Un jutjat d’Alcoi obri juí a cinc acusats de promoure odi a través d’un grup de Whatsapp d’ideologia nazi

ALACANT, 22 (EUROPA PRESS)

El titular del Jutjat de Primera Instància i Instrucció 3 d’Alcoi ha decretat l’obertura de juí oral davant de l’Audiència Provincial per a cinc persones –quatre homes i una dona– per cometre presumptament diversos delictes en ocasió de l’exercici dels drets fonamentals i les llibertats públiques (delictes d’odi).

Els fets pels quals s’asseuran en el banc dels acusats es remunten a, almenys, 2020, quan un dels investigats va crear un grup de Whatsapp denominat ‘Nacionaldemòcrata’ en el qual participaven els altres baix l’aparença de constituir un partit polític amb idees pròximes al nacionalsocialisme i delegacions a Madrid i Barcelona, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

La investigació judicial ha confirmat l’existència d’indicis que apunten al fet que la finalitat principal d’este grup era «promoure l’odi, la violència i la discriminació contra persones i grups per raó de la seua ideologia, raça, ètnia o orientació sexual, entre altres, així com la de promoure actes violents de naturalesa política, encara que no consta que portaren cap a la pràctica».

Utilitzaven per a això un blog obert al públic per un altre dels encausats baix la denominació ‘Partit Nacional Demòcrata’ i des del qual es difonien missatges que fomentaven i promovien l’odi, la discriminació i la violència contra col·lectius vulnerables com el de persones homosexuals, estrangeres o d’altres religions.

També emetien, segons consta en la interlocutòria de procediment abreujat del jutjat, missatges de negació, trivialització o de justificació del genocidi comès contra el poble jueu pel nazisme alemany durant els anys 30 i 40 del passat segle, tant a través d’este blog com a través de diversos perfils en diferents xarxes socials.

La interlocutòria d’obertura de juí oral, contra el qual no cap recurs, establix que els fets poden ser constitutius de delictes comesos en ocasió de l’exercici dels drets fonamentals i llibertats públiques en la seua modalitat de promoció a l’odi i la discriminació, així com en la seua modalitat de negació i trivialització del genocidi jueu i enaltiment dels seus autors i, en alguns casos, en concurs amb delictes de desordres públics.

Últimes notícies

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.

El Marató València assegura el futur del Valencia CA, que es bolca en la cantera

El Marató València Trinidad Alfonso Zurich ha tancat un acord de patrocini amb el Valencia Club de Atletismo que garantix la seua viabilitat econòmica i redirigix el projecte cap a la cantera, amb uns huit-cents jóvens esportistes.

Aagesen defensa que la condemna a David Sánchez es pot recórrer i apel·la a la presumpció d’innocència

Sara Aagesen ha defensat a València el seu respecte a la justícia i a la presumpció d’innocència i ha remarcat que la condemna a David Sánchez és recurrible, alhora que ha mostrat suport a Cristina Narbona i ha celebrat el triomf de la selecció espanyola.