La vacunació dels qui van donar positiu amb test privats i no ho van comunicar. Els contagiats ‘invisibles’

Hi han moltes persones que s’han fet les proves de la covid-19 en privat i no han informat a la Salut Pública igual que molts dels centres privats tampoc els han informat. Es per això que el sistema de salut públic està citant a vacunar amb segons dosis a persones que ja han passat el coronavirus, però no consta en la seua història clínica perquè es van fer el test serològic en laboratoris privats i estos centres no estan obligats a comunicar el resultat d’estes proves a Sanitat. Segons les autoritats sanitàries, per als ciutadans amb anticossos, amb una única administració de la vacuna és suficient. No obstant això, asseguren que no suposarà cap risc que les persones que no l’hagen comunicat o desconeguen que s’han contagiat de coronavirus per ser casos asimptomàtics reben les dos dosis.

Sempre s’ha informat que les persones que ja han passat el coronavirus, tenen un risc baix de contagi i si no estan en una residència per a persones majors només els bastarà una dosi de la vacuna per a estar immunitzats. El certificat de vacunació el registrarà com a pauta completa i es tindrà les mateixes consideracions que aquelles que han rebut les dos dosis. “Les persones amb anticossos que reben la segona dosi tindran un reforç immunitari, no hem de preocupar-nos. I les persones que no reben esta segona dosi també estaran immunitzades”, detalla a NIUS el conseller del Departament de Salut, Josep María Argimon.
El sistema de salut administrarà la segona injecció a totes aquelles persones que no hagen passat la malaltia o que el desconeguen, per això, és molt important registrar el resultat positiu d’un test serològic d’anticossos realitzat en un laboratori privat.

Registre en el sistema públic de salut

Per este motiu, és de vital importància que cada ciutadà que decidisca fer-se per compte propi en un laboratori privat un test serològic d’anticossos, registre el resultat en la seua història clínica del sistema de salut públic, en cas de donar positiu. Els centres privats no estan obligats a comunicar els resultats dels test serològics a Sanitat, a diferència de les proves PCR i les TAR, que són de comunicació obligatòria i es registren automàticament en la majoria de laboratoris privats homologats.
 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Cremà infantil convertix en cendra més de 380 minifallas plenes de jocs, riures i somnis

Més de 380 falles infantils de València han cremat en la Cremà, culminant un any de treball artístic i emocions per a milers de xiquets, amb la secció Especial i la falla municipal com a grans focus.

Emilio de Just curta l’última orella de la fira de Falles en una vesprada amb opcions de major triomf

Emilio de Justo va tallar l'última orella de la fira de Falles de València després d'una seriosa correguda de Núñez del Cuvillo, marcada pel vent i per bous amb opcions de major èxit.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.