La vacunació dels qui van donar positiu amb test privats i no ho van comunicar. Els contagiats ‘invisibles’

Hi han moltes persones que s’han fet les proves de la covid-19 en privat i no han informat a la Salut Pública igual que molts dels centres privats tampoc els han informat. Es per això que el sistema de salut públic està citant a vacunar amb segons dosis a persones que ja han passat el coronavirus, però no consta en la seua història clínica perquè es van fer el test serològic en laboratoris privats i estos centres no estan obligats a comunicar el resultat d’estes proves a Sanitat. Segons les autoritats sanitàries, per als ciutadans amb anticossos, amb una única administració de la vacuna és suficient. No obstant això, asseguren que no suposarà cap risc que les persones que no l’hagen comunicat o desconeguen que s’han contagiat de coronavirus per ser casos asimptomàtics reben les dos dosis.

Sempre s’ha informat que les persones que ja han passat el coronavirus, tenen un risc baix de contagi i si no estan en una residència per a persones majors només els bastarà una dosi de la vacuna per a estar immunitzats. El certificat de vacunació el registrarà com a pauta completa i es tindrà les mateixes consideracions que aquelles que han rebut les dos dosis. «Les persones amb anticossos que reben la segona dosi tindran un reforç immunitari, no hem de preocupar-nos. I les persones que no reben esta segona dosi també estaran immunitzades», detalla a NIUS el conseller del Departament de Salut, Josep María Argimon.
El sistema de salut administrarà la segona injecció a totes aquelles persones que no hagen passat la malaltia o que el desconeguen, per això, és molt important registrar el resultat positiu d’un test serològic d’anticossos realitzat en un laboratori privat.

Registre en el sistema públic de salut

Per este motiu, és de vital importància que cada ciutadà que decidisca fer-se per compte propi en un laboratori privat un test serològic d’anticossos, registre el resultat en la seua història clínica del sistema de salut públic, en cas de donar positiu. Els centres privats no estan obligats a comunicar els resultats dels test serològics a Sanitat, a diferència de les proves PCR i les TAR, que són de comunicació obligatòria i es registren automàticament en la majoria de laboratoris privats homologats.
 

Últimes notícies

Detingut a València un home buscat per un homicidi a Bòsnia-Herzegovina

La Policia Nacional ha detingut a València un home de 31 anys reclamat per Interpol per un homicidi comés a Sarajevo en 2020.

Morant veu molt greus els missatges entre Catalá i Mazón durant la DANA de València

Diana Morant considera molt greus els missatges de WhatsApp entre Carlos Mazón i María José Catalá el dia de la DANA, i acusa els responsables polítics de saber que hi hauria morts i de no actuar bé.

Les víctimes mortals per la DANA de València pugen a 231 en comptar un home mort per infart

La DANA de València del 29 d’octubre de 2024 suma una víctima mortal més i ja en són 231, després que el jutjat d’Instrucció número 3 de Catarroja incorpore el cas d’un home mort per un infart a Benetússer.

Retingut a Castelló un vaixell pesquer italià per obstruir una inspecció en aigües espanyoles

Inspectors de Pesca Marítima han immobilitzat al port del Grau de Castelló un vaixell pesquer italià presumptament implicat en una infracció molt greu per obstruir una inspecció el 2025. Per alliberar-lo s’ha hagut de dipositar una fiança de 65.001 euros.

La nova passarel·la del carrer Convent a Paiporta reobri adaptada a fortes pluges

La passarel·la del carrer Convent sobre el Barranc del Poyo a Paiporta ha reobert amb una estructura nova, dissenyada per resistir episodis extrems de pluja i finançada amb 2,55 milions d’euros.

Reobri la passarel·la del carrer Convent a Paiporta després de la dana amb la visita d’Óscar Puente

La nova passarel·la del carrer Convent sobre el Barranc del Poyo a Paiporta ha reobert després de la seua reconstrucció, amb una inversió de 2,55 milions d’euros i criteris adaptats al canvi climàtic.

Retingut al Grau de Castelló un pesquer italià per obstruir una inspecció en aigües espanyoles

Inspectors de Pesca Marítima han retingut al port del Grau de Castelló un vaixell italià, presumptament implicat en una infracció molt greu per obstruir una inspecció en aigües espanyoles en 2025.

Reoberta la passarel·la del carrer Convent a Paiporta després de la dana, amb la visita d’Óscar Puente

La nova passarel·la del carrer Convent a Paiporta, reconstruïda amb criteris de resistència climàtica i una inversió de 2,55 milions, ha reobert al pas de vianants i ciclistes i ja forma part del pla estatal de reparació per la dana.