8 Centres de Gestió de Trànsit i personal encarregat del manteniment d’equips i de la instal·lació de mesures a la carretera, a més del personal dels serveis d’emergències, així com dels seus mitjans materials: 780 radars fixos de control de velocitat, dels quals 92 són de tram, 545 radars mòbils que poden anar embarcats als vehicles de l’Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil, 245 càmeres i 15 furgonetes camuflades per a control de l’ús de mòbil i cinturó de seguretat. La DGT disposa també d’helicòpters i drons per a la vigilància des de l’aire i de vehicles i motos sense retolar que circularan per tota mena de vies per tal de comprovar el correcte comportament dels conductors durant la conducció.

El dispositiu establit es pot consultar a la web de la DGT.

Tornar a les millors condicions de seguretat viària

A punt de finalitzar el mes d’agost, convé preparar la tornada a casa en les millors condicions de seguretat viària per a això, la Direcció General de Trànsit Recomana:

  • Programar l’horari més adequat per a la realització del viatge, escollint, en la mesura que siga possible, l’horari en què estiguem acostumats a conduir i evitant viatjar de nit o després d’una jornada cansada de platja o muntanya. La conducció nocturna produeix fatiga i somnolència al conductor poc habituat.
  • Igualment, abans d’eixir de viatge prendre un esmorzar o un dinar lleuger, evitant acompanyar-lo de grans dosis de begudes estimulants, així com el consum dels medicaments que disminuïsquen l’atenció o provoquen somnolència.
  • Per descomptat, no conduir mai baix els efectes de l’alcohol o de les drogues, ni deixar que es pose al volant algú que ho haja fet. L’única taxa segura és 0,0%.
  • Abans i durant el viatge, informar-se de l’estat de les carreteres a través dels comptes de Twitter @informacionDGT y @DGTes, dels butlletins informatius a ràdio i televisió, Així com en el telèfon 011, per poder evitar imprevistos i utilitzar els itineraris alternatius proposats en cas necessari.
  • Pel que fa al vehicle, abans de posar-se en ruta, verificar, com a mínim, el correcte funcionament de les llums i la pressió dels pneumàtics, i assegurar la correcta col·locació de tot l’equipatge, permetent en tot moment la màxima visibilitat del conductor i no col·locar objectes a la safata posterior del vehicle que puguen causar dany en cas de frenada brusca.
  • Durant la conducció, ser sempre prudents mantenint l’atenció en tot moment i respectant les normes de circulació: velocitat, distància de seguretat, cinturó i SRI per a tots els passatgers, etc.

Últimes notícies

Els grans eclipsis dels segles XIX i XX que van obrir ponts polítics entre països

El catedràtic Pedro Ruiz-Castell destaca com els grans eclipsis solars dels segles XIX i XX van impulsar col·laboracions científiques internacionals i van servir com a via de diplomàcia en moments de tensió política. Diverses expedicions vinculades a la Universitat de València i a observatoris espanyols van ser clau en este procés.

Cap funcionari citat compareix a l’última sessió de la comissió de Les Naus a Alacant

Cap dels cinc funcionaris citats de l’àrea de Plusvàlues de l’Ajuntament d’Alacant ha comparegut en l’última sessió de la comissió sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus. La sessió, de només deu minuts, ha quedat pendent de possibles noves citacions i de la lectura de conclusions prevista per al 21 de setembre.

L’escultura ‘El Monolito’ de Manolo Valdés s’alçarà al Parc Central de València

L’escultura ‘El Monolito’ de Manolo Valdés s’instal·larà a l’esplanada del Parc Central de València en règim de cessió temporal de deu anys, amb un pedestal de quasi 100.000 euros i una valoració asseguradora de tres milions.

El nou espai d’ajolots de l’Aquari de Saragossa impulsa la protecció dels amfibis

L’Aquari de Saragossa ha obert una instal·lació dedicada als amfibis amb l’ajolot com a espècie estrella per conscienciar sobre la seua conservació. El projecte forma part d’un pla de renovació del centre impulsat pel grup Global Omnium, gestor també de l’Oceanogràfic de València.

Segona fase de l’Operació d’Estiu: 716.000 viatges llargs a les carreteres valencianes

La segona fase de l’Operació Especial de Trànsit d’Estiu 2026, entre el 31 de juliol i el 2 d’agost, preveu 716.079 desplaçaments llargs a la Comunitat Valenciana, amb especial vigilància en els principals corredors i accessos a platges.

El Valencia Femení es presentarà davant l’afició contra el Newcastle United Women

El Valencia Femení disputarà el IV Trofeu TM el 23 d’agost a Paterna davant el Newcastle United Women, en el seu partit oficial de presentació per a la temporada 26-27, amb entrada gratuïta fins completar aforament.

El Consell alerta que la pèrdua de control fronterer impactarà en les polítiques socials

El Consell ha expressat una 'preocupació profundíssima' perquè, segons el seu portaveu, Espanya ha perdut el control de les seues fronteres i això repercutirà en les polítiques socials, educatives i sanitàries. Miguel Barrachina ha vinculat la situació a la recent entrada massiva de migrants per la frontera de Ceuta.

L’alcaldessa de Carlet nega telefonades d’Emergències el dia de la dana i relata les seues gestions per Forata

Laura Sáez ha explicat davant la jutgessa que no va rebre telefonades d’Emergències el dia de la dana, però sí correus, i que va parlar diverses vegades amb Miguel Polo (CHJ) pel risc del pantà de Forata.
FILMOTECA D'ESTIU