16.4 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Una associació denunciarà les presumptes teràpies de conversió d’un docent a València i oferix assessorar a víctimes

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

L’Associació Espanyola contra les Teràpies de Conversió presentarà davant de la Fiscalia Provincial de Valencia –previsiblement al llarg de la setmana vinent– una denúncia per la presumpta promoció i aplicació d’estes pràctiques per part d’un docent d’un col·legi de la localitat valenciana d’Alaquàs.

Segons han explicat a Europa Press fonts de l’entitat, consideren que els fets podrien emmarcar-se en l’article 510.2.a) del Codi Penal per lesionar la dignitat de les persones mitjançant accions que comporten humiliació, menyspreu o descrèdit de col·lectius protegits.

L’Associació Espanyola contra les Teràpies de Conversió –una organització d’àmbit nacional que reunix a professionals de diverses branques, com el dret, la psicologia o la comunicació, per a lluitar contra la pràctica de teràpies de conversió a Espanya– mostra el seu “rebuig absolut als fets reportats en mitjans en relació amb la promoció i pràctica de teràpies de conversió per part d’un docent del col·legi Mare Josefa Campos d’Alaquàs, així com al Centre Diocesà d’Orientació Familiar ‘Mater Misericordiae’ de València”, que este professor dirigix.

A més de recalcar la seua condemna a estes pràctiques, que, segons advertixen, “seguixen absolutament vigents en l’actualitat”, comuniquen que estan obertes a rebre tots els testimonis de les possibles víctimes d’estos fets a fi d’oferir-los assistència jurídica gratuïta i poder formular una denúncia davant de la Fiscalia Provincial de Valencia.

Amb este objectiu, conviden a la persones interessades a contactar amb l’associació a través dels correus electrònics www.noesterapia.net i hablamos@noesterapia.net per a denunciar els fets “de forma conjunta i detallada”.

En qualsevol cas, No és Teràpia assegura que l’entitat exercirà igualment les accions legals. “No anem a descansar fins que no s’investigue esta violència, es repare íntegrament a les víctimes i es condemne als perpetradors pels delictes que estan cometent impunement des de fa anys”, advertixen.

MÉS DENÚNCIES

Després de conèixer-se la denúncia de diversos alumnes del docent –destapada pel diari Llevant–, la Conselleria d’Educació de la Generalitat Valenciana ha anunciat que va a posar en coneixement de la Fiscalia els fets.

“Després de tenir coneixement dels fets suposadament esdevinguts a un centre concertat d’Alaquàs, la Inspecció Educativa ha pres cartes en l’assumpte i ha elaborat un informe que és taxatiu: la llei ha de ser complida”, ha asseverat el secretari autonòmic d’Educació, Daniel McEvoy.

Per la seua banda, fonts de l’Arquebisbat de València manifestaven que, “a pesar que no consta que s’hagen realitzat practiques d’este tipus, davant d’estes notícies, realitzarà una investigació sobre les actuacions que s’han conegut”. Així mateix, declaren que no ha arribat cap queixa de persones que hagen sigut ateses al Centre d’Orientació Familiar (COF).

I des del propi centre Mare Josefa Campos han fet públic un comunicat en el qual informen que, “davant de la gravetat dels fets publicats”, ha obert un expedient disciplinari en el qual el docent “ha negat totes i cadascuna de les notícies aparegudes”.

Agrega que el centre educatiu s’ha posat en contacte amb la Inspecció i Administració educativa per a “recaptar més informació i, si escau, interposar denúncia en la Fiscalia”.

“Amb independència del comunicat en el punt anterior, i de la informació que l’Administració puga facilitar, el col·legi Mare Josefa Campos va a posar en coneixement de la Fiscalia tots els fets que coneix, posant-se a la disposició de la mateixa per a la col·laboració i l’esclariment dels fets fins a les seues últimes conseqüències”, apunten.

En la seua nota, el centre recalca que “la comunitat educativa del col·legi, titularitat, claustre de professors i treballadors està totalment compromesa en la igualtat real i efectiva i en el compliment dels drets i la igualtat de tracte de les persones LGTBI”.

CONDEMNA “EXPRESSA”

“Els principis de respecte i no discriminació per raó de sexe formen part de l’ideari i del caràcter propi del centre i per tant, el col·legi condemna de manera expressa qualsevol actuació que atempte contra aquests principis”.

“El col·legi prohibix qualsevol comportament o expressió que tinga el propòsit o produïsca l’efecte d’atemptar contra la dignitat de qualsevol persona en funció de la seua orientació sexual, identitat o expressió de gènere o característiques sexuals”, conclou.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bendodo avisa a Rufián que quan mire arrere descobrirà que no li seguix tanta gent

Elías Bendodo ha advertit a Gabriel Rufián, impulsor d'una proposta per a unir a l'esquerra, que 'quan mire arrere' veurà que no li seguix tanta gent. En un acte del PP a Dénia, ha criticat al Govern de Sánchez i ha posat en valor mesures de l'Executiu valencià.

La UPV ret homenatge al gremi d’artistes fallers amb un mural

La UPV dedica un mural al gremi d'artistes fallers que recrea un taller tradicional i combina ciència, falles i divulgació amb perspectiva de gènere. L'obra, inspirada en ninots premiats de La Ciència als Falles, acompanya la tercera edició del concurs, obert fins al 14 de març.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Detinguts tres hòmens i ingressats a la presó per enviar càpsules seques de cascall a Màlaga, Àvila, Mallorca i els Estats Units. La Guàrdia Civil va confiscar 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete i va destapar la xarxa en l'operació Guru25.

Dos menors i deu dones assassinades en l’arrancada de 2026; sis casos tenien denúncies prèvies

L'inici de 2026 se salda amb 10 dones assassinades i dos crims vicaris contra menors. En sis casos hi havia denúncies prèvies, però la protecció va fallar.

Dos anys de l’incendi de Campanar: l’edifici avança en la seua reconstrucció integral

El residencial de Campanar complix dos anys de l'incendi amb les obres de rehabilitació ja encarrilades. Els veïns commemoren a les víctimes i miren al retorn a casa.

Relleva, la primera incubadora d’agricultors cooperativistes

Anecoop impulsa Relleva, un programa pioner que professionalitza a jóvens agricultors en cooperatives valencianes amb plans de negoci, mentoria i comunitat. Tres històries mostren que del camp es pot viure amb gestió i visió empresarial.

L’edat més comuna a Espanya és 49 anys i es repetix en la Comunitat Valenciana

L'INE situa en 49 anys l'edat més repetida a Espanya i en 12 comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana. En àrees despoblades la moda escala fins a 61 anys.

Dissabte solejat i poc vent en la Comunitat Valenciana

El cel estarà buidat este dissabte, amb algun interval de núvols baixos en el sud d'Alacant a primeres hores i vent fluix amb brises a la vesprada. Les màximes pujaran a l'interior nord de Castelló, baixaran lleugerament en el litoral i es mantindran en la resta.