La vacunació dels qui van donar positiu amb test privats i no ho van comunicar. Els contagiats ‘invisibles’

Hi han moltes persones que s’han fet les proves de la covid-19 en privat i no han informat a la Salut Pública igual que molts dels centres privats tampoc els han informat. Es per això que el sistema de salut públic està citant a vacunar amb segons dosis a persones que ja han passat el coronavirus, però no consta en la seua història clínica perquè es van fer el test serològic en laboratoris privats i estos centres no estan obligats a comunicar el resultat d’estes proves a Sanitat. Segons les autoritats sanitàries, per als ciutadans amb anticossos, amb una única administració de la vacuna és suficient. No obstant això, asseguren que no suposarà cap risc que les persones que no l’hagen comunicat o desconeguen que s’han contagiat de coronavirus per ser casos asimptomàtics reben les dos dosis.

Sempre s’ha informat que les persones que ja han passat el coronavirus, tenen un risc baix de contagi i si no estan en una residència per a persones majors només els bastarà una dosi de la vacuna per a estar immunitzats. El certificat de vacunació el registrarà com a pauta completa i es tindrà les mateixes consideracions que aquelles que han rebut les dos dosis. «Les persones amb anticossos que reben la segona dosi tindran un reforç immunitari, no hem de preocupar-nos. I les persones que no reben esta segona dosi també estaran immunitzades», detalla a NIUS el conseller del Departament de Salut, Josep María Argimon.
El sistema de salut administrarà la segona injecció a totes aquelles persones que no hagen passat la malaltia o que el desconeguen, per això, és molt important registrar el resultat positiu d’un test serològic d’anticossos realitzat en un laboratori privat.

Registre en el sistema públic de salut

Per este motiu, és de vital importància que cada ciutadà que decidisca fer-se per compte propi en un laboratori privat un test serològic d’anticossos, registre el resultat en la seua història clínica del sistema de salut públic, en cas de donar positiu. Els centres privats no estan obligats a comunicar els resultats dels test serològics a Sanitat, a diferència de les proves PCR i les TAR, que són de comunicació obligatòria i es registren automàticament en la majoria de laboratoris privats homologats.
 

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.