Una associació denunciarà les presumptes teràpies de conversió d’un docent a València i oferix assessorar a víctimes

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

L’Associació Espanyola contra les Teràpies de Conversió presentarà davant de la Fiscalia Provincial de Valencia –previsiblement al llarg de la setmana vinent– una denúncia per la presumpta promoció i aplicació d’estes pràctiques per part d’un docent d’un col·legi de la localitat valenciana d’Alaquàs.

Segons han explicat a Europa Press fonts de l’entitat, consideren que els fets podrien emmarcar-se en l’article 510.2.a) del Codi Penal per lesionar la dignitat de les persones mitjançant accions que comporten humiliació, menyspreu o descrèdit de col·lectius protegits.

L’Associació Espanyola contra les Teràpies de Conversió –una organització d’àmbit nacional que reunix a professionals de diverses branques, com el dret, la psicologia o la comunicació, per a lluitar contra la pràctica de teràpies de conversió a Espanya– mostra el seu «rebuig absolut als fets reportats en mitjans en relació amb la promoció i pràctica de teràpies de conversió per part d’un docent del col·legi Mare Josefa Campos d’Alaquàs, així com al Centre Diocesà d’Orientació Familiar ‘Mater Misericordiae’ de València», que este professor dirigix.

A més de recalcar la seua condemna a estes pràctiques, que, segons advertixen, «seguixen absolutament vigents en l’actualitat», comuniquen que estan obertes a rebre tots els testimonis de les possibles víctimes d’estos fets a fi d’oferir-los assistència jurídica gratuïta i poder formular una denúncia davant de la Fiscalia Provincial de Valencia.

Amb este objectiu, conviden a la persones interessades a contactar amb l’associació a través dels correus electrònics www.noesterapia.net i hablamos@noesterapia.net per a denunciar els fets «de forma conjunta i detallada».

En qualsevol cas, No és Teràpia assegura que l’entitat exercirà igualment les accions legals. «No anem a descansar fins que no s’investigue esta violència, es repare íntegrament a les víctimes i es condemne als perpetradors pels delictes que estan cometent impunement des de fa anys», advertixen.

MÉS DENÚNCIES

Després de conèixer-se la denúncia de diversos alumnes del docent –destapada pel diari Llevant–, la Conselleria d’Educació de la Generalitat Valenciana ha anunciat que va a posar en coneixement de la Fiscalia els fets.

«Després de tenir coneixement dels fets suposadament esdevinguts a un centre concertat d’Alaquàs, la Inspecció Educativa ha pres cartes en l’assumpte i ha elaborat un informe que és taxatiu: la llei ha de ser complida», ha asseverat el secretari autonòmic d’Educació, Daniel McEvoy.

Per la seua banda, fonts de l’Arquebisbat de València manifestaven que, «a pesar que no consta que s’hagen realitzat practiques d’este tipus, davant d’estes notícies, realitzarà una investigació sobre les actuacions que s’han conegut». Així mateix, declaren que no ha arribat cap queixa de persones que hagen sigut ateses al Centre d’Orientació Familiar (COF).

I des del propi centre Mare Josefa Campos han fet públic un comunicat en el qual informen que, «davant de la gravetat dels fets publicats», ha obert un expedient disciplinari en el qual el docent «ha negat totes i cadascuna de les notícies aparegudes».

Agrega que el centre educatiu s’ha posat en contacte amb la Inspecció i Administració educativa per a «recaptar més informació i, si escau, interposar denúncia en la Fiscalia».

«Amb independència del comunicat en el punt anterior, i de la informació que l’Administració puga facilitar, el col·legi Mare Josefa Campos va a posar en coneixement de la Fiscalia tots els fets que coneix, posant-se a la disposició de la mateixa per a la col·laboració i l’esclariment dels fets fins a les seues últimes conseqüències», apunten.

En la seua nota, el centre recalca que «la comunitat educativa del col·legi, titularitat, claustre de professors i treballadors està totalment compromesa en la igualtat real i efectiva i en el compliment dels drets i la igualtat de tracte de les persones LGTBI».

CONDEMNA «EXPRESSA»

«Els principis de respecte i no discriminació per raó de sexe formen part de l’ideari i del caràcter propi del centre i per tant, el col·legi condemna de manera expressa qualsevol actuació que atempte contra aquests principis».

«El col·legi prohibix qualsevol comportament o expressió que tinga el propòsit o produïsca l’efecte d’atemptar contra la dignitat de qualsevol persona en funció de la seua orientació sexual, identitat o expressió de gènere o característiques sexuals», conclou.

Últimes notícies

Contingut l’incendi de Segorbe, que manté 630 hectàrees cremades però continua actiu

Els bombers han aconseguit contindre l’avanç de l’incendi de Segorbe, que es manté en 630 hectàrees cremades però continua actiu i no està estabilitzat. Gátova seguirà desallotjada almenys fins diumenge per seguretat.

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.

L’incendi de Segorbe entra esta vesprada en les hores de més risc i manté mil veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dijous a Segorbe ha calcinat més de 600 hectàrees, ha obligat a desallotjar un miler de persones a Gátova i entra esta vesprada en les hores de més risc. Uns 350 efectius i 25 mitjans aeris treballen per contindre un perímetre d’uns 15 quilòmetres.

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.