13.5 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

Una associació denunciarà les presumptes teràpies de conversió d’un docent a València i oferix assessorar a víctimes

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

L’Associació Espanyola contra les Teràpies de Conversió presentarà davant de la Fiscalia Provincial de Valencia –previsiblement al llarg de la setmana vinent– una denúncia per la presumpta promoció i aplicació d’estes pràctiques per part d’un docent d’un col·legi de la localitat valenciana d’Alaquàs.

Segons han explicat a Europa Press fonts de l’entitat, consideren que els fets podrien emmarcar-se en l’article 510.2.a) del Codi Penal per lesionar la dignitat de les persones mitjançant accions que comporten humiliació, menyspreu o descrèdit de col·lectius protegits.

L’Associació Espanyola contra les Teràpies de Conversió –una organització d’àmbit nacional que reunix a professionals de diverses branques, com el dret, la psicologia o la comunicació, per a lluitar contra la pràctica de teràpies de conversió a Espanya– mostra el seu “rebuig absolut als fets reportats en mitjans en relació amb la promoció i pràctica de teràpies de conversió per part d’un docent del col·legi Mare Josefa Campos d’Alaquàs, així com al Centre Diocesà d’Orientació Familiar ‘Mater Misericordiae’ de València”, que este professor dirigix.

A més de recalcar la seua condemna a estes pràctiques, que, segons advertixen, “seguixen absolutament vigents en l’actualitat”, comuniquen que estan obertes a rebre tots els testimonis de les possibles víctimes d’estos fets a fi d’oferir-los assistència jurídica gratuïta i poder formular una denúncia davant de la Fiscalia Provincial de Valencia.

Amb este objectiu, conviden a la persones interessades a contactar amb l’associació a través dels correus electrònics www.noesterapia.net i hablamos@noesterapia.net per a denunciar els fets “de forma conjunta i detallada”.

En qualsevol cas, No és Teràpia assegura que l’entitat exercirà igualment les accions legals. “No anem a descansar fins que no s’investigue esta violència, es repare íntegrament a les víctimes i es condemne als perpetradors pels delictes que estan cometent impunement des de fa anys”, advertixen.

MÉS DENÚNCIES

Després de conèixer-se la denúncia de diversos alumnes del docent –destapada pel diari Llevant–, la Conselleria d’Educació de la Generalitat Valenciana ha anunciat que va a posar en coneixement de la Fiscalia els fets.

“Després de tenir coneixement dels fets suposadament esdevinguts a un centre concertat d’Alaquàs, la Inspecció Educativa ha pres cartes en l’assumpte i ha elaborat un informe que és taxatiu: la llei ha de ser complida”, ha asseverat el secretari autonòmic d’Educació, Daniel McEvoy.

Per la seua banda, fonts de l’Arquebisbat de València manifestaven que, “a pesar que no consta que s’hagen realitzat practiques d’este tipus, davant d’estes notícies, realitzarà una investigació sobre les actuacions que s’han conegut”. Així mateix, declaren que no ha arribat cap queixa de persones que hagen sigut ateses al Centre d’Orientació Familiar (COF).

I des del propi centre Mare Josefa Campos han fet públic un comunicat en el qual informen que, “davant de la gravetat dels fets publicats”, ha obert un expedient disciplinari en el qual el docent “ha negat totes i cadascuna de les notícies aparegudes”.

Agrega que el centre educatiu s’ha posat en contacte amb la Inspecció i Administració educativa per a “recaptar més informació i, si escau, interposar denúncia en la Fiscalia”.

“Amb independència del comunicat en el punt anterior, i de la informació que l’Administració puga facilitar, el col·legi Mare Josefa Campos va a posar en coneixement de la Fiscalia tots els fets que coneix, posant-se a la disposició de la mateixa per a la col·laboració i l’esclariment dels fets fins a les seues últimes conseqüències”, apunten.

En la seua nota, el centre recalca que “la comunitat educativa del col·legi, titularitat, claustre de professors i treballadors està totalment compromesa en la igualtat real i efectiva i en el compliment dels drets i la igualtat de tracte de les persones LGTBI”.

CONDEMNA “EXPRESSA”

“Els principis de respecte i no discriminació per raó de sexe formen part de l’ideari i del caràcter propi del centre i per tant, el col·legi condemna de manera expressa qualsevol actuació que atempte contra aquests principis”.

“El col·legi prohibix qualsevol comportament o expressió que tinga el propòsit o produïsca l’efecte d’atemptar contra la dignitat de qualsevol persona en funció de la seua orientació sexual, identitat o expressió de gènere o característiques sexuals”, conclou.

Últimes notícies

El PSOE acusa el PP de convertir en una farsa la comissió sobre la dana al Senat

El PSOE ha acusat el PP de desvirtuar la comissió del Senat sobre la dana i d'allargar-la per a retardar responsabilitats. Denuncia vetos a compareixences clau i una ampliació del termini aprovada amb els vots populars.

El cos empra sensors distints per a detectar el fred en la pell i en els pulmons

Un estudi de l'Institut de Neurociències demostra que la pell i els òrgans interns no perceben el fred de la mateixa manera: predominen TRPM8 en la pell i TRPA1 en pulmons i estómac.

Un de cada quatre conductors valencians admet que conduïx després de beure per Nadal

El 24,8% dels conductors valencians admet conduir després de beure per Nadal, per damunt de la mitjana nacional. Sopars d'empresa i Nit de cap d'any concentren el risc.

Bernabé ha assegurat que faran infal·lible el protocol d’assetjament i que seran exemplaritzants

La responsable d'Igualtat del PSOE ha defés millorar el protocol enfront de l'assetjament sexual per a fer-lo infal·lible i exemple per a uns altres. Ha reivindicat assumir errors i protegir les dones, i ha al·ludit a casos que emergixen en la dreta.

Dos investigats per vendre cabdells de marihuana en un estanc de Xirivella (València)

La Guàrdia Civil investiga a dos persones per presumpte tràfic de drogues després de trobar cabdells i derivats de cànnabis a la venda en un estanc de Xirivella. Es van confiscar 37 envasos i 29 grams de resina; Sanitat analitzarà la substància intervinguda.

L’any en què la gestió de la dana va arrossegar a Carlos Mazón

2025 ha sigut l'any en què Carlos Mazón va deixar la Presidència de la Generalitat després de la gestió de la dana d'octubre de 2024. La pressió social, l'avanç judicial i un funeral d'Estat van marcar la seua eixida.

L’any en què la gestió de la dana va arrossegar a Carlos Mazón

2025 ha sigut l'any en què la gestió de la dana del 29 d'octubre de 2024 va acabar per forçar la dimissió de Carlos Mazón. La pressió social i l'avanç judicial van consolidar el seu desgast polític.

La Comunitat encara l’últim cap de setmana prenadalenc amb pluges possibles i boires

La mitat sud comença el dia amb ruixats, localment forts en el sud de València i nord d'Alacant, i bancs de boira a l'interior. El divendres continuarà nuvolós amb pluges disperses i vents del nord en el litoral.