La vacunació dels qui van donar positiu amb test privats i no ho van comunicar. Els contagiats ‘invisibles’

Hi han moltes persones que s’han fet les proves de la covid-19 en privat i no han informat a la Salut Pública igual que molts dels centres privats tampoc els han informat. Es per això que el sistema de salut públic està citant a vacunar amb segons dosis a persones que ja han passat el coronavirus, però no consta en la seua història clínica perquè es van fer el test serològic en laboratoris privats i estos centres no estan obligats a comunicar el resultat d’estes proves a Sanitat. Segons les autoritats sanitàries, per als ciutadans amb anticossos, amb una única administració de la vacuna és suficient. No obstant això, asseguren que no suposarà cap risc que les persones que no l’hagen comunicat o desconeguen que s’han contagiat de coronavirus per ser casos asimptomàtics reben les dos dosis.

Sempre s’ha informat que les persones que ja han passat el coronavirus, tenen un risc baix de contagi i si no estan en una residència per a persones majors només els bastarà una dosi de la vacuna per a estar immunitzats. El certificat de vacunació el registrarà com a pauta completa i es tindrà les mateixes consideracions que aquelles que han rebut les dos dosis. «Les persones amb anticossos que reben la segona dosi tindran un reforç immunitari, no hem de preocupar-nos. I les persones que no reben esta segona dosi també estaran immunitzades», detalla a NIUS el conseller del Departament de Salut, Josep María Argimon.
El sistema de salut administrarà la segona injecció a totes aquelles persones que no hagen passat la malaltia o que el desconeguen, per això, és molt important registrar el resultat positiu d’un test serològic d’anticossos realitzat en un laboratori privat.

Registre en el sistema públic de salut

Per este motiu, és de vital importància que cada ciutadà que decidisca fer-se per compte propi en un laboratori privat un test serològic d’anticossos, registre el resultat en la seua història clínica del sistema de salut públic, en cas de donar positiu. Els centres privats no estan obligats a comunicar els resultats dels test serològics a Sanitat, a diferència de les proves PCR i les TAR, que són de comunicació obligatòria i es registren automàticament en la majoria de laboratoris privats homologats.
 

Últimes notícies

Un tauró gris de l’Oceanogràfic portarà el nom de Ferran Torres

L’Oceanogràfic de València ha posat el nom de Ferran Torres a un tauró gris com a reconeixement al seu compromís amb la conservació marina i la sensibilització sobre la protecció d’estes espècies amenaçades.

Morant nega haver comparat Feijóo amb Hitler i defensa que parlava de polítiques racistes

Diana Morant assegura que no ha comparat Alberto Núñez Feijóo amb Hitler, sinó que ha reflexionat sobre el paral·lelisme entre les polítiques nazis i la 'prioritat nacional' aprovada a la Comunitat Valenciana.

Aemet activa avís groc al litoral per temperatures de fins a 38 graus este dissabte

Aemet ha activat per a este dissabte a la vesprada l’avís groc per calor al litoral de la Comunitat Valenciana, on s’esperen màximes de fins a 38 graus.

Ana Barceló renuncia a repetir com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027

Ana Barceló, portaveu del PSPV-PSOE a l’Ajuntament d’Alacant i exconsellera de Sanitat, ha anunciat que no tornarà a ser candidata a l’alcaldia en 2027. Continuarà com a portaveu fins als pròxims comicis municipals, una decisió que qualifica de personal i que va traslladar al partit en 2025.

València encadena 12 nits tòrrides seguides amb 27,5 graus de mínima

València ha encadenat 12 nits tòrrides consecutives amb una mínima de 27,5 graus i bat rècord al seu aeroport, mentre altres punts de la Comunitat Valenciana també pateixen mínimes sofocants.

El Castelló busca mesurar forces davant el València en un clàssic d’estiu a Paterna

El CD Castelló visita este dissabte la ciutat esportiva de Paterna per enfrontar-se al València CF en el segon amistós de la pretemporada, marcat per la greu lesió del central Fabrizio Brignani i el possible debut de diversos reforços albinegres.

Els hotels valencians superen els 3,2 milions de pernoctacions en juny i augmenten la facturació

Els hotels de la Comunitat Valenciana han sumat 3.247.155 pernoctacions en juny, amb una estada mitjana de 3,25 nits i un augment de la facturació del 3,4 %.

Cinc detinguts per una onada d’atracos amb ganivet en locals de València i Burjassot

La Policia Nacional ha detingut cinc hòmens a València i Màlaga acusats de quatre atracos violents en salons de joc, restaurants ràpids i joieries, tots amb motos robades.